Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:36

Je moet wel weten wanneer je boven die 10.000 euro moet gaan zitten, en wanneer niet.

Sommige mensen snappen hier niks van. (hoho, en nu wil ik geen bokt-rel Clown )

Maar je moet kijken naar wat een paard kan, of ie meer potentie heeft, afstamming en uiterlijk. En een paard van gemiddelde leeftijd (5,6,7) die zich al bewezen heeft in de sport (M, Z) mag je vaak al op de 10.000 of hoger gaan zitten. Vind IK.

Een jong paard taxeren word moeilijk. dan moet je gaan kijken naar beweging, kwaliteiten, wat ie bewijst onder het zadel, afstamming en extrieur. Maar een Ferro met een lelijke kop kan wel heel veel kwaliteit hebben die je juist NIET op de foto ziet. daarom is het zo moeilijk om een jong paard te taxeren.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:12

ja, hetzelfde geld voor urban legend. er zijn ook paarden die er bij wijze van spreken niet uitzien op het zelfde niveau van de zelfde leeftijd. Je kunt zat paarden kopen van een jaar of 3 b niveau voor 3000 euro maar ik weet zeker dat urban legend bijvoorbeeld voor veel meer is verkocht.

dat is er zo krom aan, inprincipe taxeer je hier de jonge paarden vanaf een foto, op uiterlijk dus.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:15

ja dat is wel zo..
ik weet ook persoonlijk niet wanneer je boven de 10.000 mag gaan zitten hoor.

maar als dat klopt, wat jij zegt. mijn paard gaat zich zeker bewijzen in de M/Z en is nu bijna 6.
dan zou ik dus al tegen de 10.000 aan moeten zitten?

(mijn vorige bericht, ge-edit.. voor een taxatie van mijn paardje ^^

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:36

Tja, Urbie (zoals hij op stal genoemd werd) is idd voor meer verkocht dan € 3000,=.
En het is zowiezo moeilijk een paard te taxeren op alleen foto's en wat info.
Maar ik was gewoon benieuwd wat mensen hem hier warad vonden, daarin meegenomen dat het altijd een oordeel is van een foto.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:42

ik schat dat je hem voor rond de 8000 euro hebt verkocht.. zit ik in de buurt of?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:43

ja, je zit goed in de buurt....Kan je Prakkie ook niet taxeren?? Je doet het goed Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:52

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:00

Dan zou die van mij dus ook hoger uitkomen dan de getaxeerde 5500,- terug in dit topic? Ik bleef stug volhouden dat ie naar mijn idee meer waard is, en gezien jullie omschrijvingen is dat volgens mij ook zo. Bloos

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:12

ik heb jou paard geschat op 7500 euro..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:50

ik vind het een mooi paard, goed lijf..
alleen zijn halsje zou ik iets op afknapen.
ik hou van stevige halzen Lachen

ik schat toch zo'n 8000 omdat deze wel ZZ is.

al heb ik een keer een bloedmooi paard te kop zien staan, voor een goed adres ging ie voor 2,500 weg
en deze was 17 jaar, (dat was ookd e reden voor de lage prijs)
maar je kon er elk kind mee wegsturen, en was ZZ-zwaar mennen, en ZZ-licht dressuur.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:52

WickedSanty schreef:
en mijne..
hij is voor (ik geloof) 1.500 aan ons verkocht, omdat hij niet zwart was, zoals de mensen hadden gewild.
die dachten, zwarte moeder, zwarte vader. zwart veulen..
maar het werd een vosje

Naam: Ulysses
leeftijd: 5. op papier 6 (vanwege de 1 januarie regeling, dat alle paarden dan een jaar ouder worden)
hoogte: 1.62
afstamm: Gribaldi x michelangelo
Dresuur: M klaar en startgerechtigd
Springen: B/ L klaar (niet gestart)
geslacht: ruin

hij heeft enorm veel talent, voor springen, EN dressuur.
ik ben zelf dressuur ruiter die voor de lol erbij springt, maar onder een springruiter zou hij zeker fantastisch presteren.
hij springt alles wat je voor hem neer zet, hij heeft er vreselijk veel plezier in.

