KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:40

Lord lindro: 5500
Bo: 6500

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:48

Zimba geboren 27/04/15, een groot en stoer hengstveulen met lange benen.

http://www.horsetelex.de//horses/pedigree/1730023

Zijn moeder heeft een halfbroer die internationaal eventing loopt in groot Brittannië en de andere broer loopt internationaal springen(1.60m) in Rusland.

Afbeelding

Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:29

Grace: €5500
Ciejay: €3000
Lord Lindro: €5000
Gadinia: €5000
Bo: €7500
Espeon: €6500
Zimba: durf ik niet zoveel over te zeggen, weet niet zo goed wat een veulen moet kosten...

Ik zou graag de mijne ook willen laten taxeren:

George Clooney
Afstamm. Trento B x Gabor x Pelé
4 jaar
ruin
1.65
Nog niet op concours geweest, maar kan een L1 proefje lopen
Al mee naar buiten geweest, op vreemd terrein, is alleen te laden
Zeer braaf en makkelijk paard in de omgang, zeker voor een 4-jarige
Zuivere stap, goede draf en sterke galop
100% goed op de röntgenfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:13

De George Clooney oogt wel wat klein (misschien een grote amazone?) maar toont wel mooi. Op basis van het niveau nu zou ik rond de 6000 zeggen, maar op basis van potentie voor de toekomst ... dan wordt het moeilijk om een schatting te maken! Lijkt me wel een gaaf beestje waar je verder mee kunt komen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:15

Klopt, hij is inderdaad heel smal (nog) en ik ben behoorlijk stevig en 1.70. Daardoor is het plaatje nog niet ideaal, maar ik hoop stiekem dat hij nog wat uit gaat zwaren! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:19

Ik vind het een leuk paard, maar onder de amazone toont hij nog erg smal en ponyachtig inderdaad. Dat kan nog wel veranderen natuurlijk.
Verder is het positief dat hij 100% op röntgenfoto's is en goed op niveau. Ik denk rond de 6.000 a 6.500 euro op dit moment.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:49

Dank je! Ik ben mij er van bewust dat het niet het ideale plaatje is. Daarom ben ik hard aan het afvallen en George hard aan het spieren kweken! ;)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:04

Zimba: goh als veulen kun je er vaak toch wel wat voor krijgen. (sta soms versteld van wat veulens kunnen opbrengen.) Ik denk door de afstamming zoon 4000? (ben niet thuis in de veulens hoor haha)

George clooney: ik schat 5500 à 6000 voor een fijn jong paard als je hem goed opleid dan word hij meteen veel meer waard. Vind het een mooi paardje maar mag nog iets ''steviger''. (is nog jong dus wie weet hoe hij er over 2 jaar uitziet.)

Ik heb die van mij al eens hier neergezet maar dat is best lang geleden.
(wil hem niet verkopen maar ben eens benieuwd)

Daimler
Kwpn
ruin
1,65 groot
7 jaar
Douglas x Guidam
L2 Dressuur
M (bijna Z) springen
CCI 1* eventing en heeft zijn 2* kwalificatie (al na zijn 2e 1* gehaald)

Had hem dus al 2* kunnen starten maar omdat ik hoop dit jaar EK junioren met hem te rijden blijven we nog even 1* eind dit jaar in Varsseveld gaat hij zijn eerste CIC2* lopen.

Heeft nog nooit geweigerd in de cross en springt heel de cross heel simpel en pakt alles super goed aan.

Fijn paard kan heel goed springen, erg werkwillig maar wel heel gevoelig.
Dressuurmatig loopt hij een goede proef.

Hier wat foto's: (heb helaas geen recente stand of dressuurfoto).

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet wat hij waard is als springpaard maar was benieuwd wat jullie aan de hand van deze info als eventer vinden

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:33

Ik ben niet helemaal thuis in de eventing- en springpaarden, maar ik denk dat ik bij Daimler zeker wel kan denken aan zo'n €20.000. Hij is jong, talentvol en veelbelovend voor de toekomst!

Als ik er helemaal naast zit, hoor ik het ook graag. :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:45

Picassox schreef:
Ik ben niet helemaal thuis in de eventing- en springpaarden, maar ik denk dat ik bij Daimler zeker wel kan denken aan zo'n €20.000. Hij is jong, talentvol en veelbelovend voor de toekomst!

Als ik er helemaal naast zit, hoor ik het ook graag. :D

Ik schat ongeveer hetzelfde, misschien zelfs nog wel meer?

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:42

Zimba: aangezien zijn familie goed loopt in de sport. En hij zelf mooi gefokt is denk ik al gauw zo'n 4000/4500.

George clooney:
Mooi paard leuk gefokt! Zit goed in elkaar voor een leuk sportpaard. En goed op de foto! Ook hals en rug. Ik denk rond de 8000/9000 als hij redelijk ruim maar vooral los door zijn lijf beweegt. Dan betaal je al gauw rond deze prijs voor een jong paard.

Daimler: eventjng paarden zijn gewild en zeker de talentvolle die op wat jongere leeftijd al gepresterd hebben. Denk toch wel 30.000 of misschien wel meer. Als hij uiteraard echt een goede functionele galop heeft en goed op de foto is.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:01

Nu ben ik benieuwd wat ik nu voor mijn merrie krijg.

