waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:52

>;) ...ik geloof niet dat zij het erover heeft dat mensen met een laag budget stom zijn om dravers te kopen.Ze zegt dat ze respect heeft als je met je draver alsnog ergens komt.Jullie lezen echt alleen maar wat je wil lezen.

Ze bedoeld ook niet dat een draver een koudbloed is,ze bedoeld dat dat ook rassen zijn die ergens voor gefokt zijn(en niet voor de dressuur).

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:54

dacht ik al!!! haha

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:02

Ik ben toch blij voor jullie dat er ook 1 draver in de top is gekomen bij springen of wat was het, gefeliciteerd

Maar idd wat ruitje zegt, er wordt eindelijk een keer door iemand gelezen wat ik nou écht bedoelde, jullie happen allemaal direct omdat ik zeg dat dravers gewoon niet mijn ras is.. Maar wat ruitje zei, is dus precies wat ik bedoelde, bedankt!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:06

ruitje schreef:
Dit is toch gewoon waar?Ik ben mega trots als mijn draver een sprongetje maakt maar het is niet in verhouding met wat andere rassen kunnen.Dravers zijn er gewoon niet voor gefokt.Dus zullen er nooit 30 dravers meedoen op Jumping Amsterdam,maar wel 30 KWPN'ers.Dat ik KWPN'ers niet mijn type paard vind heeft niets te maken met deze feiten toch?

Ik ben het daar ook mee eens hoor. Ik heb mijn draver ook niet gekocht om er een topdressuur- of springpaard van te "maken'. Natuurlijk gaat dat niet lukken. Aan de werklust zal dat niet liggen maar in haar exterieur zijn te veel te kortkomingen om dat te bereiken. ( Los van het feit dat ik het ook niet kan, en wil, bereiken).

Al hoewel je misschien wel heel wat springpaarden met draverbloed tegen komt op Jumping Amsterdam! Hoe heet die dekhengst ook al weer die half draver is en tevens in de top 10 van beste springpaardleveranciers staat?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:08

fransje23 schreef:
Ik wil ik dan toch even op reageren:

Omdat JIJ iets niet leuk vindt hoef je er toch niet negatief over te doen. Ik heb ook zo mijn voorkeuren voor paardenrassen maar dat zegt niet dat ik andere rassen afkraak. En gezien al je reacties in dit topic wil je erg graag je gelijk halen.

Omdat dravers geen spirng- en dressuurpaarden zijn doen mensen negatief over ze? Waarom? Ik denk dat 95% van alle paarden in Nederland dat niet zijn dus...?

En dan bij deze de laatste keer dat ik reageer op iemand die de bel heeft horen klinken maar totaal NIET weet waar de klepel hangt (zucht nogmaals).

Ik doe NIET negatief over dravers, ik leg alleen een standpunt uit die veel mensen hebben over dravers.
Ik kraak ook niemand af, maar leg alleen wat feitjes op tafel.
Ik laat daarbij ook iedereen in zijn of haar waarde en heb ook al meerdere keren gezegd dat ik het hartstikke goed vind als iemand een draver heeft en het hiermee leuk doet in de basissport en hiervan geniet.

En dan ook nog 1 keer wat ik bedoelde met het waarom mensen negatief doen over dravers:
Die mensen rijden zelf wedstrijdpaarden (spring/dressuur, nog maar ff voor de duidelijkheid) en vinden, net zoals ik en velen met mij, dat dravers niet geschikt zijn voor de hogere klasses in deze sport en zullen dus daarom misschien wat negatief zijn over de draver.
Dit overigens allemaal zachtjes uitgedrukt voor de gevoelige zieltjes onder ons.

En 95% van alle paarden in Nederland geen spring- en dressuurpaarden? Ga alsjeblieft niet met procenten smijten als je geen idee hebt waar je het over hebt

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:10

Overigens probeer ik in deze discussie niet mijn gelijk te halen, maar reageer ik terug wanneer jullie op mij reageren.

Er word een vraag gesteld, ik geef antwoord, jullie gaan erop in, ik verklaar mij nader, jullie gaan er weer op in en ik verklaar mij overnieuw nader.

Dat is hoe deze discussie in elkaar zit.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:15

lovemaan schreef:
Misschien kan je wel niet evengoed een warmbloed paard kopen (bijv. door je budget).

Je zij ook: dat net als fjorden, friezen (koudbloeden) enz. En hierboven staat warbloed (ipv een draver kopen)....daaruit maak ik op dat je denkt dat dravers koudbloeden zijn. Dravers zijn dus echt alles, behalve koudbloeden!!!!!!!!!!!!