Afbeelding
Afbeelding

Dressuurmatig heeft hij iets te lange achterbenen, hij vind het dan ook moeilijk deze onder te plaatsen,
maar als je dit vraagt wil hij dit wel voor je doen. en dat heeft gewoon tijd nodig om daar sterkt te worden.
maar als hij het een paars passen doet dan draagt hij zijn hals, komt hij los over de rug en
maakt hij een paar bloedmooie passen.
(dit zijn de woorden van Ilona mens, een intermediar ruiter)

hij is ontzettend ruim, veel veerkracht en een mooie halshouding.
hij heeft genoeg talent voor de hogere dressuur.

hij heeft verder geen stalgebreken, is braaf buiten in het bos en aan de hand.

http://i2.photobucket.com/albums/y7/moo ... C_0189.jpg

ik wil ook heel graag een taxatie weten..
hij is voor 3000 verzekerd.. persoonlijk vind ik dit te laag.
moet ik de verzekeraar opnieuw latenkomen enzo.
dit is gebeurd toen ik hem net had.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:02

Kirsten; aan die van jullie ga ik me niet wagen, want die ken ik, dus dat is niet helemaal eerlijk. Ik kan iedereen alleen wel vertellen dat het een geweldig talentvolle merrie en dat men hier echt veul te laag zit met de taxaties van dat paard Knipoog Ik kan dat wel totaal afschuiven op 'niet goed kunnen taxeren van foto's', maar een 6 jarig Z2 paard zou ik überhaupt nooit op 7500E taxeren (en al helemaal niet als ze er zo uit ziet als de merrie die Kir_Ples geplaatst heeft)

Urban Legend; ziet eruit als een gaaf beestje! Taxeer hem op 10.000E, waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat hij fijn beweegt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:03

Angeliek schreef:
Je moet wel weten wanneer je boven die 10.000 euro moet gaan zitten, en wanneer niet.

Sommige mensen snappen hier niks van. (hoho, en nu wil ik geen bokt-rel Clown )

Maar je moet kijken naar wat een paard kan, of ie meer potentie heeft, afstamming en uiterlijk. En een paard van gemiddelde leeftijd (5,6,7) die zich al bewezen heeft in de sport (M, Z) mag je vaak al op de 10.000 of hoger gaan zitten. Vind IK.

Een jong paard taxeren word moeilijk. dan moet je gaan kijken naar beweging, kwaliteiten, wat ie bewijst onder het zadel, afstamming en extrieur. Maar een Ferro met een lelijke kop kan wel heel veel kwaliteit hebben die je juist NIET op de foto ziet. daarom is het zo moeilijk om een jong paard te taxeren.

Afgod Ben het volkomen met je eens.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:36

Ja idd, vind ik ook..
Als je zo uuhm Trione kijkit,word op 8000 getaxeerd.. Voor de bloedlijnen geef je onderhand al 8000 bij die, laat staan met wat ie gepresteerd heeft en haar gangen!
Ik waag een taxatie van Trione aan 25.000+

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:59

hihi dat zei ik..
ik heb er absoluut geen sjoeges van.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:29

sjaantje schreef:
Kirsten; aan die van jullie ga ik me niet wagen, want die ken ik, dus dat is niet helemaal eerlijk. Ik kan iedereen alleen wel vertellen dat het een geweldig talentvolle merrie en dat men hier echt veul te laag zit met de taxaties van dat paard Knipoog Ik kan dat wel totaal afschuiven op 'niet goed kunnen taxeren van foto's', maar een 6 jarig Z2 paard zou ik überhaupt nooit op 7500E taxeren (en al helemaal niet als ze er zo uit ziet als de merrie die Kir_Ples geplaatst heeft)

Urban Legend; ziet eruit als een gaaf beestje! Taxeer hem op 10.000E, waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat hij fijn beweegt

ik weet niet of je hier mee ingaat op mijn reactie.. ik heb het paard van ymke getaxeerd op 7500 euro. niet van kirsten Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:45

Nee ik doelde niet op jou hoor Knipoog Had niet alles even goed bekeken en ik doelde oa op de taxatie van 8000E

[edit] en nu heb ik wat beter gekeken; ook bv 12000 is weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:04

Ik vind het juist bij de duurdere paarden moeilijk, omdat ik daar nooit prijzen van hoor. Ik denk dat Trione toch wel 15000 euro waard is.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:06

nou, ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn paardje vinden en zal dus inderdaad ook 3 reacties geven op jullie paarden...

de merrie Trione komt denk ik inderdaad boven de 25.000. Vooral door haar leeftijd, uitsraling en wat ze kan. Dat ze een zus is van Robin Hood is ook absoluut pre...

de ruin Ulysses vind ik wat moeilijk in te schatten. Ik denk bij hem aan en prijs tussen de 3.000 en 5.000 euro. Vooral door zijn hoogte, hij moet veel presteren in de baan om bij grotere paarden op te vallen. Maar aan de ander kant zijn er genoeg meiden die overgaan van pony op paard en die deze maat zoeken....

