Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ronacino

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:30

noortje schreef:
Ronacino schreef:
Oke.. jammer dat die tot nu toe lager word geschat dan geboden word. Niet dat hij te koop is.

Hij heeft ook al met vorige eigenaar. 2 jaar geleden l1 en l springen gelopen. Daarvoor weet ik niet.Toen ik hem begon te rijden kon ik nog amper iets. Dus ook een super leerpaard.

wat word er voor geboden dan? Hij heeft namelijk geen uitzonderlijke prestaties vericht en is ook niet erg jong meer.

We mogen zelf bepalen wat we ervoor willen hebben we moesten maar invullen en dan kwam het goed. Maar, we willen hem niet verkopen omdat, je er super veel van leert hij meestal in de prijzen zit. En een gouden karakter heeft. En met springen heeft hij super veel vermogen. Hij had al hoger geklasseerd kunnen zijn als ik niet hele klasses uit rij en vaak ff stop omdat, mij te hard gaat met mijn nog weinig ervaring.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:31

Armani88 schreef:
Ronacino denk zo'n 5000 euro

Dan gaat die nooit meer weg ,,

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:01

Ronacino schreef:
Armani88 schreef:
Ronacino denk zo'n 5000 euro

Dan gaat die nooit meer weg ,,

denk dat je dat inmiddels wel duidelijk heb gemaakt Knipoog maar voor mensen die het paard niet kennen in werkelijkheid is dit een hele redelijke prijs hoor. Ik geloof dat best dat hij meer kan maar hij heeft het gewoon nog niet bevestigd op wedstrijden, dat is jammer. en het blijft nog steeds niet de jongste. Haha!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:13

Oke hahaha is wat je redelijk noemt. Maar, denk ook niet dat je van een foto een paard kan taxeren nee..

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:30

5000 voor een allround paard van 9 jaar is wel een beetje weinig idd. 10.000 zou je iig kunnen vragen voor zo een paard.

Vanaf 5 tot 9 jaar vind ik dat een paard aan zijn top van zijn waarde is (Licht eraan natuurlijk of ie landelijk, nationaal of internationaal loopt) maar voor een landelijk paard op hoog niveau vind ik dat een paard van 5/6 tot 9 jaar op zijn top van zijn waarde is. Na de 10/11 jaar vind ik dat je voor een paard wat minder moet vragen. Maar dat is mijn mening dan.

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:33

OK ik ben geen expert maar ik doe mijn best Haha!

tornado zo'n 8000 euro denk ik want hij kan heel wat!
Armani88 2000 euro lief paardje sprekend koppie
Denim leuk paardje ziet er lief uit maar sprongewricht oogt wat dik... Maar ervanuit gaand dat dat maar lijkt, denk ik zo'n 2500 euro?

Hier zet ik Vally nog een keer neer want ik ben wel benieuwd wat er nu gedacht wordt en ze heeft ook al heel wat bij geleerd Knipoog
Paspoortje...

Naam: Vally
Afstamming: Oliver x Vasco
Kleur: Koffievos
Schofthoogte: Ongeveer 1.67
Geboren: 22 mei 2002
Rijden: Meest recente wedstrijd: Onderlinge wedstrijd L1 eerste geworden met 3 winstpunten, verder braaf op de weg, beetje kijkerig en lekker vlot
Karakter: Erg braaf zowel op de grond als onder het zadel, galop gaat soms moeilijk maar inmiddels een stuk beter, doet ook Parelli

Afbeelding

Afbeelding

Rijfoto's komen zsm! Het beste wat ik bij de hand heb is een foto van de pas de deux van vorig jaar... Ze loopt nu al heel wat beter Knipoog

Afbeelding

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:56

Angeliek schreef:
5000 voor een allround paard van 9 jaar is wel een beetje weinig idd. 10.000 zou je iig kunnen vragen voor zo een paard.

Vanaf 5 tot 9 jaar vind ik dat een paard aan zijn top van zijn waarde is (Licht eraan natuurlijk of ie landelijk, nationaal of internationaal loopt) maar voor een landelijk paard op hoog niveau vind ik dat een paard van 5/6 tot 9 jaar op zijn top van zijn waarde is. Na de 10/11 jaar vind ik dat je voor een paard wat minder moet vragen. Maar dat is mijn mening dan.

maar dit paard is niet op hoog niveau voor zijn leeftijd iig niet bevestigd. Kijk eens rond op mp. Knipoog maar het maakt mij niet uit, IK zou er iig niet meer voor willen geven dan 5000 euro. t is maar wat een gek er voor geeft;)

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:08

Ja, maar dat is in het algemeen gezegt he?
Nu staat er een taxatie van mijn paard op 8000 euro. Ik ga hier niet kritiek op geven omdat het mijn paard is, maar gewoon omdat die taxatie niet realistisch is. Hetzelfde is het met die taxatie op Ogrande waar ze 25.000 euro taxeren op een paard die bijna alle oefeningen van de grand prix kent.

