Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:37

Zenuwen moet je wel hebben vind ik. :D Gezonde spanning! Heb ik ook last van totdat ik over hindernis 1 ben.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:50

Hoe onthouden jullie een parcour? Nog tips? :=
Ik ga met pinksteren voor het eerst een parcours rijden en voel nu al een blunder aankomen :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:52

Veel doen! Tijdens het parcours lopen is het in het begin handig om na elke hindernis te kijken waar je ook alweer langs moest. Desnoods loop je het 2x en vooral ook bij anderen kijken!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:54

Bedankt! Ik ga mijn best doen, zorg wel dat ik als laatste van de groep op de lijst kon. Heb ik afkijktijd :=

Zijn de parcoursen vaak hetzelfde opgesteld? Net zoals je een bepaalde versie van een dressuurproef hebt?
Laatst bijgewerkt door Saaams op 17-04-16 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:54

Hoe is het met je nieuwe paardenbeest Elysa? :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:39

MUUURRRRPPPPP

:oo Ik zie nu jouw foto's pas góed! :oo (nu pas op laptop..)

_/-\o_ HELD _/-\o_

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 01:04

God wat gaat dit topic toch snel.. Heb het rete druk dus erg actief meelezen en praten zit er niet in :') vandaag heeft Jack lekker vrij gehad, baasje had de kop er niet bij want die is vanmiddag ontslagen ~~}> doei werk *\%/*

Kijk nu al weer uit naar morgen, lekker lessen. Gaat zo goed! Fijne tips, veel punten om aan te werken en ik voel na elke les weer verbetering. Krijg m eindelijk fijn aan het lopen, zoals hij het kan. Pony veranderd in 3 2 1 van boerenknol naar Z draak :)) nu nog even iemand vinden die wat foto's wil maken want is voor jullie ook wel leuk om vooruitgang te kunnen zien :P

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:27

Saams, ieder parcours is verschillend, je kan dus niet thuis van te voren al oefenen. Wij zorgen altijd dat we er heel erg op tijd zijn en lopen het parcours wanneer dat mag. Daarna gaan we bij zoveel mogelijk combinaties kijken. Om aan te moedigen, maar ook zodat je het parcours goed weet en ziet waar veel fouten gemaakt worden bijvoorbeeld. Wanneer degene voor jou start mag jij er al bij in de ring, dan kun je voor jezelf ook even kijken of je het parcours nog weet.
Verder hangt het ook altijd geprint of getekend bij de ring dus daar kun je ook nog even op kijken.
Tribunals ik ben benieuwd naar je foto's. Veel plezier met je les. Ik mag zo ook weer en....als hij net zo lekker loopt als vorige week met de les ga ik toch maar een dressuurwedstrijd opgeven....

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:29

Ben ook benieuwd naar foto's! Ik ga morgen voor een dressuur zadeltje kijken :D spanneend!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:34

Tof Maxime dat je vooruitgang merkt. Dat is zo tof. :):)

Spannend Melissa. Wat voor een zadel heb je in gedachte? :)

Begreep van mijn mannetje dat het parcours onthouden vooral een kwestie is van vaak gedaan hebben en de lijnen leren zien. Ik snap er gelukkig geen snars van. _O-

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:52

Wat een berichten allemaal weer, moeilijk bij te houden.
Muurp, ik had gisteren omgekeerde volgorde...eerst rijden op nog best toonbare (afgezien van groene poepvlek op z'n kont) schimmel. Nog even genieten van het zonnetje en uitzicht op die oortjes.
Gisteren was voorlopig even laatste keer rijden, mag zo naar ziekenhuis voor meniscusoperatie.
Afbeelding

En dan krijg je na het rijden dit... -O- -O-

Afbeelding

SM ik snap er niks van hoe jij Heksje zo wit houdt!!! Zag er uit als fijn lesje op fb.
Ben benieuwd naar beeldmateriaal Maxime!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:03

Succes zo met de operatie Esther. Hopelijk daarna weer snel én goed hersteld op die mooie kanjer van jullie. :)
Afbeelding komt bij mij nog niet door, maar ik kan me er zomaar iets bij voorstellen. :')

Heel eerlijk.....ik doe er geen moer aan om haar wit te houden. _O-
Ze was ook echt een beetje gelig afgelopen zaterdag, maar op beeld toont ze altijd wit. :o?
(is trouwens ook nog een topicje van O:) ) :')
Plus dat ze verder wel echt een schoon typetje is. Ze föhnt nog net d'r haren niet 's ochtends. :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:08

Ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Esje, je foto's laden niet bij mij. :(

Met mijn paard gaat het eindelijk goed! Hij eet een stuk beter, is lekker aan het groeien en voelt zich goed! Volgende week gaan we een begin maken met het zadelmak maken. :)

Larry en Leo (dat is z'n stalnaam) zijn al dikke vriendjes samen!

