Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:27

nathalie16 schreef:
Kion99 schreef:
Voice 5.000?
Ik weet niet wat hij loopt in de wedstrijden.

whhaha 5000, das wel beetje laag denk je niet
denk toch dat dat diertje wel rond de E20.000 zeker zit...vooral als het een 2e bezichtigingshengst was! wrom heb je hem laten ruinen, zonde!
maar halve finale pavo cup is goed hoor!

Dat heb ik niet gelezen hoor. Knipoog
Alleen de info die boven de foto's stond.
Je kunt ook normaal op mij reageren hoor.

Ik verander dan ff van me taxatie. 10.000/15.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:32

nathalie16 schreef:
.vooral als het een 2e bezichtigingshengst was! wrom heb je hem laten ruinen, zonde!

Waarom laten ruinen? Ómdat het een 2e bezichtigingshengst was! Wat is daar nou zonde aan?
Super mooi sportpaard, ik denk ook wel 14000 euro

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:43

en een 2e bezichtigingshengst is toch kei gaaf..
hengst heeft altijd wat extra's en als die makkelijk is zou ik m dus nooit laten ruinen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:44

Wat een flauwekul. Beest mag niet dekken maar dan wel hengst laten met alle hormonen gierend door zijn lijf omdat jij dat keigaaf vindt.
Als sportpaard zijn ze beter af als ongefrustreerde ruin en ook minder snel afgeleid.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:47

daar heb je wel gelijk in, had een hensgtje, was moeilijk bij de les te houden, maar wel kei gaaf...
als je makkelijk zijn, hoef je ze echt niet te laten ruinen.. en zn waarde was anders hoger geweest Knipoog

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:50

Voice is zeker een mooi paard.

minimaal 15000 euro

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:08

prakkie schreef:
Taxeren is toch best moeilijk he. Knipoog
Ik vind het grappig om te zien hoe verschillernd er op prakkie geboden wordt (om het zo maar even te zeggen Knipoog ).
Ik denk dat een paard zoals Prakkie ook in het eht gezien moet worden, vooral mbt haar hoogte (denk dat dat wel bij de meeste paarden het geval is, hoor). Ik ben nl. 1.73 en dat zou in theorie geen gezicht zijn op net geen pony. Maar ik sta er wel goed op (al zeg ik het zelf) en de iedereen schrikt altijd alsze naast prakkie gaan staan: Wat is ze klein!! Ze toont onder het zadel nl. helemaal niet klein.
Ik ben benieuwd of nog mer mensen het aandurven om prakkie te taxeren, want ik ben wel benieuwd hoe iedereen haar nu inschat.

Daar ben ik het met je eens hoor. Op stal lijkt prakkie veel kleiner dan asl jij of Milou erop rijdt Haha!
En denk ook dat dit een paard is wat je echt moet zien lopen, zo vanaf deze foto's geeft toch een ander beeld als dat je haar in het echt ziet. Want het is echt een talentvol paard !

(oh wendy, weet niet of je weet wie ik ben, maar kijk maar ff in me profiel anders Knipoog )

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:21

sjaantje schreef:
liliputter schreef:
Wodette B is 1.66 Lachen

leeftijd is ook wel aardig relevant.. ( Rolleyes )

letter W Knipoog nu bijna 4 dus

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:45

nathalie16 schreef:
denk toch dat dat diertje wel rond de E20.000 zeker zit...vooral als het een 2e bezichtigingshengst was! wrom heb je hem laten ruinen, zonde!

Toen ik hem kocht (een paar maanden na de hengstenkeuring) was ie net geruind, maar ik moet er wel bij zeggen dat dat ook mijn keuze zou zijn geweest, ik vind het prettiger als ze geruind zijn, alleen al omdat ik op een pensionstal sta en mijn paard gewoon lekker een uurtje op de wei kan als het goed weer is ook als er merries naast staan!
Ik geloof dat er genoeg brave hengsten zijn maar ik vind dit een stuk makkelijker!
Verder bedankt voor je leuke reactie!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:56

Ik ben wel benieuwd wat mijn verzorgpaard waard is. Dit vanwege een discussie met de eigenaar vandaag, toen we het hadden over verkoop van paarden. Hij dacht dat hij er niet meer als 3000 uit zou kunnen halen, maar alsk hem voor meer kon verkopen, dan kreeg ik het geld wat meer was. Niet dat ik dat zou willen hoor, maar ben toch wel benieuwd wat jullie er voor geven.

