Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:45

Zadel is al gecontroleerd en moest maar minimaal aangepast worden. Dus ik verwacht niet dat dat de klachten veroorzaakt. Nu ja, morgen even bellen naar de veearts om te overleggen.

Vandaag zei nog iemand op stal dat Willy er echt goed uit begint te zien. Dat is wel fijn om te horen. Heb lieve stalgenootjes <3

Wat goed dat Foxie opgeknapt is en ook direct een goede rit gemaakt! Wat een comeback ;)

Sintara, wat een heerlijke foto! Het zonnetje deed ook echt wel deugd dit weekend.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:43

Mkango schreef:
Lauss_ schreef:
Wat voor n dressuurzadel heeft iedereen hier? Ik wil heel graag n ander zadel, maar volgens mijn zadelmaker past er bijna niks.. ik heb nu een hulsebos die goed ligt, maar veel zadels kiepen naar voren omdat sullie bij zn schoft smal is. Ik zoek iets met redelijke platte kussens, niet dat t zadel er echt zo ‘op’ ligt. Iemand tips in welke richting ik moet zoeken?
Ik heb uiteraard nog geen zadel, maar zit te denken richting een Heather Moffatt. Dat zijn zadels met een leren boom - sinds ik zo lang op trainingszadels gereden heb waarbij je ieder spiertje voelt bewegen, vind ik zadels met een traditionele boom helemaal niet meer zo fijn. :o

Dankjewel, ik ga me daar eens in verdiepen.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:44

Vervelend katyatje dat de pijnstillers niks doen, wat is de volgende stap?

Desi_2409

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:17

Staat nu ook een EV hier op Boktmarkt. Ze noemt haar een draver, maar paard komt uit Ierland en vader is Elusive Pimpernel, dat is volgens mij een goede EV hengst.. kwam op you tube een filmpje van hem tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:53

Desi_2409 schreef:
Staat nu ook een EV hier op Boktmarkt. Ze noemt haar een draver, maar paard komt uit Ierland en vader is Elusive Pimpernel, dat is volgens mij een goede EV hengst.. kwam op you tube een filmpje van hem tegen
Er klopt wel meer niet aan dat verhaal. := Dier is 11 keer gestart, volgens de eigenaresse is ze nooit gestart.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:40

@Mkango jij en Kyrkelover kennen volgens mij elke EV die in Nederland terecht komt _/-\o_

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 18:47

Zelf uit de running omdat ik door mijn rug ben gegaan (word he-le-maal gek van die rug!), dus mijn moeder heeft vandaag de grondwerkles overgenomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:00

Oh wat vervelend Always. Wat gebeurt er dan precies met je rug? Overbelast op één of andere manier?

Heb vandaag gebeld met de veearts om even te overleggen. Ze vreest dat Willy misschien wat in een patroon is blijven hangen van toen hij pijn had. Dus wat ik nu ga doen is proberen om de structuur te doorbreken (andere poetsplek, andere volgorde van opzadelen, etc) voor een paar weken en zien of dat iets verandert. Zo niet, gaan we weer overleggen. Veearts raadt de gastroscopie niet af, maar ze vindt het een erg invasief onderzoek en wil dus proberen om zo veel mogelijk zaken te elimineren voor we die stap nemen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 19:06

Mijn spieren zitten vast en zijn veelal stijf door een zenuwbeknelling (die nu vgm zelf wel weg is). Zit rechts boven mijn bil en straalt over mijn hele ruggenwervel en naar mijn knie uit. Zitten doet pijn, en bukken, tillen. Dat laatste mag dus ook niet of berperkt. Rijden gelukkig wel!
Maar heb gisteren telkens skistokken etc lopen oprapen en nu doet alles auw… |(
Ga wekelijks naar de fysio, maar nog geen verbetering…

Edit: ojee, heeft hij last van zijn buik?
Hier blijft Nobli ook wel hangen in dat beetje ‘trauma’. Hij weet dat deken op de buik meer pijn deed dus dat duurt heel lang voor hij er niet meer op reageert met deken recht trekken etc.
Zadel is twee weken terug gecheckt, die was goed. Als ik de singel vastmaak reageert ‘ie nog wel wel, maar aansingelen (doen we in fases) gaat helemaal prima. Hij moet effe beseffen dat het geen pijn meer doet… hij had het vorig jaar ook nadat hij last van z’n buik had gehad.
Bedoel je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:13

Desi_2409 schreef:
@Mkango jij en Kyrkelover kennen volgens mij elke EV die in Nederland terecht komt _/-\o_
Hahaha, nee hoor, we weten gewoon waar we moeten zoeken, maar ook hoe we al die websites, stambomen etc. moeten interpreteren, wat de ratings betekenen en hoe die zich verhouden tot andere paarden en de race klasseringen. :D (En als ik ze niet ken, is het 9/10 keer een jumper. :)) )

Katyatje schreef:
Oh wat vervelend Always. Wat gebeurt er dan precies met je rug? Overbelast op één of andere manier?

