Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:30

Gaan er nog mensen naar de ALV aanstaande donderdag? :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:51

Yes :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:19

Nah Bar dat had ik nou niet van je verwacht....werd je gedwongen? :P :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:55

Ja.. Ik ook :+

( ben even aan het bijlezen hier, reageer straks uitgebreider.. Vanochtend vertrokken uit Dublin, nu aan het wachten bij mn fysio :) )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:55

SkyMarian schreef:
Nah Bar dat had ik nou niet van je verwacht....werd je gedwongen? :P :')

Soort van :') :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:01

SkyMarian schreef:
Gaan er nog mensen naar de ALV aanstaande donderdag? :)

Heel misschien ga ik met mijn moeder mee, maar heb nog al een strakke planning dus moet even kijken of ik het allemaal ga redden ( tot half 1 werken, 8stallen mesten, lesgeven, zadelmaker komt mn zadel nakijken en dan nog Ben en Zara rijden... )

Dus het zal er om spannen!!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:06

Ier schreef:
Ja, eens. Heb de beesten van ellende op stal gezet gisteren. Vind zulk weer nooit zo fijn/goed voor de hoeven, dus die mogen een dagje drogen op stal en dan maar weer het land op. Vind dat lastige dingen. Hoe denken jullie daar überhaupt over? Mijn ervaring is namelijk dat ze lekker op het land blijven staan ipv droog gaan staan. :')

In principe staan die van mij altijd buiten zelfs de kwpner! Ik heb maar 2 stallen en op het moment 2 ponys enn1 paard staan. Is het echt mega rot weer dan zet ik Ben en de kwpner op stal en Mel bij de shetjes met een klein schuilstalletje! Ben is eigenlijk liever altijd buiten. Zelfs wanneer er een meter sneeuw zou liggen, hij breekt de stal gewoon af als hij niet naar buiten mag. In de winter haal ik hem ook van de ijzers af zodat er geen klonten onder kunnen komen. Over 2 weken komt de hoefsmid weer en krijgt hij voor weer ijzers:) en Ben zn hoefjes zijn (even afkloppen) altijd goed!:)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:51

Thanks, EK19!
Ik vind het maar lastig, soms zegt mijn menselijke gevoel dat 't wel heel erg vervelend weer is. :') Zoals afgelopen dagen. Blijft toch lastig.

Laat de zomer maar komen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:04

Mijn sportpaard stond ook altijd buiten wel met dikke deken..... Mijn pony's gaan ook gewoon naar buiten, de een geschoren met deken en de ander zonder en heeft al de helft minder winterhaar dan eerst.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:24

*bericht van de meelezer, nog 3dagen tot examen daarna mag ik weer meekletsen van mezelf :') *

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:27

Succes Marrit!

bij ons gaat alles ook de hele dag naar buiten. Wel s nachts op stal trouwens

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:55

Ier schreef:
Thanks, EK19!
Ik vind het maar lastig, soms zegt mijn menselijke gevoel dat 't wel heel erg vervelend weer is. :') Zoals afgelopen dagen. Blijft toch lastig.

Laat de zomer maar komen!

ja klopt het is ook lastig, vooral voor je eigen gevoel. Tis ook meer als het bar slecht is, dat ik ze effetjes een paar uurtjes voor me eigen op stal zet. Als ik aankom rijden staan ze gewoon midden in de wei te vreten, dus echt zielig vinden ze zich niet.

Ben heb ik deze winter ook geschoren voor het eerst en 3 dekens op gehad en goed ruwvoer en dat ging prima!
Maar indd laat het maar snel zomer worden. 24 graden met een zonnetje en een briesje, ideaal weer!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:58

Hier staan ze tot een uur of 2/3 buiten en dan haalt mam ze binnen. Met rotweer liever eerder naar binnen maar dat kan vaak niet ivm mijn school en haar werk.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:01

Marrit13 schreef:
*bericht van de meelezer, nog 3dagen tot examen daarna mag ik weer meekletsen van mezelf :') *

Succes! Ben nog steeds ontzettend blij met je foto's! :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:28

