Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:48

lovemaan
Wat een gaaaaf beest joh

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:57

Wij hebben er een op een jaarlingenveiling gekocht, die zijn oren waren helemaal uitgeschoren, aan zijn oren mogen we dus ook niet zitten .

Ook als een draver proppen in krijgt word het haar wel eens helemaal weggehaald. Dus misschien dat ze het daarom niet altijd even leuk vinden?

Of het is gewoon toeval

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:51

ruitje schreef:
Wij hebben er een op een jaarlingenveiling gekocht, die zijn oren waren helemaal uitgeschoren, aan zijn oren mogen we dus ook niet zitten .

Ook als een draver proppen in krijgt word het haar wel eens helemaal weggehaald. Dus misschien dat ze het daarom niet altijd even leuk vinden?

Of het is gewoon toeval

... Ja misschien toevallig, de mijne vind het ook niet leuk, scheerapparaten vind ze niet eng

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:10

Leuk topic .

Ik heb dus ook een dravertje en onder het zadel !!!!
En die van mij als ze een keer straf krijgt omdat ze bijt oid..nou dan heb je der minstens half in elkaar geslagen volgens haar .
Maar wil der nooit meer kwijt !!!!!!

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:36

Equinecoach, judith_slu, nancy_evita: thnx ik vind het altijd zo leuk als mensen dat zeggen:P
op de pony club werd mijn pony eerst namelijk afgezeken (en ik dus ook:S) omdat het en draver was en hij niet goed kon lopen ofzo....bladielbla,, allemaal roddels:S

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:07

lovemaan schreef:
Equinecoach, judith_slu, nancy_evita: thnx ik vind het altijd zo leuk als mensen dat zeggen:P
op de pony club werd mijn pony eerst namelijk afgezeken (en ik dus ook:S) omdat het en draver was en hij niet goed kon lopen ofzo....bladielbla,, allemaal roddels:S

Nog mooier als mensen nu zeggen, dat het zo goed gaat, dat je zoon leuk paard hebt
Dan ben je zeker een hele boel vooruitgegaan ??

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:11

Sorry maar ik ben in m'n meeting verslaving :p hahahahaha!

Dus mensen die graag een meeting met mij willen. Ik kom wel eerst jouw kant op. Ik heb OV en teveel tijd over. Maar het moet dus wel doordeweeks anders kan ik niet gratis reizen en je moet me afhalen van de dichtbijzijnde station (want ik ben een ramp met bussen) of als het echt niet kan heeeeeeeeeel goed uitleggen hoe ik moet reizen met de bus etc.

Wie durft het aan :p hahahahaha! Ik kom overal in nederland :p Buiten nederland wil ik ook wel maar dan moet je me in nederland ophalen want ik kan niet gratis reizen in het buitenland. helaas!

Mijn kant op komen mag ook. Ik heb een super lief dravertje en dan gaan we gewoon een lekker ritje maken of je mag haar in de bak uitproberen of beide of we spannen haar in en gaan dan een leuk ritje met de kar maken. Noem maar op!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:14

Bij laine mag je altijd komen

Maar of je dat aan durft mn arro mopsie !!

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:07

jahoor dat durf ik wel aan. Ik stuur je wel ff een pb

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:16

lovemaan schreef:

Bij mij werden er zelfs weddenschappen gehouden dat ik Evita niet langer dan een jaar had.
Echt niet leuk

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:21

Dat is idd niet zo heel leuk maar ze hadden toch bijna gelijk gehad Nancy want je wilde haar toch eerst wel weg doen totdat je het draverforum tegen kwam??

Nu mag je haar nooit meer weg doen van mij hoor anders kom ik je helpen :p hahahaha! Nee Evita is een hardstik lief paard waar je nog ver mee komt hoor alleen jullie bak is letterlijk zwaar kl*te en je paard kan daardoor niet normaal in lopen.

Ik heb bij Liberty eigelijk alleen maar enthousaste reactie's gehad maarja ze waren ook allemaal jaloers :p Ik heb een paar dagen geleden nog gehoord van een instructrice die normaal niks met dravers heeft dat ik het nog ver kan schoppen met Liberty als ik veel train.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:28

radnah2 schreef:
Dat is idd niet zo heel leuk maar ze hadden toch bijna gelijk gehad Nancy want je wilde haar toch eerst wel weg doen totdat je het draverforum tegen kwam??

