Haflo's (haflinger X arabier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Haflo's (haflinger X arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:54

@Starstar: echt grappig, jouw haflo lijkt op mijn andere verzorgpony, die wel kruising arabier is maar geen haflo. *LOL*
Leuke pony hoor.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:54

ja daar ben ik weer Tong uitsteken

Bij bento was zijn moeder een haflinger dus zijn papa de arabier. Alleen ik heb zijn papa nooit gezien dus weet ook echt niet hoe die eruit zag, ik zou hem wel dolgraag eens willen zien maar heb geen idee waar die staat hij heet boomerang, dat weet ik dan weer wel Vork .
en wat de bouw van bento betreft hij heeft het hoofd en hals van een arabier en dan middenlichaam Clown van een haflinger en de benen ook weer arabier en zijn kont vind ik ook arabier. Maar dat is wat ik vind ik weet niet hoe anderen erover denken.

Die van starstar is ook stoer zeg egt een leukertje weer!!

en als ik heel eerlijk mag zijn vind ik die van shakir wel erg leuk en ondeugend koppie hebben en liechaam ook leuk alleen ik heb een maar.....als ik dat mag hebben en anders sorry, ik vind zijn hals niet zo mooi Bloos SORRY Ach gut

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:08

Hoi,

Ik ben ook de trotse eigenaar van een Haflo uit eigen fok. Moeder is Haflinger (Lieveke van de Bosrand) en vader Arabier (Baccarat ox). Hij heet Bentley en is ong. 1.53m hoog. Geboren op 31 mei 1993, 13 jaar dus nu. Dit jaar gaan we officiele wedstrijden rijden en we zien wel hoever we komen! Wil iig proberen de L door te komen, maar laten we maar beginnen bij de B... Hier even wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VTWM8RZS

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXO8Y4NR
(ps slof is er nu af, was tijdelijk)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DWIYG7GX

Qua karakter is hij mijn ideale paard: eerlijk, trouw en vooral lief! Maar ook eigenwijs en soms niet te harden...

Leuk om hier andere Haflo's te zien!

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-01-07 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links van foto's

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:21

WAT een LEUKERT!!!!

en dat maatje precies goed Huilen ikke ook wille ..........

whahah hijs echt heel stoer heel veel succes met het rijden van de wedstrijden!! En de L dat gaat wel goedkomen!!

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:58

Wat een leukerd zeg!
Mijn mijn haflo ben ik ook pas gestart, gaat heel goed.. 6 winstpunten in 4 wedstrijden (Vind ik dan echt super voor mijn pony, Hij is een enorme schijtert, schrikpony) Morgen weer wedstrijd, ben benieuwd, hij was erg vervelend van de week..

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:14

whaa een baccarat Haha! de vader van de moeder van de mijne is baccarat Haha! en heeft ook zon geweldige bles

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:16

Bentley93 schreef:
Hoi,

Ik ben ook de trotse eigenaar van een Haflo uit eigen fok. Moeder is Haflinger (Lieveke van de Bosrand) en vader Arabier (Baccarat ox). Hij heet Bentley en is ong. 1.53m hoog. Geboren op 31 mei 1993, 13 jaar dus nu. Dit jaar gaan we officiele wedstrijden rijden en we zien wel hoever we komen! Wil iig proberen de L door te komen, maar laten we maar beginnen bij de B... Hier even wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VTWM8RZS

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXO8Y4NR
(ps slof is er nu af, was tijdelijk)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DWIYG7GX

Qua karakter is hij mijn ideale paard: eerlijk, trouw en vooral lief! Maar ook eigenwijs en soms niet te harden...

Leuk om hier andere Haflo's te zien!

Groetjes!

Heb dit hele topic ff doorgelezen, en vind ze allemaal zo raar gebouwd.
De dikke buik van een haflinger en de lange nek van een arabier.
En dan de benen ook zo raar.
Maar dit is nou de enigste waar kwa verhoudingen alles goed inelkaar zit.
Dit is nou écht het type paard, waarop ik zou vallen.
Maar heb zelf dan ook een nakomeling van baccarat ox.
Laatst bijgewerkt door Belker op 21-01-07 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's door URL vervangen.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:22

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 06:25

Kion99; Geen foto's quoten aub. Knipoog

Shakir die van jou is ook bijzonder! Mooi paardje. Ja

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:43

Ik ben het helemaal met shakir eens. Maar goed ieder zijn eigen mening en ieder vind zijn eigen ras leuk ja toch en dat is maar goed ook Knipoog

@ starstar : Ben benieuwd hoe het is gegaan

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:50

kion99:De dikke buik van een haflinger ????? ik wou dat die van mij een dikkere buik had

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:24

whitje schreef:
Ik ben het helemaal met shakir eens. Maar goed ieder zijn eigen mening en ieder vind zijn eigen ras leuk ja toch en dat is maar goed ook Knipoog