Ik bedoelde qua kwaliteiten als bijvoorbeeld springpaard, niet dat dravers koudbloeden zijn want dat zijn ze idd niet Tong uitsteken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:11

Weet je... ik zie door de bomen het bos niet meer en k zal hier dus niet zo snel meer een reactie plaatsen...

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:17

Sorry mensen maar ik snap niet wat jullie nou allemaal moeilijk doen en gelijk zo in de verdeging schieten.

Er werd een vraag gesteld en wij hebben er gewoon een antwoord op gegeven.
Dat het antwoord jullie niet aanstaan, tja, misschien een idee om daar een ander topic over te beginnen?

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:41

Ik heb ook een draver en altijd dravers gehad.Vroeger om te koersen,nu alleen nog voor recreatie.Ik heb ook al veel negatieve reacties gehad op mijn draver.Ik trek mij daar niets van aan,ieder zijn voorkeur.Ik zeg dan altijd mijn paard kan misschien niet wat die van jullie kan,maar kan die van u wat die van mij kan?Dan weten ze niet wat zeggen.Ik rij hem bijna alleen op stemcommando's,blijft stokstijf staan als ik het vraag,kan er overal mee door of op en is 1000% verkeersmak.Ik kan zo over een drukke weg met vrachtwagens en al rijden(heb ik al getest).Hij is supper lief en eerlijk.Hij kan niet galloperen en wat dan nog?Voor mij geen probleem.Dit is mijn schatje
Afbeelding

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:55

Nou hartstikke super toch OK dan!

Dit soort dingen vind ik super hoor, en heb ook absoluut niets daartegen, hartstikke fijn dat je veel plezier hebt met je paardje, dat is immers bij de meesten van ons nog altijd het doel van dat we een paard hebben!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:42

lovemaan schreef:
Nee, daar ben ik het ook mee eens hoor, dat dravers de top in dressuur niet zullen halen. Maar dat neemt ze nog niet het recht af om superfijne sportpaarden te zijn, die best wel tot enig niveau in staat zijn, in springen EN DRESSUUR!

Lovemaan
Dit was jouw reactie op een bericht dat ik heb geplaatst...
Volgens mij heb je of mijn bericht niet goed begrepen of je hebt het niet helemaal gelezen.
Ik vind dravers namelijk geweldig.
Er staat ook dat ik van de zomer wil gaan beginnen aan de SGW met een draver
Voortaan beter lezen hé Tong uitsteken
Want op deze manier wordt alles verdraait en schiet deze hele discussie in het niet...
Ik zie nu door de bomen het bos al niet meer.
En inderdaad met een draver haal je echt geen zz dressuur, maar dat hoeft van mij ook niet> zoals allemaal eerder te lezen is.
Laatst bijgewerkt door sas00 op 19-01-05 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:50

thiry schreef:
Ik heb ook een draver en altijd dravers gehad.Vroeger om te koersen,nu alleen nog voor recreatie.Ik heb ook al veel negatieve reacties gehad op mijn draver.Ik trek mij daar niets van aan,ieder zijn voorkeur.Ik zeg dan altijd mijn paard kan misschien niet wat die van jullie kan,maar kan die van u wat die van mij kan?Dan weten ze niet wat zeggen.Ik rij hem bijna alleen op stemcommando's,blijft stokstijf staan als ik het vraag,kan er overal mee door of op en is 1000% verkeersmak.Ik kan zo over een drukke weg met vrachtwagens en al rijden(heb ik al getest).Hij is supper lief en eerlijk.Hij kan niet galloperen en wat dan nog?Voor mij geen probleem.Dit is mijn schatje
[image]

idd helemaal mee eens! En sommige dravers kunnen perfect galloperen dus snap niet waarom sommige mensen er zo laag over kunnen zijn (bedoel geen mensen op de topic ofzo maar de mensen die heel enthousast doen als je zegt dat je een paard hebt maar zodra je zegt dat je een draver hebt ben je niet meer intressant) Boos! Lovers

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:10

littleroosie schreef:
Sorry mensen maar ik snap niet wat jullie nou allemaal moeilijk doen en gelijk zo in de verdeging schieten.

Er werd een vraag gesteld en wij hebben er gewoon een antwoord op gegeven.
Dat het antwoord jullie niet aanstaan, tja, misschien een idee om daar een ander topic over te beginnen?

