Leuke pony hoor.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bentley93 schreef:Hoi,
Ik ben ook de trotse eigenaar van een Haflo uit eigen fok. Moeder is Haflinger (Lieveke van de Bosrand) en vader Arabier (Baccarat ox). Hij heet Bentley en is ong. 1.53m hoog. Geboren op 31 mei 1993, 13 jaar dus nu. Dit jaar gaan we officiele wedstrijden rijden en we zien wel hoever we komen! Wil iig proberen de L door te komen, maar laten we maar beginnen bij de B... Hier even wat foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VTWM8RZS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXO8Y4NR
(ps slof is er nu af, was tijdelijk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DWIYG7GX
Qua karakter is hij mijn ideale paard: eerlijk, trouw en vooral lief! Maar ook eigenwijs en soms niet te harden...
Leuk om hier andere Haflo's te zien!
Groetjes!
whitje schreef:Ik ben het helemaal met shakir eens. Maar goed ieder zijn eigen mening en ieder vind zijn eigen ras leuk ja toch en dat is maar goed ook![]()
@ starstar : Ben benieuwd hoe het is gegaan
Ntlie_ schreef:Bentley93; Wat een pracht van een paardje heb jij zeg!
Hij is wel een stuk hoger dan de gemiddelde haflo volgensmij.
Zoolgangster schreef:Ik kende een paar haflo-arabieren, in de jaren '70 werd alles wat 4 benen had met arabier gekruist, leek het wel, dus ook haflingers, maar op 1 na hadden ze allemaal een superslecht karakter. En dat was niet, omdat de mensen die ze reden geen ervaring hadden met arabieren, die reden ze nl ook... Voorbeeldje: 1 haflo ging er op de meest onverwachte momenten vandoor, zelfs een instructrice durfde er niet op, vertrouwde ze mij toe. Later ging dat beestje ervandoor, toen een meisje opsteeg (nadat ik beleefd geweigerd had er op te gaan zitten, ook al leek hij op dat moment volkomen rustig) dus dat meisje kwam met een gebroken elleboog in het ziekenhuis. Later rende dat paard door een hek, door prikkeldraad, en daarna liep hij een caravan in, toen stond hij pas stil. En het zusje van dat paard was net zo, qua karakter. Nee, voor mij hoeven haflo-arabieren niet meer. Ik heb liever met echte haflingers of echte arabieren te maken. Met andere arabische kruisingen heb ik ook niet zulke problemen meegemaakt.
spottie schreef:Shakir: ook dat is een kwestie van opvoeding, is mijn mening....echt waar je kunt mij niet wijs maken dat een paard zomaar gemeen is....Ik heb ook wel problemen gehad met een paard (niet mijn pony en was ook geen haflo) hij begon ook ineens heel dominant tegenover mensen te reageren, hij viel me op een gegeven moment gewoon aan! toen hebben we er iemand bij genomen om ons te helpen met wat IK nou fout deed......resutlaat, een super braaf en eerlijk paard. Ik was gewoon niet constquent en duidelijk tegenover hem waardoor hij me niet meer snapte en zo begon te doen.....
Citaat:dat bewijst maar weer eens dat een paard ech niet gemeen geboren wordt.....welk ras of kruising het ook is....Ik zeg niet dat ze verkeerd met de ponys omgingen maar dat ze toch niet helemaal correct zijn opgevoed en afgericht..