KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:09

KWPN hengstveulen, bruin

Afstamming:
Vader is Houston keur, Belisar x Pion
Moeder is een donkerbruine BWP merrie van 1.74, nooit naar de keuring geweest, Saros vh Gestelhof elite x Denver.
De moeder van de moeder is uitgebracht in het 1.20 springen maar ook niet naar de keuring geweest.

Heel open, vriendelijk, nuchter veulen, voor de duvel niet bang en tikje brutaal maar eerlijk.
Sterk bewegen, maakt nu al prachtig front en buigt heel mooi in de spronggewrichten. Springt zelf speels over balkjes uit zichzelf.
Verwachte stokmaat minimaal moeders hoogte.

Foto's drie weken oud, inmiddels ruim drie maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is in principe behalve een mooi bod niet voor de verkoop, maar ben nieuwsgierig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:10

Weigelia B 20.000 ?
Daimler boven de 30.000 maar echt moeilijk want ik zit niet zo in de prijzen spring/eventing
George Clooney 4500

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:22

Natuurlijk is alles op basis van foto's snissje, in het echt is het misschien totaal anders.

Urielle, veulen ga ik mij niet aan wagen, zit meer in de dressuur paarden die op niveau lopen dus ik ga geen gok wagen. Ik ben wel benieuwd wat anderen zeggen. :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:57

Veulen gok ik tussen 1000-3000 groot berschil. Maar dit omdat ik niet een bijzonder mooi veulen zie. Maar dit wilt niet zeggen dat het geen goed sportpaard kan worden. En gezien de moeder die in het bwp staat ingeschreven (waar ik geen verstand van heb). En zelf ook niet gepresteerd heeft. Maar wel de kleur, vader en geschatte maat van het veulen maakt dat het veulen zeker wel geld op kan brengen.

Picassox

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:43

Urielle: grappig zo'n uiteenlopende prijs! Op basis waarvan heb jij hem getaxeerd? Daar ben ik nieuwsgierig naar!

Een gezond, jong, goedbewegend en braaf paard zijn op internet bij lange na namelijk niet te vinden voor dat geld...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:16

Snissje: 25.000 denk ik? Geen idee ben niet zo thuis met dat niveau, wel een super gaaf paard!

Urielle: oeh veulen vind ik ook moeilijk hoor... Maar denk dat ik er wel 2500 voor zou over hebben... Sorry als ik je beledig haha.

Dan nu mijn paard:

9 jarige ruin, 173 cm hoog M/Z niveau, bomproef, verkeersmak, trailermak... Niks is hem te gek.

Afbeelding

Afbeelding

Heb helaas geen rijfoto's of betere foto's beschikbaar

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:15

Mooi dier! Zit goed in elkaar zo op de foto's te zien. Is het een gewone beweger of heeft hij wel wat extra's? Is die al uitgebracht en goed op de foto? Als hij op m/z niveau is uitgebracht zit je al snel aan de 10000/15000. Zo niet dan zeg ik rond de 5000.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:23

Hij is niet spectaculair... Eerder gewoontjes... Hij is uitgebracht in de M.. Maar beheerst enkele Z oefeningen :-)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:30

SharonIndez: Ik zou hem tussen de 6000 en 8000 euro schatten. Hij heeft goede maat, is braaf en bomproef, goede kleur, knap dier, dat werkt allemaal in zijn voordeel. Maar - ik spreek uit ervaring - bij 'uitgebracht op M-niveau' twijfelen veel mensen of hij wel meer aankan, zeker omdat hij 9 is. Z-niveau zou hij direct meer waard worden omdat daar gewoonweg meer kopers voor zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:41

Het veulen vind ik -sorry- niet heel bijzonder. Zie gewoon een leuk dier, maar sowieso is een veulen moeilijk te beoordelen. Zeker met zo'n foto.
Ga je ermee naar een keuring? De moeder heeft geen predikaten en is een Saros, wat ik in principe geen voordeel vind.
Ik zou zeggen: 1500 euro.