We moeten toch een beetje discussieren , anders wordt het hier wel een beetje saai. En ik vind het gewoon super leuk om iemands argumenten en verdedegingen zien. En ik doe zelf ook graag mee! Knipoog

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:12

sas00 schreef:
Lovemaan
Dit was jouw reactie op een bericht dat ik heb geplaatst...
Volgens mij heb je of mijn bericht niet goed begrepen of je hebt het niet helemaal gelezen.
Ik vind dravers namelijk geweldig.
Er staat ook dat ik van de zomer wil gaan beginnen aan de SGW met een draver
Voortaan beter lezen hé Tong uitsteken
Want op deze manier wordt alles verdraait en schiet deze hele discussie in het niet...
Ik zie nu door de bomen het bos al niet meer.
En inderdaad met een draver haal je echt geen zz dressuur, maar dat hoeft van mij ook niet> zoals allemaal eerder te lezen is.

Nee, dat snapte ik wel, ik was het ook met je eens! het was alleen even ter bevestiging voor de andere hier Knipoog

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:13

Mariek87 schreef:
Overigens probeer ik in deze discussie niet mijn gelijk te halen, maar reageer ik terug wanneer jullie op mij reageren.

Er word een vraag gesteld, ik geef antwoord, jullie gaan erop in, ik verklaar mij nader, jullie gaan er weer op in en ik verklaar mij overnieuw nader.

Dat is hoe deze discussie in elkaar zit.

Dat is toch goed?? of niet..... Verward Ik vind het iniedergeval wel OK! OK dan!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:58

Mariek87"]
En dan bij deze de laatste keer dat ik reageer op iemand die de bel heeft horen klinken maar totaal NIET weet waar de klepel hangt (zucht nogmaals).

Ik doe NIET negatief over dravers, ik leg alleen een standpunt uit die veel mensen hebben over dravers.
Ik kraak ook niemand af, maar leg alleen wat feitjes op tafel.
Ik laat daarbij ook iedereen in zijn of haar waarde en heb ook al meerdere keren gezegd dat ik het hartstikke goed vind als iemand een draver heeft en het hiermee leuk doet in de basissport en hiervan geniet.

En dan ook nog 1 keer wat ik bedoelde met het waarom mensen negatief doen over dravers:
Die mensen rijden zelf wedstrijdpaarden (spring/dressuur, nog maar ff voor de duidelijkheid) en vinden, net zoals ik en velen met mij, dat dravers niet geschikt zijn voor de hogere klasses in deze sport en zullen dus daarom misschien wat negatief zijn over de draver.
Dit overigens allemaal zachtjes uitgedrukt voor de gevoelige zieltjes onder ons.
[/quote]

Ik ben het eens hoor over het feit dat dravers nooit de hogere klasses zullen bereiken. Niks geen gevoelig zieltje wat betreft dit soort feiten. Over de definitie wedstrijdpaard kunnen we nog wel even twisten, denk ik. Dat is echter niet relevant hier.

[quote="Mariek87 schreef:
En 95% van alle paarden in Nederland geen spring- en dressuurpaarden? Ga alsjeblieft niet met procenten smijten als je geen idee hebt waar je het over hebt .

Ik zal die 95 % even uitleggen. Ik vind eeen paard die gewoon meerijdt in de basissport geen echt spring- en/of dressuurpaard. Naar mijn mening begint dat zo een beetje vanaf de Z-klasse. Gezien het aantal paarden die dit starten en het toale aantal paarden in Nederland denk ik dat ik een redelijke schatting gemaakt heb.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:05

Ik heb alles meegelezen en ga nu toch maar een keer reageren. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren (gelukkig) en draver of geen draver, welk ras dan ook > velen zullen nooit de top in dressuur of springen halen, die is alleen weggelegd voor de echte talenten en dat zijn er echt niet zoveel hoor. Wel maak ik zelf ook dagelijks mee dat er op mijn draver wordt neergekeken door bepaalde mensen, heel vervelend omdat ik echt een paard met een gouden karakter heb en die geheel aan mijn wensen en verwachtingen voldoet. Helaas willen sommige mensen dat gewoon niet zien, en dat heeft denk ik niet alleen te maken met het feit dat zij toevallig KWPN-ers hebben, maar gewoon om hoe ze als mens zijn. Er zijn ook genoeg mensen die wat verder kijken en mijn paard wel in zijn waarde laten om wie hij is en niet om wat hij kan > hij heeft trouwens 80.000 gulden gewonnen op de baan, dus als we zo gaan beginnen winnen we dat altijd Knipoog Maar even serieus: mensen die alleen gericht zijn op wat een paard presteert zijn i.p.v. naar het paard zelf te kijken zijn in mijn ogen gewoon kortzichtig. Helaas denken veel mensen zo en zullen vooroordelen over minder bekende rassen er altijd zijn (helaas)want "Wat de boer niet kent..." Ik hou gewoon van mijn paard om zijn persoonlijkheid en de rest is niet belangrijk Lovers Het is een heel verhaal geworden, maar ik denk dat mijn standpunt zo wel duidelijk is...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:19