Nu mag je haar nooit meer weg doen van mij hoor anders kom ik je helpen :p hahahaha! Nee Evita is een hardstik lief paard waar je nog ver mee komt hoor alleen jullie bak is letterlijk zwaar kl*te en je paard kan daardoor niet normaal in lopen.

Ik heb bij Liberty eigelijk alleen maar enthousaste reactie's gehad maarja ze waren ook allemaal jaloers :p Ik heb een paar dagen geleden nog gehoord van een instructrice die normaal niks met dravers heeft dat ik het nog ver kan schoppen met Liberty als ik veel train.

de bak is vernieuwd en is nu wel goed.

Evita wou ik idd weg doen, geen instructrice wou met me beginnen, en ik had er zelf geen ervaring mee.
Toen kwam ik via via op het draversforum, en toen heb ik een meeting met Marijke en Didi gehouden. Die vonden evita een vet leuk beest, en ik was echt in de zevende hemel
Toen heb ik zoooveeel goede tips gehad van iedereen, dat ik ben gaan doorzetten, omdat ik wist dat Evita het gewoon wel kon, maar eng vond. Toen heb ik toch een instructice gevonden en zodoende.

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:29

hahaha en na de meeting met mij zat je aan Evita vast :p hahahaha!

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:34

jaa dravers zijn niet echt gemaakt voor dressuur. de naam zegt het eigelijk al. Draver. ja de mijne was ook heel erg heet heeerlijk vond ik dat!! maar ze was wel schrikkerig bijvoorbeeld met de wind. als er een onverwachte windvlaag komt dan schrok ze zich te pletter! maar dat heeft ieder paard mischien ook wel..

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:27

Eline_1990 schreef:
jaa dravers zijn niet echt gemaakt voor dressuur. de naam zegt het eigelijk al. Draver. ja de mijne was ook heel erg heet heeerlijk vond ik dat!! maar ze was wel schrikkerig bijvoorbeeld met de wind. als er een onverwachte windvlaag komt dan schrok ze zich te pletter! maar dat heeft ieder paard mischien ook wel..

hahaha nou mijne weet volgens mij niet dat ze draver is. Er zijn veel dingen die me bekend voorkomen maar zoals heet zijn en overal van schrikken totaal niet

fourth

Re: Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:49

Hmm, wel een interessant ras [is het eigenlijk een ras, of een type?], heb er wat vraagjes over....ben niet van plan om binnen de eerste vijf jaar een eigen paard te kopen maar een beetje oriënteren is altijd leuk

Okeee....
- Stel, je koopt een veulen, die je dus zelf opvoedt, inrijdt etc. Zit die drang naar dat echte, keiharde draven er dan ook in of wordt dat puur aangewakkerd door training en zijn ze er gewoon goed in?
- En een paard wat al koersen heeft gelopen, in hoeverre is die nog recreatief te rijden, en een beetje dressuurmatig?
- Zijn het überhaupt wel fijne rijpaarden, qua gangen etc? [lekker zitten, tempo goed te doseren etc]
- Ik las hier en daar al in dit topic dat het behoorlijk hete paarden kunnen zijn. Vergelijkbaar met de gemiddelde arabier? Of anders: welk ras?
- Heb je nou echt alleen maar donkere dravers of vergis ik me daarin?

Nouja, als iemand toevallig zin heeft om mijn vragen te beantwoorden.... ik ben wel benieuwd! Mooie paarden vind ik het iig....ik heb een paar jaar 1 keer op de dravers van een vriendinnetje van toen gereden, op zo'n baan..geen succes was dat, ik dacht even leuk een rondje te stappen [zonder zadel, halstertje, geen cap] maar daar dacht dat paard dus even anders over

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:17

- Stel, je koopt een veulen, die je dus zelf opvoedt, inrijdt etc. Zit die drang naar dat echte, keiharde draven er dan ook in of wordt dat puur aangewakkerd door training en zijn ze er gewoon goed in?
Het is een ras, de gang zit er zowiezo in, maar de een kan het beter dan de andere. Door training kan het beter worden, maar sommigen hebben gewoon geen talent

- En een paard wat al koersen heeft gelopen, in hoeverre is die nog recreatief te rijden, en een beetje dressuurmatig?
Maakt in mijn ogen geen verschil met degene die niet gekoerst hebben. Maar de ene heeft wel wat meer aanleg voor dresuur als de andere. Mijn eigen heeft drie jaar gekoerst en heeft meer aanleg dan de merrie die we hebben staan die nooit gekoerst hebben.