Sharonindezz, leuk paard. Fijne maat. Leerpaard? Ik weet niet of je hem te koop aanbied, maar dan zou ik hem zeker doorrijden tot het Z. Dan zou ik hem op 8000 euro schatten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:04

Hij is niet te koop... Is pas net in mijn bezit ong 8 weken... Idd gekocht als leerpaard... Was nieuwschierig of ik een goede prijs heb betaald voor hem... En dat zit wel goed zo te lezen :-) bedankt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:58

Picassox schreef:
Urielle: grappig zo'n uiteenlopende prijs! Op basis waarvan heb jij hem getaxeerd? Daar ben ik nieuwsgierig naar!

Een gezond, jong, goedbewegend en braaf paard zijn op internet bij lange na namelijk niet te vinden voor dat geld...

Ik vind het een leuk jong dier, maar niet apart en geen enkele klassering. Vandaar dat ik op een normale gemiddelde prijs voor een jong paard ga zitten. Rond de vierduizend kan ik best wat leuke jonge dieren kopen. Niet om je te beledigen uiteraard.
Ik denk dat je sowieso een taxering op basis van een foto met een korrel zout moet zien. Mijn veulen is uiteindelijk niet verkocht, maar in een gesprek van "voor welk bedrag wil je hem wel kwijt?" zonder prijsonderhandelingen deed hij het ook ruim 5000 euro beter dan hier genoemd ;) De mensen die hem gezien hebben vinden het een zeer veelbelovend veulen, hier wordt het ook maar een simpele bok gevonden blijkbaar. :)
Dus misschien zou ik bij het zien van jouw paard irl ook stijgen met bieden, kan best.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:01

@urielle heb je nog meer foto's? En staat de moeder op horsetelex?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:03

Urielle, misschien moet je dan een filmpje plaatsen? Op deze foto's zie ik een lichte zwanehals en een wat klassiek hoofd. Wie weet doet een filmpje hem meer recht aan :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:24

Alleen foto's uit dezelfde shoot van drie weken oud en daar zit veel portret tussen waar je niet veel mee kunt.

Afbeelding
Afbeelding

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1757366
(Mixy Lady is trouwens ster, die staat er als vb in maar is wel naar de keuring geweest.)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:30

Cayenne schreef:
Urielle, misschien moet je dan een filmpje plaatsen? Op deze foto's zie ik een lichte zwanehals en een wat klassiek hoofd. Wie weet doet een filmpje hem meer recht aan :)

'T is ook geen popperig dier, dat krijg je niet van Houston. Groot, veel body, veel front, stevige kont en heel veel beweging. Lomp is hij echter zeker niet.
Zal kijken of ik morgen met de foon wat kan opnemen voor bewegende beelden maar ik moet jureren en wil ook zelf nog rijden.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:48

Urielle: op basis van de afstamming, de foto's en het feit dat het een hengst is zou ik ook rond 2500/3000 zeggen.
Via horsetelex kan ik geen relevante dressuur resultaten vinden in de moederlijn, Houston scoort zelf slecht als het om springen gaat. En je zegt het zelf in het 'echt' kan de indruk heel anders zijn. Het vermogen van veulens is al ontzettend moelijk te schatten als je ze 'in real life' ziet, laat staan via foto's. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:49

het topic ligt alweer eventjes stil en zou graag met mijn post dit topic weer opgang willen krijgen. Maar jeetje.. Vind het lastig om andermans paarden te taxeren en vooral alleen van een foto en wat informatie. Ik ga in iedergeval mijn best doen.

@ Picassox : hey daar heb je George Clooney! Ik denk zelf tussen de € 4500,- en € 5500,-
@ caresje: Jong, veelzijdig en een goede eventer. Die zijn volgens mij best schaars. Sowieso meer dan € 20.000,-
@ snissje: Wat een leuke merrie! Zelf zat ik te denken aan € 15.000,- tot ?? Fijn leerpaard, waar waarschijnlijk nog meer in zit. Probleem is dat de prijzen boven de € 15.000,- voor mij lastig is om te taxeren.
@ Urielle: O jeetje een veulen.. Vind ik heel moeilijk te beoordelen en vind ze allemaal leuk <3 . Ik denk tussen de € 2500,- en € 3500,-
@ SharonIndezz: Lastig vanaf 2 standfoto's, maar met je aanvullende informatie denk ik zelf aan rond de € 5500,- tot € 6500,-

En dan de mijne :) :

Naam: Daroma
Predicaat: PROK goedgekeurd (allemaal A-tjes en 1-tjes), en tevens ook voor de sport goedgekeurd
ras: KWPN
leeftijd: 7 jaar
geslacht: merrie
hoogte: 1.72 m +
afstamming: Wonderboy x (keur v.) Jetset- D
niveau: M2, eind deze maand Z1 startgerechtigd. Heeft aanleg voor het hogere werk.