5000 euro voor een mooi paard met goede afstamming niet M springt en M dressuur loopt, is best weinig. 9 Is nog niet zo oud. M is een aardig niveau. Kijk, als ie alleen M dressuur was, of alleen M springen, dan ala. maar het is een allround paard, dus je kunt er alle kanten mee op. dat is vaak ook een groot voordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:04

vragen kun je altijd, maar krijgen is nog een heel ander verhaal!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:30

Ja, dat is wel zo. Maar het gaat erom wat realistisch is en wat niet.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:01

Ik ben het over het algemeen met Angeliek eens; als je naar de gemiddelde waarden kijkt.

Maar goed, bedankt voor de taxaties op Walyra/Up and Down. Ze staat nu gemiddeld op zo'n 4000,- getaxeerd, ik zal even zeggen dat ik haar een jaar geleden voor 1000,- gekocht heb Knipoog

Nou Aram nog even...

naam: Aram E.
afstamming: Flemmingh x Placido
geslacht: ruin
Aram is nu officieel 2 jaar, maar wordt in mei eigenlijk 2.
Hij zit nu met zijn stokmaat tegen de 1.60m aan. Laat los
mooie ruime bewegingen zien met veel kracht uit de achterhand
en een mooie halshouding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet klopt hij nog voor geen meter in verhouding, maar hij moet dan ook nog 2 worden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Chupa op 24-01-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:08

Ik ben het al meer met Angeliek eens. Na mening van andere is dit een super alround paard. En je ziet niet vaak paarden die mee kunnen komen in dressuur/springen. Tenminste ik zie ze niet veel.

@denim je kan jammer genoeg niet veel uit deze fotos halen. Maar, schat hem nu op 2000? Alleen wat is het een merrie of ruin?

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:11

Ronacino schreef:
Ik ben het al meer met Angeliek eens. Na mening van andere is dit een super alround paard. En je ziet niet vaak paarden die mee kunnen komen in dressuur/springen. Tenminste ik zie ze niet veel.

@denim je kan jammer genoeg niet veel uit deze fotos halen. Maar, schat hem nu op 2000? Alleen wat is het een merrie of ruin?

Ach wat stom, sorry, het is een ruin. Ik weet dat dit de waarde naar beneden haalt, maar we hebben dit bewust gedaan omdat we vier merries op stal hebben en we hem gewoon in de sport gaan gebruiken.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:15

Wij hebben onze hengsten ook ruin gemaakt hoor, je zit met alles vervoer,stallen vervelend Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:24

@ denim 2000,-

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:04

Denim schreef:
Ik ben het over het algemeen met Angeliek eens; als je naar de gemiddelde waarden kijkt.

Maar goed, bedankt voor de taxaties op Walyra/Up and Down. Ze staat nu gemiddeld op zo'n 4000,- getaxeerd, ik zal even zeggen dat ik haar een jaar geleden voor 1000,- gekocht heb

Je slaat de spijker op z'n kop Lachen

Om de 1 of ander reden taxeren de meeste mensen de paarden voor absurde prijzen, maar ervoor betalen doen we niet Knipoog

Vandaar dat ik deze topic, hoewel ik er veel lol aan beleef, het reken je rijk topic noem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:30

Aram E: 1500
Valley: 3500
Armani: 1500

nou laat ik mijn paard er ook is inzetten

kwpn ingeschreven maar BWP van origine.

Dustin van het Kaleyhof

Lambada van Berkenbroeck X Flameco Desemilly

Hieronder foto's voor verduidelijking, zal bij jullie geheel onbekend zijn, deze hengsten

Lambada
http://www.berkenbroeck.com/images/heng ... _large.jpg

Flamenco
http://www.berkenbroeck.com/images/hengst/flamenco.jpg

vader Lambada: Levantos I
http://www.superiorequinesires.com/stal ... antos1.jpg

Ruin
3.5 jaar
1.71
Bruin van kleur
B-dressuur
B-springen

Redelijk braaf te rijden, maar moet wel iedere dag van stal komen, anders wat vervelend.
Soms bokken maar speels en geen kwaad
Wil graag werken en leert makkelijk.
Springt altijd en komt uit zichzelf
Laat los veel vermogen zien, en begint onder de man ook hele goede sprongen te laten zien.
Geen stalgebreken
verkeersmak, beginnend trailermak
100% rontgen en klinisch.

