Vanochtend de wekker om 5.30, om 6 uur op stal en uiteindelijk kwart voor zeven richting Luttenberg.
We hadden nl ook nog een hengstenkeuring, en om eea nog voor te bereiden wilde ik om 8 uur in Luttenberg zijn, wat ruimschoots lukte. De moeder van EK had voor een paar superstalletjes gezorgd, dus daar Jou-Jou geparkeerd en de laatste voorbereidingen voor de HK die om 9.00 uur begon met het opmeten van de hengsten.
9.30 na het opmeten en de veterinaire inspectie van de hengsten de eigenlijke keuring, met een viertal geweldige hengsten, waar ik erg van genoten heb. Eea werd gevolgd door wat demo's onder het zadel van oa Jack ( vader van Jackson van Maxime), Rory Lexus ( van de super springer Dexter Liam Pondy) én we hadden Blackwoodland Rock, drievoudig EK ganger, 1 maal brons met het Ierse team en nu 1.30 ( winnend!) springend tussen de paarden, die liet zien hoe het eigenlijk hoort: springen. Zo gaaf!!
Laatste lijntje ( nog hoger dan dit) niet kunnen filmen, maar voor iedereen met spring ambities:
Hier na de kampioenskeuring, Otto van Pringle hier werd weer kampioen, dus vanaf hier nogmaals gefelicteerd Pringle!!
Daarna was mijn dag voor mijn gevoel al klaar. Alles was goed verlopen, tevreden mensen.... klaar..
Maar toen mocht ik dus nog een dressuur proef rijden. Missie was bovenal om niet uit mijn jasje te barsten ( ik ben behoorlijk aangekomen sinds de laatste keer dat ik het jasje droeg, en het is eigenlijk echt even te klein nu..)
Maar jooooohhhhhhhhhhh wat wás Jou gááf!! We zijn echt boven onszelf uitgestegen vandaag, was zo enorm geweldig. Jou liep met name in de eerste proef echt zó heerlijk!! Heb echt van elke seconde genoten!
Daarna in de tweede proef even een hilarisch moment: meneer moest poepen............ en tja.. Hij ging dus poepen.. Ik wil de net afwenden, en ik voelde al dat ik kansloos was.... en jawel hoor: stilstaan en geen beweging meer in te krijgen totdat hij uitgepoept was. Kortom -2 hier, maar evengoed een goede ( maar voor mijn gevoel iets mindere proef dan de eerste...)
Zie ik uiteindelijk mijn punten....
En WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
2 x 201,5 punten...... Dus gewoon VIER winstpunten met mijn L2 debuut

Zo ongelofelijk blij mee!! Heb eerder tegen mijn vorige instructrice gezegd dat ik pas L2 wilde starten als ik 2 wp in de L1 kon rijden. En nou.. die heb ik in de L1 niet gereden, en nu met mijn L2 debuut wel. Zo supertrots daar op!
En als je dan stik tevreden bent, dan groet je zo

Feest was daarna nog niet voorbij, want ondanks dat Jou-Jou stikbeledigd was dat hij na zijn 2 proeven nóg een keer aan de bak moest, heeft EK ook nog een 4 (!!) winstpunten met hem weten te rijden tijdens hun M1 debuut vandaag. Dus Jou is nu, een paar maanden nadat EK hem is gaan rijden, van L1 gewoon M1 .Zo supergaaf!!
Kortom: superdrukke, volle dag, maar joohhh wat een geweldig dag, wat een supersfeer onderling en wat heb ik genóten!!