Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sidera

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:55

Je hebt een leuk paardje sammy1. Ook wel een aardige galop heef tie :D

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:04

heidi1973 schreef:
nou weet dat het paard in middela al 5 keer van baasje is gewisselt lijk me niet dat het steets aan het baasje licht
en heb met mijn huidige paard ook geen problemen

Hoi Heidi,
Jammer dat je zoveel problemen met dit paard hebt gehad. Ken het paard namelijk. Heb haar een aantal jaar gehad voor jou. Je kent me vast wel.
Met het paard was absoluut niks mis! Al moet je er wel mee om kunnen gaan, heb een heleboel plezier van dat paard gehad.

gr. Sandra

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:18

Heel intressant topic!
Kvraag het me ook af, als je een tof recreatie paard zoekt dat volledig aan je eisen voldoet, zou een mengelingetje of "geen gekend ras" ok zijn, maar als je dan draver zegt, oeioei...dan haken ze onmiddelijk af!
Rare mensen soms ze... als het paard nu aan alles voldoet wat er verwacht word, en ze zijn dan meestal ook nog véle liever en trouwer dan de meeste andere rassen.
Heb er ook eentje op zn twee gered van de slacht.(ondertussen 3en half)
Er zit Amerikaans bloed in, hij is perfect van formaat, mooie lange slanke benen,ondertredend achterhand, en een prachtig hoofdje, suuuper lief, ook op de baan/bos, gaat er HELEMAAL nooit vandoor en loopt gewoon als een ander paard, springt veel te gemakkelijk in galop, als je hem laat kiezen dan kiest hij voor galop.
Hij heeft een botermondje en je rijd hem op twee pinken, hij is héél meedenkend en is fier als hij het dan ook goed doet. *D
Als je dan een recreatie paard zoekt kan je toch niet beter hebben?!(tenzij je liever een breder type hebt natuurlijk)
trouwens van de mijne zeggen ze soms dat het geen draver is, loopt helemaal niet wijd en heeft héle mooie gangen :j
Op de mijne rijd zelfs soms een meisje dat ik les geef, die helemaal nog niet zo goed rijd en het is allemaal ok!
Je moet er zacht en rustig me omgaan, maar moet dat normaal niet met alle paarden?! Wat is dan het probleem...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:23

Sidera schreef:
Je hebt een leuk paardje sammy1. Ook wel een aardige galop heef tie :D

dankjewel :o

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:26

yasmintje schreef:
Heel intressant topic!
Kvraag het me ook af, als je een tof recreatie paard zoekt dat volledig aan je eisen voldoet, zou een mengelingetje of "geen gekend ras" ok zijn, maar als je dan draver zegt, oeioei...dan haken ze onmiddelijk af!
Rare mensen soms ze... als het paard nu aan alles voldoet wat er verwacht word, en ze zijn dan meestal ook nog véle liever en trouwer dan de meeste andere rassen.
Heb er ook eentje op zn twee gered van de slacht.(ondertussen 3en half)
Er zit Amerikaans bloed in, hij is perfect van formaat, mooie lange slanke benen,ondertredend achterhand, en een prachtig hoofdje, suuuper lief, ook op de baan/bos, gaat er HELEMAAL nooit vandoor en loopt gewoon als een ander paard, springt veel te gemakkelijk in galop, als je hem laat kiezen dan kiest hij voor galop.
Hij heeft een botermondje en je rijd hem op twee pinken, hij is héél meedenkend en is fier als hij het dan ook goed doet. *D
Als je dan een recreatie paard zoekt kan je toch niet beter hebben?!(tenzij je liever een breder type hebt natuurlijk)
trouwens van de mijne zeggen ze soms dat het geen draver is, loopt helemaal niet wijd en heeft héle mooie gangen :j
Op de mijne rijd zelfs soms een meisje dat ik les geef, die helemaal nog niet zo goed rijd en het is allemaal ok!
Je moet er zacht en rustig me omgaan, maar moet dat normaal niet met alle paarden?! Wat is dan het probleem...

zoals je je paard beschrijft kon het de mijne wel zijn die is ook zo fijn in de mond.
toch ligt dat ook zoals je je ze inrijd.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:27

heb zondag weer een wedstrijd met hem ben eens benieuwd heb nu 3 winstpunten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:29

Het is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak, je zal mij bv niet op een Tinker, Fjord of Haflinger zien.
(en hou ook niet van bont *tumtietum*)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:30

hihi en ik heb een bonte,
is zeker dat smaken verschillen.
zo hield ik ook niet van een vos toch heb ik ereen hihi.

xanoukanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:39

klopt ik heb zelf ook een draver gehad, en was moeilijk in de galop/dressuur maar sprong geweldig!