@ starstar : Ben benieuwd hoe het is gegaan

188 en 185, 2 winstpunten er dus bij Haha!
Hij was wel erg schrikachtig, eerste proef had ik geen volte gedaan. Koe
Tweede vond ik goed gaan, maar jury dus niet beter dan eerste Vork
Owja en andere mochten losrijden in binnenbak, erg oneerlijk Slapen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:34

HE maar dat is goed toch!! Lekker belangrijk wat de anderen mochten kan dat toch niet veranderen en jij heb lekker je 2 winstpunten goed zo OK dan!. nog twee te gaan en dan mag je verder toch...?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:56

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:10

Ik kende een paar haflo-arabieren, in de jaren '70 werd alles wat 4 benen had met arabier gekruist, leek het wel, dus ook haflingers, maar op 1 na hadden ze allemaal een superslecht karakter. En dat was niet, omdat de mensen die ze reden geen ervaring hadden met arabieren, die reden ze nl ook... Voorbeeldje: 1 haflo ging er op de meest onverwachte momenten vandoor, zelfs een instructrice durfde er niet op, vertrouwde ze mij toe. Later ging dat beestje ervandoor, toen een meisje opsteeg (nadat ik beleefd geweigerd had er op te gaan zitten, ook al leek hij op dat moment volkomen rustig) dus dat meisje kwam met een gebroken elleboog in het ziekenhuis. Later rende dat paard door een hek, door prikkeldraad, en daarna liep hij een caravan in, toen stond hij pas stil. En het zusje van dat paard was net zo, qua karakter. Nee, voor mij hoeven haflo-arabieren niet meer. Ik heb liever met echte haflingers of echte arabieren te maken. Met andere arabische kruisingen heb ik ook niet zulke problemen meegemaakt.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:14

nou je ziet ook aan de foto's in mijn profiel dat amondi ( al 3 x z2) echt heeeeeeel gevaarlijk is Tong uitsteken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:19

Nou, vreeeeselijk gevaarlijk! Haha! Dat je erop durft te zitten... Knipoog

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:23

dat bewijst aar weer eens dat een paard ech niet gemeen geboren wordt.....welk ras of kruising het ook is....Ik zeg niet dat ze verkeerd met de ponys omgingen maar dat ze toch niet helemaal correct zijn opgevoed en afgericht..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 19:07

Bentley93; Wat een pracht van een paardje heb jij zeg!
Hij is wel een stuk hoger dan de gemiddelde haflo volgensmij. Lachen

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:25

Ntlie_ schreef:
Bentley93; Wat een pracht van een paardje heb jij zeg!
Hij is wel een stuk hoger dan de gemiddelde haflo volgensmij. Lachen

Thnx!

Volgens mij ook, de meeste Haflo's die ik tot nu toe heb gezien zijn tot de 1.50 m. Gelukkig is hij net wat groter, vallen we minder op tussen de paarden strakkies op wedstrijd...

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:51

hmmz die gek van mij gaat er ook op de meest rara en onverwachten momenten vandoor maar hij is wel voorzichtig met me want als ik bijna val of me beugels ofzo kwijt ben dan gaat hij stoppen Clown lief he Lovers !

En eerlijk gezegd snap ik niet uit de foto's van girlchat11 waarom ze hier geplaats zijn. Bloos Ach gut

Ik ben het trouwens met spottie eens dat het tog egt een de opvoeding ligt van het paard!

@ bentley : jij heb echt geluk dat die dat maatje heeft Kwijl

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:35

Zoolgangster schreef:
Ik kende een paar haflo-arabieren, in de jaren '70 werd alles wat 4 benen had met arabier gekruist, leek het wel, dus ook haflingers, maar op 1 na hadden ze allemaal een superslecht karakter. En dat was niet, omdat de mensen die ze reden geen ervaring hadden met arabieren, die reden ze nl ook... Voorbeeldje: 1 haflo ging er op de meest onverwachte momenten vandoor, zelfs een instructrice durfde er niet op, vertrouwde ze mij toe. Later ging dat beestje ervandoor, toen een meisje opsteeg (nadat ik beleefd geweigerd had er op te gaan zitten, ook al leek hij op dat moment volkomen rustig) dus dat meisje kwam met een gebroken elleboog in het ziekenhuis. Later rende dat paard door een hek, door prikkeldraad, en daarna liep hij een caravan in, toen stond hij pas stil. En het zusje van dat paard was net zo, qua karakter. Nee, voor mij hoeven haflo-arabieren niet meer. Ik heb liever met echte haflingers of echte arabieren te maken. Met andere arabische kruisingen heb ik ook niet zulke problemen meegemaakt.

