Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:30

Ook hier een topdag... en ook kneiterkapot
Vanochtend de wekker om 5.30, om 6 uur op stal en uiteindelijk kwart voor zeven richting Luttenberg.

We hadden nl ook nog een hengstenkeuring, en om eea nog voor te bereiden wilde ik om 8 uur in Luttenberg zijn, wat ruimschoots lukte. De moeder van EK had voor een paar superstalletjes gezorgd, dus daar Jou-Jou geparkeerd en de laatste voorbereidingen voor de HK die om 9.00 uur begon met het opmeten van de hengsten.

9.30 na het opmeten en de veterinaire inspectie van de hengsten de eigenlijke keuring, met een viertal geweldige hengsten, waar ik erg van genoten heb. Eea werd gevolgd door wat demo's onder het zadel van oa Jack ( vader van Jackson van Maxime), Rory Lexus ( van de super springer Dexter Liam Pondy) én we hadden Blackwoodland Rock, drievoudig EK ganger, 1 maal brons met het Ierse team en nu 1.30 ( winnend!) springend tussen de paarden, die liet zien hoe het eigenlijk hoort: springen. Zo gaaf!!

Laatste lijntje ( nog hoger dan dit) niet kunnen filmen, maar voor iedereen met spring ambities:

Hier na de kampioenskeuring, Otto van Pringle hier werd weer kampioen, dus vanaf hier nogmaals gefelicteerd Pringle!!

Daarna was mijn dag voor mijn gevoel al klaar. Alles was goed verlopen, tevreden mensen.... klaar..

Maar toen mocht ik dus nog een dressuur proef rijden. Missie was bovenal om niet uit mijn jasje te barsten ( ik ben behoorlijk aangekomen sinds de laatste keer dat ik het jasje droeg, en het is eigenlijk echt even te klein nu..)
Maar jooooohhhhhhhhhhh wat wás Jou gááf!! We zijn echt boven onszelf uitgestegen vandaag, was zo enorm geweldig. Jou liep met name in de eerste proef echt zó heerlijk!! Heb echt van elke seconde genoten!
Daarna in de tweede proef even een hilarisch moment: meneer moest poepen............ en tja.. Hij ging dus poepen.. Ik wil de net afwenden, en ik voelde al dat ik kansloos was.... en jawel hoor: stilstaan en geen beweging meer in te krijgen totdat hij uitgepoept was. Kortom -2 hier, maar evengoed een goede ( maar voor mijn gevoel iets mindere proef dan de eerste...)

Zie ik uiteindelijk mijn punten....
En WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2 x 201,5 punten...... Dus gewoon VIER winstpunten met mijn L2 debuut *\%/* *\%/* *\%/*
Zo ongelofelijk blij mee!! Heb eerder tegen mijn vorige instructrice gezegd dat ik pas L2 wilde starten als ik 2 wp in de L1 kon rijden. En nou.. die heb ik in de L1 niet gereden, en nu met mijn L2 debuut wel. Zo supertrots daar op!
En als je dan stik tevreden bent, dan groet je zo :D :D :D

Feest was daarna nog niet voorbij, want ondanks dat Jou-Jou stikbeledigd was dat hij na zijn 2 proeven nóg een keer aan de bak moest, heeft EK ook nog een 4 (!!) winstpunten met hem weten te rijden tijdens hun M1 debuut vandaag. Dus Jou is nu, een paar maanden nadat EK hem is gaan rijden, van L1 gewoon M1 .Zo supergaaf!!

Kortom: superdrukke, volle dag, maar joohhh wat een geweldig dag, wat een supersfeer onderling en wat heb ik genóten!!

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:40

Oh punz ik zie dat je super trots bent, geweldig die groet! Wat zal de jury ook genoten hebben van alle blije mensen!!

Weten jullie dat ik thuis gewoon ook aan het genieten ben van al jullie enthousiaste verhalen en foto's. Kareltje ziet er echt groot uit zeg, wat een bink. Hij is net zo groot als melody.

