Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:34

Ik zou toch gewoon langzaamaan gaan naar het voer wat je wilt geven en dan haar lichaam de kans geven eraan te wennen. Hoogwaardig ruwvoer. Waarschijnlijk trekt zij dan ook vanzelf rustig bij :)

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:04

Ik geef Foxie nu met haar krachtvoer WholeGain. De "vetmaker" voor paarden XD

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 12:55

Nobli is eigenlijk super breed gegroeid onder echt extra’s. Max 300 gram normale grasbrok en vitaminebrok per dag.. op onbeperkt (droog) hooi een vooral gras is ie enorm vooruit gegaan.
Hij krijgt nu wat slobber (ook van vitalbix) na trainingen. Gewoon 1 schepje met lekker veel water (venkelthee). Lekker lijnzaadolie en biotine er in.
Maar that’s it. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:07

Er schijnt iemand afgelopen nacht de tijd van dr leven te hebben gehad in haar privézwembad *\o/*
Afbeelding

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:09

omg Sintara!! Ontsnapt? Onze bak is ook aqua training approved O_O

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:37

Nee niet ontsnapt. Mel had het al helemaal naar dr zin met alle takjes en dingetjes die kwamen aanwaaien. Die kan je onderzoeken, kapotmaken en over het hek kieperen. En als je ze in de wind gooit waaien ze weer terug de paddock in, leuk leuk leuk. Er waren op het terrein 6 bomen omgewaaid en toen ik die ging opruimen mocht ze er ook bij zijn. Elke keer weer een behulpzame, nieuwsgierige neus tussen mijn handzaag en de boom :j.

Nou en toen kwam er ook nog eens gratis en voor niks dat zwembad uit de lucht vallen :+ het meisje was gewoon bekaf vandaag _O-

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:49

Aaahh ahahah wat ontzettend schattig!!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:22

Ja echt leuk.. Ze kan zo lekker spelen en prutsen altijd. Echt een paard dat het enorm waardeert als er amusement wordt georganiseerd :').

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:04

Wat een nieuwsgierig ding die Mel :D

Ik heb voor de tweede keer deze week gereden met Willy. Het opzadelen gaat redelijk goed. Als hij hooi kan eten kijkt hij amper om eigenlijk, en anders blijft de tic met zijn tong aanwezig maar lijkt hij iets minder boos. Ik ben dan ook wel heeeel voorzichtig nu met zadel opleggen en aansingelen. Voorzichtig positief dus :) en het rijden zelf ging ook best fijn!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 19:49

Wat fijn dat het beter gaat. Ik denk dat het dan vanzelf weer weggaat. :)

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:24

Mini update: 1. Foxie heeft een ander paard gebeten >_<
2. Haar scheve bespiering is al een stuk minder!! Les ging vandaag ook super en we hebben zelfs in de linkergalop de sprongen kunnen verruimen en verkorten. Progressie dus!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:41

Fijn dat het beter gaat met Willy!

Gentle is ook heel bazig, is de leider in de kudde en bijt soms ook.
Fijn dat de bespiering van Foxie goed ontwikkeld, hoe het je het gedaan? longeren? de onbespierde kant meer aan het werk gezet?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:45

Willy is ook heel bazig geworden in zijn huidige groepje (Tinker en Friese ruin). Maar tegenover merries is hij echt een watje :+

Fijn dat je vooruitgang boekt Euridicey!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:27

Fijn dat het met Willy beter lijkt te gaan, hopen dat het zo doorzet!

Vervelend euridicey, maar doe je toch niks tegen.. was het echr bijten bijten, of met spelen gebeurd?
Hier kunnen ze ook wel eens lomp spelen met elkaar. Wel fijn dat zijn bespiering beter is geworden!

