Nee ik mis er niks aan, maar vindt het voor haar wel goed. Heb een lief stalgenootje die ip 1 x pw een springles met haar rijdt. Kan ik lekker letter prutsen. Wat ze overigens echt heel prima vindt. Altijd enthousiast en ijverig....en soms een beetje druk.
Dacht vandaag nog een 'gratis' obstakeltraining te krijgen. De bomen waren gesnoeid en langs de bak lagen van die enorme stapels snoeiafval. Verwachte een hoop gedoe.....holt ze er in een dribbelgangetje op af om de boel nader te bekijken. Denk dat er geen drievoudig verzoek op schrift bij haar is ingediend.
Fijn dat er iemand met haar springt, voor de dressuur is dat alleen maar fijner.
Haha soms snap je niks van ze. Hier zijn eenden moordwapens en alles wat groter, gekleurder en meer herrie maakt is interessant. Maar alleen maar fijn! Ze blijven je soms verbazen die merries
Ik vind het inderdaad een eyeopener en je ziet ook elke ruiter op 1 vd 2 manieren handelen, de meeste dressuurruiters hier op stal slaan ze door de hoek heen. Ik laat haar eigenlijk altijd kijken (ze loopt er na aanmoedigende woordjes vaak zelf op af) , in stap het enge verkennen, even snuffelen en daarna geen problemen meer. Zus trapt paard altijd op de rem incl een schop sporen. Ieder zo zijn manier
Wat werkt voor heksje? Afleiden of gewoon laten kennis maken met het enge?
Belonen met ontspanning in de verbinding en het niet geven van een beenhulp voor elke pas die ze richting al het spannende zet. Ongeacht hoe. Dus eigenlijk is er op de enge plekken geen arbeid, maar enkel ontspanning. Op de overige plekken wordt er gewerkt. Met als gevolg dat ze echt al heel snel oké is met de hele omgeving.
schirocco24
Geplaatst: 10-04-16 21:58
Met Arno de trailer in..?? Euhmm... NEE..
Foto's aan het uitzoeken..
Punz
Geplaatst: 10-04-16 22:02
Had nog niet gereageerd, dus bij deze: Esje Emmy wat een leuke spring/cross verslagen/foto's!
SM: Mooi verslag, maar klinkt alsof jullie in de demo ring niet helemaal toe zijn gekomen aan waar jullie voor gekomen waren? Mooi dat er dan buiten nog wel even verder getraind kon worden!
Ik zou ook wel wat zenuwachtig worden hoor, als mensen onvoldoende de 'privacy-space' van mijn pony's respecteren. Met name Jou-Jou... moet er toch niet aan denken dat iemand met een wat ratelende wandelwagen op vreemd terrein achter hem langs loopt..... Kan niet garanderen dat hij daar dan toch niet naar gaat slaan.
Hier verder een heerlijk weekend gehad. Zelf vrijdag gereden, voorlopig geen wedstrijd in het vooruitzicht ( denk dat het ONCK pas weer de volgende wedstrijd zal zijn voor mij), dus bezig weer met mijn houding en zit.
Gisteren dmv een les van EK nog even extra de puntjes op de i gezet. Bezig met stiller been, stillere hand, rechter zitten én het "hoe rijdt ik een perfecte volte" ( omdat ik hier nog wel wat wil 'dweilen' en dat kost punten...). Al met al weer voldoende oefenmateriaal voor de komende week. EK heeft Punz ook nog gereden en lekker buiten uitgestapt. En joh.... Punzeltjes krijgt een nék
Vandaag een heerlijke, heerlijke tutdag op stal. Jou-Jou had vandaag een allerschattigste gast amazone, die op Jou-Jou les kreeg van EK. En ohh.. .Jou speelde zo braaf manege pony! Hij gedroeg zich echt voorbeeldig en ik was helemaal ontroert door hem.
Daarna nog even een staprit met Marissa en de Arabier.. ze mochten samen op pad,dus dat vonden de dames meer dan ok.En joh... wat een fantastisch weer was het daarbij vandaag! Echt zo van genoten. Heerlijk, heerlijk, heerlijk!
