Ik heb met Larry nog nooit dressuur gereden omdat hij zo heet is en het gewoon niet leuk vindt, maar we zullen het dan maar gaan doen op het ONCK. In de B. En dan een rondje M springen en heeeel misschien (HC) Z.
Ik heb er in iedergeval zin in! Ik vind het wel jammer dat ik Bosco niet mee kan nemen maar dan mag Larry nu lekker de parade doen.
Saaams
Geplaatst: 23-03-16 10:42
Jammer dat hij er zo heet van word, maar dan krijgen we "concurrentie" in de B.
Ik zit me eens te verdiepen in bitten en dat bitfitting. Bjuut heeft een dubbelgebroken bit, 12,5cm gewoon standaard. Maar ik twijfel aan t bit (te groot of niet fijn voor haar) Wat voor bit hebben jullie?
Voor heksje heb ik een enkelgebroken 14/16 mm D-trens en aan het longeerhoofdstel zit een onderlegtrens enkel gebroken van 10 mm. Beide 11,5 cm breed. Zij rammelt als een gek met haar hoofd bij een dubbel gebroken en bij dikke bitten. Dit accepteert ze prima.
Voor ons weer het voornaamste doel..... meedoen en boven blijven.
gebokt
Geplaatst: 23-03-16 11:38
Weten jullie toevallig ergens vlakbij het onck waar ik een weekendje kan overnachten met fin? Aangezien ik voor zaterdag geen vervoer heb terug.
Rozzy
Geplaatst: 23-03-16 12:32
Curly, wat leuk dat lay weer aan het werk is. Hoe gaat het nu met haar en het pootje?
Gave foto's van Jackson!
Wat leuk dat iedereen zo fanatiek met het onck bezig is!
Oriana rijden we bitloos, die heeft een enorm laaghangend rooster + een enorme tong dus die stikt met een bit in nog net niet . Lizzy en Don rijden we ook vaak bitloos, maar als we met bit rijden heeft Don een D trensje van 12,5 cm. Lizzy kan er absoluut niet tegen als er iets in haar mond beweegt: gaat als een gek kauwen op het bit, beschadigt hiermee haar kiezen, gaat met haar hoofd gooien zodra je een ophouding maakt en de klodders speeksel vliegen je om je oren. Gevalletje ontspanning ver te zoeken. Na heel lang zoeken en proberen bij een ongebroken bustrens van 11,5 cm uitgekomen. Super vriendelijk bitje en mevrouw is een compleet andere pony
Gebokt: op marktplaats staat iemand die overnachting vlakbij het knhs centrum aanbied. Een paar jaar geleden zat er ook de Woody ranch geloof ik, maar weet niet of die er nog zitten.
De hoefsmid kon gisteren Oriana al komen bekappen, super fijn. Hij vond net onder een hoefbal een verstopt sneetje in haar hoef. Mogelijk is hier een zweer uitgebroken en waren hier nog restje van te zien op de foto. Dus dit sneetje heeft hij weer open gemaakt zodat eventuele troep er uit kan. Het kan ook zijn dat ze zich hier hard heeft aangetikt en daardoor een kneuzing in haar voetje heeft. Mevrouw reageerde gister weer niet op de tang hmm. Allemaal speculaties, maar wie weet....
Vandaag een lekker paarden dagje, vanmiddag de andere monsters maar eens aan het werk zetten
curly2day
Geplaatst: 23-03-16 13:03
Voor Karel heb ik een 12,5 dubbel gebroken aurigaan watertrens van sprenger en in het andere hoofdstel een dubbel gebroken dynamic d trens van sprenger. Gewoon toevallig omdat ik die nog had.
@ Rozzy, haar meniscus lijkt wel oké, ze houd tot nu toe het werk goed vol en blijft goed lopen. Ik heb goeie hoop
Fijn dat de smid al zo snel kon komen, hopen dat het helpen gaat!
Een slaapplek vlakbij het onk, paardenhotel de Cantharel, of wellicht herberg het vossegat (zit dichterbij). Desnoods wil ik je wel ergens droppen hoor, koppel de trailer zo aan en breng je.
Oriana maakt het wel spannend zo. Wel reageren, niet reageren.....chickie make up your mind.
Echt heel tof dat het onck al zo leeft. We moeten helaas nog effies wachten al hebben we hopelijk over 1,5 week al de nodige voorpret in Luttenberg.
Rozzy
Geplaatst: 23-03-16 14:31
Gelukkig curly!
Ja ech he, tante pollewop... Vanmiddag stiekem even kijken hoe ze nu loopt, na het bekappen. Maar nu eerst, shoppen bij de Action
3 april moet ik werken dus ik verwacht heel veel beeldmateriaal en uitgebreide verslagen van jullie, zodat ik toch nog een beetje mee kan genieten
Saaams
Geplaatst: 23-03-16 20:02
Bedankt voor de bittenreacties. Misschien eens kijken of ik wat anders kan lenen. Hoe ik het hoofdstel ook houd, het bit ook in doe, recht trek daarna. Hij steekt links meer uit dan rechts. Na een keertje sabbelen heeft ze hem weer links. Ze houd het niet vast maar het zit me niet lekker
Er zijn vandaag rijfotos, bosfotos en blackfotos gemaakt door 2 vriendinnen, die ook een rondje bjuutie hebben gereden. Ben erg benieuwd naar de fotos! Morgen hebben we onze eerste springles gepland staan, eens kijken of ik spingtechniek kan leren.
