Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sizz schreef:Alle KWPN'ers worden dus weer eens gezien als een grote groep bange, schrikkerige paarden.![]()
Bij ons op stal staan er een heleboel KWPN'ers en er is misschien een enkele die iets verschrikkelijk eng vindt. Sorry hoor, maar dat ligt er ook aan hoe je het dier op voedt.
. Maar over het algeem vind ik echt, dat je als kwpn eigenaar minder te klagen hebt over rassendiscriminatie dan eigenaars van geen-warmbloed. En het is nu eenmaal een feit dat een warmbloed heter is dan een koudbloed. En ja, nu veralgemeniseer ik ze even omdat je wel ieder individu kunt behandelen op een topic waar niemand elkaar goed kent
.
meer anhang en fanclubs van kinderen die vinden dat mijn paard zulke mooie manen heeft enz. En zoals ik al in een aantal topic heb aangegeven. De wpner van mijn vader heeft dat dus bijna nooit. Vraag me niet waarom:?. Maar het lijkt zo te zijn dat bepaalde rassen een soort magneet zijn voor mensen die niets van paarden weten ( en dus niet meteen beginnen te zeuren over beweging, zweefmoment, strekken, schwung en al dat gedoe
) en kinderen. En uit eigen ervaring zijn dat de haflingers voornamelijk en onze 2 friezen hebben behoorlijk wat aanspraak
.
. Wat heel veel mensen ook vergeten is dat bijna 9 van de 10 keer mensen die een fries, haf, fjord, tinker bezitten helemaal niet met topsport bezig zijn
. Ze proberen gewoon zo goed mogelijk te worden en ik wil persoonlijk gewoon objectief (!!!) gejureerd worden ongeacht of ik nu op een paard zit die zo lelijk is als de nacht of op een goedgekeurde dekhengst
. Helaas zal dit waarschijnlijk nooit gebeuren 
Sythaa schreef:Als je hierin meegaat dan mag zo ongeveer alles wat afwijkt (ook zwaardere warmbloeden) van het "ideaal Salinero en look alikes plaatje" blij zijn dat het kan lopen???????
Tieneke schreef:Sythaa schreef:Als je hierin meegaat dan mag zo ongeveer alles wat afwijkt (ook zwaardere warmbloeden) van het "ideaal Salinero en look alikes plaatje" blij zijn dat het kan lopen???????
Ik vind dat je met die vraag eigenlijk ook neerbuigend doet op Salinero. Dat paard kan er niet aan doen dat hij gewoon goed is. Imo doe jij nu hetzelfde met dat paard als wat anderen doen met de Fjord, Tinker, Haf...

) waar ik met mijn fjord 1ste en 2de was....
Sythaa schreef:Douni schreef:Ik denk dat dat vooral komt omdat fjorden etc. niet echt uitblinken in een sport, dat daarom anderen neerbuigend over fjorden etc. doen.
Fjorden etc blinken wel uit, juist door hun veelzijdigheid! Je kan ermee dressuren, springen, crossen, buitenrijden, vrijheidsdressuur, western, etc. En dat in combinatie met een rustig karakter maakt ze superpaardjes
maccie schreef:ook heel erg leuk dat ik als eigenaresse van 2 fjorden reageer en dara absoluut niet op gereageerd word.
mijn mening is ook al heb ik zelf 2 fjorden dat je het moet zien als een compliment als iemand vind dat jouw fjord goed loopt. van de zoveel fjorden die er lopen vind ik er weinig mooi en goed lopen. dat is helemaal niet erg maar ze zijn er nu eenmaal niet op gebouwd om fanathiek mee te dressuren. hoeveel fjorden denken jullie dat er in NL zijn? en hoeveel lopen er goed in de sport m/ z dressuur ? juist heel weinig en dat is nog maar de BASIS sport, met een goede combintaie zou dat heel goed haalbaar moeten zijn omdat het geen oefeningen zijn die onmogelijk haalbaar zijn. maar er lopen weinig fjorden zo hoog. dan springen ? de fjorden die daar op ene goed nivo lopen zijn denk ik op 2 handen te tellen.
niet nadeelig voor het ras want ze zijn uiterst leuk en veelzeidig inzetbaar maar wil je de sport in en is dat je streven kies dan voor een ras dat daar ideaal voor is, een kwpner of voor een bepaalde tak van sport daar een geschikt ras voor.