Wat vinden jullie van de Haflinger??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:58

iedereen zet ze er zo neer du ik ook maar..
van hier boven...

Afbeelding

Marijee

Re: Wat vinden jullie van de Haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 16:46

HIJI SMOOI:d:d:d:d:d:d

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 16:25

Niemand meer..

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:24

Ik vind haflingers ook supergaaf Echt geweldige pony's!
Ik heb liever de wat meer stevige, dus de meeste ouderwetse hafjes vind ik wel leuk.
Ik verzorg een haflo arabier en een dikke haflinger, en ben hardstikke gek op ze
Ze zijn beiden redelijk eigenwijs, maar buiten heel rustig en nergens bang van. Ze gaan er ook nooit zomaar vandoor ofzo, je kan gewoon met een los teugeltje op ze rijden

Nou, hieronder een foto van mijn harige (verzorg) hafjes samen, in m'n profiel nog veel meer!:

Afbeelding
Links Widia, Rechts Katinka.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:42

het maakt mij niet uit welke haf.. vind ze allemaal leuk

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:45

Afbeelding
Stupa!!!

Als ik moet kiezen tussen het moderne en het ouderwetse type, dan kies ik absoluut voor het ouderwetse type. Om zelf te hebben vind ik eentje zoals Stoep perfect; neigend naar het ouderwetse type, goede gangen en kan prima springen. Het enige minpuntje wat sommige mensen zullen zien is dat hij nogal klein is (understatement) maar dat maakt hij ruimschoots goed door groot te tonen. Voor meer foto's verwijs ik naar mijn profiel (Stupa is 1.38 en ik 1.72).

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:13

Mijn worstje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een echt middenmaatje dus, neigt naar het kleine toe. Zie dat nog wel een leuke rijpony worden

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:22

Ik heb ook een haffie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijne is wel aardig richting het ouderwedse type

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:36

Jellieee

Sunset_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:48

Ik heb geen haflinger, maar ik vind ze wel ontzettend mooi

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:04

Op de manege staat bij ons en haflinger. Das echt wel een eigenwijs en apart geval, maar ook een lieverd hoor.
Maaruh als ik vragen mag...(Beetje dom misschien maar heb me er nooit in verdiept ) wat is precies het verschil tussen een moderne en ouderwetse haflinger?

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:11

Moderne haflinger zijn meer 'sport'gefokt. Oftewel; hoger op de benen, smaller, langere hals. Vaak ook grotere schofthoogte. Een verfijnde en veredelde versie van de oorspronkelijke haflinger dus. In de meeste opinies ook ook 'beter geschikt' als rijpaard.

De ouderwetse haflinger is breder, kortere benen en hals, meestal behoorlijk diepe/brede borst. En kleiner van formaat.

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:02

Owkeej Thnx...dan weet ik dat ook weer

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 18:39

Staan mooie beessies bij sorry dat k zo laat reageerde Computer weg..

Sab_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:05

Mijn haflinger Macho is van het luxe type maar wel met hele stoere lange manen ik vind het niet mooi als ze zo heel breed op hun voorbenen staan en een hele korte hals hebben. foto's van mijn haffie op www.picturetrail.com/sabrinabrouwer *o/*

Sab_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:10

mijn stoere roze bink
Afbeelding

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:59

Lotteluvah; is jouw paardje een dochter of zoon(sorry sorry) van Star? hij/zij heeft een Starkoppie! hijs is heel leuk!
Stupa is ook mooi! En jellie uiteraard ook, maar dat wist je al Tina hahhaa Arme Macho,
Leo is zó schattig vind ik... Echt heel lief.
Ik ben trouwens opzoek naar nog een haflinger Een ruin denk ik.
Maar ik wil tóch eentje van het modernere type, hoewel ik die andere eigenlijk mooier vind De rede dat ik een modernere wil is dat ik toch verder wil in de sport en, hoe je het ook went of keert, dat kunnen de modernere over het algemeen toch 'beter' dan de ouderwetse.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:27

Ooeeehhh nou Punkies, ik moet eerlijk zeggen dat de beweging van veel moderne haflingers mij enorm tegenvalt. Als je ze vergelijkt met het écht oude type; dan zullen ze ongetwijfeld minder moeite hebben met nageeflijkheid e.d. Maar toch, mijn vorige haflinger was moderner dan Stupa maar die zijn gangen waren zóveel slechter......

Wat voor een zoek je precies? Bloedlijnen/leeftijd e.d.?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:33

Amulet schreef:
Ooeeehhh nou Punkies, ik moet eerlijk zeggen dat de beweging van veel moderne haflingers mij enorm tegenvalt. Als je ze vergelijkt met het écht oude type; dan zullen ze ongetwijfeld minder moeite hebben met nageeflijkheid e.d. Maar toch, mijn vorige haflinger was moderner dan Stupa maar die zijn gangen waren zóveel slechter......

Wat voor een zoek je precies? Bloedlijnen/leeftijd e.d.?

oo, dat is wel iets om over na te denken, maar ik weet toch wel hoe het paarden kopen bij mij gaat; ik zie iets wat ongeveer het tegenovergestelde is van wat ik in gedachte heb, wordt verliefd en koop hem hahaha.
Nou mijn lijstje;
Geslacht; liefste een ruin. Maar maakt niet heel veel uit, in mijn gedachte issie een ruin
leeftijd; maakt ook niet zoveel uit, wel ingereden en niet ouder dan 10 ong.
afstamming; maakt me eigenlijk helemaal niets uit, zolang maar niet van Magister.
ik wil erg graag dat hij al wat hoger is in de dressuur en ook een beetje kan springen, dat hij zacht in de mond is, en om lekker mee aan het werk te gaan. Zoiets iig
het zou trouwens wel leuk zijn als hij ook aangespannen liep, dan kan ik in tweespan.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:39

ik heb me trouwens kapot gelachen om je profiel Amulet! Hahaha Muren zijn eng hea kende het, maar ik ben er overheen(euuuh letterlijk )

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:01

Sab_macho schreef:
mijn stoere roze bink
Afbeelding

\

Hahahahaaaawww k lach me kapot Staat hem top Harstikke gaaf

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:08

punkies schreef:
ik heb me trouwens kapot gelachen om je profiel Amulet! Hahaha Muren zijn eng hea kende het, maar ik ben er overheen(euuuh letterlijk )

Haha ik kom daar nooit overheen denk ik. Ik weiger een sprong nog sneller dan Stupa Maar mijn bijrijdster heeft inmiddels een eigen paard en zij reed altijd de springlessen met Stupa.....dat mag ik dus komende donderdag zelf proberen haha

Hmm, ik weet nu eigenlijk geen haflingers te koop die daaraan voldoen. Misschien dat Stupa z'n halfbroertje te koop komt àls hij heel vervelend wordt na het inrijden Wat ze niet verwachten geloof ik, 't is een beetje een sulletje. Wel een leuk paardje maar ik heb hem nog niet in beweging gezien.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:50

Hahaha, stupa is echt een moppie volgens mij... Ik ga zaterdag naar een haflingerruin kijken... en héle mooie en eigenlijk precies wat ik zoek hoop dat het wat wordt.

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:52

punkies schreef:
Hahaha, stupa is echt een moppie volgens mij... Ik ga zaterdag naar een haflingerruin kijken... en héle mooie en eigenlijk precies wat ik zoek hoop dat het wat wordt.

Veeel sucessss der mee...!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:56

thx