Het paard is 17 jaar oud, ruin, 1.75 hoog, en heeft vroeger Z2 dressuur gelopen. Is nu niet meer op dat niveau, maar kan door een goede ruiter nog op behoorlijk niveau gereden worden (mijn instructrice heeft geen problemen met het paard, rijdt zo de appuyementen in galop nog en de galopwissels enz. enz..) Is geen paard waar een beginner op wegrijdt (doet verder helemaal niets, maar is gewoon niet super gemakkelijk. Ik heb L2 gereden bij de pony's en heb nog de nodige moeilijkheden met het paard gehad, zoekt altijd eerst de grenzen op.)
Verder is hij zeer koel in zijn hoofd, schrikt echt helemaal nergens van. Ook totaal verkeersmak, schapen zijn spannender als een grote tractor met wielen van zijn maat. Ik ben vaak angstiger als hem op de weg. Vuilniszakken over z'n hoofd, reflectiehesjes enz. enz. maakt hem allemaal niets uit. Kan gemakkelijk een sprongetje maken, maar doet dit niet uit zichzelf bij een onbkende ruiter. Kan ik niet heel veel over zeggen, aangezien ik een angsthaas ben met springen. Heb dit alleen geprobeerd toen ik hem een kleine maand reed, toen ging dit mis. Denk dat het nu geen probleem meer zou zijn. Vorige ruiter sprong er mee, crosste er mee enz. enz. terwijl zij ook doodsbang was om te springen in het begin. Je moet dus wel een beetje een band hebben voor hij je over de hindernis leidt. Met een ervaren springer is er helemaal geen probleem.

Stamt af van de hengst adios, moeders kant weet ik niet.

Afbeelding
Afbeelding
---------------------------------

Zelf getaxeerd:
Ben hier echt heel slecht in.
Voice: 17.000?
PM: poeh.. 35.000, gekeken naar wat anderen boden.
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-01-07 00:40, in het totaal 2 keer bewerkt

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:20

randy123 schreef:
nathalie16 schreef:

Toen ik hem kocht (een paar maanden na de hengstenkeuring) was ie net geruind, maar ik moet er wel bij zeggen dat dat ook mijn keuze zou zijn geweest, ik vind het prettiger als ze geruind zijn, alleen al omdat ik op een pensionstal sta en mijn paard gewoon lekker een uurtje op de wei kan als het goed weer is ook als er merries naast staan!
Ik geloof dat er genoeg brave hengsten zijn maar ik vind dit een stuk makkelijker!
Verder bedankt voor je leuke reactie!

ja in snap het helemaal, je moet altijd met dingen rekening blijven houden, want dan natuurlijk niet hoeft Haha!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:02

Melanie schreef:
prakkie schreef:
Taxeren is toch best moeilijk he. Knipoog
Ik vind het grappig om te zien hoe verschillernd er op prakkie geboden wordt (om het zo maar even te zeggen Knipoog ).
Ik denk dat een paard zoals Prakkie ook in het eht gezien moet worden, vooral mbt haar hoogte (denk dat dat wel bij de meeste paarden het geval is, hoor). Ik ben nl. 1.73 en dat zou in theorie geen gezicht zijn op net geen pony. Maar ik sta er wel goed op (al zeg ik het zelf) en de iedereen schrikt altijd alsze naast prakkie gaan staan: Wat is ze klein!! Ze toont onder het zadel nl. helemaal niet klein.
Ik ben benieuwd of nog mer mensen het aandurven om prakkie te taxeren, want ik ben wel benieuwd hoe iedereen haar nu inschat.