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:35

Dankje Punz! Ik was zo trots op Otto <3

Wat fijn Marit dat Lloyd je dag nog goed heeft gemaakt _/-\o_ /3

Ik heb gister ook een superdag gehad, eerst de kampioens keuring waar mn knapperd kampioen werd :o en daarna in de middag de dressuur wedstrijd, waarbij ik in de 1e proef 194 punten had en in de 2e proef 215,5 punten :oo *\%/* !! Was zo ongelofelijk blij, Otto is echt een topper :))

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:54

gefeliciteerd pringle, ook al zo'n mooi resultaat. Jou week kan niet meer stuk denk ik zo.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:02

Kei goede punten allemaal. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:51

Poeh effe schakelen weer om de aandacht bij het werk te houden. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:12

:) Hier ook!

Moet er volgend jaar echt aan denken om de dag na de HK vrij te nemen.
Ben redelijk kapot nog.....en zooooo géén zin
( vandaar ook mijn illegale uitstapje naar bokt.....)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:18

Wat een enthousiasme hier! :D Echt geweldig! Heb ook echt genoten van de anderen. Wat een fijne ruiters, ondanks dat de pony's niet altijd even ervaren waren zag het er allemaal vriendelijk uit.

Nog even een plaatje van ons van gisteren (inclusief ÍK-KAN-NIET-MEER-hoofd :') );

Afbeelding

Ondanks dat het zo'n ontzettend gevoelig paard is verbaast ze me elke keer weer. Zo tussen de andere paarden losrijden (wat wel érrug spannend was, maar dat is oké) en ook nog eens tussen de bijtende witte hekjes durven lopen!
Ik geloof dat SM gefilmd heeft, ik heb Kareltje de hele proef door gepraat ongeveer... :') Maar ze deed het wel super! Dat wordt fijn oefenen richting de ONCK!

Nog een meevaller: ik dacht dat mijn houding dramatisch was, maar dat valt (zo op de foto's te zien) best wel mee.. :o Altijd fijn hahaha. Nu nog fine-tunen zodat ik Kareltje niet in de weg zit en ze vrijuit kan bewegen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:41

Geweldige foto Muurp, van een geweldige combinatie!
Kareltje is inderdaad echt een BONK, práchtig gewoon. Dat had ik hier in eerste instantie van de foto's nog helemaal niet zo gezien. Dus ik keek wel even op gisteren, was echt een heel erg aangename verrassing! Ik vond haar al leuk... maar joh... ze is echt gááf!!

En Esje: zei jij dat nu dat er zo prettig gereden werd, of wie zij dat?
Was ik namelijk zelf ook zo blij mee. Echt zo'n supersfeer! Dat viel de jury ook op, want die meldde op fb het volgende:

Citaat:
Middagje jureren in Luttenberg bij de connemara wedstrijd. Hele leuke combinaties in de baan gehad van de BB tot en met de M. Zelden zulke gemotiveerde, vrolijke en respectvolle ruiters bij elkaar gezien. Super leuk om dit te mogen doen. Ria xx jij kan trots zijn als voorzitter van het connemara stamboek op deze groep mensen.

Gaaf toch!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:46

Hihi, ik ben ook niet zo groot dus dan lijkt Kareltje nog groter... :)) Maar ze is wel aan de maat inderdaad!
Dankjewel!

Ik las het inderdaad op Facebook, super om te horen dat zij net zo enthousiast waren!
Je mag inderdaad trots zijn hoor Ria. :j Het was echt top georganiseerd!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:51

Ik had dat dus ook niet door Ria, dat het zo'n knoeperd was die Karel! Echt een schitterend dier <3

Ik ben nog dagje thuis. Westrijdspulletjes weer naar boven :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:24

Weet je zeker dat je 17 april geen non-connemara herkansing wil Marrit?
En hoe gaat het nu met je dan?

