Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:07

Oh dat herken ik wel, in het begin was contactteugel altijd reden voor onrust bij mel. Losse teugel was ontspannen. Thuis mee oefenen en sowieso het contact licht en verend houden, dan komt het vast snel goed!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:10

Interessant! Ze doet het ook echt alleen buiten, in de bak gaat het echt prima, ze schud echt zelden haar hoofd.. We gaan er iig aan werken

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:12

Misschien is dat haar favoriete manier om spanning 'van zich af te schudden' :P

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:59

Euridicey, wellicht omdat ze tijdens haar renpaard periode ook buiten getraind werd? en losse teugel betekende niet rennen, maar rust.. tenminste zo denk ik het.
Gentle heeft dat gedrag ook.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:21

Ja misschien, we trainen wel altijd in een buitenbak en daar doet ze het totaal niet, kan ik gewoon contact houden. Ik ga komende tijd gewoon even kijken en proberen. Ben al heel blij dat ze comfortabel buiten kon lopen zonder stress :))

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:56

Fijn euridicey! Het is heerlijk weer om lekker buiten te rijden

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:33

Hebben jullie leuke plannen met de paarden dit weekend?

Ik ga zondag met Willy naar de oefencross in Westdorpe :D kijk er heel hard naar uit. Ik verwacht niet te veel want het is wel al even geleden sinds we gesprongen en gecrosst hebben. Dus we gaan gewoon lekker ervaring opdoen en plezier hebben.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:37

Super gaaf katyatje!! Heel veel plezier, we willen wel foto’s zien hoor!

Ik heb niks bijzonders op de planning, zaterdag dressuurles en daarna ga ik sullie zn staart en benen even wassen.. hij is meer zwart dan wit tegenwoordig. Misschien zondag nog een bosritje. Over 2 weken hebben wij weer n dressuurwedstrijd!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:42

Ahh wat leuk! Ooit eens gaan crossen staat echt op mijn bucketlist. Nog nooit gedaan! Klinkt altijd als zo een gedoe om helemaal op weg te gaan naar zo een oefencross met de trailer. Heel veel plezier daar!
Wij hebben geen plannen, gewoon lekker trainen .
Leuk Lauss! Welke niveau gaan jullie nu starten?

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:44

Ga je dan nooit met de trailer weg? Gewoon eens doen crossen is zo gaaf!
Wij starten B dressuur! Hebben 3 winstpunten nu!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:45

Ik heb een citroen c1, ik mag niet eens meer dan 3 volwassen mannen in mijn auto meenemen XD Dus ik moet mijn auto eerst upgraden om een trailer te mogen trekken. Voor nu ben ik dus altijd afhankelijk van vrienden/ouders met een auto die ik mag lenen. Nogal een gedoe dus..

Oehhh leuk joh! Succes!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:51

Hahah ja oke, dat maakt het inderdaad wel wat meer gedoe. :Y)

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:37

Na maanden is mijn bak eindelijk droog aan het worden. Dus hoop dit weekend weer te rijden met Gentle. Vind het wel spannend, heb ondertussen een heel ander paard gereden een grote flegmatieke kwpn-er. Dus zal wel even wennen zijn :D
zou ook graag van alles willen ondernemen met haar. heb een trailer staan, maar de basis moet eerst goed zijn.. eerst maar eens afwachten hoe ze is onder het zadel..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:21

Oh ik vind het heerlijk om Willy ergens mee naartoe te nemen :) trailer op en ergens anders een buitenrit gaan maken, weekendje weg met vrienden, gaan crossen, ...
Ik heb een 5tal jaar geleden mijn eigen auto gekocht waarmee ik kan trekken. Wat een vrijheid! Daarvoor was ik ook afhankelijk van mijn vader voor de auto.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:44