Ik ben het met je eens, maar zoals ik al zei, er zitten geen 2 dezelfde paarden bij. Men had me gewaarschuwd voor het karakter van Haflo's. Iemand die paarden in de koets leert aanvaart geen Haflo's meer om op te leren.
Ik wou niet luisteren naar die man omdat ik Shakeer zo mooi vond, maar....ondertussen ingezien dat het geen doetje is. Ik dacht even dat ik met een klophengst te doen had omdat hij durfde stekken en steigeren, maar hij is effectief ruin. Heel onvoorspelbaar van karakter en ik kan precies geen contact krijgen met hem(zie topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=119&t=654426&hilit=)
Hij kan zo door het dolle heen geraken als hij z'n zinnetje niet krijgt dat je er bang van zou worden. Het is geen gemeen paard, maar hij kan erg druk gaan doen. Dan blijf ik er liever ver af, precies een bom die gaat ontploffen.
Je ziet het alleen al aan z'n ogen:http://i9.tinypic.com/2l9mo03.jpg

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:33

Mijn haflo is heel schrikachtig, vind het ook leuk om te klieren..
Maar is absoluut niet gemeen of gevaarlijk..
Hij is slim, leert héél snel en heeft een superknuffel karakter!

Whitje, bij 10 mag je idd naar het L1
Maar of ik dat gelijk doe, weet ik nog niet..
Hij gaat niet altijd normaal langs de bak,
Maar of dat ooit goed komt, dat is ook een vraag,
dus misschien moet ik het gewoon doen Haha!

Fotos van vandaag
viewtopic.php?f=10&t=714678&p=22095170&hilit=#p22095170

Ik wil meer fotos van haflo's, zijn zo ontzettend cool Cool
Afbeelding

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:42

Shakir: ook dat is een kwestie van opvoeding, is mijn mening....echt waar je kunt mij niet wijs maken dat een paard zomaar gemeen is....Ik heb ook wel problemen gehad met een paard (niet mijn pony en was ook geen haflo) hij begon ook ineens heel dominant tegenover mensen te reageren, hij viel me op een gegeven moment gewoon aan! toen hebben we er iemand bij genomen om ons te helpen met wat IK nou fout deed......resutlaat, een super braaf en eerlijk paard. Ik was gewoon niet constquent en duidelijk tegenover hem waardoor hij me niet meer snapte en zo begon te doen.....

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:21

spottie schreef:
Shakir: ook dat is een kwestie van opvoeding, is mijn mening....echt waar je kunt mij niet wijs maken dat een paard zomaar gemeen is....Ik heb ook wel problemen gehad met een paard (niet mijn pony en was ook geen haflo) hij begon ook ineens heel dominant tegenover mensen te reageren, hij viel me op een gegeven moment gewoon aan! toen hebben we er iemand bij genomen om ons te helpen met wat IK nou fout deed......resutlaat, een super braaf en eerlijk paard. Ik was gewoon niet constquent en duidelijk tegenover hem waardoor hij me niet meer snapte en zo begon te doen.....

Je kunt niet alles altijd op opvoeding steken
Shakeer is ook braaf tot een bepaalde grens, ZEKER niet gemeen, maar als z'n bloed begint te bruisen lijkt hij wel een bommetje (en redelijk dominant). Ik laat hem opleren door iemand die paardenfluisteraar is, echt die man is ongelofelijk (ik wou dat z'n opvoeding goed gedaan was en heb er zelf niets aan gedaan, leek het verstandigste). Hij heeft al veel moeilijke paarden 'genezen'. Die man gelooft in Shakeer maar zegt dat het inderdaad geen gemakkellijke is, hij is echt een uitdaging op gebied van opvoeding.
Hij komt van bij een rijke man bij wie hij thuis altijd bij de kudde gelopen heeft en af en toe eens werd geladen om te leren en verder het noodzakelijke zoals poetsen en bekappen). Dat was allemaal geen probleem. Maar als hij weg moet van de kudde of tijdens het berijden kan hij soms erg onvoorspelbaar zijn, ook bij die man die hem opleert(maar hij kan dat mooi opvangen, ik zou echt bang worden).
Dat is naar het schijnt de typische eigenschap van Haflo's, ene dag goed en andere dag kan je er niets mee aanvangen. Ik werk niet met hem voor het ogenblik, hij is te gevaarlijk voor mij en hoop dat dat ooit verandert.
Ik kan verstaan dat uw paard zo niet is, maar sommige paarden hebben nu eenmaal een moeilijker karakter dan een ander, net zoals mensen en daar heeft opvoeding niets mee te maken . Ik rijd al lang en ik geef toe...dit paardje heeft een zeer zekere hand nodig.
Toch ben ik persoonlijk gek van die kruising, ze kunnen erg mooi zijn.

Citaat:
dat bewijst maar weer eens dat een paard ech niet gemeen geboren wordt.....welk ras of kruising het ook is....Ik zeg niet dat ze verkeerd met de ponys omgingen maar dat ze toch niet helemaal correct zijn opgevoed en afgericht..

Ik denk dat het vooral de karakters van de ouders is die belangerijk en bepalend is voor het karakter van het veulen. Tussen de Haflingers zitten er ook hele brave, maar ook echt moeilijke gevallen. Als je zoiets kruist met een Arabier, Ai ai ai... Whoosh! .