Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:34

OOhh GAAF Muurp!! Echt zó gezellig!!

Even voor iedereen:
De volgende opties zijn mogelijk:
- een half uur alleen ( ci 25 euro)
- een uur alleen ( ci 50 euro)
- een uur met zijn 2-en ( 25 euro per combinatie)

Hoor graag wat iedereen wil, dan kan er een indeling gemaakt worden.

Exacte prijs vraag ik nog na, om een of andere vage reden onthoudt ik maar niet hoeveel ze exact vraagt. Ik denk dat ik goed zit hoor, maar er kan dus wat marge zijn.

Verder ga ik mijn zus vragen om de catering te doen: koffie, thee, instant soepje, en een snackje
( die sponsor ik dan...)

Muurp

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:22

Hier graag een half uurtje :) dat is genoeg voor Kareltje. Alleen of samen maakt me weinig uit. Wel voorkeur voor zo vroeg mogelijk ivm verjaardag dinnetje.
Marieke jij kon ook toch? O:)

Haha is goed hoor Marieke!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:29

Marrit/EK wat willen jullie?
Dan maak ik daarna even een schema.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:11

Yep, ik kan, de dag staat al geblokt in de agenda.

Deal wat betreft de keuring, hoop alleen dat ik hem vrij kan krijgen....

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:12

Ik doe wel een half uurtje met JJ. Ik pas me aan aan de rest dus maakt niet uit qua tijd!:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:19

1 uur alleen. :)
Prijzen zijn idd 25/50 voor een half uur/ heel uur. Gecombineerd.....don't know. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:28

Half uur alleen is prima :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:30

Satan temmen in 30 minuten....komt dat zien komt dat zien. <<)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:41

Gecombineerd het zelfde. Je krijgt dan in principe in een uur een half uur les.

Maar, het is dus:
Marrit half uur
EK half uur
SM uur
Muurp half uur

Punz ( misschien) half uur.

En dan iig starten met Muurp, zodat jullie vrij zijn om te gaan ivm verjaardag vriendin.
Ik ga even bij Ineke checken hoe laat we dan starten, laat dat dan hier weten!

En verder..
Terwijl ik vandaag aan het werk was........

Stuurt EK me deze foto:

Afbeelding

:D :D Lékkertje is het toch ook <3

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:25

Afbeelding

Ik had vanmorgen mijn nrps'r gevangen in het web :-) :-)

Een kleine wens,mag Murielle als tweede (mits oke met anderen),we moeten toch even losstappen enzo, kan ik iig nog even kijken bij de combi ervoor :-)

Heerlijk rollen na gedane arbeid

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:42

haha vies paard :+

Mooie foto's komen er weer voorbij.. :D
Ik dacht net, ik kan misschien wel foto's komen maken op 15 mei. Kijk ik in mijn agenda, blijkt het dat ik dan al in Duitsland zit voor de autocross _-:( . Wie weet next time, ONCK ofzo, wie zou het leuk vinden om in ruil voor mijn reiskosten naar Ermelo een paar foto's te krijgen (deze zijn uiteraard zonder logo)?

Maandag had ik weer les... Wat heb ik toch een geweldige pony B-) Zo blij, zo knap.. Ze ging zzzooo fijn lopen, eindelijk had ik weer het idee dat ik daadwerkelijk een beetje kan paardrijden :x
En dan hebben we nog gisteren, heerlijk gereden op die knappe pony. eeeeeennnn vandaag na het longeren nog een stapritje buiten gedaan tussen het drukke verkeer samen met een stalgenoot :Y) Ik zou bijna zeggen dat het een kinderpony is... *\%/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:50

Geweldige foto's C2D
en gaaf Schirocco om zo te lezen over je les. Heerlijk is dat dan he?

Mbt de 15de denk ik zelf dat ik er gewoon de hele middag ben, dus ik vind het prima. SM wilde geloof ik het liefst als eerste, dus dan wordt het
SM
Muurp..
EK
Marrit
Punz? ( onder voorbehoud?)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:08

Punz schreef:
Geweldige foto's C2D
en gaaf Schirocco om zo te lezen over je les. Heerlijk is dat dan he?

Mbt de 15de denk ik zelf dat ik er gewoon de hele middag ben, dus ik vind het prima. SM wilde geloof ik het liefst als eerste, dus dan wordt het
SM
Muurp..
EK
Marrit
Punz? ( onder voorbehoud?)

Het is in de middag? Oeps, wellicht gooi ik Muur dr plan dan in de war om als tweede te willen, aangezien er een uur les voor zit.
Misschien beter om me er maar niet mee te bemoeien :-)

Ik ging er eigenlijk vanuit dat we smorgens zouden starten.

Ik kruip maar weer onder de mee lees steen ;-)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:33

Nou ik ben stiekem een knoop aan het doorhakken . En ga mij de komende maanden eens goed orienteren of ik mijn uit de hand gelopen paarden hobby nog wat meer uit de hand kan laten lopen door een Connie erbij te nemen.
Ik ga voor het jonge spul vind alles zelf aan leren veel te leuk.
Echter wat gaat de voorkeur hebben een merrie of een ruin.
Staleigenaar raad merrie af ivm hengstigheid. Hebben jullie daar last van merrie eigenaren ?
En het plan is om in nederland en belgie toch enkele fokkers te gaan bezoeken.

Eisen klik hebben en kwa karakter zoek ik een vluggere.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:39

Wat leuk Kitobeer !!
Wij hebben al jaren merrie's en ik merk er eigenlijk nooit wat aan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:54

C2D: ja.. het is in de middag. Ineke doet sochtends haar eigen paarden, zal haar vragen hoe laat/vroeg ze wil beginnen. En Muurp kan dan toch gewoon als eerste, dan SM als tweede. Zou geen probleem moeten zijn.