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:09

Esje je foto's zijn niet te zien ;(

Wat een verhalen maar weer, jullie kletsten lekker door.. Sky weet je zeker dat ze der haren niet föhnt? Het ziet er wel altijd zo pluizig uit... :wow:
Punz, wat fijn dat het zo goed gaat met je pony's, keep up te good work en hopelijk snel naar het Z..! :))

Fijn Change

Ik heb mij en Rosie ingeschreven voor Paard & Leven dag..! :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:13

Wat ga je allemaal doen Linette? :D

Spannend altijd die eerste stapjes naar het zadelmak maken. Wel af en toe een update posten hoor. :):)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:20

Obstakel en schrik training, Working Equitation en springen met zenuwen.. Niet omdat ik bang ben met springen maar meer voor de lol en omdat we alles nog een beetje moeten leren... :o
Zeker spannend, ben heel benieuwd hoe ze is met al die drukte. dus maar een stal erbij geboekt, dan kan ze tussen de drukte door ff eten op stal..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:26

Gaaf!!!! Wanneer is het? :):)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:50

18 juni.! We hebben dus eerst een driedaagse bootcamp, en dan een nachtje thuis, we komen om 8 uur savond op stal en dan de volgende ochtend naar Ermelo.. Rosie krijgt het druk >;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:57

Sterkte vandaag esje!

Schirocco wat leuk! Ben heel benieuwd hoe het gaat. Druk dagje

Heksje is idd altijd mooi wit, pffff en je hoeft er niets voor te doen? Moet ze op t onck maar even met melody praten hoor, die krijgt het voor elkaar op dat ene vieze strootje te gaan liggen wat nog in de stal ligt, of hij mest en gaat er heerlijk met zijn hoofd in wroeten en dan is ie nog niet eens wit...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:44

:+ Daar is Easter ook zo goed in, lekker met zijn hoofd in de mest wroeten -O-

Esther, veel sterkte met de operatie en een voorspoedig herstel toegewenst.

Druk programma Schirocco!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:58

Nu met het gezoek naar connemara pony's. Kom je er ineens achter dat eamonn dus gewoon de broer is van Goliath van de groeneweg. Die ludo philippaerts voor zijn zoon heeft gekocht.
30 april ga ik een kijkje nemen in Aalter. En daar staat een zoon van hem.
Ben reuze benieuwd.
De voorpret kriebelt heel erg wat leuk allemaal.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:38

Spannend hoor dat zoeken! :D

3 mei ga ik met een stalgenootje naar Country Mill in Nijkerk, tussen alle 400 zadels wat ze aangeven zal er vast wel 1 passen xd

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:06

Emmy7 schreef:
Heksje is idd altijd mooi wit, pffff en je hoeft er niets voor te doen? Moet ze op t onck maar even met melody praten hoor, die krijgt het voor elkaar op dat ene vieze strootje te gaan liggen wat nog in de stal ligt, of hij mest en gaat er heerlijk met zijn hoofd in wroeten en dan is ie nog niet eens wit...

Nope. :Y) en zelfs als ze een vieze tor is lijkt ze toch wit. :? :D

Spannend Oona. :):)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:16

Afbeelding
Dit was de foto van Rebel na het rollen. }> de viezerik. (Foto op zijn kant is beter dan geen foto's) :o?
Inmiddels operatie gehad. Inderdaad gescheurde meniscus, maar ook aardig wat kraakbeen schade. Dat is minder. ...maar....Hopelijk waren klachten vooral door meniscus, en paardrijden is prima voor mijn knie.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:35

Wat een viespeuk esje :oo en veel sterkte met het herstel, hoop dat de schade aan het kraakbeen meevalt en je daar weinig hinder/ last meer van hebt over een tijdje. Hoe lang zit je nu in de lappenmand denken ze? Voordat je weer te paard kan?