Even een Athene kiekje
schirocco24
Geplaatst: 23-03-16 20:28
oh wouww.. ziet er mooi uit.. Er komt veel voorbij, mooie foto's van jack en nog veel meer leuke dingen. Altijd goed.! Ik zit op mijn *Spanende/Roze wolk* vandaag les gehad, wat is die knol braaf zeg. Weer geen stap verkeerd gedaan en mijn instructeur denkt ook dat Rosie er klaar voor is . Dat betekend dus dat ik er morgen weer op ga.! We gaan eerst los werken aan de dubbele lijnen en daarna erop.! Ik moet zeggen dat nu ze al en week zo ontzettend braaf is, ik het idee al een stuk minder spannend vind, en ik heb er echt heel veel zin in om eindelijk weer op die knappe Princes te stappen. Maarja ze is ook blij en vrolijk, draaft naast me als ik ga rennen. (dat heeft ze lang niet gedaan). En ook mijn instructeur vond dat het een heel ander paard is geworden in de afgelopen twee weken. Vriendelijk en ontspannen met lieve oogjes. Ze kon best wel een beetje boos kijken Zal morgen wel laten weten hoe het was..
Marrit13
Geplaatst: 23-03-16 20:51
Saams, dat scheef liggen kan met de tong te maken hebben. Links of rechtsdragend idee zeg maar Weet niet of het erg is overigens.
Oooh spannend Schirocco Petje af dat je er zo gedisciplineerd mee aan de slag bent gegaan.
Ik heb ook weer een mooie ochtend gehad Mijn eigen trailer aangekoppeld, emmertje eten erin gehangen en met Lloyd geoefend. Was alweer dik 4 mnd terug. Schatje loopt er zónder aarzelen op! Ik was zo trots! Hij lekker aan de slobber en ik had de stang er zo achter kunnen doen (volgende keer mee oefenen). Netjes er weer uit, dus ik dacht.. Niets te verliezen, ik laat hem gewoon eens los de 2de keer.. https://youtu.be/wXZUEvXjy8I
Let ook op mijn histerische gejubel en Lloyd die dat al niet eens meer hoort
Dankje Marit, Het loont ook echt en was ook wel serieus met der bezig. Maar misschien toch gebrek aan de juiste begeleiding of juist dat dit een paard is wat het allemaal net even anders aanpakt. Waardoor ik niet zo goed wist hoe ik het moest aanpakken. Ik moet denk eens ook zo gaan oefenen met de trailer. Dat is namelijk zo gaaaf...!!!
Ohja mijn verzorgster is er bij morgen, en de camera ligt al in de auto. Ze kan dus mooi eventjes foto's maken.
Een paar pagina's terug zei iemand dat ze jaloers is op mijn instructeur? Het was me helemaal ontgaan maar dacht er ineens aan. Mag ik vragen waarom dat is?
EK19
Geplaatst: 23-03-16 21:04
Oh wat een heerlijke verhalen weer zeg! Ik moet nog even met de baas Anouk overleggen wat we allemaal naast de dressuurproeven gaan doen En dan ga ik me maar is inschrijven. Maar Anouk en Sharona (mijn groom (naast mijn moeder en Rii) voor die dag) komen lekker met de ponys vrijdag aan en dan gezellig daar overnachten. Heerlijk, kijk er nu al naar uit
Verder geniet ik echt van jullie verhalen!!!
Marrit13
Geplaatst: 23-03-16 21:07
Jij en je stoute moeder Kreeg vandaag een berichtje van het stel; ik sta op de startlijst op 17april in Luttenberg
YOU CAN DO IT. Zet heel Luttenberg op zn kop! Mama doet zelf ook mee hahahahahahahaha
Marrit13
Geplaatst: 23-03-16 21:20
Ja die gaat L1, die is nu natuurlijk bang voor de concurrentie
Rozzy
Geplaatst: 23-03-16 22:22
Coole plaatjes saaams! Ben benieuwd naar de foto's van bjuut!
Wat lees ik: Els en Marrit de 17e op wedstrijd?
Gaaf filmpje Marrit! Wat doet hij dat super goed
Ik ben heel benieuwd naar jullie rij verslag schirocco . Ik was degene die dat heeft gezegd denk ik haha. Ik ben grote fan van Noor en Patrick!
Hier vandaag Don en Liz aan het werk gezet aan de dubbele longe/ lange lijnen. Liz schud zo even een travers en schouderbinnenwaarts er uit, terwijl ze dit alleen aan de hand heeft geleerd, slimme pony . Don ging heerlijk op zijn Donnys: maak je niet druk, wat vandaag niet komt komt morgen wel maar was wel te porren voor een tandje erbij en lekker stofzuigen.
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 23-03-16 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt