Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:12

Ja klopt Van, Pumbaa voelt zich idd een stuk beter!! Elke keer als ik hem eventjes uit de paddock haal en in de roundpen zet, begint hij direct alweer te galloperen en te bokken en gek doen. Het gaat allemaal nog niet zo best met het kreupele voetje, maar hij moet ook gewoon echt die energie kwijt. Hele dag op de paddock doet hem geen goed, hij is daar op de vorige stalling echt depressief van geworden (stond toen paar weken alleen op kleine paddock ivm bevangenheid en ik kende hem niet weer, heb nog nooit een paard zo depressief gezien). Dus als ik nu er ben, zet ik mn shet en hem even in de roundpen zodat ik het werk kan doen en dan gaat hij uit zichzelf zo gek doen dus. Best lastig, moet ik dat nou wel toelaten of niet, pff...kan hem moeilijk de hele dag vastzetten...Woensdag is er een ijzertje onder gekomen, hij heeft nu echt een beetje zo'n eendenvoetje :+ Tot nog toe zie ik niet heel veel verbetering, maar de smid zei dat dat ook wel even kon duren. De scheur is wat groter geworden zei hij, dus het is goed dat er nu een ijzer onder zit, zodat het niet verder kan gaan scheuren.

Fijn dat je de training zo opbouwt Van, lekker hoor met je eigen paardje zo kunnen rijden. En idd ghashira, ik weet nog wel dat jullie de koniks net hadden, wat een verschil he? En wat zijn jullie ook al ver in dat jaar tijd. Super toch!
Qua weer gaat het hier weer bergafwaarts, het is echt herfst nu weer, echt afschuwelijk, veel wind, regen en koud. Dacht zo dat het lente zou worden. Gisteren lekker met de paarden van mijn vriendin wezen rijden in het bos, maar wat was het koud, ben echt verkleumd en nu verkouden :brr:

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:19

Afbeelding

Afbeelding

Hier Pumbaa's hoefje met het ijzer eronder. De scheur lijkt nu heel erg, maar dat komt ook doordat hij net uitgehold en schoongemaakt was. Het duurt wel even voordat de scheur helemaal uitgegroeid is...je kunt ook goed zien dat het best diep zit.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:18

8,5kmp is gewoon lekker doorrijden, als je in de bergen zit ga je natuurlijk sowieso wat langzamer en de route is bij endurance uitgelegd dus je hoeft ook geen kaart te lezen.
en ik heb geen andere keus dan het alleen te doen, geen vrienden met paarden in de omgeving plus dat ik het ook heerlijk vind om lekker in mijn eentje er op uit te trekken.
Ik had het wel een stuk makkelijker als jou hoor ghashira, Wolf was al volledig mensmak toen ik haar kreeg en het meisje waarvan ze hiervoor was had ook veel met haar gewandeld dus verkeersmak was ze ookal zo goed als. Maar ik heb ook wel echt een klik met haar, dat heb ik met mijn vorige paard zo gemist, na 8 jaar kon ik die nog niet geheel vertrouwen terwijl dat met Wolf al heel snel goed zat.

het ziet er zo helemaal niet zo vreselijk uit Nadine wel een beetje een raar vorm hoef zo maar dat komt wel weer goed.
hier is de lente ook weer verdwenen en volgende week zou het weer gaan vriezen -O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:20

mijn reu zijn heupen zijn trouwens goed *\o/*

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:10

Wat fijn dat de heupen van je reu goedgekeurd zijn! Ja hier idd ook vreselijk weer, om triest van te worden :( Ik vind alleen buitenrijden ook altijd fijn (vind het ook gezellig samen hoor) heb ik jarenlang gedaan met mijn verzorgpaard toendertijd. Je bent dan echt even 1 met je paard en das heerlijk genieten. Zag dat er nu ook weer een konikmerrie te koop staat op Bokt markt.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:36

Ik zag haar ook, en ze staat echt voor een schijntje te koop (vind ik)....

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:32

heb haar ook al gezien. t is een mooie, wel met een kolletje op haar hoofd, zoals Bobby van Pinkelotje die ook dit forum zit/zat..; voor een driejarige merrie ook goed aan de maat vind ik.
over n paar jaar neem ik er hier wel eentje bij:als mijn witte ruin niet meer mee kan zodat het meisje dat er nu op rijdt, ook op n konik kan rijden.....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:01

denise04 schreef:
Ik zag haar ook, en ze staat echt voor een schijntje te koop (vind ik)....

voor een konik in nederland is het aardig aan de prijs zelfs ;)

het is wel een leukerd ja maar vind dat kolletje(en sneb) echt een afknapper O:)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:07

Is dat zo? Ik ben helemaal niet thuis in de prijsrange van een Konik helaas... :o

Hebben sommige Koniks een kol? Ik dacht bij onze Cheyenne dat ze dat had omdat ze gekruist is met een paint ;-)

Van de week een fotograaf op bezoek gehad (vriendin van onze bijrijdster en die heeft weer een prachtige foto gemaakt van "onze Chey" in actie <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Overigens onze bijrijdster op de foto ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:12

de prijsrange voor koniks ligt in nerderland heel laag (er is geen vraag naar) rond de 300/400 heb je al een 2-3 jarige, in Duitsland betaal je er een stuk meer voor.
kleine aftekeningen komen voor maar hoort niet

prachtige foto :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:25

Okee, zou een kleine aftekening dan kunnen omdat er bijvoorbeeld toch ander bloed doorheen zit en ze daarom mischien toch niet 100% raszuiver zijn? Of is het meer een "fokfoutje"?

Dank je Van, volgende week krijgen we er meer maar ben ook zeer blij met deze foto ;)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:07

op zich vind ik die aftekening persoonlijk niet zo erg, als het voor de rest een leuk paardje is, ze is goed gebouwd, heeft toch ook verder alle typische kenmerken, zoals het typische hoofd, de zebrastrepen enz. witte voeten zou ik veel erger vinden.
Prachtige foto trouwens..;ik heb ook n vriendin die een gevlekte tinker heeft, die noemt ook cheyenne.
Hier is het vandaag een zwarte dag: onze oudste hond Xena is ingeslapen en dus niet meer... ik mis haar ontzettend en kan me ondanks haar hoge leeftijd (bijna 16) moeilijk verzoenen met haar dood...Het blijft wrang: ze had eigenlijk niets, enkel haar nieren functioneerden niet zo best meer, hadden we die diagnose vroeger gekregen, had ik al veel langer nierdieet kunnen geven en was ze er mss nu nog. Maar ja, dat is "als als als"... het gaat niet makkelijk worden om dit verdriet een plaats te geven. Maandag laten we haar cremeren. De gedachte dat ze op een vuilnisbelt zou terechtkomen en nog verwerkt zou worden in dierenvoer, maakte me kotsmisselijk. Dus maandag wordt vast nog een zware dag....erg zwaar...

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:18

Jeetje Ghashira, heel veel sterkte... Kan me indenken hoe je je moet voelen, wij hebben hier een oudje van bijna 13 die in de reservetijd zit... Maar oh, daar moet ik nog niet aan denken.... Ken haar pas een jaar of 6 en ken haar gewoon nog niet lang genoeg....

Heel, héél veel sterkte de komende dagen en vooral maandag :(:)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:35

Heel erg veel sterkte ghashira! Idd een zwarte dag...wat afschuwelijk om zo ineens je maatje kwijt te zijn... Hoe gaat het nu met Noah eigenlijk? Lijkt het allemaal stabiel nu? Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je maatje...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:39

Van schreef:
de prijsrange voor koniks ligt in nerderland heel laag (er is geen vraag naar) rond de 300/400 heb je al een 2-3 jarige, in Duitsland betaal je er een stuk meer voor.
kleine aftekeningen komen voor maar hoort niet

prachtige foto :D

Dat kolletje hoort idd hoort niet bij de aftekeningen van de konik, dus das jammer, maar vind het wel wat hebben. Maar de prijs vind ik ook behoorlijk laag moet ik zeggen, heb je echt voor zo weinig geld al een Konik? Dat wist ik niet eens joh.

@Denise: Mooie foto!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:19

Iedereen dank voor het medeleven..het valt zeeeeer zwaar..met Noah gaat het intussen ook niet echt goed...ondanks zijn zware medicatie, blijft hij puffen, en hoesten..maar net nu kan ik niet de knoop doorhakken,echt niet. De veeartse die het gedaan heeft bij xena, was wel super, heel geduldig, heel waardig. Niks gehaast, geen extra onderzoeken die alleen maar geld opbrengen..ze zag dat xena's kaars echt uit was...de vlam was weg, enkel nog een warme lont..het was tijd. Blijkbaar functioneerden de nieren niet meer en waren er al tekens van ureum in haar bloedbanen, vlekken op de tong enz...ze was zichzelf dus aan het vergiftigen. Arm dier, nog steeds was ze "opgewekt", dieren zijn toch echt bewonderenswaardig.
Ik bereid me , of probeer, toch, voor te bereiden op noah's heengaan. dat wordt ook nog een harde appel. Ons huis lijkt ineens heel leeg....

