wie vind fjorden ook zo leuk??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:22

Heey, leuk dat je een paardje wil kopen Lachen

Ik moet zeggen dat ik eerst ook dacht dat fjorden allemaal lomp/eigenwijs/ vervelend waren. Totdat ik fjorden als verzorgpony kreeg.

Echt, ik vind ze helemaal geweldig! Koel in het hoofd, maar niet lomp ofzo. Er zit genoeg pit in, de fjorden die ik ken zijn allemaal erg actief en kunnen zeer goed lopen.

De fjord waar ik op rijd, doet het heel goed. En ze is zeer veelzijdig. Kijk anders maar in mijn profiel, dan kan je zien wat ze kan.
Fjorden zijn écht niet koppig of eigenwijs. Dat licht écht aan de opvoeding van het paard Lachen

Succes met je keuze!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:02

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:20

Bergje schreef:
Hoi Fjorden liefhebbers en liefhebsters,

Ik ben al vanaf mijn 15e dol op Fjorden (ben nu bijna 30, dus dat is al een tijdje). Vroeger had ik geen geld voor een paard/fjord, nu wel Lachen .
Nu ben ik aan het twijfelen of ik voor een Fjord zal gaan of voor een "gewoon"/ander paard. Ik heb bij mijn instructrice geïnformeerd, zij zegt dat het gemiddeld gezien hele koppige/eigenwijze paardjes zijn, de echter wel sterk zijn en minder snel iets hebben. Ze is zelf wel helemaal anti-Fjord, maar wat is jullie mening/ervaring?? Zijn ze nu echt zo eigenwijs/koppig/vervelend? Lopen er echt zoveel "misbaksels" tussen? Ik kan het me namelijk niet voorstellen!!

Ligt helemaal aan het paard zelf. Al staan fjorden etc er wel om bekend dat ze echte doordrammers zijn...(klopt opzich ook wel..Tong uitsteken)

Bij bijv KWPNers heb je er ook heel veel verschillende tussen zitten, van opgefokte beesten die steeds willen crossen tot slome luie beesten die je vooruit moet trappen. Paarden die vrijwel meteen respect voor je hebben en paarden die totaal geen ontzag voor je hebben.

Met fjorden is dat net zo, vaak worden ze over 1 kam geschoren en krijgen ze de stempel lomp, lui en eigenwijs. Terwijl ik in me hele leven pas 1 zon beest ben tegengekomen, maar dat lag vooral aan de opvoeding(die hij dus niet had gehad).

Als ik jou was zou ik gewoon een aantal paarden kijken, zowel fjorden als andere paarden. Er zijn zoveel verschillende...dat kan je bijna niet met een ras aangeven.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:22

heidilover: leuke foto's!
mooie fjord heb je!

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:22

Fjordjuhs zijn super toff

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:48

Met fjorden moet je wel om kunnen gaan.
Consequentie is belangrijk. Maar da's bij ieder paard zo Haha!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 23:07

fjorden is gewoon echterecreatie zer zijn wel sterk maar heel vriendelijk sommige kunnen heel mooi lopen en zijn gewone dresuurpony's je ka ner een heleboel kanten mee uit. het zijn aardige paardjes en heel koelbloedig

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 00:10

Ondanks dat we zelf van een ander ras paarden hebben, heb ik altijd een zwak voor fjorden gehad! Ik vind het erg stoere en aparte paarden om te zien! *LOL*

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:16

Ik ben oowk Fjorden fan, me tante heeft er negen , egt zoow stoer... zijn heerlijk om op te rijden...

SatansJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:00

Ik ben ook helemaal gek van fjorden. Ik heb er zelfs ook een, hij heet Gjurd en is super lief. Pling

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 20:22

is gjurd het paard in je avatar? wel een scvahttig veulentje Lachen

SatansJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:58

Ja, dat is Gjurd, hij is nu 2,5 maand oud en een super schatje *LOL*

robir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:00

zo dat is een leukerd gjurd ik lees het net allemaal wat schattig Lachen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:02

Rosa is ook enig...wel met karakter.....toch lief fjorden moet je wel met respect behandelen en consequent want als je over je heen laat lopen, maken ze flink misbruik van de situatie!

robir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:17

ja dat zeker moet je mijn fjord nemen als hij geen een grap uit kan halen dan zorgt hijw el dat je eraf ligt en als je hem op zijn kop geeft terwijl je het zelf doet dan laat hij dat weten ook! hij wil gewoon goed en vooral eerlijk met humor en al die dingen Tong uitsteken

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:01

ik heb zelf geen fjord en k vond ze eerst ook niet echt leuk Knipoog maar heidilover is mijn beste vriendin Haha! en ik moet de komende 2 weken voor haar fjordje zorgen Haha! heb er super veel zin in Haha! en ik vond fjorden al veel leuker worden maar na deze 2 weken vind k ze denk ik super!!!!!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:01

Inderdaad fjorden zijn echt te gekke paarden!
Mooie kleurtje, mooie manen. Gewoon GEWEDLIG! Pling

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:05

Jaa, fjorden zijn zeker super toffe paardjes!! Heb er een jaar voor 1tje gezorgt en binnenkort krijg ik er 1 voor me zelf, als hij goed gekeurd wordt.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:48

ik heb een fjordenmerrie, een jaarling, echt een schat van een beest, kan echt niet zonder der!!

wipwop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:02

Miri schreef:
ik heb zelf geen fjord en k vond ze eerst ook niet echt leuk Knipoog maar heidilover is mijn beste vriendin Haha! en ik moet de komende 2 weken voor haar fjordje zorgen Haha! heb er super veel zin in Haha! en ik vond fjorden al veel leuker worden maar na deze 2 weken vind k ze denk ik super!!!!!

ha die mir al op pamba gereden? tja ik was mijn eigen w8woord vergete van heidiLOVER op te schrijve dus en deze weet ik wel uit mijn hoofd
het is hier zuperheet maar ik mis pamba ook super!!!!!! Huilen maarja over 2 weken zie ik haar weer en ik weet zeker dat miriam haar goed verzorgd OK dan!

nou mir veel plezier met pamba maar iedereen heeft plezier met haar wie niet Schijnheilig

wipwop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 22:34

samhorse schreef:
Jaa, fjorden zijn zeker super toffe paardjes!! Heb er een jaar voor 1tje gezorgt en binnenkort krijg ik er 1 voor me zelf, als hij goed gekeurd wordt.
en issie goed gekeurd of heb je al een ander?
hoe heettie dan en hoe oud en zo?

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 08:55

ja hij was goedgekeurd!!! Haha! Hij heet Stalone, 7 jaar en 1,51 m. Zijn vader is Jolster! Haha!
mijn fjord: Stalone

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:49

Een mooie fjord die Stallone (grappige en stoere naam).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:16

Vroeger was ik helemaal dol van Fjorden!
Later niet meer. Leuke ponys maar verder...

En nu heb ik een Fjordje als verzorgpony Tong uitsteken

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:44

dank je skara Haha!
En leuk tancreda4 dat je een fjordje verzorgt. Vertel is wat meer over hem/haar Knipoog altijd leuk om te weten Lachen