met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

winged_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:58

kwpners, dravers en groningers

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:43

Waar ik dus als eerste helemaal niet bij kan is de arabier...de bouw staat me niet aan en die neus vind ik helemaal verschrikkelijk. En ze zijn me te temperamentvol, eerlijk gezegd zou ik ze manisch geflipt noemen en dan scheer ik ze even over één kam. (hier krijg ik vast commentaar op). Ik vind ze niet mooi en ze zijn over het algemeen veel te druk. Doe mij maar een paardje met wat meer rust.
Haflingers vind ik ook niet super, in elk geval die nieuwe haf helemaal niet. De oude haf vind ik mooi voor de kar maar niet in de dressuur. Daar vind ik ze te lomp voor. Het lijkt allemaal zo hetzelfde, dat is wel weer leuk in een twee of vier-span oid. maar in de dressuur vind ik ze niet echt passen (uitzonderingen daar gelaten :o )
Friezen
waren vroeger voor mij het einde, maar hoe meer ik in de paardenwereld zit hoe minder ik ze mooi vind. zeker het nieuwe type. Wat ik versta onder een mooie Fries is stevige schouders en volle kont en stevige nek. niet van die iele Friesjes die met behang moeten laten zien dat ze een Fries zijn. Dat is wel kenmerkend idd, maar de bouw wordt steeds meer verslankt en dat vind ik niet mooi.
Hoewel ik helemaal gek ben op trekpaarden, als je op google of enig ander internet ding zoekt naar Belgium Drafthorse ne je krijgt belgen in Amerika dan lach ik me dood. _O- Dat zijn toch helemaal geen belgen joh...helemaal kaal, beetje breder dan normaal maar verder...zo heb ik wel meer amerikaanse rassen die teveel zijn doorgefokt...dan is het niet leuk meer.

Goh, nu lijkt het volgens mij net alsof ik nergens tevreden over ben. _O- maar alle rassen hebben wel iets specifieks en dat maakt ze mooi. SOms zie ik een foto van een Arabier of Fries en vind ik het wel mooi. kan maar zo. Maar waar mijn hart echt naar uit is het Trekpaard. :o ) goed rustig, breed genoeg dat je gewoon kan picknicken, zo sterk dat dat zelfs met z'n tweeën kan. En handig wanneer je een weidesleep door het land wilt hebben. Fjordjes zijn leuk vanwege hun manen, :D en tinkers vind ik mooi maar dan het liefst niet bont...en KWPN-er is altijd leuk.

hm...ik heb wel overal commentaar op 8)7

CtjeLief

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:18

ach, je kunt een arabier manisch geflipt noemen, maar dat is pure onwetendheid.. De arabier is JUIST veel rustiger dan menig ras! Maar als het je ras niet is, tja dat kan natuurlijk! ;-) (en temperamentvol is iets anders dan druk/nervues, wat veel mensen nogal eens door elkaar halen)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:21

arabieren vind ik persoonlijk niet z'n mooie paarden
en ook niet zo mijn karakter ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:28

IJslanders, Tinkers, de meeste Friezen. niet mooi, te weinig uitstraling en pit. Ik houd ook niet van hittepetitten die manisch geflipt zijn, maar daar vallen voor mij arabieren en andere paarden hoog in het bloed idd juist niet onder. Ik houd wel van intelligente paarden.

Aurea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:19

Zelf zou ik niet zo snel kiezen voor een Fjord of een Haflinger. Maar ook daar zitten hele leuke tussen!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:42

veel mensen denken dat de haflinger, fjord, fries enzo allemaal heel lomp zijn maar dat is niet zo
tuurlijk zijn er lompen paarden tussen maar niet alles, en dat heb je met andere rassen ook, het ligt aan het karakter van het paard meestal

je mag haflingers, fjorden, friezen enzo niet leuk vinden maar ze zijn zeker niet allemaal lomp..
eigelijk alleen maar vooroordelen

zelf vind ik de fries ook niet leuk maar dat is niet omdat ze zogenaamd lomp zijn

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:47

ik heb niks met fjorden.
moet zeggen dat ik guus wel mooi vind maar voor mezelf zou ik er nooit een kopen

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:50

ik heb helemaal niks met "gewone" paarden, ze moeten gewoon net even iets aparts hebben, qua bouw of kleur bedoel ik dan. Bijv bont of appie, lekkere stevige koudbloeden etc. Gewoon effen gekleurd is ook maar zo saai, en vind de bouw van de gemiddelde kwpn-er (bijv.) gewoon niet mooi.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:51

Dravers

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:30

Wel grappig dat paarden die je het meeste ziet juist weer het minst geliefd zijn

Sterre_Sanyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:44

Fjorden & trekpaarden. Tinkers vind ik ook niet echt tof.
Geef mij maar beetje pittige pony's met een fijne bouw.

Sterre_Sanyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:46

R0oszs schreef:
veel mensen denken dat de haflinger, fjord, fries enzo allemaal heel lomp zijn maar dat is niet zo
tuurlijk zijn er lompen paarden tussen maar niet alles, en dat heb je met andere rassen ook, het ligt aan het karakter van het paard meestal

je mag haflingers, fjorden, friezen enzo niet leuk vinden maar ze zijn zeker niet allemaal lomp..

zelf vind ik de fries ook niet leuk maar dat is niet omdat ze zogenaamd lomp zijn

Friesjes zijn juist helemaal niet lomp. Ze worden veel gebruikt voor dressuur enzo.
En haflingers kunnen lomp zijn maar er zijn ook die heel smalle bouw hebben.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:48

Sterre_Sanyo schreef:
R0oszs schreef:

Friesjes zijn juist helemaal niet lomp. Ze worden veel gebruikt voor dressuur enzo.
En haflingers kunnen lomp zijn maar er zijn ook die heel smalle bouw hebben.

dat zeg ik ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:50

ik heb echt helemaal niks met dravers fjorden ..ijslanders.. vind ik helemaal niks!
de meeste kwpn vind ik zo standaard ze zijn echt zo vaak vos dat t gewoon saai word

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:43

Hou niet zo van KWPN, je ziet ze echt overal
(zoals roybrit al zei) in vind ze een beetje saai worden

En ook niets met tuigers

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:25

ijslanders tinkers belgen friezen fjorden alle koudbloed paarden vind ik eigenlijk niets...

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:30

Haflingers en Fjorden. En eigenlijk ook neit egt met tinkers en friezen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:32

Ik heb helemaal niks met friezen, kan er niks aan doen. Die liggen mij gewoon niet. Haflingers heb ik ook niet echt iets mee!

Het liefste heb ik toch wel een arabiertje :j

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:37

R0oszs schreef:

Ze zijn lang niet allemaal lomp.
Maar mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is;)
Ik heb niks met Belgen..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:38

Ik heb helemaal niks met gewone paardjes bv. KWPN. Ze hebben geen speciale kenmerken, daarentegen hebben friezen, tinkers en arabieren dat weer wel

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:41

Ik heb niks met dingen als KWPN'ers en alles wat daarop lijkt.

Doe mij maar mijn vreselijk hete ijslander, arabier en fjordje :P

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:45

Bijna alle appaloosa's vind ik hélemaal niks
Ik heb ook helemaal niks met KWPNers, ze zijn wel leuk in de omgang maar ik zou er nooit voor vallen!
Paarden die daarop lijken zijn ook niet mijn smaak. :=

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:47

arabier daar heb ik absoluut niets mee.. zou er ook niet op durven rijden .. bang dak er doorheen zak

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:41

het ras waar ik niks mee heb is een stokpaardje of houten paard :)
vindt ieder ras wel iets hebben.