Daar ben ik het met je eens hoor. Op stal lijkt prakkie veel kleiner dan asl jij of Milou erop rijdt Haha!
En denk ook dat dit een paard is wat je echt moet zien lopen, zo vanaf deze foto's geeft toch een ander beeld als dat je haar in het echt ziet. Want het is echt een talentvol paard !

(oh wendy, weet niet of je weet wie ik ben, maar kijk maar ff in me profiel anders Knipoog )

He mel,

ik heb je hier af en toe al langs zien komen op bokt Knipoog

Tja, prakkie is gewoon een geval apart Haha! Haha! Haha!

Wt ik wel raar vind van sommige taxeerders, dat ze prakkie en voice op bijna hetzelfde bedrag (of een te verwaarlozen verschil) taxeren.
Er zit toch een aardig verschil tussen deze paarden qua leeftijd, africhting, etc.
Ben benieuwd of iemand dat kan onderbouwen.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:36

zelfde bedrag?
ze taxeren voice op E 15.000 tot 20.000
en jouwes op E30.000-40.000
is toch een groot verschil?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:04

bedoelde meer dat sommigen zowel prakkie al voice op bijna hetzelfde bedrag neetzetten...en misschien klopt dat wel (ben gelukkig ook geen kenner wat betreft prijzen voor paarden), maar was gewoon benieuwd hoe ze dat dan onderbouwen.

Of heb ik echt zo scheef zitten kijken Bloos Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:04

nathalie16 schreef:
Kion99 schreef:
Voice 5.000?
Ik weet niet wat hij loopt in de wedstrijden.

hij WAS het, daar heb je nu dus niks meer aan, ik geloof niet dat een ruin daarom meer waard word?? (meer een vraag)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:17

Zal ik Tommie er ook eens opgooien dan....
Hij is 2 jaar terug klinisch en rontgenologisch goedgekeurd, en nu er graag ook even van uitgaan dat hij dat nog steeds is Lachen

Tom Black is een 6 jarige ruin (wordt eind mei 7 jaar), loopt Z1, maar springt ook al een wisseltje.

Het is een Ferro x Zuidhorn komt uit de beroemde Amorka-stam:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=92061

Hij is 1.65 maar toont onder het zadel groter.
Het is een zeer soepel paard met hele fijne gangen. Kan vooral extra goed stappen en galopperen. Heeft aanleg voor het hogere werk.

Afbeelding

http://i18.photobucket.com/albums/b136/ ... den078.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b136/ ... enaar4.jpg

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:32

ok ben ik ook weer eens Haha! wie cacharel nog wil taxeren, staan foto's in mijn profiel en paar pagina's terug en in mijn onderschrift!

Prakkie: vind dat dus echt een gave bok Haha! misschien denken jullie nou fiets maar ik denk dat je zo'n best dus echt wel voor 50/60 kan aanbieden, tuurlijk je kan hem ook wel voor 200.000 aanbieden, maar ik bedoel dat er echt wel intresse voor dat bedrag is en dan vooral vanuit het buitenland.

secricible: vanwege de leeftijd, en je zegt hij is niet voor iedereen, 3000 euro?

Voice: mooi beest! rond de 20/25 weet niet wat ie nu loopt op concours?

Bettine: ook een mooi paard. al goed geklasseerd voor zijn leeftijd, maar een T'tje is nu toch volgens de regels 7? volgens mij issie dan net zo oud als cacharel. lijkt fijne bewegingen te hebben, zou hem rond de 25/30 schatten?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:44

secricible: vanwege de leeftijd en dat er niet iedereen op kan wat ik begrepen heb.
4.000

tom black : supermooi paard 10.000/15.000

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:08

iedereen kan er wel op, maar je rijdt er niet zo een L of M proef op weg, als je hem niet kent. Overigens ken ik het paard van het moment dat hij een half jaar niet gereden was en dus ook stijf was en niet echt goed in conditie was, wat ook meespeelde.
Iemand die ervaring heeft met paarden en dus een beetje kan rijden, kan er goed op leren rijden, maar een beginner kan er niet op leren paardrijden. Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Met springen hetzelfde, het meisje hiervoor heeft er in het begin alleen maar balkjes mee gesprongen, uiteindelijk sprong ze 1.20 meter met gemak. Ik ben ook geen held en ben nog niet echt aan springen toegekomen, door een slechte rijbak.
In principe kan een kind van 5 er dus nog opstappen en er mee rondhobbelen, ik vertrouw iedereen met dit paard, maar je kan hem niet (meer) als beginneling gebruiken als een Z2 leerpaard, waar ze vaak voor gebruikt worden. Wellicht dat dit nog verbeterd Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:40

liliputter schreef:
sjaantje schreef:
leeftijd is ook wel aardig relevant.. ( Rolleyes )

letter W Knipoog nu bijna 4 dus

was het de bedoeling dat ik daar over na ging denken?

Maar oke; vanwege (natuurlijk) het mooie rapport zo'n 25.000E. Niet hoger omdat ik 1.66m niet zo geweldig aantrekkelijk vind. Was ze al zo'n 1.70m geweest, dan was het misschien een ander verhaal geweest. Natuurlijk kan ik dit niet met zekerheid zeggen, omdat ze misschien groter oogt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:50

Tom van Bettine; zo'n 25.000E, gave bok hoor!

IlonaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:23

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:59

Ogrande; gááf paard! (heb ook stiekem even het passage filmpje bekeken). Jammer van de maat, maar hij toont volgens mij wel stoer. 35000E, de rest is wat een gek ervoor geeft (in Amerika bijv.)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:49

Secricible: 3000? Hij heeft al een behoorlijke leeftijd en kan (voor zover ik begrepen heb) ook niet echt als "leerpaard" dienen.. Vandaar.

Aan de andere op deze pagina waag ik me niet aan. Ik heb in die prijsklasses en niveau's geen verstand van het taxeren.. Net hetzelfde dat ik geen shetlanders of westernpaarden ga taxeren. Wel prachtige paarden!

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de prijs voor mijn merrie. Vooral omdat ik zwaar aan het twijfelen ben om te verkopen (véél tijd te kort). Het is wel een BWP, maar daar vind ik geen apart taxatietopic over, dus zet ik ze hier maar neer.. Met de nodige uitleg bij de afstamming!

Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=157693
--> De moederlijn is één van de beste dressuurlijnen van België (erika = bwp-elitemerrie) en heeft reeds een hele hoop internationale dressuurpaarden en goedgekeurde hengsten opgeleverd.
--> Remondo is tot zijn 6de in duitsland in dressuur uitgebracht, daarna heeft hij onder een Belgische springruiter internationaal gesprongen. Hij heeft heel veelzijdige nakommelingen gebracht, zowel dressuuruitblinkers als springuitblinkers. Hij is jammer genoeg verkocht geworden naar één of andere arabische prinses, waarna hij uit de spotlights is gegaan. (afstamming --> R-lijn en F-lijn)

- 11 jaar
- Merrie (zou eventueel héél geschikt zijn als fokmerrie)
- 1.65
- Zwart
- L2 dressuur (in België, denk dat 't overeenkomt met M1 in Nederland), maar ze zou zeker Z aankunnen. Ze is pas opgeleerd op haar 7de, en het laatste 1.5jaar heb ik slechts de mogelijkheid gehad om max 1keer per week te trainen. Met degelijke training kan ze dus zeker een pak verder komen! (achttal is trouwens Z1)
- Doodbraaf (zal nooit bokken/bijten/... tenzij je haar echt aan het afslaan bent), maar wel dominant. Zolang je daar een beetje consequent mee bent (zowel in omgang als rijden) heb je geen problemen.
- Verkeersmak

Afbeelding

Afbeelding

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:49

Secricible 3500,-
Voice 20000,-
Tom 15000,-
Ogrande 25000,-

Mijne volgt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Chupa op 23-01-07 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt