Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:56

Hoe is het vandaag met je Ghashira?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:15

Ukkie heeft ook praatjes. Maar welk paard niet?
Zo heeft lang geduurd voordat Ukkie zelfstandig uit de wei kreeg.
Ze snapte de overgang van gras naar stenen niet. En nu wilt ze al te graag mee te wei uit.

Ukkie doet haar naam een eer aan. Ze echt klein. Heb haar nog niet opgemeten.
Dit zal ik binnenkort eens een keer gaan doen.

Dit is een foto van vorig jaar.

Afbeelding

Foto van het rijden vorige week
Afbeelding

Zoals je ziet echt mini. Heb toen maar 5min gereden. Ze mag eerst rustig uitgroeien.
En zo heel af en toe wat doen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:24

zooo echt mini lijkt ze me niet, ze lijkt me de normale maat van een konik te hebben, natuurlijk als je zelf ook warmbloedpaarden hebt, van bv 1,60-1,70m, lijkt zo'n grijsje wel heel klein daarbij. Maar het misstaat je niet.
Goed dat je haar tijd geeft en er gewoon af en toe wat mee doet, heeft Wolf ook mogen doen bij Van en is intussen, zo heb ik begrpen, heel erg goed aan het komen..ik kijk zo uit naar die eerste keer dat ze op endurance gaan, dat is volgens mij een unicum, nooit eerder gebeurd.
Ik ben zonet Juul van de weide gaan halen, hij stond nog steeds op die weide waar hij het voorval met de quads heeft gehad;samen met shetjes wiske en Odinne.
Maar het is hier echt mega hard beginnen sneeuwen en vriezen, intussen daarnet al -9° !!! voor vannacht voorspellen ze tot -15° en morgenvroeg zou er 10cm sneeuw liggen.. bovnedien staat er een ijzige wind. Mijn man vond het niet ok meer dat ze daar staan, dus zijn we daarnet ze gaan halen..mijn man met de shetjes aan de hand, met Kyra (onze dochter) zonder zadel op Odinne, ik voorop op de baan , met Juul. .had klein beetje mijn twijfels omdat het al schemerend is, en met de felle wind en harde sneeuwval zag je niet veel... ik had fluovestje aangedaan en ben haast in het midden van de baan gaan lopen, zodat de auto's wel moesten vertragen. Dirk kwam achterop met de ponies. Ik ben gewoon dapper doorgestapt, zonder op te kijken, en Juul voelde dat vertrouwen, het leiderschap...geen kik gegeven en dapper mee gestapt... ze stonden te bibberen trouwens in de weide, vreemd... nu staat wiske bij de shetjes en Juul en Odinne die erg goed bevriend zijn, staan in een grote box tesamen. lekker in een dik pak stro, met zicht op de weide, maar toch uit de wind en kou, ..en ik blijf nou lekker gewoon binnen aan het vuur.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:25

en wat ik nog even vergat: onze xena wordt morgen gecremeerd, vandaag was het crematorium volzet...ik heb vanochtend vroeg al n mail gestuurd aan mijn werk met de melding dat ik mijn dag van morgen eventueel wilde verplaatsen, en de reden waarom... heb er gewoon geen antwoord op gekregen. Laat zien in wat voor n koude wereld we leven, zonder enig medeleven, nochtans denk je wanneer je in een ziekenhuis werkt, dat men op meer begrip zou mogen rekenen. Ach ja, who cares, in elk geval blijf ik morgen thuis, al kost het me mijn werk... ik ga naar de crematie met mijn hondje, man en kind, ons gezinnetje dus... de andere honden stellen het intussen wel. Billie schijnt haar totaal niet te missen, Noah wel, Zohra vindt het best vreemd maar aangenaam dat ze nu veel meer aandacht krijgt...

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:00

Belachelijk dat je geen reactie hebt gehad Ghashira! Dat is inderdaad vaak de mentaliteit tegenwoordig.... Je ziet het steeds meer.... Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken....

Heel veel sterkte morgen :(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:04

Van schreef:
welkom happyhorse, ik ben wel benieuwd naar foto's van Ukkie en doet ze haaar naam eer aan? hoe groot is ze? :D

het zijn hele eerlijke paardjes, zolang je weet waar je mee bezig bent zullen ze niet moeilijk zijn, alhoewel mijn Wolf heus wel wat praatjes heeft maar dat komt vooral om dat ze over alles nadenkt en het soms beter denkt te weten :Y)

@1997suus, weet je zeker dat dat dommigheid is en hij jullie niet voor de gek aan het houden is? ik heb nog nooit een paard gekend die zomaar alles vergeet

Dat wil ik heel graag geloven maar hij heeft er nu nog moeite mee! Jaar later haha. Is onwijs speels en zal ons ook inderdaad voor de gek houden hoor, geen twijfel daar aan haha. Maar een stukje niet slimheid en lomp heeft hij wel mee gekregen. Zo valt hij regelmatig bijna over de speelbal. Hij vergeet zijn benen gewoon.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:33

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Op mijn huidige werk een konik en een kruizing konik lusitano! Super pony's!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:38

happyhorse schreef:
Ukkie heeft ook praatjes. Maar welk paard niet?
ik heb er hier een staan hoor maar die is ook zo dom als het achterend van een varken :')
Ukkie is leuk, zo klein lijkt ze inderdaad niet maar ik weet natuurlijk ook niet hoe groot jij bent

Ghashira :(:)

konik x lusitano, daar heb je zeker niet heel toevallig een foto van?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:23

@van:zo lief die smarties...dank je...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:45

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:52

nou de lusitano is nauwelijks te zien, wat een leuk dier
wel zonde dat ze beide zo dik zijn

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:59

@ghashira: heel veel sterkte vandaag :(:)
Ik ben zelf 1.74

@ lailapri: leuke paardjes!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:04

@ghashira: Wil je nogmaals veel sterkte toewensen! Wat zal het een moeilijke dag voor je zijn geweest, heb aan je gedacht. Jammer dat zo weinig mensen begrip kunnen tonen, je verwacht idd dat met name medewerkers v/e ziekenhuis wel wat medeleven kunnen tonen, maar helaas is dat niet altijd zo.

Wat gaat dit topic ineens een stuk sneller met veel nieuwe mensen erbij :) Ukkie is leuk <3 En mooie paardjes Mandy, wauw!

Met Pumbaa gaat het eigenlijk heel goed!! *\o/* *\%/* *\o/* Ben zoooo blij, 2 dagen geleden heeft meneer behoorlijk gedraafd en gegallopeerd en kreupelde bijna niet meer!! In de draf was de vooruitgang helemaal goed te zien, dus ik heb goede hoop en kan niet wachten tot ik weer met hem aan de slag kan/mag. Nu loopt hij steeds heel rustig ivm de bevroren grond en dat is maar goed ook. Maar ik kan mijn geluk niet op, ben zo blij om vooruitgang te zien! Het is nog niet zoals vanouds, maar dat kost gewoon tijd :j .

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:15

Oei pumbaa kreupel! Ik heb een stukje gemist denk ik. Wat balen zeg!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:27

Ja heel erg balen, idd! Je kunt het terug lezen in dit topic, staat er allemaal beschreven. Gelukkig lijkt het allemaal weer de goede kant uit te gaan :)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 01:28