Edit: zie net je laatste berichte SM. Klinkt heel erg zoals Tristan Tucker ook werkt EditEdit: zie je link, is inderdaad TT. Heb met Jou een training bij hem gevolgd... Redelijk zinloos met een nuchtere Connemara... , maar wel veel geleerd, veel mee gewerkt ook uiteindelijk..
Kan punzel nog meer nek krijgen? Lekkertje is het ook.
Wil je het wedstrijd rijden nog wel weer actiever gaan oppakken of is het voor jezelf helemaal goed om juist zo af en toe te starten?
Arno had heel gemeen wat extra druk op de lijn gezet om sputters te forceren.
Punz
Geplaatst: 10-04-16 22:37
Nee, wil het zelf wedstrijd rijden wel weer wat actiever oppakken (tenslotte wil ik voor mijn 50ste Z zijn), maar dat doe ik nadat EK met hem de selecties heeft gereden. Jou's wedstrijd programma is daarmee tot het ONCK gevuld genoeg. Daarna wil ik kijken of ik zelf weer een paar keer kan starten.
Even een aanvulling, krijg net wat foto's die de moeder van de gastamazone van vanmiddag heeft gemaakt:
Punz, wat lekker dat je weer zo fijn gerden hebt! En oh boy, wat n nek zeg!! en moeders die foto's maken zijn leuk! Haha. Voor Jou dus een druk programma komende tijd?
Hier schijnt de zon, belooft een heerlijke dag te worden en we hebben zo les, dus.....dat wordt genieten denk ik zo. Even vitamientjes op doen, nadat we dus het weekend met z'n allen hier hartstikke ziek geweest zijn (jaja wel even op cc geweest dus...hihi, daarna weer braaf ons bed even in) maar nu gaat t weer redelijk, behalve met dochterlief, die ziekt nog even verder uit.
Wij hebben a.s. Weekend nog een wedstrijd in appelscha en dan ist voorlopig weer even rustig. Afgelopen weken wel erg vaak geweest, was niet de planning, maar t liep even zo.
Iedereen fijne dag vandaag en geniet van het heerlijke weer.
oh jongens, echt zo zo zo lekker gereden! Melody bood zoveel aan vandaag en was zo lekker soepel. geen uitbreek momentjes gehad. aan het eind een heel licht protestje, toen was hij al moe en moest ik zonodig nog even een stukje doorzitten, maar wat top zeg! en.....het voordeel van de zon en een zieke dochter juist, zon is gezond, dus even een frisse neus halen en meteen foto's maken van mama dus ik spam even een beetje vandaag, hopelijk vinden jullie dat niet erg.
Super zeg!!!!! Wat leuk om jou er een keer op te zien.
Rozzy
Geplaatst: 11-04-16 12:45
Punz, ik snap dat je zo geniet van je heerlijke pony's
Gave foto's Emmy! Dat is best een hele sprong het dressuren ziet ook goed uit . Wat een super lekker weer had je er bij.
Wij zijn zaterdag naar equiday geweest en hebben natuurlijk ook heksje gespot Wat een lekker pluizige tuttebel met uitgesproken mening, daar ga je niet mee kuieren als je wil heb ik nog twee filmpjes van heksje!
Ik wil jullie graag voorstellen aan onze nieuwe aanwinst: schaapje Eindelijk heb ik mijn super fluffy barebackpad! Gisteren is hij al goed getest, samen met nog wat aankopen die op equiday zijn gedaan Lizzy:
En Don natuurlijk ook:
Liefde is.... Je oreo koekje delen
Oriana zit nog steeds in de lappenmand, dus die mag alleen clickeren. Het flemen begint ze in ieder geval te snappen
En dan faylinn, die na een paar keer grondwerken zich gister zomaar op de volte liet sturen door mij en zooooo knap op allebei de handen een stapje en drafje aan de longeerlijn deed!! Ok, inclusief miscommunicatie waarbij mevrouw vroeg of ik even op haar buik wilde kriebelen (laten we het daar op houden) waarop ik verzocht of ze dit voortaan met 4 voeten aan de grond wilde vragen
Saams, tuurlijk mag dat enne geen enkel effect. Onze dochter vindt het leuk en ponylief vindt het niet erg om met n muts op te lopen, dus vandaar dat hij m op heeft. Is uit dezelfde serie als haar jasje en dekje. Ze heeft er ook een roze dekje van en dus de witte. Geen functie dus en geen effect o.i.d.