Ik heb 300 euro betaald voor mijn konik. dat was de slachtprijs. 850 zou ik er nooit aan geven. een volleerde arabier, ttz, zadelmak, ong 3-4 jaar, ruin, met stamboekpapieren en opstapklaar, betaal je hier ong 1500 euro. Dus wie geeft er 850 aan een konikje van 140cm, onbeleerd? vind ik best nog veel.
Als ik er nog een bij neem ooit, zal dat ook aan slachtprijs zijn, tenzij ik in duitsland bv eentje vind die al western geleerd is, en kan lezen en schrijven..dan betaal ik graag wat meer.

Nou goed, ik ga mijn paardjes voeren...gedachten wat verzetten, manlief is op bank ingeslapen, compleet in tranen..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:01

Ja dat is echt een vreselijk moeilijke tijd nu, afscheid moeten nemen van degenen van wie je houdt is echt afschuwelijk. Dieren zijn idd erg bewonderenswaardig, dat ze zo ziek zijn en nog toch nog zo opgewekt kunnen zijn, dat is ongelooflijk, heb het vaak gezien bij mijn eigen dieren...Kan me voorstellen dat je huis nu zo leeg aanvoelt, ik ken het gevoel, dat is echt vreselijk. Hoop dat je idd een beetje afleiding krijgt bij je paardjes!

Ik heb voor Pumbaa behoorlijk wat meer betaald, maar die was ook beleerd natuurlijk en ouder, dus dat heeft er natuurlijk ook weer mee te maken. Plus dat ik een paar van zijn spulletjes ook had overgenomen.

Hier ligt weer behoorlijk wat sneeuw!! Bah zeg, de lente laat op zich wachten.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:10

Hier geen sneeuw gelukkig, maar bah wat is het koud!!! Ik ben de winter zó beu ;(

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:07

Hoi,
Mag ik hier ook mee komen praten?
Ben sinds 2 jaar in bezit van een konik Ukkie.
Als 1jarige gekocht wild uit het bos.

Zijn rustig aan bezig haar te beleren, en kan me geen bravere pony wensen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:24

Hee Marianne jij ook hier?! Gezellig!
Ukkie doet het goed zag ik op fb!!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:39

@happyhorse: Welkom op het Konikforum! En tuurlijk mag je mee komen praten :) Waar komt Ukkie precies vandaan?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:44

Bij ons op de manege staat een konik paard, wij denken een kruizing. Paardje is ontzettend lief! Maar hartstikke dom... Helaas maar door zijn karakter kan je daar doorheen kijken. Toen het paardje kon je hem gewoon rijden bij zijn vorige eigenaar, hij kwam hier en snapte niets meer van rijden laat staan voetje optillen. Hij heeft nu nog steeds moeite ermee en word maar door 1 iemand gereden. Ik rij der wel es buiten op dan doet hij wel alles! Aangezien je dan alleen hoeft te sturen en van tempo veranderen. Slim is die niet maar betrouwbaar, dat is die wel!!! :)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:34

Ukkie komt uit natuurgebied bentveld.
Zou zo nog een willen. Vind echt hele fijne paardjes.

@ Denise: had nooit verwacht dat ze zo makkelijk zou zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:52

welkom happyhorse, ik ben wel benieuwd naar foto's van Ukkie en doet ze haaar naam eer aan? hoe groot is ze? :D

het zijn hele eerlijke paardjes, zolang je weet waar je mee bezig bent zullen ze niet moeilijk zijn, alhoewel mijn Wolf heus wel wat praatjes heeft maar dat komt vooral om dat ze over alles nadenkt en het soms beter denkt te weten :Y)

@1997suus, weet je zeker dat dat dommigheid is en hij jullie niet voor de gek aan het houden is? ik heb nog nooit een paard gekend die zomaar alles vergeet

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:03

volgens mij zijn koniks wel geen manegepaarden...ze zijn er helaas wat te slim voor vrees ik, en dan jan en alleman die er op kruipen en maar stampen met die benen.. op een manege druist ook alles in tegen hun natuurlijke eenvoud:op box staan, rap rap borstelen, lesjes lopen.. lijkt me niet ideaal voor een konik.
haha, die wolf, ik denk dat ze beetje op haar vrouwtje lijkt, niet????
en idd, welkom welkom happyhorse, eindelijk nog ns iemand met n konik, zalig.... laat de foto's maar komen....