- Zijn het überhaupt wel fijne rijpaarden, qua gangen etc? [lekker zitten, tempo goed te doseren etc]
Ik wil niet anders. Ja, ze zitten lekker, tempo is prima te doseren, maar dat moet je wel aanleren.

- Ik las hier en daar al in dit topic dat het behoorlijk hete paarden kunnen zijn. Vergelijkbaar met de gemiddelde arabier? Of anders: welk ras?
Het zijn bloedpaarden. De ene is wat rustiger dan de andere. Wij hebben er vijf met alle vijf een ander karakter. Ik vind wel dat niet iedereen met een bloedpaard om kan gaan...

- Heb je nou echt alleen maar donkere dravers of vergis ik me daarin?
Voornamelijk bruin, maar steeds meer vossen. Het bruin komt wel in verschillende tinten. Wij hebben drie lichtbruine, een donkerbruine en een zwartbruine. Er zijn een paar schimmels, maar niet veel.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:47

VanillaQueen schreef:
Hmm, wel een interessant ras [is het eigenlijk een ras, of een type?], heb er wat vraagjes over....

Wendy heeft al goede antwoorden gegeven, ik zou zeggen kijk eens op www.dravers.nl als je nog meer informatie over dravers wil. Daar staat ook een hoop over de draver als rijpaard.

Mijn ervaring is dat je met een draver bijna alles kan doen, mits de band goed is. Dan gaat zo'n paardje voor je door het vuur. Maar je moet er dus wel mee om kunnen gaan, de meeste zijn erg gevoelig.

Wat ik ook heel grappig vind aan dravers is dat ze in de omgang vaak supermak zijn: wandelen braaf mee aan een touwtje, ze staan gerust een uur stil tijdens het optuigen (oké, zo lang duurt dat alleen als je nog niet goed weet hoe het moet ), lopen zo de trailer op, gedragen zich voorbeeldig kalm op een wedstrijdterrein enz. Tot je erop (of achter) gaat zitten, dan zijn ze opeens ontzettend vurig en looplustig.

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:57

Anders moet je maar gewoon met Hemelvaart naar de dravermeeting komen, dan kun je alle verschillende types en karaktertjes zien !

Ik denk trouwens over het heet en het keihard draven dat het hem ook voor een groot deel in de metaliteit van de draver zit . Ze willen altijd winnen en tot het uiterste gaan, maar dat kan je dus zeker omzetten in iets positiefs.
Mijn merrie had gekoersd maar na een jaar was er weinig meer over van dat harde draven, tenzij ze een bospad zag .

Er zijn dravers die speciale kleuren doorfokken, zo heb je kans op schimmels bij de hengsten Tap In, Naction Skoatter en Count Of Holland, maar dit zijn alle 3 hengsten die al wat ouder zijn.
Of inderdaad op www.dravers.nl kijken, daar zitten veel mensen en veel verschillende dravers

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:15

Bedankt voor de antwoorden Toch altijd wel leuk om er wat meer over te weten komen. Zal ook zeker even op die site gaan kijken ja, wie weet ga ik idd ook weleens kijken op een keuring/meeting oid

En ik ga jullie profielen allemaal even checken

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:16

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:23

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:42

Hmm, die bonten zien er apart uit...maar dat trekt mij toch niet zo. De rest van die plaatjes van de andere link vind ik wel allemaal prachtig om te zien.

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:45

Grappig he, dat dat per persoon zo'n verschil kan maken.
Ik zou echt een moord doen voor een bonte draver !

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:47

ik vind ze echt geweldig