Heb vandaag gebeld met de veearts om even te overleggen. Ze vreest dat Willy misschien wat in een patroon is blijven hangen van toen hij pijn had. Dus wat ik nu ga doen is proberen om de structuur te doorbreken (andere poetsplek, andere volgorde van opzadelen, etc) voor een paar weken en zien of dat iets verandert. Zo niet, gaan we weer overleggen. Veearts raadt de gastroscopie niet af, maar ze vindt het een erg invasief onderzoek en wil dus proberen om zo veel mogelijk zaken te elimineren voor we die stap nemen.
Vervelend joh. :\ Hopelijk helpt het doorbreken van het patroon en hoef je geen gastroscopie te laten doen.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:58

Dat verhaal van trauma is hier ook heel bekent. Pas meer dan een jaar na dat alle maag problemen zijn opgelost lukt het steeds meer om aan te singelen en dekens recht te leggen enzo.
Ben stiekem wel een beetje blij/gerust gesteld dat Denver dus duidelijk niet de enige is die dit heeft.
Ik krijg af en toe te horen dat ik gewoon strenger moet zijn als ie wel een keer reageert maar dit werkt voor Den gewoon niet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 21:13

Nou, mensen die zeggen je ‘gewoon strenger’ moet zijn, zou ik überhaupt niet om me heen willen hebben voor advies. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:31

Ik ben ondertussen ook bezig aan een ander volbloedprojectje op aanvraag van een vriendin (tevens degene bij wie Auroch nu staat :)) ):
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 00:07

Met de bloedjes op pad.
Wat was het heerlijk weer zondag.
Alle reden dus voor een lekkere buitenrit.
Fire met onbekende ruiter voorop, ik met Roi er achter aan.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:29

Wat vervelend van rug alwaysh!

Heeel erg gaaf Mkango!! Hoe maak je dat? Ziet er echt super mooi uit!

Fijn he kyrkelover, was heerlijk weer idd!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:31

We weten niet helemaal zeker waar bij Willy het ongemak vandaag komt. Ik dacht dus aan maagzweren, maar vorige maand heeft de osteo hem helemaal moeten losmaken rond de schoft en lendenen omdat hij compleet vast zat. Dus het zou zeker ook nog dat kunnen zijn.
Het geeft met wel hoop dat jullie dat blijven hangen in een patroon herkennen. Want je zou toch denken als een paard ongemak toont dat er echt ongemak is. Ik vind het ook echt vervelend om Willy zo te zien. Maar goed, we gaan het rustig aanpakken en zien waar dat ons brengt :)

Klinkt pijnlijk en heel erg vervelend van je rug Always. Waarom heb je skistokken lopen oprapen? :P

Wauw wat cool Mkango! Is dat een tekening gemaakt op de computer (daar bestaat vast een betere naam voor maar ik kan er niet opkomen)?

Lekker weertje daar Kyrkelover. Ideaal voor een ritje inderdaad :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 10:33

Het plan was dat ik ging skiën, maar dat is dus niet gelukt. Maar heb wel even d’r op gestaan en moest dus ook, af en toe, skistokken oprapen. :+ _O-

Het ongemak zit er dan wel, maar tussen de oren, want het deed pijn dus daar linken ze het aan. Iig in onze situatie. Hoe eet Willy verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:19

Het is inderdaad digitaal. :j Ik werk in Photoshop met een Wacom tekentablet. :D

Heerlijk geluid, die hoeven over het asfalt, kyrkelover! <3

Katyatje: Ik kan me wel vinden in wat AlwaysH zegt, zoiets wordt op den duur soms een soort pavlovreactie. Ik merk dat bijvoorbeeld bij mijn eigen knie. Die heb ik een paar jaar geleden zwaar geblesseerd toen ik in racing werkte en toen geen rust gehouden, dus hij doet nog regelmatig flink pijn. Op die momenten loop ik een beetje mank, maar zelfs als hij daarna geen pijn meer doet, blijft mijn brein die pijn verwachten, dus betrap ik mezelf er soms op dat ik ook een beetje mank loop als hij niet pijn doet. Dat gaat onbewust, maar als ik het opmerk en het probeer te corrigeren, is er een ander deel van m'n brein dat denkt: ja, maar wat als het toch pijn doet.

Was het je eerste keer skiën, AlwaysH? Hier vorig jaar wat snowboardlessen gevolgd, dat was de eerste paar keer ook eh... bijzonder. _O-

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:20

Ik beelde me je al in als een soort hulpje op de skipiste die iedereen zijn skistokken opraapt Always, haha :')

Willy eet gewoon goed. Hij heeft altijd hooi waar hij flink van eet en 5x per week krijgt hij een goed vol emmertje dat hij helemaal proper uit likt.

Nog eens bedankt voor jullie ervaringen :) stelt me wel wat gerust!

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:42

Meneer moest zo juist in de regen aan het werk
Pure paarden mishandeling :+
Afbeelding

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:14

Wat vervelend Always! Ik was laatst voor de pijn in mijn schouders naar de huisarts gegaan. Ik ben hier al jaren mee bezig. Nu door verwezen naar een sportarts. Heb je dat al eens gedaan?

Kleine Foxie update: ze oogt zich wat beter te voelen na de koliek van afgelopen donderdag. Toch vind ik haar buik nog zeer opgezwollen, gisteren wel al beter dan eergisteren. Ook vermoed ik schimmel, hier en daar wat kleine plekjes. In het kort: lekker drama weer, maar ze blijft een schatje :D
Dierenarts iig gecontacteerd dus nu is het wachten en hopen op goed bericht.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 21:45

Nee, ga morgen naar de huisarts voor een second opinion en even doordrammen. November is inmiddels bijna 4 mnd terug, dus moet toch eens weg gaan…

Ach, wel vervelend maar ook weer fijn dat ze zich goed voelt.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:02

eis een doorverwijzing. Pijn is altijd een teken dat iets niet goed is! succes!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:25

Succes bij de huisarts alwaysh, rugklachten zijn erg vervelend..

Afgelopen maandag een erg fijne dressuurles gehad, heb t idee dat t kwartje begint te vallen bij sullie haha. Zaterdag weer n springles gepland staan, en volgende week zaterdag eindelijk de crossles van merel blom, super veel zin in *\o/*

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:27

Wooooow!! van Merel Blom :OOO hoe heb je dat voor elkaar gekregen! Wat gaaf!!! Vertel je ons hoe het was?