Daroma wordt momenteel in het M2 uitgebracht en moeten nog 1 punt voor het Z1. Planning is om in de herfst Z1 te gaan starten.
Schieten door de klasses heen. Vorig jaar begonnen in het L1, zomer 2014 Hippiade L2, winter 2014 M1, etc.
Planning is om volgend jaar het sportpredikaat te behalen (Z2 +5) en naar de keuring te gaan. En daarnaast natuurlijk zover mogelijk in de sport komen. Als dat klaar is, gaan we ermee fokken.

kwalitatieve merrie met goeie gangen. Erg werkwillig, braaf en leert heel snel. Kan goed heet gemaakt worden tijdens het rijden, maar blijft eigenlijk altijd goed werkbaar.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

https://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-ZTI3WPGY.jpg
http://boktimg.nl/img/m/CrIKG6.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto540-S4BI8QVU.jpg

Videomateriaal: https://youtu.be/o6PvaqQLfbI
Laatst bijgewerkt door Cardy op 10-08-15 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:55

Mag ik hier ook mijn tekstje voor de advertentie plaatsen? Om te taxeren?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:49

EdkingEnzo schreef:
Mag ik hier ook mijn tekstje voor de advertentie plaatsen? Om te taxeren?

Grappig, jouw paard viel ons op gisteren en stalgenootje komt gelijk vanmiddag langs. Leek ons een leuk veelzijdig paard.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:52

Poeh Cardy, die vind ik moeilijk! Is ze nog niet op een keuring verschenen? Zou zeker voor ster (keur) en het sportpredikaat gaan. Dan is ze natuurlijk nog een stuk meer waard.
Maar nu zou ik zeker wel tussen de 15.000 en 20.000 gaan zitten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:08

Cayenne schreef:
Poeh Cardy, die vind ik moeilijk! Is ze nog niet op een keuring verschenen? Zou zeker voor ster (keur) en het sportpredikaat gaan. Dan is ze natuurlijk nog een stuk meer waard.
Maar nu zou ik zeker wel tussen de 15.000 en 20.000 gaan zitten.

Nee nog niet! Bedoeling is om eerst voor het sportpredikaat te gaan en daarna een (thuis)keuring. Dankjewel voor de taxatie, komt inderdaad overeen met wat ik zelf in gedachten heb.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:10

@ Picassox Gaaf dier! Ik schat tussen de 5.700-6.700
@Caresje : Pfoee ik zou het niet weten , ik ga een beetje mee met de rest 20.000?
@Snissje Wat een pracht dier! 17.000
@Urielle Wat een mooi maar ook vreselijk schattig veulen heb je daar! 2.700
@SharonIndezz Mooi dier ! Ik gok rond de 5.000
@Cardy Wat een paard heb je daar! Minimaal 17.000

Hier zelf mijn Vera :
Ras : KWPN
Geslacht : merrie
Afstamming : Houston X Ilalinda
Stokmaat : 1,65
Leeftijd : 13 jaar sinds mei
Niveau : Kan makkelijk L-M dressuur lopen nog niet in uitgebracht.
Springen nog niet met haar gedaan maar kan ze wel.

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/61278

Fijne werkwillige merrie, leuk karakter maar ook een goed merrie karakter. Niet voor beginner. Ivm heet zijn maar een heel eerlijk dier dat houd van werken.

Momenteel maand in mijn bezit (proeftijd) , niet officieel uitgebracht op wedstrijden zover ik weet, heeft wel jachten gelopen en wedstrijden maar weet niet of het officieel is. Mist nog wat bespiering ivm met half jaar niet veel gedaan te hebben bij vorige eigenaar.
Geen gebreken en lichamelijk helemaal oke!