Weigelia B (keur, sprt dr.)
Jetset d x havisoff x g.ramiro z
12 jaar
ZZ-licht hopen eind dit jaar young riders te starten
1.67 m
Heel fijn paard om te rijden kijkt nergens naar. Makkelijk op trens maar ook stang en trens te rijden.
Volledig gekeurd incl hals en rug. 1 chip L achter knie is eruit gehaald.
Paard met veel swung en lossigheid. Zeer goed gebruik van het achterbeen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-Q8AAQIUQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-N6KY4WJF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-HTA4OSEH.jpg

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:04

snissje schreef:
Nu ben ik benieuwd wat ik nu voor mijn merrie krijg.

Weigelia B (keur, sprt dr.)
Jetset d x havisoff x g.ramiro z
12 jaar
ZZ-licht hopen eind dit jaar young riders te starten
1.67 m
Heel fijn paard om te rijden kijkt nergens naar. Makkelijk op trens maar ook stang en trens te rijden.
Volledig gekeurd incl hals en rug. 1 chip L achter knie is eruit gehaald.
Paard met veel swung en lossigheid. Zeer goed gebruik van het achterbeen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-Q8AAQIUQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-N6KY4WJF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-HTA4OSEH.jpg

Dit is echt een gok van mij. Twee jaartjes jonger en ze was duidelijk meer waard nu zou ik door haar goede karakter, en dat ze een merrie is, 27.000 zeggen en dat is natuurlijk afhankelijk ervan of Young riders het hoogst haalbare is voor jouw merrie of dat er nog meer in zit.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:52

Bedankt! Het is zeker een paard voor het echte werk. Maar wat je zegt dan had ik iets eerder moeten beginnen. Ik dacht zelf ook rond die prijsklasse. Bedankt!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:56

Heb je meer foto's? Vind het nu erg lastig, ik krijg op deze foto's namelijk de indruk dat ik een behoorlijke valse knik zie.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:18

Leuk leer paard, ik taxeer haar op 15.000 euro. :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:14

Petricor, zou je voor mij willen uitleggen waarom je de merrie niet hoger inschat?
De leeftijd zeker? De chip heb ik geen rekening mee gehouden aangezien die toch al weg is, maar zal wel van belang zijn voor evt. Fokken.
Ik vind paarden in NL al snel goedkoop, ook al woon ik bijna zes jaar hier.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:16

Ik zou haar ook maximaal €20.000 geven gezien de leeftijd en geen mogelijkheid om eventueel een veulentje te fokken. Ik vind de €15.000 van hierboven daarom nog niet zo raar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:32

Ja hoor dat wil ik wel. :)

Het is een merrie die toch een chip heeft gehad, voor eventuele fokkerij toch stukken minder interessant. Ook voor de sport trouwens, ik zou zelf nooit een paard kopen waarvan ik dat weet. Ondanks er niks mee aan de hand is worden mensen daar toch huiverig van.

Verder zie ik een leuk paard, maar helaas geen hele aparte merrie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:39

Ik vind de merrie van Snissje ook een lastige hoor. Mooi niveau, mooie leeftijd daarbij om als leerpaard nog aardig wat jaren mee te kunnen gaan, röntgen OK, goede maat, donker kleurtje werkt ook wel mee en zo ver ik kan zien geen exterieurfouten. Op dat vlak zou ik haar ook echt wel 25.000 en hoger oid durven schatten, mits ze idd geschikt is als leerpaard qua karakter. Ik heb echter geen benul van de prijsklasses boven de 15.000 euro, daaronder kan ik paarden redelijk schatten maar dit niet.

Maar dan die verwijderde chip, maakt haar voor de fok voor een verstandige fokker niet echt bruikbaar(en het keurpredikaat daardoor ook minder van belang). En ik ben niet heel gecharmeerd van de bespiering en de meeste rijfoto's, ze komt daarop niet zo fijn gereden qua lichaamsgebruik over :o Dat plus mijn weinige ervaring mbt prijzen voor hoger opgeleide paarden maakt dat ik wel twijfel aan mijn taxatie. Maar ik vind het dus wel heel interessant en leerzaam om mee te kijken wat anderen van dit paard schatten :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:29

Mag ik vragen waar je niet van gecharmeerd bent? Mag ook via pb. Ze is deze maand naar de ck geweeest en hier waren ze laaiend enthousiast over deze merrie. Ik heb helaas geen recente foto's dit zijn foto's van 1 a 2 jaar geleden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:22

Niet gecharmeerd is een groot woord. Ik zie op deze foto's geen heel getalenteerd paard. Ik zie gewoon een leuk leer paard, maar verder niks waarvan ik stil word. :)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:06

bovendien is zz-licht voor een 12-jarige nog niet zo spectaculair; het is gewoon nog basissport en alles wat je er later dit jaar nog mee hoopt te bereiken, is toekomstmuziek en volstrekt onzeker.

Maar al met al is het altijd een gok van twee foto's. Niemand heeft het paard zien bewegen en niemand weet hoe ze het werk aanpakt. Dus zo heel serieus hoef je het allemaal niet te nemen.

Maar met die basisprestatie, de chip, de stokmaat en het bewegingssilhouet dat je nu ziet, zou ik die €15.000 nog niet zo gek vinden.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:54

Vind ik ook zeker niet gek! En ik weet gelukkig zelf wat voor paard ik heb haha. Maar vind het toch leuk hoe andere mensen haar vinden vanaf een foto of op wedstrijd bijv. Bedankt!