Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:10

Uiteraard als ik Rosie net in de bak aan de dubbele lijnen hebt staan beginnen de buren met de heg te snoeien.. En dat doen ze daar niet met een kniptang maar met een mega machine wat heel veel lawaai maakt.!
Dus Rosie snel ervan door en zo stonden we aan de andere kant van de bak :+ .

Toch rustig gaan stappen (in de hoek van de bak op een volte van 3 meter.. Groter kon echt niet hoor <<)
Even later waren ze met de heg aan de kant van de bak klaar, dus was het niet zo storend meer. Patrick stond nog in de file en zo had ik nog wat extra tijd om der even los te werken aan de dubbel :)) .

Maargoed paard was los, mijn spanning was ook alweer gedaald en Patrick was aanwezig. Oftwel we konden beginnen.!
Rosie was braaf hoor. maar jeetje wat is het moeilijk, voor mijn gevoel heb ik jaren een beetje rond gehobbeld en mag ik dan nu "echt" leren paardrijden :?
Binnenhand is mijn grootste minpunt, die pak ik maar al te graag vast en ja het paard heeft die ook heel graag om op te leunen. Toen ik hem eindelijk netjes los deed zat Rosie gelijk op der knieën. HAHAH ze had geen idee wat der overkwam. }> Weer rustig opgepakt maar het blijft voor ons allebei erg moeilijk...

Afbeelding

Hierbij de foto.! (het enge grote ding is te zien, toen waren ze bij de buren klaar en gingen ze de kant van ons doen)
Snel laat ik de zadelmaker komen voor een laatste check. en dan gaan we kilometers maken! _/-\o_

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:11

Schirocco, enge dingen overwonnen en....gereden! Je straalt helemaal, hoe heerlijk is dat. Lekker genieten samen en idd je bent nooit uitgeleerd. Jullie zijn een hele leuke combi zo samen!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:50

Super joh. +:)+
En wat een ding op de achtergrond. :wow:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:34

Het moet wel een gigantische heg zijn als je daar zo'n apparaat voor nodig hebt, mijn hemel :+
Heerlijk dat je weer gereden hebt, wat moet dat fijn geweest zijn en super dat ze zo braaf was. Ziet er goed uit voor de eerste keer, weer lekker km's maken.

Succes alvast allemaal 3 april, gaat vast goed komen! Mooie warming up voor ONCK.

Wij hebben vandaag springles gehad, gewerkt aan het vertrouwen en ze is nog erg groen in springen dus aan het techniek. Ze gooide zo elke keer een galopswissel uit haar mouw omdat ze na de sprong in de verkeerde galop land en in de bocht sprong ze mooi om op de hulp :D

Topic gemaakt van de shoot gister. [ITP] Beauty in black

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:41

Ga je wekelijks met haar springen? :)
Toppie zeg dat ze gewoon een gepland wisseltje maakt. +:)+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:48

Ik denk 1x per 2 weken les en dan zelf een keer wat kleine hindernisjes. Puur vanwege de tijd en geld want we hebben ook 2 keer per week dressuurles :=

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:03

Het is ook wel een behoorlijk grote heg ja... Maar dat houd ook veel wind tegen en dat is weer fijn in de bak.
Nog even de filmpjes, op eentje hoor je echt wat een hoop herrie dat ding maakt. Op de andere gingen ze onze kant doen, maar ze waren zo lief om nog even te wachten zodat ik rustig mijn les kon afronden. *\o/*

Hierbij nog even twee filmpjes van mijn les.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:18

Dat ziet er echt heel fijn uit, je hebt een fijne instructeur zo te horen en rosie let echt alleen op jou! Hoe vaak ga je nu rijden/opbouwen?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:26

Ja.. klopt, als ik iemand der vast laat houden en ik zelf weg loop dan staat ze echt te kijken van "Waar ga je heen zonder MIJ.!" :D Komt door de verleden, ik ben stiekem der reddende engel wat een heel gemoedelijk paard geeft. Ook is ze gewoon een heel nuchter paard van zichzelf en heel mensgericht, zo fijn...! <3
Het is even wennen maar ik ben heel erg blij met Patrick, hij geeft een heldere uitleg en begrijpt mij en rosie ook.

Zadelmaker komt pas volgende week zaterdag, en eigenlijk mag ik tot die tijd nier rijden van der ;( . Maar ik denk dat ik stiekem nog wel een paar keer op stap hoor 8-) . Maar we doen het rustig aan denk dat het zo'n 2 keer per week zal zijn en miss nog eens een buitenritje tussen door. Dit bouwen we dan op naar 3 a 4 keer max. in de week.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:31

Opstappen met een dekje en singel erover? :+

Zo slecht lijkt je zadel niet te liggen van wat ik kan zien.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:02

Tof om te zien hoe druk je bent om alle input in het rijden te verwerken. :j :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:39

Yeeeaaaah rosie! En nu lekker kms maken, na zo'n lange tijd ziet het er al goed uit :) en je hebt een goede instructeur, de kennis van het dubbele lijnen. Dat komt wel goed ;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:41

Ik lees morgen bij, ben afgebeuld door EK vanavond _O- Denk dat Lloyd ook niet lang opblijft vanavond _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:43

Lekker hoor. ~~}> ~~}>

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:52

Ohhmm Marrit: dat kán niet hoor. Deze mededeling en dan verder niets zeggen!
Hoe WAS het??