Hele gave mooie, ruime en elegante gangen!

Bomproef en verkeersmak.

Afbeelding

Afbeelding

Linkjes zijn het zeker waard!
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-THIFZG4I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-KHSG6JOS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-IFHW6GVW.jpg

Aanleg voor het hogere dressuur!

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:17

Urielle, Ik ben niet zo thuis in veulens... Ik zeg 3000
SharonIndez, Wat een sprekend paard! Mooie maat en ervaring, ik zou zeggen 7500
Cardy, Wat een ontzettend gaaf paard, ik gok tussen de 15000 en 20000
paardje87, gezien leeftijd en nooit op concours geweest etc zou ik zeggen 3500

Ik ben erg slecht in taxeren, haha.

Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie voor mijn vorige (helaas overleden) paard en mijn huidige baby zouden taxeren :)

Mijn vorige paard (hier heb ik zijn zogenoemde 'eindstand' gepakt, dus net voor overlijden);
Schimmelruin
afstammeling Odermus R X Lord Calando X Accord X All Wins
7 jaar (Van 2006, Hij zou nu dus 9 zijn)
1.73
L springen uitgebracht, sprong thuis M/Z rond.
B dressuur uitgebracht, kon M oefeningen alleen niet verder in dressuur uitgebracht
B eventing uitgebracht
Erg fijn paard in de omgang
Ideaal leerpaard, keek nergens na, sprong altijd en fijn te rijden.
Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/newz06/8
Crossfoto
http://nl.tinypic.com/r/8vtfn4/8
Dressuurfoto
http://nl.tinypic.com/r/2u622xu/8
Hoofdfoto
http://nl.tinypic.com/r/2ugdhc2/8

En mn Baby paard
Schimmelruin
Afstammeling Zhivago X Corland X esclavo xx X windwurf xx
3 jaar (van 2012)
Op dit moment 1.70 gemeten, zal gezien leeftijd nog iets groeien
Paard is zadelmak en gereden, moet wel nog doorgereden worden.
Braaf paard in omgang en onder het zadel
Leergierig
Laat mooie ruime correcte gangen zien
Voorzichtig en vermogen genoeg op de sprong
Ik denk (en hoop) een fijn allround paard voor in de toekomst.

Afbeelding
Draf foto
http://i57.tinypic.com/2ni8fty.jpg
hoofdfoto
http://nl.tinypic.com/r/t687k9/8
[/size]

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:05

@paardje87:
Leuke merrie, jammer dat ze niet geklasseerd is, dat drukt de prijs wel. Ik zou zo rond de 3500 euro schatten als ze klinisch verder in orde is.

@Lisa_Beau:
Mooie schimmels! Je eerste paardje (jammer van overlijden!) aansprekend dier, mooi allround niveau voor zijn leeftijd. Zou hem rond de 6000 euro taxeren.
Je jonge paardje is nog moeilijk te zeggen zonder rijfoto's. Moet nog wat groeien en uitzwaren zo te zien. Tussen de 3000 en 4000 euro.

Mijn paard is hier al een keertje langsgeweest, ondertussen wat meer in sportconditie en wat meer wedstrijdervaring opgedaan, dus nog een keertje:

- KWPN-ruin, 9 jaar oud
- rond de 1.80 hoog
- Afstamming Indorado x Martel xx (Engels volbloed)

- Is van Manon Hees (Young Riders) geweest en heeft toen de 4-jarigen competities gesprongen
- B-springen uitgebracht en regiokampioen geweest
- L1-dressuur uitgebracht met winst
- B-eventing uitgebracht, meerdere oefencrossen en crosstrainingen gelopen

- Toont veel vermogen op de sprong, springt makkelijk en altijd.
- Enorme galop en goed uithoudingsvermogen
- Fijne allrounder en eventer
- Is wat lastiger in de dressuur, maar heeft wel talent

- Heel braaf in de omgang, uitstekende stalmanieren
- 100% verkeersmak en je kunt alleen op buitenrit
- Braaf op de trailer en vrachtwagen
- Klinisch goedgekeurd

Crossen
Afbeelding

Dressuur
Afbeelding

Afbeelding