Wij hebben gister nog even met de springles mee gedaan, niet te veel en te intensief. Wou niet dat sullie morgen spierpijn heeft ( en ik zelf ook niet :+ haha! )

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:11

Nee echt bijten helaas.. Zit een goed gat in de hals van het slachtoffer. Gaat helaas twee kanten op. Foxie was haar aanwezigheid zat en het zij reageerde weer er niet op. toen beet Foxie en begonnen ze beide te gillen... Werkte uiteindelijk niet want 10 seconden later stond dat paard weer te snuffelen aan haar XD hoe duidelijk kan je zijn :'DD

Ik heb die kant zeker veel gewerkt. Ik heb gelongeerd maar ook veel achteruitgelopen en ook achteruit over balkjes laten lopen. Ik heb haar veel laten draaien één kant op en dan echt focussen dat ze het been schuin wegzet. Ik voeg even een voor na foto toe, althans.. Na-voor hij staat andersom

Afbeelding

Het zal vast nooit helemaal weggaan, maar minder zeker! Dit is 1 maand verschil. Dus we doen iéts goed :DD
en kijk nou van dunne billetjes naar gewoon billen Love dit!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:40

Vandaag weer een lekker buitenritje gemaakt met een stalgenoot. Tijdens alle stormen is er weinig van gekomen, en ik kon niet van tevoren even longeren ofzo want de longeerbak was een zwembad. Dus hop, erop en gaan. En het ging goed! Ze vond het echt heel leuk, ging tijdens het eerste drafje wat dribbelen en galoppeerde een keer per ongeluk aan maar dat is geen ramp natuurlijk :D

De hele terugweg was ze heel relaxed. Had het niet zo goed verwacht haha

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:45

Fijn sintara, zo zie je maar gewoon gaan en dan komt het wel goed :D

Ik ben heeeeelemaal happy! De crossles ging zo goed!! Echt ontzettend trots! <3 *\o/* *\o/* zal straks filmpjes posten! (Even uitzoeken hoe dat moet… )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:09

Sintara schreef:
Vandaag weer een lekker buitenritje gemaakt met een stalgenoot. Tijdens alle stormen is er weinig van gekomen, en ik kon niet van tevoren even longeren ofzo want de longeerbak was een zwembad. Dus hop, erop en gaan. En het ging goed! Ze vond het echt heel leuk, ging tijdens het eerste drafje wat dribbelen en galoppeerde een keer per ongeluk aan maar dat is geen ramp natuurlijk :D

De hele terugweg was ze heel relaxed. Had het niet zo goed verwacht haha

:oo

Zo chill :+:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:29

Wat goed lauss! Ik ben heel benieuwd naar het filmpje :D

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:34

Hierbij een filmpje!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:45

Super goed Lauss! Heerlijk om te zien! Ik krijg instant zin om te crossen!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:59

Wat leuk Lauss! hij springt alles zonder twijfel, goed zeg!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:46

Willy is net gewogen. Hij woog in september 506kg en nu 532kg *\o/* en zijn dieet is eigenlijk pas eind oktober begonnen dus dat betekent bijna 30 kilo op 4 maand tijd. Ik ben gelukkig :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:54

Doet hij netjes hoor :D
En Willy is stevig aan het aankomen dus, wel fijn ook om zo precies te weten. Ik heb geen idee, de da gokte toen ik mel kocht op 500kg en nu nog steeds :+ er is toch echt wel wat meer van nu hahaah.

Vandaag was ze weer onwijs knap. Een stapritje gedaan waarbij het andere paard het heel moeilijk had, ook een beetje gek deed en mel was de rust zelve. Oh je wilt even stilstaan? Prima, ik soezel wel even in het zonnetje en hoor wel wanneer we weer verder kunnen. Heerlijk ding is het ook <3 spontane mini fotosessie gedaan :):). Stalgenootje kan dit best goed! :D
[ITP] Mel in het zonnetje

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:50

Gaaf dat filmpje Lauss! Wat doet hij het goed zeg <3 heerlijk om te zien.
Jij ook naar buiten geweest Sintara? Het was ook wel heerlijk weer!!

Vandaag heb ik het ook weer geprobeerd :) Vorige keer was noggal lastig, hoofdschudden, schuine galopjes, steigeren.. En we begonnen heel sterk! Niet geschud beetje angstig maar na een tijdje begon ze mij en het paard voor haar te vertrouwen. Op de terugweg ging het minder.. Ze begon haar hoofd weer te schudden, liep met een rare krul in de nek en kon alleen maar schuin lopen. Als ik haar recht wilde duwen ging ze de andere kant op lopen >_<
Toen besloot ik haar een lange teugel te geven en dat ging super, ze keek nog wel scheef, maar alle rust was terug, toch interessant. Vraag me af waar dat nou aan ligt.

Almet al, we maken progressie en het ging al beter dan de vorige keer.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met appelbitjes? Ik heb er een voor Foxie nu en ze doet het er best goed op :)