Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:17

Klinkt als een geslaagde zadelzoektocht. :)
Hij ziet er nu ook weer uit naar zijn leeftijd. :)) Met die dikke vacht was net een opoe. :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:32

Geweldige foto's hier.
Saams: het wisseltje wat er zo nonchalant gesprongen wordt ziet er goed uit hoor!

Change: had het al op fb gezet, maar hier dan nog een keer: geweldige foto's !!

Emmy: heerlijk als een pony zo fijn aan de hulpen staat, maar tegelijkertijd ook lastig. Dat vraagt dat gewoon even meer tijd om een combinatie te worden.

En Rosie bij de tandarts.. vind het zelf dan na de tijd wel weer een fijn gevoel dat je weet dat dat ook weer ok is. Moet hem hier overigens ook weer laten komen. Punz is tussentijds nog even geweest, maar de rest is ook wel weer toe aan een controle ( doe ik jaarlijks)

SM: voorzichtig zijn met proefjes oefenen dus! Ik pak zelf altijd wel lijntjes uit een proef om te oefenen, maar nooit in een vaste volgorde, en een hele proef oefen ik maar heel weinig. Zeker als je vaker start, dan gaan ze uberhaupt de lijntjes wel kennen en het is dan toch lastig hoor, het meedenken en anticiperen.

Verder vanmiddag héérlijk op Jou gereden. Ik hou nog steeds als ik hem zelf rijd het accent op mijn eigen houding en zit, maar ik vóel hoe Jou verandert, zich ontwikkelt en steeds fijner wordt. Zo gaaf om dat mee te maken.

Daarna weer eens op Sirri voor een buitenritje, vergezeld door mijn vriendin op Marissa.
Was ook al zo heerlijk, waarbij ik wel besloten heb dat ik de volgende keer toch ook weer eens zelf Jou-Jou mee naar buiten neem.

Maar goed, witte arabierenoren zijn ook leuk ( en Sirri geniet zo extreem van deze stapritjes, dat ik het ook moeilijk vind om haar te laten staan als we naar buiten gaan) :

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:34

Je hebt een gaaf zadel gebokt, ziet eruit alsof hij heerlijk zit. Maar dat is meestsl het geval met hulsebos. Hij is ook aardig opgeknapt, het verschil is gaaf te zien. Goed werk :D

Klinkt als een fijn rondje Punz. Bedankt voor je compliment.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:34

Ach... vergeet ik te reageren op de foto's van gebokt:
Mooi hoor, je pony in zomervacht... ennne: Braaf ook zie ik: zo achter aan aanspanning aan rijden vinden lang niet alle pony's even relaxed.... Maar die van jou dus wel!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:40

Ik rij ook maar zelden de volledige proef zoals hij is. Ik rij 'm vaak met het los/uitstappen door en som de proef dan in mijn hoofd op. :j
Aan de andere kant heeft het ook wel weer meerwaarde om ze gewoon te rijden. Ze zal toch moeten wachten tot ik zeg dat we iets anders gaan doen. :D

Sirri had zo te horen ook een top middag. Het weer was echt zo lekker. :z :z
Morgen nog zo'n dag. :):)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:52

Jaa... maar met als minpunt dat ik vandaag vrij was.... maar morgen heel erg niet.... -O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:08

Herkenbaar. :j Ware het niet dat ik wel om half 2 weg kan. Anders ben ik niet op tijd bij het oefendressuur. _O-

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:59

Ppssstt ik ben morgen wel vrij :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:48

Mazzelaar!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:11

Esje, hoe gaat het?

Gebokt, mooie foto's. Wat een verschil met in zijn wintervacht.

SM wat had je weer een leuk topic aangemaakt.

Hier zijn wij zo zielig want wij hebben de griep met dit mooie weer. Ik sleep me naar buiten om de paarden, maar dan is het daarna ook helemaal op.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:54

Beterschap Fino. :(:)
Hoe is het met Mel?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:30

Wow, goed werk verricht, gebokt! Hij ziet er 10 jaar jonger uit.

