Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:57

Kijk niet geheel kippig ;-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:02

Klein beetje. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:40

Leuk, ik ben benieuwd punz.

Vanmorgen heb ik zelf les gehad met melody en wat was dat heerlijk. Ik had de slof eraan omdat mijn lijf niet wilde, hangt lekker los eigenlijk de hele tijd, maar heb m wel op een bepaalde lengte dat wanneer onze man het in zijn hoofd krijgt uit te breken ik het kan handelen.
En wat hebben we gewerkt samen en wat was hij werkwillig en licht op de hand en super super super aan het been. Beetje begonnen met schouder binnenwaarts, wijken en wat meer verzamelen...lees minder op de voorhand duikbootje spelen en meer op de achterhand. Daar wilde hij linksom een keer uitbreken, maar dankzij de slof kon ie niet heel ver komen en zonder gepruts met mijn handen en alleen wat been deed ie toen toch weer zijn stinkende best. Top paardje, wat hebben we er een plezier van. Ik zit werkelijk nog steeds op een roze wolk

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:06

Ben benieuwd naar het trainingsweekend! Lijkt me ook leuk.

Heerlijk Emmy, wat fijn dat jullie zo genieten van Melody (weet precies wat je bedoelt :) ) hoe oud is je dochter eigenlijk?

Einde vd middag naar stal geweest, even getut met Lloyd <3 en kort aan de longe gehad, beetje te vroeg voor mn zieke lichaam maar ik vind het zo leuk om wat met hem te doen :') Hij liep ff te sputteren maar uiteindelijk liep ie heerlijk soepel!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:01

Ach ik was een beetje van de wereld SM dus kan allemaal wel :')

Echt een super fijne les gehad! Pony liep ontzettend relaxt, constante (nageeflijke) houding en lekker actief. Op de binnen hoefslag vindt hij wel een beetje moeilijk :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:57

Fijn dat je toch even met Lloyd hebt kunnen tutten. Wel een klein beetje opgeknapt? :(:)

Super dat je les goed ging Maxime. :D

Zoooooo flieft op mijn witje. Effies nagereden en ze liep zo fijn. <3
Val vd week wel een keer vd roze wolk, maar voorlopig zit ik er nog even op. :z

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:05

Leuke verslagen allemaal. :) Die EK pony is echt gaaf! En fijn dat je les goed ging Maxime. :j

Ik heb gisteren ontzettende pech gehad met mijn jonge paard: nu een deel van mijn rug gekneusd en alles doet pijn.
Daarom vandaag wat geknuffeld met Larry. <3

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:06

Wat was er gebeurd dan? :oo

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:09

Ik was met hem aan het lopen en een gehoorzaamsheid oefening aan het doen in de longeercirkel. Toen is hij uit het niks met zijn voorbenen op me gesprongen, toen ben ik op de grond gevallen en is hij over me heen gelopen.. -O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:11

Oh bah dat zijn geen grapjes meer! :oo

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:14

Jeetje, brutale actie .... beterschap !!

Roze wolkjes, lekker gevoel he :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:15

Ja heel fijn. Drijven jullie ook nog op zo'n roze rond? :D
Karel alles kunnen verwerken?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:16

Ik weet er nog weinig van, maar toen ik een hoef langs mijn hoofd zag gaan dacht ik even dat ik dood zou gaan, ik heb echt geluk gehad. %)

En dat 'zielige magere paard' aka Leo (Lomp en onbenullig, die naam past precies hij hem) is dus tot meer in staat dan iedereen verwacht had. Hij krijgt een lesje opvoeding 2.0 #)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:22

Beetje etiquette zou hem niet misstaan nee met dergelijke fratsen. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:26

Oeh change...Voorzichtig met jezelf hoor!! Dit klinkt niet fijn!!

Verder heb ik van mijn zus wat fragmentjes gekregen van de proefjes gisteren. De echt hele mooie middengalop van proef 1 staat er helaas niet op, maar oohh.. .wat ben ik blij met mijn Jou-tje <3 <3 <3 ( en met de begeleiding van EK natuurlijk!!!)

