Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:42

Afbeelding
Ik heb nu alleen hele slechte foto. Geeft wel aan waarom hubbie met de term 'bloempot model' kwam... Hoe ik de foto gedraaid krijg?? :o?
Voor de duidelijkheid: Rebel staat links op de foto.

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:48

Heel herkenbaar kapsel. _O- _O-

:')

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:34

haha...inderdaad. _O- .
_O-
Heksje heeft iets korter modelletje dan Rebbie, maar verder zeer vergelijkbaar. Voorpluk heb ik niet gesnoeid, ik vind 't wel schattig dat hij bijna in z'n neus kan peuteren met die lokken.
Hopelijk krijg ik 't beetje fatsoenlijk ingevlochten nu. Moet m'n (BB) proefje nog even bestuderen, al zal ik helaas waarschijnlijk niet in bak kunnen oefenen voor zondag. Die is meer geschikt voor mudwrestling nu. Hoop dat er zondag iemand ofwel kan voorlezen of kan fotograferen. Dochter is mee, maar kan niet lezen en plaatjes schieten tegelijk.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:46

Heksje heb ik ook maar niet zo gekortwiekt. Heb nu de langere flufmanen. Beetje ijslanderlook. :')

Zijn ongetwijfeld genoeg mensen. Weet niet hoe laat je moet?
Ik rij zelf als nr 3 en zie dat jij aan het einde van de deelnemerslijst staat. Wil je best voorlezen hoor. :j

Ooooooh Heksie boft.....na haar komen alle kerels. Dat wordt gillen!!! :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:42

Dank voor de complimenten allemaal. We blijven stug door oefenen hier... Nu het zitten nog combineren met het rijden, en dan komen we ergens :)
Rebel met indianenstrepen is leuk hoor! Mag van mij best nog wat zichtbaar van zijn in een dressuurproef!
Jou-Jou heeft ook een gekortwiekt kapsel. Punz heeft haar manen nog lang. Ik dacht ( en EK denkt nog steeds) dat we met de zomervacht ook een sportcoupe zouden introduceren bij haar... Maar ik begin twijfelen.. .Want tja... Een Rapunzel met kort haar???

Verder hebben we hier vanavond een mijlpaal moment gehad. Heb Jou-Jou onder het zadel uitgestapt in plaats van aan de hand, terwijl Eline Punzel nog ging rijden. Kortom: heb voor het eerst óp mijn pony náást mijn pony gestapt! Dat was toch wel even een heel gaaf gevoel!

(foto's zijn mobiel kwaliteit, sorry):
Afbeelding

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:05

Yeah.. weer mooie foto's komen er voorbij. Ria, je zit echt heel netjes dus niet zo zeuren hoor :(:)

Gekortwiekt nog wel. Rosie heeft vorig jaar een hanenkam gehad van zo'n 2 a 3 centimeter O:) en het is nu lang aan het worden, dus ik ga nog even testen hoe lang het verder gaat worden.

Hier ook geen BE rijbewijs helaas.. eventjes geen geld voor, wel een 1,5 paardstrailer zonder (legale) auto :)) .
Maar er is een oplossing, we gaan een auto terugkeuren zodat het wel mag.. _/-\o_ Wat een mazzel heb ik weer..

Rosie is al even uit der doen, sinds ik gereden hebt lijkt ze wat gevoellig op de rug en met longeren drukt ze der rug weg. Vandaag kwam ze weer ontspannen naar beneden uiteindelijk. Even aankijken maar. Misschien toch spanning gehad van het zadel of last van het weer. (waait nogal).
Vandaag der "edele" delen gewassen. Heb gelachen joh.. die knol stond helemaal te genieten en vond het heerlijk... :+

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 01:32

Knippen/scheren jullie ook de sokken weg? Ik zit te twijfelen Fin heeft echt dikke sokken. En ik zit nog te twijfelen of ik zijn manen op handlengte ga knippen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:28

Sokken worden geknipt. Moet nog verder met het desensibiliseren op de tondeuze.

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:35

Otto heeft best wel rare en lastige manen, het lijkt wel een beetje kroes :)
Maar voor cc vlecht ik hem altijd gewoon en daarna wordt hij geknot met naald en draad <3

Ik moet ook nog even oefenen met de nieuwe proeven voor zondag, die van mij zijn veel lastiger geworden :\

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:37

Sokken doe ik hier eigenlijk nooit ivm meer kans op mok. Deze periode hebben we erg natte paddocks en veel paarden op stal al dikke mok benen.
Ik wil wel haar oren gaan proberen maar ze is spastisch want ze kent het niet. :+

Luxe dat de meeste hier een trailer hebben om mee te rijden.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:40

Sokken knip ik meestal wel,maar Karel heeft van die dikke dat ik het met de schaar volgens mij niet netjes krijg. Tondeuse heb ik niet.

