rastoelating bij tinkerstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: rastoelating bij tinkerstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:01

bij jordy past het ook meer in het plaatje ja. beter dan een lijf van een tank en een hoofd van porcelein Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:48

Er zijn Tinkers waarin 0% Clydesdale in zit..

Ik ben op keuringen geweest, waar mensen met hun paard naar huis gestuurd werden zonder gedane zaken(werden de ring uit gestuurd)..
Om dat te voorkomen ben ik mischien hard in mijn mening, maar wel eerlijk tegen over jou.
Als mijn mening jou al zou steken, ga dan ook zo'n dag niet aan, dat wordt een grote teleurstelling.

Mijn mening over jou paard, ik ken tinkers die ik lelijker vind dan jou paard Knipoog
Dus ik keur hem niet af qua schoonheid/bouw.
Hij mag er zeker wezen..

Monique

mijn idee is dus ook dat sommige paarden tinkers genoemd worden en er amper op lijken. Het ging mij er dus om of hij iets van tinker eignschappen had genoeg om in een stamboek opgenomen te worden.Niet dus.... duyidelijk Haha! . Het had leuk geweest maar voor mij is ie er niet minder om hoor... ik ben nog steeds poepie trots op m en vind ook zeker dat het een goed gelukte kruisng is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:57

bij de keuring waar lowara en fayette toendertijd aan meededen moest onze buurman "Tinker"helaas ook weg. beest zag er prachtig uit, de iegenaren hadden hele gesprekken met elkaar dat hun Tinker makkelijk dagkampioen kon worden als ze de rest zo zagen lopen. hasrtikke leuk allemaal, maar dat beest werd wel afgekeurd omdat hij een te welsh achtige uiterlijk had.
beetje zonde als je dan al die tijd en moeite erin hebt gestoken toch?
ook ben ik van mening dat in het tinker stamboek alleen pure Tinkers mogen, dus Tinker X Tinker. anders krijg je nooi t een ras stamboek.
nu weet ik dat tinkers zijn ontstaan uit kruisingen ( Knipoog ) maar goed, alle rassen zijn uit kruisingen onstaan, en hebben zich daarna binnen het ras verder ontwikkeld. ZO krijg je een stamboek.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:08

lowara schreef:
.., maar dat beest werd wel afgekeurd omdat hij een te welsh achtige uiterlijk had.
Even uit nieuwsgierigheid, was dat paard effen?