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:19

Erg druk geweest met werk. Nog niet helemaal bijgelezen, mooi filmpje van Rosie!
En over vreemde namen...Rebel's naam is op startlijst 'anally rebel' ipv anbally rebel. En bij dat 'Anally' heb ik toch ook wat vreemde associaties. . :oo .

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:20

Oeps...
Even een mailtje achteraan sturen.. Typefout is zo aangepast..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:22

Eline is toch bezig met de startlijst. <<) :D

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:22

Wij willen ook graag les van EK. ~~}> _/-\o_

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:23

Misschien kan je haar laten invliegen Fino. :))

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:27

Wat een leuke reacties..!! :D

Nee saams, mijn zadel is laats helemaal aangepast boom breder en de vulling weer recht dus de zadel maker komt controleren of de aanpassingen goed zijn. Het moet namelijk wel goed zijn. ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:57

Citaat:
Wij willen ook graag les van EK

:D :D :D Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik me dat kan voorstellen!! Zo fijn!! :j :j

Heb net op fb een foto voorbij zien komen van EK op Jou vanmiddag ( ik had afgelopen dinsdag een presentatie, en kon geen vervanging op stal regelen.. dus EK heeft Jou vanmiddag gereden, waar ik dus NIET bij kon zijn...auw auw auw....)

Geen idee of EK hier de foto gaat plaatsen...

Maar ooohhhhhhhhhhh, hij krijgt een áchterbeen gebruik :oo :oo :oo <3 <3 <3 <3 <3 <3

Edit:
Lang leve de app....
Hier de fb foto:
Afbeelding

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:47

Chirocco ziet er al goed uit. Altijd leuk hoe mensen blij zijn met hun pony. Is toch het leukste wat er is?

Punz wat een gave foto. Ik kan er niet genoeg van krijgen.

Vandaag heb ik weer gereden en vooral Bezig geweest met rechtrichten omdat hij naar rechts moeilijk inbuicht en naar links heel makkelijk. Aangezien ik vandaag erg last van mijn rug heb van een oude blessure van een val niet zo lekker gereden omdat ik dan voel dat Fin ook erg stijf word als ik moeilijk zit dus niet lang gereden.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:48

Je ben lekker aan het werk en aan het genieten Schirocco, fijn !

Esje 007: haha oepsie :-)

Arme Marrit .... morgen spierpijn ?

Mooie foto Punz, maar stiekem vind ik zijn lage neusriem hem qua "plaatje" niet ten goede komen (maar ik vind lage neusriemen nu eenmaal ook spuuglelijk) :o :D :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:00

Ziet er goed uit Schirocco *\o/* *\o/* Wat heerlijk moet dat zijn om na het harde werken vanaf de grond het nu vanaf boven te voelen :D

En ik heb gister 100.000 Eline/Jou filmpjes gezien op d'r nieuwe telefoon _O- Nee grapje, het waren ermaar 5 of zo :+ Maar weer vooruitgang te zien. Ik wilde net een opmerking maken dat ik heel kritisch ben op achterbenen (vaak zwaait er van voor alles uit en dan achter krabbelt het maar wat) toen ik het betreffende filmpje onder mijn neus geduwd kreeg, check dat achterbeen :oo <3

Mijn eigen les ging goed *\%/* Niet het hele uur lang goed, aangezien hij zijn mening ook beetje wil doorduwen >;) Maar áls hij er dan is.. <3 Hij heeft een paar stukken zo fijn gelopen! Rechtergalop was gister weer even een drama toen hij er eenmaal inzat moest ie van mij ook lopen, en dat zag er wrs wel komisch uit, aangezien EK bijna op de grond lag van het lachen :)) Daar doe ik het voor, andere mensen entertainen :+

Proefje geoefend.. Nou, geen concurrentie hier ook _O- Het zwabbert alle kanten op en op de letter rijden is ook best een uitdaging :') Maar maakt niet uit we zijn meer voor de komische noot.

Haha Esje, ik dacht al: die naam kan niet goed zijn _O- En mijn toppaard heeft geen hoofdletter in zijn eerste naam >;) De sabbotage begint nu al, heb je hem door? |o :D

Fino, ja moet je eens zien te regelen! Is leuk hoor les van EK, tenminste wij hebben de grootste lol :))

Gebokt, rijden is moeilijk ja.. Zeker als je eigen lichaam ook wat beperkingen heeft.

Ik vind lage neusriemen ook niet zo heel mooi, máár ik moest laatst van de springjuf mijn hoge neusriem strakker doen, en ik merk dat Lloyd daar erg in ging hangen met zijn kaken. Met EK over gehad en Ben kon dat ook en ik gok dat Jou dat ook best eens zou kunnen doen. Dan snap ik de keuze voor een lage wel!