Succes Marrit. :)

Hier gaan ze een vast aantal uren naar buiten. Weer of geen weer. Scheelt wel dat een deel van de paddock bestraat is en ze altijd op een droge ondergrond kunnen eten.
Afbeelding

En daarna mag ze in haar berghutje staan.
Afbeelding

Of zoals vanavond stoeien ( >;) ) in de bak. :))
Afbeelding

Het nuchtere van de connemara was bij aanvang van het rijden echt ver te zoeken. Leek wel een dolle mina op sollicitatie bij de spaanse rijschool, de drafbaan, de renbaan en het gesticht. Wat had madam het op haar heupen. Werd ze eindelijk wat relaxter maakte ik de fout om te vragen of de lampen aan mochten......en toen was er schaduw := := .....en ook al loop je heel veel meters achteruit dat donkere kreng blijft je achtervolgen. :(:) :')
En zelf kijk je dan uit op uiterst popperige witte pluizige manen met krulletjes die door de regen zo wit zijn geworden dat er een zijdeachtige gloed over zat. En daaronder zat een kleine heks met zo'n kromme neus voorzien van een wrat waar haren uitgroeien.....het kleine secreet. Maar alles bij elkaar heeft ze toch heel fijn gelopen. :))

Bar zit er een kansje in als ik ipv een wit dekje om een blauwe vraag dat die te krijgen is? O:) :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:53

Mooie stal Sky! En ik moet ernstig lachen om je verhaal over het witte spook :D

Wat dekje betreft, ik heb me niet bemoeid met het regelen van deze nieuwe lading. Misschien is er wat op bestelling mogelijk? Punz?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:06

Even snel voordat ik instort, moet nu echt naar bed: Ik ga de vraag doorspelen, en kijken wat er mogelijk is!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:31

Goed om te lezen dat ik toch niet de enige ben die wat begint te twijfelen door dit weer!

Een donkerblauw dekje met wit logo lijkt mij ook erg mooi! Daar zou ik wel interesse in hebben. :)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:08

Marrit succes bij het leren en examen.

Hier op dit moment storm. Shetlander staat altijd buiten, die is zo ongelukkig als ze binnen moet staan. Ze kan wel lekker uit de wind gaan staan en het land (beetje kleiner gemaakt omdat ze last kreeg van de jonge sprietjes gras) is nog redelijk droog.
Fries wil erg graag naar buiten, maar als het weer niet zo best is staat ze al heel snel aandacht te trekken bij het hek. Bovendien durft ze met die harde wind niet te dicht bij de bomen en struiken te komen (zo eng.. daar zitten allemaal van die witte heksen met wratten op de neus?). Ze gaat welke elke dag naar buiten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:05

Bij ons staan ze ook allemaal uit te waaien en hoorde dat het dolle mina syndroom nog niet was gaan liggen. Ze hadden iig pret buiten. :+

Weer een beetje fit Punz? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:36

Fit genoeg om de vraag doorgespeeld te hebben. :D
Zodra ik wat weet meld ik het hier, ok?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:59

Top. Dank je. +:)+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:44

*stiekem Tieks gebeld vanmiddag, was niét de afspraak met mezelf, foei }> ach karma... Hij nam niet op :') *

Niemand weggewaaid? Alle pony's zijn er ook nog? :D

Heb mezelf ook maar ingeschreven voor de nieuwsbrief, leuk! En zag ook mooie dekjes en dekens voorbij komen.

Mooi stekkie heeft die witte heks van je, SkyM! Maargoed, diva's stop je nu eenmaal niet in een oude varkensstal :+

Eline, leuk dat je er blij mee bent! Vond het ook erg leuk. Hopelijk kan ik het in Loenen nog eens overdoen.

*breek ik mn eigen regels wéér door toch te kletsen, wat een wilskracht he? Not }:0 )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:51

Telefonisch bereiken van Tieks is soms lastig. Mailen helpt.... O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:55

Bar/ Punz/ Andere kenners... zit naar de verslagen van de centrale keuring te kijken, maar wat betekent het 1A/1B/2A/ 2B etc. :o?