Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Dat zijn toch helemaal geen belgen joh...helemaal kaal, beetje breder dan normaal maar verder...zo heb ik wel meer amerikaanse rassen die teveel zijn doorgefokt...dan is het niet leuk meer.
maar alle rassen hebben wel iets specifieks en dat maakt ze mooi. SOms zie ik een foto van een Arabier of Fries en vind ik het wel mooi. kan maar zo. Maar waar mijn hart echt naar uit is het Trekpaard.
) goed rustig, breed genoeg dat je gewoon kan picknicken, zo sterk dat dat zelfs met z'n tweeën kan. En handig wanneer je een weidesleep door het land wilt hebben. Fjordjes zijn leuk vanwege hun manen,
en tinkers vind ik mooi maar dan het liefst niet bont...en KWPN-er is altijd leuk.
(en temperamentvol is iets anders dan druk/nervues, wat veel mensen nogal eens door elkaar halen) 
R0oszs schreef:veel mensen denken dat de haflinger, fjord, fries enzo allemaal heel lomp zijn maar dat is niet zo
tuurlijk zijn er lompen paarden tussen maar niet alles, en dat heb je met andere rassen ook, het ligt aan het karakter van het paard meestal
je mag haflingers, fjorden, friezen enzo niet leuk vinden maar ze zijn zeker niet allemaal lomp..
eigelijk alleen maar vooroordelen
zelf vind ik de fries ook niet leuk maar dat is niet omdat ze zogenaamd lomp zijn
Sterre_Sanyo schreef:R0oszs schreef:veel mensen denken dat de haflinger, fjord, fries enzo allemaal heel lomp zijn maar dat is niet zo
tuurlijk zijn er lompen paarden tussen maar niet alles, en dat heb je met andere rassen ook, het ligt aan het karakter van het paard meestal
je mag haflingers, fjorden, friezen enzo niet leuk vinden maar ze zijn zeker niet allemaal lomp..
zelf vind ik de fries ook niet leuk maar dat is niet omdat ze zogenaamd lomp zijn
Friesjes zijn juist helemaal niet lomp. Ze worden veel gebruikt voor dressuur enzo.
En haflingers kunnen lomp zijn maar er zijn ook die heel smalle bouw hebben.
R0oszs schreef:veel mensen denken dat de haflinger, fjord, fries enzo allemaal heel lomp zijn maar dat is niet zo