Dank aan iedereen voor het lieve medeleven..doet deugd. Het was idd nog een harde noot om te kraken. Ook mijn man zo droevig te zien, maakte me zo weerloos, machteloos...kon niet tot hem doordringen, het verdriet was voor hem veel te intens. Ze waren dan ook heel veel jaren tesamen. Ik ben bijna 8 jaar geleden bij mijn man komen wonen, toen had hij xena al haast 8 jaar. Kan het me niet voorstellen, een hond zo lang te hebben;hond die ik het langste had, is Noah tot nu toe...maar Noah is dementerend , heb vaak gewoon geen contact meer met m, het afscheid is dus al gedeeltelijk aanwezig. Ach, die diertjes, zoveel liefde, zoveel leed.
Ik heb in het crematorium een hanger gekozen, een sober modelletje, in zilver, en daar een beetje as van xena laten indoen. Heb het , buiten de urne om, die mijn man gekozen had, aan hem gegeven...dat maakte wél indruk, weer veel tranen, maar tranen van dankbaarheid denk ik... hij lag net al te slapen, met de hanger in zijn hand, zo ontroerend...
dochter vat het vrij goed op, maar voor haar is er een hangertje in de maak met een afdrukje van een foto van xena. Ook heel subtiel, heel klein, maar zo heeft ook zij iets tastbaars. Heftige dagen hier hoor...
Juul lijkt zijn quadtrauma toch vrij goed overleefd te hebben... hij stond me vanochtend op te wachten in zijn mega grote box (6 x 4 m, is eigenlijk een merrie-veulen box, of gedeelte van onze stro-opslag, maar omdat er nu al veel weg is, en juul dus dringend onderdak moest...)en kwam direct naar me toe..neus op mijn hand, zo van: vrouwtje, ik ben er voor je..ze zijn zo gevoelig, die koniks...
de arabier van dirk daarentegen..sjonge, hij kan het nog steeds niet luchten dat de welshponies in de box naast hem lopen en heeft de tralies al goed telijf gegaan. Dush eb ik hem verwisseld en naast zijn vader, onze hengst gezet en mijn witte ruin naast de welsjes... terug rust, tenminste aan de kant van de welshponies en sedejan...want nu heeft mirko het weer aan de stok met zijn vader..
dom paard, hij verspilt nodeloos energie. Maar goed, het "tralie-aanvallen" scheelt mij weer een tandartsvisite vermoed ik.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:29

Ja zeker zware dagen voor jullie. Wat mooi van die hangers, dat is echt een mooi gebaar. Fijn dat het beter gaat met Juul, blij te horen!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:01

nou hier gaat het ook niet lekker, gisteravond te horen gekregen dat een goede vriend van mijn vriend er niet meer is
heel raar, vrijdag is hij er nog geweest en was er niks aan de hand en nu is hij er niet meer

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:39

Jeetje Van, wat schrikken zeg. Afschuwelijk! Het kan zo ineens voorbij zijn, weet er alles van (mijn vader is binnen een ziekteperiode van 5 weken overleden) dus echt genieten van het leven nu het nog kan! Vreselijk dat je er dan weer zo bij bepaald wordt hoe snel het allemaal kan gaan. Heel veel sterkte gewenst Van!!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:51

Sterkte Van, zo'n plots verlies zonder voorafgaande, is indderdaad heel moeilijk denk ik, je hebt geen afscheid kunnen nemen, zoals ik dat toch bij mijn grootvader nog kon doen en ook bij Xena wisten we dat het ging komen... Ik denk aan je joh....het leven kan toch zo wreed zijn he

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:48

Vind van die hangers ook heel mooi gebaar. Dat kan je ook bij je dragen.
Iemand verliezen is het ergste wat je kan overkomen vind ik.

Half jaar geleden een ongeluk gehad met paard en wagen in het wagen.
Heb daardoor me paard moeten laten inslapen, heb geen eens afscheid kunnen nemen.
En heb het er elke dag nog heel moeilijk mee. Dat paard betekende alles voor. Had haar zelf gefokt en ouders jaren gereden.
Gelukkig heb lieve vriendinnen en hebben armbandje van haar staartharen laten maken zodat nog altijd bij me heb. :+:

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:59

Sterkte Van :(:)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:33

@happyhorse, jeetje dat is ook afschuwelijk zeg..wat lijkt me dat erg als dat je overkomt. Iemand verliezen is idd het ergste wat je kan overkomen vind ik, afscheid moeten nemen van degene van wie je houdt is verschrikkelijk.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:06

Gaat het wat, Van???? zoek troost bij wolf joh, dat kan mss helpen...om het wat draaglijker te maken...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:21

oh met mij gaat het prima hoor, het was een vriend van mijn vriend, hij kwam hier wel eens maar kende hem verder zelf niet zo goed, vind het vooral naar voor mijn vriend

net even een rondje gemaakt met Wolf maar er is hier nu echt niet fatsoenlijk te rijden, snachts is de boel opgevroren en door de zon ontdooit het bovenste laagje oftewel spekglad := dus maar heel rustig gereden en snel weer terug naar huis. Wolf dacht er iets anders over die vond dat we prima in galop over de kronkelpadjes konden _O-

en heb nu ook een 'dekje' voor onder mijn zadel, gewoon een stuk schaap :Y)
Afbeelding