OOhhhh KITOBEER!!
Wat een nieuws type je daar neer!!! Geweldig!!

Mbt hengstigheid hangt het heel erg af van de merrie, er zijn er voldoende waar je niets merkt van de hengstigheid, maar er zitten ook hormonale draakjes tussen.
Maar verder... tja... ik zou niet kunnen kiezen tussen Jou en Punz eerlijk gezegd....

Maar wat LEUK!!!
Behalve in Nederland en Belgie zou je natuurlijk ook in Duitsland kunnen kijken...
Oohhhhhh gaaf!!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:17

Ohja en ik heb natuurlijk al jaren een ruin :o?

Hij is redelijk lang hengst geweest en heeft gedekt maar daar merken we ook niets aan in de groep.Toen ik nog met hem reed merkte ik alleen wat meer stoer gedrag als we met meerdere vreemden gingen rijden
Maar nog niet noemenswaardig heftig gedrag. Beetje voorwaartser en dan wat stouter als van kop tussen de voorbenen en bol worden ;-)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:00

Ik heb al 16 jaar een ruin .Dus dat zit wel snor.
Maar ik dacht misschien is het wel eens leuk voor de verandering een merrie die zijn misschien ook voorwaartser omdat ze hormonaal juist intact blijven.
Oja niks op Facebook over laten vallen hubby is nog niet op de hoogte. dat word hij op vakantie :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:46

Ik heb merries gehad waar je niks aan merkte, waaronder onze Connemaramerrie.
Maar ook merries die je met de hengstigheid achter het behang zou willen plakken! Zoals Cézanne bijvoorbeeld....
De klik lijkt me belangrijker dan het of het een ruin of een merrie is.
Veel plezier en succes met zoeken in ieder geval!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:59

Hier een merrie die nijdig word wanneer ze hengstig is.
Enorm dominant en ze ramt het liefst elke ruin en shetlander in elkaar ad hand := ohz is ze ten alle tijden goed te rijden.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:12

Ik kom weer even binnen vallen, heb het te druk op het moment om echt serieus mee te praten maar wil toch even wat vragen als dat kan.
We zijn misschien van plan om Ginger te laten dekken, ze is 9jr op t moment en voor zo ver ik weet zou dit haar eerste veulen zijn.
Wat zijn nu de mogelijkheden om met een niet-connemarahengst te dekken? Kan je die veulens inschrijven in het BRP of niet? En als ik met een connemarahengst dek, kan het veulen dan in klasse 1 opgenomen worden na keuring? Ondanks dat de merrie klasse 3 is?

en wat wil het vinkje zeggen op cpbs.ie er staat Irish V / Class 3/ Breeding V/ Inspected --
Ze is irish, classe 3, en nog niet aangeboden voor inspectie maar wat wil het vinkje bij Breeding zeggen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:30

Voor de 15e heb ik geen voorkeur van planning in het rijden. Vind het leuk om er de hele middag te zijn. Dus geef mij maar een plekkie wat het handigste is. :D

Heksje is dan af en toe een ontzettende muts, maar ik weet vaak niet eens wanneer ze hengstig is. Vorig jaar dacht ik het te merken dat ze iets moppert op een beenhulp en wat fanatieker naar de andere paarden gilt. Verder niks van te merken. :D
Ben benieuwd hoe hubbie reageert Oona. :))

Spannend Melissa om een veulentje te fokken. :):)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:08

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb sinds vorig jaar ook een connemara. En ik moet zeggen dit is een beetje binnenvetter maar overall vind ik het een bijzonder vriendelijk ras.
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:17

MelissaV:
Als de merrie klasse 3 is kan het veulen niet worden opgenomen. Je zult dan eerst met de merrie naar de keuring moeten komen voor stamboekopname om haar geklasseerd te krijgen in klasse 1 of 2.
Het veulen kan vanaf 2 jaar ( merrie) of vanaf 3 jaar ( hengst) aangeboden worden voor stamboekopname, voor plaatsing in klasse 1 of 2.

Ga je met een volle Connemara dekken met een volle Connemara dan is het belangrijk om de merrie te laten testen op HWSD óf als je dat niet wil in ieder geval een getest vrije hengst te gebruiken.

(HWSD is een erfelijke hoefaandoening die voorkomt bij Connemara's. Door voordat je gaat fokken te testen kun je voorkomen dat je een veulen krijgt met deze aandoening: als je een drager of lijder van het gen kruist met een geteste vrije, dan krijg je hooguit een drager, en dragers hebben geen last/geen problemen). Nederlandse fokkers testen daarom hun dieren voordat er gedekt wordt, zodat er in ieder geval in Nederland geen lijders geboren worden.

Jury: Welkom, en klets gezellig mee!!
Inderdaad: Connemara's kunnen binnenvetters zijn. Ik ervaar ze in ieder geval ook wel als wat eenkennig. Vriendelijk maar vaak wat gesloten/gereserveerd tov mensen die ze niet kennen, en toenemend open /vriendelijker/contactzoekender/ als ze je beter gaan kennen.

En je hebt een prachtige pony zo op de foto te zien! Wat is de afstamming??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:28

Ik heb even moet spieken hoor, voor zijn afstamming. Het zijn tenslotte ook niet de makkelijkste namen.
Vader is Meheramore Richard v. Rynn Richard
en Vadermoeder is Maam Hill v. Dun Aengus
Het zegt mij eerlijk gezegd niets en via internet kwam ik ook niet veel verder.