En Marrit: Connemara dag bij mij op stal zou ik geweldig vinden en ik doe in ieder geval mee in de les met Eline!!
Laatst bijgewerkt door Punz op 04-04-16 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:31

Gave filmpjes ria. :):)

Heb jouw proeven ook nog op film. Ook de 1e proef van muriel en esther. Moet ze nog effies van de camera halen. Dan gil ik wel voor de emailadressen. Stuur ik ze door via wetransfer.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:35

Ohhh SM: Wat GAAF!!
Daar ga ik heel, heel, heel blij mee zijn *\%/* *\%/* *\%/*

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:47

Geen idee hoe Karel er vandaag bij stond, helaas 0 tijd gehad om vandaag langs te gaan, iets met werk (07.00), kapper, kids van school, rennen naar volleybal, eten, het verloren schaap ophalen en oppasdienst i.v.m. manlief die ouderraad vergadering had.

Filmpjes altijd leuk !!
Mocht Muur niet niet reageren op een filmpje van de eerste proef, dan krijg je mijn mailadres wel :') :') :')

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 01:09

Wat ziet het er allemaal goed uit! Klinkt ook heel gezellig.

Ik herinner me nog ergens dat ik in dit topic vroeg of jullie het leuk leken om is naar het strand te gaan. Hebben jullie daar nog zin in?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:40

Oeh, filmpjes, leuk!
Strand klinkt ook leuk, maar wel ver van huis. Loonse en Drunense duinen eventueel?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:14

Strand waag ik me nog niet aan :D

Maareh, liefhebbers voor een Connemaradag bij Ria op stal? Dressuurlesje, misschien een obstakelparcoursje?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:23

Obstakelparcoursje vind ik leuk. Lessen hou ik bij Ineke anders raak ik in de war. :')
Strand durf ik ook nog niet aan. Wordt een soort suïcide actie ben ik bang. :+

Heb trouwens een uitermate snuggere pony. (wie niet hier :+ ) Stap tegenwoordig buiten de bak op en doe als ik er op zit het hek dicht. Daarvoor moet ze even om het hek heen wandelen en haar gatje er naast parkeren. Geef ik het hek een zetje en dan voor het laatste stukkie moet ze nog een keer zijwaarts in parkeren.
Gisteren stapte ze zelf driftig de bak in.....zwiepert zelf haar gatje om het hekje.....kijkt een keer achterom of ik een beetje door wil horken. >;) Om vervolgens weer zelf driftig voor het tweede deel naast het hek te parkeren.....doe dat ding eens dicht kreng....wil beginnen. ~~}>
Het was zo hilarisch hoe druk ze er mee was om dat allemaal zelf even te roggelen. :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:39

Ziet er goed uit Ria!

Hebben jullie nog wedstrijden op de planning? :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:55

Nee, jij?
Hoe voel je je inmiddels?

SM, ze verteld wel even wat ze er van vind _O- haha.

Gister eens meegereden in de groepsles, hier reed ik voorheen bij mee met paard van mijn zus.
Bjuut heeft er een handje van (uit onbalans door hekplakken) te gaan wisselen op de lange zijde op de rechterhand. Iedereen vond het leuk en grappig want ze wisselt elke keer. Ik zat er gefrustreerd op want ze hóórt niet te wisselen en ik kreeg er gewoon niet goed (gebrek aan ruimte in de bak) zucht. Blij dat ik vanavond weer priveles heb. :=

En die hoeken, ik zit echt met mn handen in t haar. Ze gaat niet vlekkenloos de hoeken door, stap prima mooi met stelling. Draf en galop loopt ze door mn teugels en benen heen of ze gaat er gewoon recht doorheen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen evt aan de hand?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:56

Marrit, ze is 15. Alweer wat opgeknapt?

Oeh change, dat is minder zeg, sterkte en hopelijk valt de schade mee.

Punz wat een mooie filmpjes weer!

SM haha hoe hilarisch....wat een tutje!

Strand gaan we met een groep niet doen. Met z'n twee weg trekt melody eigenlijk al niet, hij maakt er een strijd van en is dan haast niet te houwen. Alleen is ie de rust zelve. Strand gaan we van de zomer wel weer doen, maar dan helaas niet met een groep mee.

Saams, sommige dingen herken ik wel. Als ik van hand ga veranderen dan neemt melody de hoek waar ik eindig niet mee en valt vreselijk door mijn binnenbeen, pffff lastig, dus idd ik sta ook open voor tips. En ja wat wen je dan aan priveles he.