Zo Punz, punz is echt wel een buffel idd, ik had het nooit zo door maar naast Jou valt het pas op. Enne manen horen kort ;-)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:44

Leuk Ria! En wat is Punzel een buffel naast Jou. :wow:

Sokken afknippen/scheren doen wij wel. Ik heb er echt een hekel aan als mensen die dingen laten zitten. Bij een tinker of Fries vind ik het een ander verhaal maar verder kan ik me er dood aan ergeren als mensen dat niet gewoon netjes knippen of scheren. :=

Iedereen heel veel plezier zondag!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:29

Ok..Omdat ik het leuk vind om straks gezicht bij naam te hebben: zouden de starters hier het erg vinden om de wedstrijdnaam van hun pony hier neer te zetten? Kan ik op startlijsten de naam er bij zoeken, en weet ik straks wie wie is. ( is omslachtig, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier rechtstreeks op het topic naam ed wil zeggen)

Ik begin:
Punz, start op Jou-Jou, aka Pattys Sweet Masquerade ( ben de eerste starter, EK is de tweede starter met hem)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:36

Ikke start op Sky Marian. :))

Mag het van de daken schreeuwen dus hier komtie.....

Heksje mag meedoen aan equiday met de demo van 2moons voor het trailerladen. *\o/* *\o/* *\o/*

Qua sokken......uitdunnen met een uitdunschaar en dan pas knippen helpt enorm om het iets netter te krijgen. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:46

Gaaf!!! Gefeliciteerd! :j :j :j
Enne: FILMEN natuurlijk, ben heel erg benieuwd! Wanneer is het eigenlijk, Equiday?

Vrees dat Jou-Jou hier nóóit voor uitgenodigd gaat worden.. -O- -O-

Weinig eer aan te behalen.... Men neme een hooinet........ _O- _O- _O-

Verder:
zit te wachten op een patient die niet om komt dagen ( no show).. Dus nog even op bokt de officiële wachttijd "uitzitten" en dan lekker naar de pony's!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:50

SM wat gaaf..! Ik ben er ook die dag dus kom wel even bij je kijken.! :j
Van de sokken knip ik hoogstens de puntjes af.. Maarja voorlopig rij ik geen wedstrijden dus ook de manen mogen lang blijven :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:01

Arno gaat mee (och erm hubbie :(:) ) dus dan is de *-:) *-:) *-:) *-:) in de buurt.
Ooit gaat heksje ook huppelend de trailer in. :j
Equiday is 9 april. We hebben de trailer iig niet voor niks. Wordt nu toch wel heel regelmatig gebruikt.

Oh no show is zo irritant. :roll:

Tof dat jij er ook bent Schirocco. :):)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:03

Gaaf! Ik zit nog te twijfelen om erheen te gaan maar moet dan alleen.

Bjuut is = Laerkens Beauty, niet te missen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:11

Wilde je dan naar iets specifieks gaan kijken of gewoon voor de fun van het alles kunnen bekijken? :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:18

Hier net nog gecheckt of er echt niets van de sokken afkan, maar volgens Murielle heeft ze haar uggs nog aan, dus helaas komt ze met sokken/uggs :-)

Gaaf SK
Komt hubbie as zondag oom mee toevallig ;-)

Murielle Mulder op Lochan Carol aka Kareltje ;-)

Maak jij een mooi lijstje en plaats je die dan gelijk even ;-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:23

Niks mis met spoilers aan de benen. :7 Denk dat ik ze bij die van mij ook niet helemaal netjes krijg. :))

Jups hubbie is as zondag ook mee. :j Geen idee wat hij met de camera van plan is, maar zou iig een poging wagen om mijn proef op de film te zetten. Zomaar kans dat hij verder nog wel wat plaatjes wil schieten al zijn de gewone rijfoto's niet zijn sterkste kant. :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:31

Oh als hij filmen gaat .....
Lezen en filmen/fotograferen tegelijk is zo lastig hè .... ;-) ;-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:35

Kom op .... beetje multitasken. :D :D

Proef 5 inmiddels in mijn hoofd zitten en vandaag eens doorgereden. Eindconclusie: vooral niet te veel van verwachten en gelijk goed lesmateriaal voor dinsdag bij Ineke. Geloof dat we stukjes proefgericht trainen moeten gaan meenemen. _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:36

SkyMarian schreef:
Wilde je dan naar iets specifieks gaan kijken of gewoon voor de fun van het alles kunnen bekijken? :)

Voor de fun en wie weet leren we nog iets. Gericht op longeren/lichaamstaal.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:37

Programma is iig heel divers zag ik. Ziet er allemaal wel erg leuk uit. :j
Grappig ook wel dat ze voor die dag alleen stallen bij uitzondering beschikbaar hebben en met name grote paddocks. Past mooi in de visie van het evenement. :)