Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:29

Er doet morgen een nakomeling van Ben mee in 't M. :D

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:52

Zegt mij niks maar heel veel succes morgen!!! :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:17

Jeetje, gaat ze al M starten met die pony, dat gaat hard. Vorig jaar reed ze B dacht ik.
Leuk!
Succes morgen Elysa!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:18

Leuk, en veel plezier en succes morgen.

Wij gaan het morgen ook weer proberen, of tenminste...onze dochter. Even een rondje springen in Elim. Doet nog een connemara mee zag ik.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:24

Ahh een knappe Bennekind <3 Die mensen ken ik wel ja!

Schri: fijn dat je weer lekker gereden hebt en wat een vooruit gang zeg! Je bent echt goed bezig!!!
Geduld en dan loont het zich van zelf :D

Succes Elysa!

Ja Marrit, je had behoorlijk het gas ingetrapt gisteren en dan te bedenken dat je dit een half jaar terug echt niet gedaan had! *\%/*
Vanavond gaan Marrit en ik naar het Molenhuis, shoppen op de uitverkoop en mijn VLOG proces bespreken {:}

Ja Fino, jullie moeten gewoon dichterbij komen wonen 8-)

Ik was eerder ook niet heel erg fan van de lage neusriem, tot een jaar geleden. Ben die had als eigenschap altijd lekker zn kaken tegen de neusriem aan te drukken, ja dan kun je smeken wat je wilt maar dan kom je er niet. Toen een lage neusriem geprobeerd en wonderbaarlijk reageerde hij hier heel goed op. Toen een mooi donkerbruin lak hoofdstel aangeschaft (lage neursiem) 2x mee kunnen rijden en toen gebeurde ons ongeluk.... JouJou had een beetje zelfde probleem en heb toen in overleg met Ria (hoe lelijk zij het hoofdstel/neusriem vond), uitgeprobeerd. en JouJou reageert er ook erg goed op!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:05

Have fun vandaag Elysa. Beelden graag. :Y) :D
Uiteraard ook van jullie Emmy. :):)

Pfffffff ben de regen zooooooooooooooooo zat. :x :x :x :x

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:06

Ek Ongeluk.? Heb ik iets gemist.?

Ik ben ook heel trots op de vooruitgang :D , het vooruitzicht was ook dat Rosie twee of meer behandelingen nodig had van de osteopaat. Maar dit bleek helemaal niet nodig. Wel moet ik op mijn gevoel afgaan, als ik het idee krijg dat ze wat stijf wordt of moeite krijgt met wat buigingen of wat dan ook dan mag de osteopaat gelijk weer komen. En anders mag ze sowieso in augustus weer voor een preventieve behandeling.

Toen ik vroegahh op een manege leerde paardrijden hadden al die pony's een lage neusriem. Misschien dat daarom de meeste het lelijk vinden? Het lijkt ook niet zo stoer staan.
Als ik dan even heel eerlijk mag zijn.. Mijn gevoel zegt wel dat hij bij Jou net een stukje hoger mag.. Betreft het neusbeen en de ademhaling, maar dit kan ik niet beoordelen vanaf de foto ;)
Zelf heb ik natuurlijk en micklem, maar bij Rosie hoef ik voorlopig ook echt geen ander hoofdstel om te doen iets met heel gefrustreerd zijn op het bit dan _-:( Ook wel weer jammer wat er hangt nog steeds een heel mooi hoofdstel waar ik dus niks mee doe. :') Maarja, wie weet op een dag als ik "echt" kan paardrijden dat het wel kan. <<)

Succes morgen en veel plezier vandaag.

Alyssaxjasex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:08

[quote="Marrit13"]

Welkom Alyssa!! Heb je je pony zelf gefokt of als veulen gekocht?

nee we hebben hem uit Ierland gekocht toen wij daar op vakantie waren zag ik hem op een manege en toen was hij heel zwak en zijn moeder keek niet naar hem om en zouden ze hem wegdoen en toen hebben wij hem gekocht <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:09

Heb een beetje hetzelfde beeld erbij als te laag hangende halsters. Het geeft ze een lang droopy hoofd. :')
Maar hé comfort voor het dier voorop. :j :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:21

Precies dat :j Nu heb ik mijn neusriem er meer voor de sier op, nauwelijks vast. En sperriem vind ik al helemaal niet fijn, die sloop ik er vrij snel af.

Wat bijzonder Alyssa!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:49

Knap hoor M springen! Bij zo'n 80cm vind ik het zelf meestal wel hoog zat.
Hier weer heerlijk gelest. Dochter mee, heeft hele les op film vastgelegd (nee, komt niet op bokt :+ ). Maar hier wel plaatje, zaten echt lekkere stukjes bij. De handen zo laag en breed was de bedoeling in dit geval, mocht (nee moest) zelfs naar mijn handen kijken om snel door te hebben als ze weer es hun eigen ding gingen doen...Uiteraard ook zat mindere momenten, maar laten we vooral genieten van wat wel goed gaat. Valt allemaal niet mee hoor, dat paardrijden...

En ook hier lage neusriem. Heb prachtig nieuw prestige hoofdstel, maar daar moeten nieuwe gaatjes bij geprikt worden (te lang, zeker niet te breed....)
En voor de oplettende kijkertjes, draag ik ook een connemara poloshirtje om het af te maken. :Y)

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:54

Ik vind 80 al godsgruwelijk hoog :') heb woensdag weer springles!

Mooi moment hoor, knap!! Echt een stoer paard is het <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:09

Heerlijk die relaxte oortjes. <3 <3
Connemara groen viel gelijk op. :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:15

Over springen (nou ja.....) gesproken... Punzel heeft vandaag haar allereerste ieni mini baby huppeltje gemaakt!!

We waren wat aan het spelen :
Afbeelding
Afbeelding

Waarop ik me afvroeg wat ze zou doen als ik op de hoefslag een cavaletti zou zetten

Nou... Dit dus:

Heerlijk ding is het ook!! <3

Verder mbt de neusriem discussie:
Ik vind Engels echt mooier , moet qua plaatje echt wennen ( vind lage neusrien idd minder mooi). Maar hij loopt er echt fijner op. En daar gaat het dan toch om wat mij betreft. Dus de neusriem blijft!
Laatst bijgewerkt door Punz op 25-03-16 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:15

Wat doet ze dat braaf. +:)+

Alyssaxjasex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:16

Afbeelding

Afbeelding
Hihi ik spring het liefst zo hoog mogelijk ik heb met jase laatst nog 1,35 gesprongen ben super trots op hem❤️

Alyssaxjasex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:21

Er is binnenkort een dressuur wedstrijd voor alleen maar connemara's leek mij echt super leuk dus heb mij gauw aangemeld het is in luttenberg

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:30

Flinke sprong idd.
Enneuh....meerendeel uit dit topic is 3 april aanwezig op de desbetreffende wedstrijd en hengstenkeuring. ;)

Zou zo die Ierse humor gevoed worden? :')
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:39

Favoriete whiskey van mijn man :D

Crisis wat hoog :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:41

Aaah Punzel de springer <3 wat kan ze niet???

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:44

Formaat vd fles is ook aangepast ad connemara.....wat kleiner dan de rest. :))

Opgegeven voor de oefendressuur in zevenaar in april. Kan stichting eigen belang de pony vast laten wennen aan de ring. :') Half mei starten we daar officieel. :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:45

Zou heel goed kunnen SM! Dat dit de Ierse humor voedt. Verder : handig : eerst oefen dressuur!

En ja.. Dit doet Punzel leuk. Ik had het er alleen neergezet, en ik was er nog niet van weggelopen en toen deed ze al dit. Moest heeeeeel snel zijn met mijn mobiel :)
Of zoals ik EK al appte: Punz gaat óns leren springen

Alyssa:
Leuk dat je ook naar Luttenberg komt! Startlijst is goed gevuld met bokkers!

( en Euhhhhh... De organisatie ook :D )

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:50

Mooie foto's en filmpjes komen er voorbij van springen en sprongetjes!

Hier geen beeldmateriaal helaas, want mijn telefoon wilde niet meewerken. Wel lekker op concours geweest. Klassiek en progressief. Even oefenen op wendingen e.d. In beide parcoursen een balkje, maar wel lekker rondgesprongen...onze dochter dan he :D weer heel trots op t stel.
Nu lekker zonder deken in de zon.

En....wat heel grappig was, toen wij melody kochten, stond er ook een andre e pony schimmel te koop en die kwamen wij vandaag dus tegen op cc. Erg leuk!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:06

Leuk! Wat waren haar punten en hoe hoog heeft ze gesprongen?

Ik heb vanavond een fnrs proefje met Bjuut en net een nieuw bit gekocht.
Myler comfort level 2, mag hem 2 weken testen

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:13

Na het rijden vandaag nog even een boswandelingetje gemaakt in het voorjaarszonnetje. Rebbie heeft er van genoten; oorverdovend gekreun tijdens het rollen. Rebel had het alleen moeilijk met kiezen tussen de grasjes en het rollen, elke keer na een paar happen gras ging ie weer door de hoefjes om nog een keer te rollen. Al met al had hij heel wat herfst decoratie meegenomen. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Hoe moeten we hier nu weer een deftige dressuurpown van maken.... -O-