En wat een leuk filmpje Saams! *\o/* Wat een braverd.

Curly zit in de zon te bakken denk ik {:}

Jakkes Fino, beterschap! Er heerst weer wat he? Hou het maar mooi in het noorden :+

Heksje trekt haar eigen plan 8-) Meedenken is leuk, maar er moet wel een grens getrokken worden natuurlijk haha!

Rosie heeft weer een stickertje in haar boek: tandarts :)F

Supergave foto's Elysa!!! *\o/* Fijn dat je nieuwe ook wat settelt. Foto's? O:)

En Melody doet zoals altijd zijn best <3 Fijn hoor, hij heeft ook een gouden mandje bij jullie :)

Hier gaat het zijn gangetje, druk op werk dus lees meer mee momenteel. Pony gaat heel leuk <3 Dinsdag springles gehad, en dat ging zo stoer!! We hebben ong 8 sprongetjes achterelkaar gedaan (ik zat er half hijgend op daarna, en Lloyd wilde graag nog een rondje want na 1x weet hij al hoe de route is :+ ) deze keer een hekje en een plank erbij, maareh.. Hij keek niet eens _O- Zijn galop wordt ook echt beter en zelfs paar keer rechtergalop :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:33

Zag er echt heel erg stoer uit Marrit. Gaat zo goed komen met dat springen. :j

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:38

Hoi allemaal, hier net het drukverband van mijn knie af. Operatie is goed gegaan. Wel ook kraakbeen schade, waar niks aan te doen is. Gelukkig geen pijn. Moet twee weken op krukken lopen. Bankzitten dreigt dure hobby te worden. ..al veel websites met rijlaarzen gekeken. :o

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:17

Lekker dat de operatie goed is gegaan.
Bankzitten is een dure hobby haha
Vooral met paardenstallen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:24

Goed om te horen dat je iig geen pijn hebt Esje!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:16

Fijn dat het goed is gegaan Esther. :)
Enneuh.....kijken mag toch? O:)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:45

Paardenspullen bedoel ik

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:58

Toch nog maar even een klein verslagje tiepelen voor het douchen. :+

Vanmiddag heksje gewassen en gestreken en in de knotten gezet. Gewoon omdat het mocht. O:) :D
Ze ging lekker vlot de trailer op en waren zelfs eerder dan de organisator op de locatie. Terwijl we terugliepen naar de trailer liepen we beide dames tegen het lijf. Effies gekletst, betaald en gevraagd of ik in de ring mocht losrijden. :) Was geen enkel probleem. Echt top! :D

Heksje ging kruipend mee de ring in. Ik dus ook heel handig in de afwachtende wat gaat ze doen modus. 3 passen gezet. Hoor ik daar iemand langs de baan gillen. RIJUH....RIJUH....RIJUH..... na een keer of tig was ik ook wakker en had ik in de gaten dat het voor mij bedoeld was. _O- De juf. :))
De hint was kort maar krachtig. Hop rijden en jij gaat nu doen als of er niks aan de hand is, verdorie! >;) ~~}>
Toch fijn als iemand je inmiddels een beetje kent. :') Moed onder ergens onder het angstzweet vandaan getoverd en gaan rijden. Beetje krom her en der, maar verder best oke.
Proefje gereden en daarin had ik vooral als doel om op mijn gatje te blijven zitten ipv mee voorover kieperen. Video laat straks wel zien of het gelukt is. :+
Juf vond het precies zoals ze me kent. Netjes. :)) "ja ennuh ze is braaf dus hoppa gewoon er aan gaan rijden. Voorwaarts!!!!! Lijnen voorbereiden....en als het mis gaat....JAMMER DAN....heb je iig het risico genomen dat je ook een 8 had kunnen rijden ipv een 6je."
Daar nog een minuutje of 10 fijn aan gewerkt. Veel huiswerk en zien wat we de volgende keer in de praktijk kunnen brengen. :))
Super leerzaam iig en echt voor herhaling vatbaar. +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:17

Mooi verslag SM!!
En jaa.... dat kan ze haast nog beter dan lesgeven: proefgericht trainen/proefgerichte aanwijzingen geven. Zoals je het hier geschreven hebt, heel beeldend: Ik hóór het haar gewoon zeggen ( "hoppa... 'gewoon' er aan rijden :D !!)

En de timing is ook mooi, je kunt dan de aanwijzingen mooi nog meenemen voor je start volgende week. Aan de voorbereidingen zal het dan in ieder geval niet liggen!

Ben benieuwd naar je filmpje !

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:55

Filmpje zet ik morgen wel in de upload. :)
Vind vooral mooi om te zien dat ik wel heel geconcentreerd bezig ben van alles te regelen, behalve stap 1. Het tempo. :D Mooie voor de volgende keer. :j :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:13

Zo gebokt, die knapt mooi op!! Ziet er super uit zo zonder dat pak haar.

Even snel een vraagje tussendoor: les gaat goed en in de bak is ie meestal doodsbraaf en liever lui dan moe, maar zodra het bos in zicht komt komen bij Jack de kriebels alweer omhoog. Hij vindt buitenrijden zo fantastisch, heb meteen een heel andere pony onder mijn kont als ik in het bos ben. Heerlijk voor hem natuurlijk, maar niet altijd even leuk voor mij: in stap gaat het prima, maar in draf en galop zit er geen rem meer op en dat eindigt vaak in flinke bok partijen. Heb het hier ook nog met Anouk over gehad en die herkende het ook, in het bos zit er een flinke kop op :P de laatste keer lag ik er al na 10 min af, en met de fotomeeting vorige maand was het ook echt een draak. Rondjes proberen te rennen, steigeren aan de hand, hengsten trekjes ( :') ). Toch wil ik hem zijn geluk niet ontnemen en ik vind het ook heel leuk. Oefenen en nog meer oefenen dus. Voor mijn eigen gevoel en controle, dacht ik aan de thiedeman of martingaal. Beide heb ik zelf niet in huis, maar buurmeisje van 100 meter verderop (boerinnen leven 8-)) wel. Die mag ik dus lenen.

Iemand ervaringen met soortgelijke hulpteugels? Of iets anders wat jullie aanraden? Hij wordt overigens alleen in het bos zo heet, als we een rondje in het dorp doen is hij meestal heel braaf.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:50

Je zou een ander bit kunnen proberen. En anders een slof eraan buiten!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:23

Ligt er een beetje aan wat hij doet. Martingaal begrenst alleen de hoogte van het hoofd. Slof hoogte van het hoofd en de lengte van de hals en heb je zelf 2 teugels in handen. Thiedeman doet ook beide, maar heb je 1 teugel in handen.

Proefje van gisteren voor de liefhebbers. :) Feedback is heel terecht. Zie precies wat ze bedoeld. We hebben nog wel wat werk te verzetten om in de ring net zo te rijden als thuis. Startend met het gaspedaal. :D
Zeker voor herhaling vatbaar. :j

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:47

Tribunals: Rosie rij ik buiten met een martingaal, ze is wel heel braaf hoor. Maar als ze gaat dan gaat ze... Kop omhoog en dan heb ik echt niks meer in te brengen... Door de martingaal kan ze der hoofd niet zoveel omhoog doen waardoor ik op die momenten meer te vertellen heb... Martingaal is een milde hulp teugel en werkt alleen in als het paard zijn hoofd omhoog doet.

Afbeelding

Ik zou dit eerder proberen dan een ander bitje. Bitje kan je altijd nog proberen, wat heb je er nu inhangen?

Ik ga zo je filmpje kijken Suzanne... Hij zal vast weer erg leerzaam zijn. _/-\o_