Het paard Urban Legend zet ik tussen de 5.000 en 10.000 euro. Hij heeft veel uitstraling, mooie maat en de goede leeftijd. Maar met jonge paarden is het altijd de vraag wat ervan terecht komt.

zo, dat waren er 3 die ik met zorg heb ingvuld. Dus als het goed is mag ik nu mijn paardje erop zetten.

Paard: LeRoy (Zwiep op papier)
Leeftijd: 3 (2 juni 2004, dus 2,5)
geslacht ruin
hoogte: 165
afstamming: Columbus x Expert (van Le Mexico)
Hij kent longeren, zadel hoofdstel is alleen nog niet beleerd. superbraaf in omgang, erg makkelijk paard ondanks zijn leeftijd

Afbeelding

Hij is dus nog niet helemaal uitgegroeid....

Afbeelding

Ik hoop dat jullie hie een mening over kunnen vormen. Hij is trouwens niet rontgologisch geleurd.

groetjes!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:53

hij is nog erg jong, en mijne is naar proporties ook pas na zijn 4e gaan kloppen

dus ik hoop eigenlijk dat dit nog gaat gebeuren.

zijn achterbenen zijn nu namelijk ERG lang, en dat is erg onhandig voor de dressuur, om dat hele gat eronder te rijden zal ik maar zeggen. hij is nog nie tmooi ontwikkeld in de spieren (is ook nie tte verwachtten van een 3 jarige)

maar ik zou het nie tweten. hoe zijn zijn gangen?

nu, zou ik zeggen 1500.

maar wie weet hoe mooi hij nog zal groeien?

ik vind dit een moeilijke leeftijd, want er kan nog van alles gebeuren in de groei...

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:37

Trione: Goede afstamming, volle zus van Robin Hood, 6 jaar en ZZ. ZZ-licht? EN een merrie. Dus dat is een leuke merrie voor de fokkerij EN voor de dressuursport. Heeft zich al bewezen in de sport. Mooi type, mooie beweging. Volgens mij heb ik haar op de dvd van performance (heet het nou ookal weer zo?) gezien.
Iig meer dan 20.000 euro. Ik denk zelf zoiets rond de 30.000 euro. Paard heeft nu al goede prestatie's, heeft nog een heel leven voor zich.

Ulysses: Leuke afstamming. 6 jaar en M startgerechtigd is ok. Qua type niet verkeerd. Jammer van zijn groote. Ik schat hem zo rond de 8000/9000 euro.

LeRoy: Ok, hij is pas 2,5. (officieel 3) Maar ik vind hem voor zijn 2,5 nog niet zo goed ontwikkeld. Hij heeft een lage halsinzet en een beetje een weeke rug. Dit kan ook door de foto's komen, want ik vind de foto's niet op de beste manier gemaakt. Je moet dit alsjeblieft niet als kritiek opvatten, want het beestje groeit nog. En ik zeg niet dat ik haar niet mooi vind ofzo.
Columbus ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Verder jammer dat er geen foto's van de beweging bijzitten, Want zelf een 'Een paard met een onbekende afstamming en (bij wijze van) een lelijke kop kan wel hele mooie bewegingen hebben die je op de foto niet ziet.'
Zoals ik haar nu zie, schat ik haar ook rond de 2000 euro.
Moeilijk te taxeren.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:56

Angeliek, met die schatting van Trione zit je aardig goed Haha!
Hij is (als ik me niet vergis) op de performace plus voor 30.000 verkocht Lachen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 01:01

woei, 8000, 9000 dat is veel ^^
ik heb hem voor 1500 gekocht, nouja.. mijn ouders..

en de M zijn we gewoon nog nie tofficieel omdat ik deze winter niet gestart ben.. want in de L2 kreeg ik soms punten waar je niet goed van werd, dan denk je ja ging nie tzo lekker, nie tlekker aan mijn been, nie tzo geconcentreerd en een oefening ging voor een twee

dan heb je inclusief die twee 193 punten..
dat je denkt waar komt het allemaal vandaan?

ik heb al verscheidene keren een 9 gehaald.
op de middenstap voornamelijk. en middendraf een keer in de B.

maar genoeg gezemel van een trotse eigenaar... ik hou al op..
je mag slaan als ik te erg word ^^

moonprayer

Bettine schreef:
Hij is (als ik me niet vergis) op de performace plus voor 30.000 verkocht Lachen

oei... Bloos zat ik er eventes meters naast.
Koe

moonprayer

Bettine schreef:

oei... Bloos zat ik er eventes meters naast.
Koe