Zo hèhè fris en schoon op de bank......moe. Denk dat heksje ook zo'n gemoedstoestand heeft op dit moment.
schirocco24
Geplaatst: 09-04-16 22:42
Hier ook eindelijk op de bank.. ff chillen en foto's uitzoeken. Iets wat ik niet lang vol ga houden dus de foto's van heksje blijven nog eventjes te goed. Maar ze was zeker in het begin erg gespannen, en erg onder de indruk van alle prikkels.. Maar Suzanne liep er super knap naast, die deed net alsof er niks aan de hand was..
Even een klein fototje van wat ik wel al online hebt geplaatst.
SkyMarian
Geplaatst: 09-04-16 22:47
Superleuk je even gesproken te hebben.
Ik ga lekker slapen. Had op FB al wat foto's geplaatst. Mocht er nog behoefte zijn dan doe ik ze nog wel even uploaden via mijnalbum. Wordt wel morgen. Nu hartstikke gaar en tijd om plat te gaan.
Haha dankj, ik vond het ook leuk.. liepen bij jou gewoon drie fotografen door de bak.. Naja snel 1 fototje dan.. Maar die foto's van Arno zien er goed uit..!
Na een nachtje heel diep slapen tijd voor een verslagje.
's Ochtends op tijd naar de pony gegaan. Even aangelummeld en de stal gedaan. Toch nog even snel onder de tuinslag gezet wat op equiday weer de nodige 'wat is ze wit!!!! ' opmerkingen gaf.
Thuis ging ze zonder sputters de wagen op en we konden lekker op tijd vertrekken. Paar km voordat we bij de KNHS waren San even gebeld dat we er bijna waren. We troffen elkaar op de parkeerplaats en daar stond een keurige rij paddockjes te wachten op het gras. Mefroi kreeg er 1 toegewezen en dook gelijk met haar neus in de groene grassprietjes. Helemaal op haar gemak.
Daarna kennisgemaakt met Petra. Lekker bakkie gekregen en met San afgesproken om elkaar half 3 weer bij de stand te treffen. Samen met Arno even op het terrein rondgekeken. Voelde me mijn mijn dressuurliefhebberij een beetje een vreemde eend in de bijt, maar de sfeer ansich was heel prima.
Heksje opgehaald en ondanks dat ze het best spannend vond tussen de mensenmassa, kraampjes, kinderwagens en nog veel meer atributen liep ze braaf en heel dapper mee. Sterker nog.....moest tempo maken.
Ook hier leek ze weer op te vallen en fungeerde al snel als pennypony.
Wat ik (achteraf) lastig vond is dat men er vanuit leek te gaan dat alle paarden poepiebraaf waren en men passeerde je dan ook rustig op een halve meter afstand. Dit maakte het lastig om haar te kalmeren met een paar simpele oefeningen. Pasje opzij of achterwaarts geeft bij haar toch een stukje rust en zelfvertrouwen.
Tijd om de baan in te gaan. Eerst pony er in en toen de trailer.
We mochten gebruik maken van de paardentaxi die al op het terrein stond. Denk dat San gelijk heeft dat het voor een demo prettiger is om te werken met materiaal waar het dier aan gewend is. Desalniettemin een mooie trailer en heel erg tof dat deze gebruikt mocht worden.
Babbeltje met Petra gehouden wat het probleem is. Weet niet (achteraf) of het echt helder naar voren is gekomen in de uitleg. Gelukkig liet heksje heel goed zien dat ze door alle prikkels van buitenaf zich helemaal afsluit en moeizaam te benaderen is. Hier hebben we normaal gesproken eigenlijk geen last van. Maakte wel dat het issue voor 40 minuten ineens best groot was.
Er werd gestart (nadat wij hadden laten zien hoe het niet moet ) met wat grondwerk. Puur het maken van een paar afspraken, zodat je in het werk met de trailer een basis hebt om mee te werken.
Toen richting de trailer werken. Tussenschot was iets opengezet zodat ze wat meer ruimte had. Onze 1,5 paardstrailer is natuurlijk wat ruimer dan de geleende 2paards.
De dames die de touwtjes in handen hadden. Deze dienen vooral als een steun aan de zijkant. Voor heksje nog altijd wel erg fijn. Wisselt thuis een beetje of ze er 2,1 of geen nodig heeft.
Koekoek hier stond ze voor het eerst met alle toeters en bellen grotendeels in de trailer en kregen we de mededeling dat we nog 2 minuten hadden. Er is nog geprobeerd om haar nogmaals er op te krijgen, maar daar dacht ze het hare van.
Voorgesteld om buiten op het plein verder te gaan, zodat het toch afgerond kon worden.
Denk dat alleen al minder prikkels heel veel scheelde. Het had eigenlijk niet zoveel nodig om haar als nog er op te krijgen. Daarna kon ze zonder problemen op en af lopen.
Had al wel aan haar gemerkt dat ze de vrijbrief om er gewoon af te mogen heel goed onder die witte fluf had opgeslagen. Ze maakt er gretig gebruik van.
Al met al voor ons een prima geslaagd plan ondanks dat het niet helemaal volgens planning liep her en der. Vond het voor de pony een hele leerzame ervaring die we zomaar gepresenteerd kregen.
Voor mij zelf ook weer de nodige aandachtspuntjes opgestoken die ik eerder gemist had of simpelweg niet aanbod zijn gekomen. Noot daarbij is wel dat die leerpunten niet uit de demo kwamen, maar van San naderhand toen we haar weer zelf op onze eigen trailer gingen zetten. Wat niet zo heel veel sputters gaf.
Moeders is blij en tevree met haar pennyponypaarden kind.
Knap hoor, zo in die drukte met heksje. Ik vind het altijd maar spannend met een pony tussen de menigte. Inderdaad heeft lang niet iedereen door dat het voor zo'n pony ook spannend is. Net als auto's die je rakelings passeren, geen benul dat een paard ook sprongetje opzij kan doen.
SkyMarian
Geplaatst: 10-04-16 19:59
Ze was er moe van en heeft uitgebreid liggen tukken in de paddock vanmiddag.
Verder weer heel fijn te rijden. Denk dat we de arbeid weer een beetje mogen aanscherpen. Het wordt te gemakkelijk.
Wat een leuk en fijn verslag en wat heeft ze een aansprekend hoofd! Ik vind er echt heel leuk, ze heeft echt een smal hoofdje lijkt het!
Heeft iemand hier wel eens 60cm gesprongen en hier een foto van? Ik moet kiezen of geen parcour springen of het 60cm parcours maar ik kan echt niet goed inschatten hoe hoog het is en op filmpjes ziet het er goed te doen uit
In vergelijking met de mijne is het smal. welk maat hoofdstel heb je? Maar ik herken het heel erg hoor "wat is die wit!" En dan denk ik, heh ze is half geel maar heksje is een knapperd.
SM wat een ervaring zeg, pfff kan me voorstellen dat ze na gister echt moe was van alle indrukken. En wat een top pony dat ze het toch allemaal goed vindt en doet terwijl ze het zo spannend vindt.
Curly een dagje texel is nooit weg natuurlijk!
Geen filmpje van 60 cm helaas, maar proberen kan altijd toch?