weinig duidelijke foto's
Hij is de laatste weken enorm veranderd en beter geworden, hier helaas geen foto's van
Afbeelding
Afbeelding

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:55

Leuk paard,denk tegen de 8000

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:51

Denim: 4500,-
Vonneke: 7500,-
Vally4ever: 7000,-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:02

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:08

Ik heb de taxaties even gevolgd, het grappige is dat er een al beleerd paard (M2), mét potentie voor meer, net zo hoog inzet/taxeerd word als een groen paard (evt ook met potentie voor meer)

taxeren van de "duurdere"paarden waag ik me niet aan, zoals de paarden als prakkie, ogrande (zo heet ie toch?) en tom.. Daar heb ik te weinig verstand van Haha!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:06

Zal ook nog eens mijn andere paard erop zetten:
Ik geef de info van het moment van de foto's, ik heb hem nl. niet meer en weet dus niet wat hij nu loopt, etc. Maar ben benieuwd wat de taxaties hier zijn op de leeftijd van de foto's (en dus de verkoop):

Naam: Urban Legend
Afstamming: Negro X Columbus X Onyx
Leeftijd: 3 jaar
Niveau: is op B/L-niveau, maar geen wedstrijden
Hoogte: 1.65 (en groeit nog, is net gecatreerd)
Moeder heeft sport (dress) predikaat

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:21

Ik begin het steeds grappiger te vinden hoe hoog sommige paarden hier getaxeerd worden.
Up and Down en Aram E. hebben ons allebei €1000,- gekost. Up is nu op z'n hoogst voor €8000,- getaxeerd en Aram voor €4500,- terwijl ik zeker weet dat geen mens het er ook echt voor zal betalen Knipoog

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:25

Denim schreef:
Ik begin het steeds grappiger te vinden hoe hoog sommige paarden hier getaxeerd worden.
Up and Down en Aram E. hebben ons allebei €1000,- gekost. Up is nu op z'n hoogst voor €8000,- getaxeerd en Aram voor €4500,- terwijl ik zeker weet dat geen mens het er ook echt voor zal betalen Knipoog

Precies!

daarom heb ik geprobeerd om normaal/realistisch te taxeren ipv. met 10.000en euro's te smijten

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:34

trione, vind ik wel een geweldige uitstraling hebben, en
urban legend is ook een beauty..

maa rhelaas ik kan echt niet taxeren...

ik weet nie twaarmee trionne ZZ is. aan het dressuur zadel te zien dressuur.
uhm, ik denk 12.000?
maar dat kan ook wel erg laag zijn?
ik weet niet zoveel van de waardes van ZZ paarden.

en urban legend, toen nog geen wedstrijd ervaring, maar wel mooie gangen.
ik denk 3000? goede afstammingen, mooi hoog(dat willen de meesten, ik niet persoonlijk. )

en mijne..
hij is voor (ik geloof) 1.500 aan ons verkocht, omdat hij niet zwart was, zoals de mensen hadden gewild.
die dachten, zwarte moeder, zwarte vader. zwart veulen..
maar het werd een vosje

Naam: Ulysses
leeftijd: 5. op papier 6 (vanwege de 1 januarie regeling, dat alle paarden dan een jaar ouder worden)
hoogte: 1.62
afstamm: Gribaldi x michelangelo
Dresuur: M klaar en startgerechtigd
Springen: B/ L klaar (niet gestart)
geslacht: ruin

hij heeft enorm veel talent, voor springen, EN dressuur.
ik ben zelf dressuur ruiter die voor de lol erbij springt, maar onder een springruiter zou hij zeker fantastisch presteren.
hij springt alles wat je voor hem neer zet, hij heeft er vreselijk veel plezier in.

Afbeelding
Afbeelding

Dressuurmatig heeft hij iets te lange achterbenen, hij vind het dan ook moeilijk deze onder te plaatsen,
maar als je dit vraagt wil hij dit wel voor je doen. en dat heeft gewoon tijd nodig om daar sterkt te worden.
maar als hij het een paars passen doet dan draagt hij zijn hals, komt hij los over de rug en
maakt hij een paar bloedmooie passen.
(dit zijn de woorden van Ilona mens, een intermediar ruiter)

hij is ontzettend ruim, veel veerkracht en een mooie halshouding.
hij heeft genoeg talent voor de hogere dressuur.

hij heeft verder geen stalgebreken, is braaf buiten in het bos en aan de hand.

http://i2.photobucket.com/albums/y7/moo ... C_0189.jpg
Laatst bijgewerkt door moonprayer op 25-01-07 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt