Mijn schattingen (wel wat aan de lage kant denk ik, maar het blijft nu eenmaal wat de gek ervoor geeft):
Bandiet: 1800 eu omdat hij redelijk leuk is voor de sport, een gewild maatje heeft voor kinderen, goede leeftijd en het is een leuk dier om te zien Pepper: 2200 eu omdat hij goed is voor de sport, een mooi wat volwassener maatje heeft, goede leeftijf en mooie bouw en type Shiva: 2000 eu want wel een mooi type, maar wat rank en daar moet je van houden. Ik zou het hoger hebben geschat als de pony rustiger was geweest en geschikter voor dressuur.
Wil iemand de mijne taxeren?
Naam: Fliecka Geslacht: Merrie Leeftijd: 3 jaar Ouders onbekend, het is volgens zeggen een kruising New Forest Hoogte: 1,48 en nog beetje groeiende Gechipt, geent en paspoort van KNHS
Ze is erg enthousiast en dol op mensen, hoewel ze pas enkele maanden in mensenhanden is Ze kan vanuit stilstand vrij een meter hoog springen Ze wordt opgevoed met Natural Horsemanship van Parelli en heeft alle level 1 oefeningen al onder de knie. Ze concentreert zich graag, is braaf en relaxed langs de weg, erg sociaal naar andere paarden en ze heeft al een zwaar en krakend westernzadel op haar rug gehad, ook al aangesingeld. Dat vindt ze allemaal niet spannend en bokt of rent ook niet weg.
Naam: Roxy Ras: Tinker x Merens Leeftijd: 13 jaar Hoogte: 1.55 Ze is: geënt, gechipt,bekapt en ontwormd. Karakter: nieuwsgierig, eigenwijs, lief. Kan racen! Nadeel: Staart en manen exceem. Bang voor vrachtwagens! Ze is alleen recreatief bereden,
Hier zit ze nog best wel dik in der vacht close-up van der hoofdje nouja hoofdje?? XD
Fliecka: 1500 Euro Misty: 1500 Euro Roxy: 2000 Euro
Naam: Beauty Ras: New forest Leeftijd: 11 Jaar Niveau: L Springen Schofthoogte: 1.35M Karakter: HEel lief, Ondeugend en nieuwscierig mijn buurmeisje van 7 heeft op haar leren rijden. Nakomelingen: zover ik weet heeft ze 1 veulen gehad. Verkeersmak: Ze kijkt echt nergens naar op of om bij de vorige eigenaar werd er vaak met haar en haar veulen land de weg gewand (op veilige manier!) om haar aan die dingen te laten wennen.
Fliecka: 1500 Euro Misty: 1500 Euro Roxy: 2000 Euro
Naam: Loyd Vader: Henderson x Democraat Ras: Fjord X Kwpn Leeftijd: 13 Jaar Niveau:Met vorige eigenaar: M Springen, M Dressuur, M Mennen Nu: L Springen, L Dressuur Prestaties: 2X groningskampioen 2X Zuid-hollands kampioen (als het klopt?) Schofthoogte: 1.55,5M Karakter: Braaf in omgang en onder het zadel meestal makkelijk te rijden. Verkeersmak: In het verkeer is hij niet altijd even makkelijk maar als er een andere pony mee is gaat het wel goed. Foto:
Nu mijn pony Helaas staat hij nu te koop, omdat wij niet meer genoeg tijd hebben, maar ik ben wel nieuwsgierig hoeveel jullie ervoor geven! Naam: Kanou Leeftijd: 9 jaar (bijna 10) Ras: New Forest Hoogte: 1.420m Geslacht: Ruin Niveau: heeft voorheen in 8 proefjes 7 wp gehaald, springen ging niet zo goed daar hadden we geen wp mee gehaald. Nu rijd mijn zusje hem, maar hij is heel erg koppig & ze heeft dus nog geen wp gehaald met dressuur en dat is heel erg jammer omdat springen heel goed gaat bij haar(ze springt met oefenparcours foutloos 90 cm(dus L voor Kanou) & thuis hebben we eens 1.10 m gesprongen, dus daar zit nog veel meer in V: onbekend M: Bromy(dat heb ik van een oude verzorgen van Kanou gehoord, maar de vader wist ze niet) Kanou kwam bij mij toen hij 4 jaar was, ik was toen 9 en ik kon hem niet goed aan. Hij heeft toen een poosje op de ponyclub in Urk gestaan & dat heeft niet veel goed gedaan. Want ik viel er bijna elke les af, dus durfde ik ook niet meer op hem te rijden. In die tijd hebben we er zelfs over gedacht om hem te verkopen, maar ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben. Hij is toen thuis komen staan en dat ging een stuk beter, toen ik 13 was(ben nu 15, bijna 16) ben ik bij PC NOP gaan rijden & dat ging heel goed. Hij liep heel netjes aan de teugel & we zijn toen ook wedstrijden gaan rijden, maar ik werd te groot & ik kreeg een nieuwe pony(waar ik best wel van baal, niet van die pony, maar dat ik te groot voor hem werd). En nu rijd me zusje hem, na een jaar gaat het een stuk beter & ze kan hem nu ook netjes rijden. Alleen in de ring is ze zelf zenuwachtig dat ze heel onrustig wordt en dan gaat het fout want dan gooit hij zijn hoofd omhoog, maar de laatste keer ging het een stuk beter en toen kwam ze ook wel in de buurt van die WP, namelijk 175 & dat is een heel verschil met de 1ste keer, want toen had ze 156(nieuwe proeven) omdat hij steeds de ring uit sprong.
Nu mijn pony; Haar naam is Jipsy, ze is een B-pony van 1.23 en ze is voskleurig. Ze is 5 jaar en ze is een merrie. Ze is een kruising tussen een welsh en nog iets.. Ze kan goed springen en kan ook een B proefje lopen, is erg lief in de omgang. Met rijden is ze over het algemeen braaf, alleen is ze soms wel wat eigenwijs en pittig bij een wat gevorderde ruiter. Bij beginnertjes en kleine kindjes is ze altijd hartstikke braaf. Ze is ook erg braaf buiten, 100% verkeersmak (al wil ze heel soms nog wel eens schrikken, maarja het is en blijft een dier he ). Ze vindt boscrossen en springen het leukste, dressuur iets minder maar ze doet het wel als het van haar gevraagd wordt. Foto's:
Naam: Charlie Geslacht: Ruin Leeftijd: 13 Stokmaat: 165 centimeter Afstamming: Onbekend Gekruisigd met: Weten we niet, misschien met een Groninger (Zei onze hoefsmid ) Prestaties: Hij heeft altijd jachten gelopen en is voor de rest recreatief bereden, wij willen misschien wel wedstrijden met hem gaan starten Karakter: Een echte knuffelbeer, gaat goet de trailer in (En er heel hard weer uit ), verkeersmak, als die iets eng vindt gaat hij er hard snuivend langs en doet verder niets, is verder wel aardig mak met rijden (Alleen nu moet hij bij ons zijn spieren gebruiken en dan gaat ie staken.. Dat is er nu weer aardig af), hij leert erg snel en als hij eenmaal op gang is dan wil hij ook graag voor je werken !
Verder heeft hij mooie ruime gangen en kan hij ook goed met andere paarden. Vroeger hebben er ook kleine kinderen op hem gereden en toen deed hij geen pas verkeerd, hij is dus erg braaf
mijn pony: naam: Giorgio ras: KWPN'er x Welsh-k vader: Giorgio *springhengst, die al tijdje uit NL weg is naar Mexico* leeftijd: 10 schofthoogte: 1.55 dressuur: met mij Z1, voorheen op zijn 6e Z1 springen: met mij niks, voorheen Z start gericht gedrag: hij is heel egr lief, zet nooit een stap verkeerd, en wil voor je door het vuur gaan, maar het is geen knuffel pony, daar houd ie niet zo van
edit: graag zo serieus mogelijk want we willen hem binnenkort gaan verkopen, en ben wel heel erg benieuwd in welke richting onze vraagprijs kan
Laatst bijgewerkt door Klikoo op 05-02-08 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Kukkie: 1600 euro Sodeluut: 1600 euro (zomerexceem drukt de prijs) Roxy_loveU: 1250-1500 euro (recreatiepaardje, exceem) Beauty1994: Beauty 2000 euro Beauty1994: Loyd 3500 euro MaCHo_LoVeR: 1800 euro jOyss: 1300 euro _Tamara: 3000 euro Giorgio_x: 10000 euro Sodeletuut: je moet eerst 3 anderen taxeren.
Zo, en dan nu de mijne. Een kruising met papieren.
Naam: Reedhill's Devdan Geb. datum: 05-05-05 Vader: Lamento III (New Forest) Moeder: Neon Light (NAS stamboekmerrie, Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark) Stokmaat: 1.48m Bijzonderheden: sinds 19 januari jongstleden goedgekeurde dekhengst voor de NAS, 1e premie, uitgeroepen tot beste nieuwe hengst van jaargang 2008.
Roxy en Misty vind ik beide vrij hoog getaxeerd, het zijn geinige paarden om te zien maar beide met (nog geen) wedstrijd ervaring en belangrijk in mijn ogen: zomerexceem. 2000 tot 3000 euro voor een paard met exceem vind ik vrij pittig en zou hier ind e buurt ook niet gebeuren. Beide paarden zou ik tussen de 1000 en 1500 voor geven, de koper kijkt niet naar de emotionele waarde en voor 2000 tot 3000 heb je hele leuke kruisingen met wedstrijdervaring en zonder manenexceem.
Hermes zulke kruisingen worden hier in de buurt aangeboden varierend van 500 tot 750 euro, op die leeftijd dan he.
Neonlight jouw paardje is gaaf, waag me niet aan een schatting