Lekker hoor!
Ik heb een longeersingel gekocht en een stalgenoot gaat mij helpen met mel aan de dubbele longe zetten. Heb ik altijd al willen leren en ik heb het idee dat mel het al wel eens heeft geleerd. Maar ik ga dat even met begeleiding oppakken :)
Verder vanavond heerlijk buitenritje gemaakt en weer gegaloppeerd. Ik dacht altijd, op een steil pad omhoog kan een paard nauwelijks bokken maar verrek, mel kon het goed _O- ze was erg blij. Na de vliegende start heeft ze wel de rest van het pad keurig afgegaloppeerd in een handgalopje. Nergens naar gekeken of wat dan ook en met remmen kwam ze gewoon terug in draf. De vorige keer stond ik nog direct stil.
Ik en mel waren allebei heel trots en happy *\o/*

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:55

Lekker bezig sintara! Dubbele longe heb ik ook nog liggen maar eigenlijk nooit gebruikt bij sullie. Ik ga t ook eens proberen :D
Ik hoop zondag nog even een lekker buitenritje te kunnen maken.

Desi wat fijn dat je bak weer droog is, succes met Gentle, komt vast goed! Laat je weten hoe het ging?
Laatst bijgewerkt door Lauss_ op 04-03-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:58

Jaa zondag ga ik ook weer. Kilometers maken *\o/* *\o/*
Kan niet beter met dit weer

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:49

Lekker bezig Katyatje.
Lauss ook fanatiek bezig. Veel kennen inderdaad de dubbele lijnen ( niet allemaal). Zo worden ze meestal beleerd. Echter meer als een week of 2 lopen ze meestal niet aannde dubbele longe dus wat ze kennen moet je niet te veel van voorstellen

Nou omdat Fire onverwacht opnieuw te koop is kon ik hem wel mooi nog eens in de bak rijden om jullie een update te geven. Onderstaande filmpjes van de 4e keer in de bak. Hij staat nu 7 weken hier waarbij we helaas wel 4 weken gemist hebben door zijn gekneusde voet. Het is absoluut nog niet perfect, maar hij doet ontzettend zijn best.

Denk zondag eens mee nemen naar het cross terrein om te kijken wat hij daar van vind.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:33

sintara wat toevallig! Ik heb net een longeersingel tweedehands ontvangen en vandaag komen de lijnen binnen! Ik ga binnenkort met mijn trainer dit oefenen.

Wauuuw wat loopt Fire mooi zeg

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:19

Die loopt lekker Kyrkelover!

Hebben jullie een lekker ritje gemaakt Lauss en Sintara? {:}

Ik ben vandaag dus op oefencross geweest met Willy. Het was eerst een springparcours en daarna was het een crossparcours op een hele grote buitenpiste. Willy deed alles voorbeeldig. Beheerst bij het springen en lekker vooruit in de cross. Ben zo trots! :D
Alleen op de laatste crosshindernis een hele ongelukkige sprong gemaakt waarbij ik in de lucht gegooid werd en toen weer neerkwam op zijn nek. Helaas zat mijn hand ertussen en zei het krak, gevolgd door instant pijn #) Gelukkig wel nog thuis geraakt met hulp van vrienden. Maar nu zit ik dus op spoed te wachten op mijn beurt... Hopelijk is het maar een verrekking.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:25

Zo lekker om een paard te zien dat niet steeds op de handrem gezet wordt :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:30

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:00

Ik herken vanalles in je verhaal Euridicey. Ik reageer later nog!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:04

Ik kijk ernaar uit, ga jij maar eerst even iemand naar je hand laten kijken :""D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:14

Katyatje schreef:
Die loopt lekker Kyrkelover!

Hebben jullie een lekker ritje gemaakt Lauss en Sintara? {:}

Ik ben vandaag dus op oefencross geweest met Willy. Het was eerst een springparcours en daarna was het een crossparcours op een hele grote buitenpiste. Willy deed alles voorbeeldig. Beheerst bij het springen en lekker vooruit in de cross. Ben zo trots! :D
Alleen op de laatste crosshindernis een hele ongelukkige sprong gemaakt waarbij ik in de lucht gegooid werd en toen weer neerkwam op zijn nek. Helaas zat mijn hand ertussen en zei het krak, gevolgd door instant pijn #) Gelukkig wel nog thuis geraakt met hulp van vrienden. Maar nu zit ik dus op spoed te wachten op mijn beurt... Hopelijk is het maar een verrekking.

Ik hoop het niet voor je, maar ik denk dat het foute boel is