En dank voor het compliment Muurp.
Ik moet zeggen dat de accommodatie het wel makkelijk maakte hoor om het goed georganiseerd te houden. Heerlijke plek om een keuring/wedstrijd te organiseren!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:34

Wat ik wel merkte is dat ik als BB ruiter en onervaren paard liever eerst in ring 2 gestart was, en daarna in ring 1. Puur vanwege die bijtende hekjes.. :) Maar dat is puur een voorkeurskwestie!
Accommodatie was verder prima inderdaad!

Hoe is het nu met je Marrit?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:37

Dat zijn B proeven en daar wil ik hem echt meer voor elkaar voor hebben :j En heb aankomend weekend ook al wat non-paardigs gepland. Moet ff naar mn lichaam luisteren, afgelopen vrijdag bij mijn oude baas (her)begonnen en nu al ziek |o

Ben nog een dagje thuis, morgen weer proberen... Belangrijk overleg wat ik niet wil missen.

Maar mensen...... Wie vindt het leuk om een dagje Connemara-les van Eline te krijgen, bijv. bij Ria op stal O:) Ik wil zelf sowieso nog paar keer op ander terrein oefenen nl. En met de trailer prutsen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:50

KarelTJE is idd groot. Toont ook aan de maat door die enorm lange elastische benen. :~

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:03

Ik heb ook een leuke dag gehad gister! Wel erg druk, kwam 5 uur s ochtends thuis, om 7 uur op staan en 8 uur met Joop onderweg.. Was een beetje brak aan het rond koekeloeren en heb ook lang niet iedereen gezien :') schrok wel ontzettend toen de eerste hengst losbrak. Die ging echt gericht te werk..

Vanavond eerste les met Jackson dus als dat allemaal een beetje goed gaat neem ik hem mee naar het onck :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:19

Volgens mij heb ik je tig x gezien gisteren en valt nu het kwartje welke naam erbij hoort. _O-

De eerste loslopende hengst vond ik ook wel even van de spannende. Die was van de rappe. :j

Heel veel plezier vanavond met je les. Bij wie ga je lessen? :)

Mijn eigen juffie belde ook net. Morgen wat eerder les. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:23

Hihi, iedereen vind Karel zo groot, hier thuis is ze nog de smalle/kleine van het stel. Mijn connemara ruin (waar gister blijkbaar een kleinkind van rondliep, mocht iemand Jimmy op de foto hebben) is pas een buffel, maar het oude type je ziet tegenwoordig toch meer sporttype en minder massa (uitzonderingen daargelaten).

Ik vond het lastig om vanmorgen om 06.10 mijn bed weer uit te komen, herkenbaar gevoel geloof ik :-)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:23

Daar zijn we allemaal van geschrokken ja, incl. de eigenaresse. Die sprak ik later nog even.

@tribunals, ik zag je idd bij Joop maar bij mij viel het kwartje ook wat laat. Ik zat helemaal achterin de kantine verstopt bij het secretariaat.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:29

Wanneer is eigenlijk dat proef gerichte trainen ?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:48

Welke (waar) doel je op? :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:55

curly2day schreef:
Wanneer is eigenlijk dat proef gerichte trainen ?

Wordt hier iemand fanatiek <<)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:13

Er was toch een tijdje terug hier iets genoemd over proefgericht trainen,of ben ik kippig :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:18

Denk dat je de themamiddag over de keuring bedoeld op 8 mei? :)
Verder zijn er ook nog wel de nodige proefgerichte clinics, maar die zijn dan niet vanuit de connieponniewereld georganiseerd.

Zo uit mijn hoofd weet ik 17 april in Gendringen en 21 april in Zevenaar. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:40

Nee, proefgericht trainen bij Ineke is ook gemoeid, naast het eventuele trainings weekend
Voor beide nog geen datum.
Inhoud trainingsweekend staat wel: ik zal jullie zsm update geven