Engels Volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Disa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:28

Hey, wat een leuk stukje over Mill Reef. Een van de toppers uit de Engelse rensport.

Toevallig heb ik nog een LP liggen die het hele levensverhaal vertelt van deze hengst. In Engeland had/heeft het paard ontzettend veel fans. De LP met daarop interviews met de jockey, fokker, koersverslagen etc. en op de hoes een heel mooi potret van het hoofd van Mill Reef werd in de jaren `70 te koop aangeboden in de Engelse winkels.

Inmiddels is deze antieke plaat uiterst zeldzaam geworden. Laatst heb ik toch nog zo`n plaat via internet in Engeland kunnen kopen en toegevoegd aan mijn collectie. Ik heb verschillende boeken etc. over de draf- en rensport.

Ik kan mij voorstellen dat iemand met een nakomeling van deze tophengst eventueel ook interesse heeft in dit hele aparte collectors-item. Als dat zo is stuur dan even een mailtje, eventueel wil ik de LP wel doorverkopen.

lailapri

Re: Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 05:36

Laila (zie profiel) is een kruising engels volbloed. Ik vind haar geweldig.

BonnieSP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:18

kibbeling schreef:
bonnyvanling schreef:
ik heb ook een ev maar voor hoeveel procent ?geen idee.

ik kreeg BonnieSP toen ze 4,5 jaar was ze had toen een jaar stil gestaan in het land. (ze had een ifectie aan een wond op haar been gehad )ik kreeg haar 14 dagen op proef en dan moest ik zeggen wat ik wilde .nou met zo'n paard weet je dat wel . ik moest haar alles leren : dat ik vanaf de grond in haar beugel hang en dat dat opstappen heet, dat mijn benen om haar lichaam heen zitten, dat haar zadel meer bedekten dan haar ren zadel (ze kreeg een dressuurzadel op), teugelhulpen, beenhulpen,figuren in zo'n stomme kleine 'baan', enz. enz.
het eerste half jaar galopeerde ik niet met haar toen ik het daarna probeerde was ze 'gelukkig ' wat snelheid kwijt en beheerste ze zich redelijk.
ze was vanaf het begin al aardiger tegen mij dan tegen alle anderen die haar hadden willen kopen (en dat is ze nu nog) toen ze genoeg kon ging ze mee lopen in de lessen van mijn ouders kleine manege. maar iedereen kreeg of niet de kans om op te stappen of ze ging zo hard dat ze er wel af wilde. ik had nergens last van en als ik er dan meteen opstapte liep ze triomfantelijk rond met een koppie van haha weer gelukt. toen maar kinderen proberen . dat vond ze wel leuk gelukkig en voortaan liep ze mee met wat lesjes met kids.
ik kreeg ruzie ging uit huis en mocht bon niet meer zien
6 maande later belde mijn vader :"wil je je merrie alsjeblieft kopen ze doet vals en gooit iedereen eraf in de lessen. daar zei ik geen nee tegen en voor de tweede keer is ze van mij . ze was mager dof en wat schichtig maar toen ze met me mee mocht glommen haar ogen toch weer van op luchting . nooit gedacht dat een paard ook zo gevoelig is dat het een specefiek persoon aardig vindt
eind goed al goed en ze hoeft nooit meer weg .

deze merrie ken ik!! ze heeft op de stal gestaan waar ik werk, in training om te gaan koersen. wat ik me nog van haar meen te herinneren is dat het een bruine merrie was, die erg groot en laat was. volgens mij is ze bij ons ingebroken en heeft nog even als 2 jarige bij ons gestaan. ze heeft niet voor onze stal gekoerst, omdat de eigenaar haar na verloop van tijd bij een andere trainer gebracht heeft. in 1999 liep ze haar eerste koers waarin ze als laatste eindigde. misschien heeft ze in 2000 nog wat gekoerst maar veel zal het niet zijn. kan het morgen nog wel eens voor je nakijken op stal als je dat wil? groetjes

leuk ik wil wel wat van dr weten .
ik weet nu net dat ze 9 tot 10 maanden drachtig is van een haflinger das minder maar welkom.

bulck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:06

ik he ook een volbloed merie gekocht in ierland.

het is een 11 jarige merrie van de hegst Master Imperial. ze noemt kill kenny

echt altijd een leuk paard geweest, ook op renbaan gelopen, maar heb haar tot 3 jaar geleden in springsport uitgebracht.
vele prijzen heb ik met haar gewonnen door haar snelheid, wendbaarheid en reactievermogen, nu heb ik ze op rust omdat ze een steeds wederkerende peesblessure heeft en ga haar gebruiken als fokmerrie

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:08

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:50

Ik heb ook een engelsvolbloed.
Een Mytens xx X Pastrocio xx
Ze is helemaal volbloed en dat is sosm ook te merken.
Ze kan behoorlijk stressen. Verder is ze in omgang wel heel braaf. alleen houd ze niet zo van mannen, Die kunnen haar bijvoorbeeld niet uit haar stal halen. Bij vrouwen doet ze helemaal niks.
Afbeelding
Afbeelding

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:28

Das een erg mooi volbloedje lin4life

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:59

lin4life, dat is idd een knapperd. lijkt ook op haar vader, mytens. ik heb ook een mytens gehad, maar hij is in december verkocht!

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:30

Mijne is nu ook verkocht omdat ik er wegens school geen tijd voor heb omdat ik de hele week in Deurne zit. Was echt een super paardje. Springen vind ze echt super leuk en ze kon ook nog wel leuk dressuur lopen.