Meerdijk schreef:
Ik heb alles meegelezen en ga nu toch maar een keer reageren. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren (gelukkig) en draver of geen draver, welk ras dan ook > velen zullen nooit de top in dressuur of springen halen, die is alleen weggelegd voor de echte talenten en dat zijn er echt niet zoveel hoor. Wel maak ik zelf ook dagelijks mee dat er op mijn draver wordt neergekeken door bepaalde mensen, heel vervelend omdat ik echt een paard met een gouden karakter heb en die geheel aan mijn wensen en verwachtingen voldoet. Helaas willen sommige mensen dat gewoon niet zien, en dat heeft denk ik niet alleen te maken met het feit dat zij toevallig KWPN-ers hebben, maar gewoon om hoe ze als mens zijn. Er zijn ook genoeg mensen die wat verder kijken en mijn paard wel in zijn waarde laten om wie hij is en niet om wat hij kan > hij heeft trouwens 80.000 gulden gewonnen op de baan, dus als we zo gaan beginnen winnen we dat altijd Knipoog Maar even serieus: mensen die alleen gericht zijn op wat een paard presteert zijn i.p.v. naar het paard zelf te kijken zijn in mijn ogen gewoon kortzichtig. Helaas denken veel mensen zo en zullen vooroordelen over minder bekende rassen er altijd zijn (helaas)want "Wat de boer niet kent..." Ik hou gewoon van mijn paard om zijn persoonlijkheid en de rest is niet belangrijk Lovers Het is een heel verhaal geworden, maar ik denk dat mijn standpunt zo wel duidelijk is...

juist! en dat is wat de ts ook bedoeld! Sommige mensen vinden je paard echt midnerwaardig, omdat het een draver is en kijken niet verder

Lowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:15

Ik ben het helemaal met Meerdijk eens. Ik heb ook een draver die absoluut geen dressuurpaard zal worden en dat hoeft voor mij ook niet. Ik ben blij met hem en dat is voor mij veel meer waard dan een goed dressuurpaard. Laat mij maar lekker aanrommelen en lekker buiten rijden, want dat is nou het pluspunt van een draver. Omdat ze van jongs af aan al in handen komen en (de meeste) naar de koers gaan, zijn ze verkeersmak en zijn veel gewend.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:29

lovemaan schreef:
Dat is toch goed?? of niet..... Verward Ik vind het iniedergeval wel OK! OK dan!

Ja dat is ook goed, maar iemand zei tegen mij dat ik alleen maar mijn gelijk wilde halen, maar zo is het niet, ik neem gewoon deel aan een discussie Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:30

fransje23 schreef:
Ik zal die 95 % even uitleggen. Ik vind eeen paard die gewoon meerijdt in de basissport geen echt spring- en/of dressuurpaard. Naar mijn mening begint dat zo een beetje vanaf de Z-klasse. Gezien het aantal paarden die dit starten en het toale aantal paarden in Nederland denk ik dat ik een redelijke schatting gemaakt heb.

Dat vind ik eigenlijk niet helemaal kloppen, want er lopen genoeg talentjes in springen en dressuur in de basissport, mijn paard is bijvoorbeeld ook echt wel een echt springpaard, ondanks dat ze geen Z loopt.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:39

Mariek87 schreef:
Dat vind ik eigenlijk niet helemaal kloppen, want er lopen genoeg talentjes in springen en dressuur in de basissport, mijn paard is bijvoorbeeld ook echt wel een echt springpaard, ondanks dat ze geen Z loopt.

bij ons op de club rijd een meisje met een klein B ponytje, deze kan super springen(de pony dan he! ghehehe). in principe een top pony. los heeft ze zeker hoger dan Z gesprongen! maar helaas wordt deze pony met wedstrijden in de klasse groen gereden....zo zijn er heeeeeel veel denk ik.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:53

maar over de 95%. als je weet hoeveel shetlanders, fjorden, dravers, tinkers en noem maar op zijn.......dan zou die 95% misschien toch weleen beetje in de richting komen, al denk ik eerder zelf aan ong. 85%

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:12

Meerdijk schreef:
mensen die alleen gericht zijn op wat een paard presteert zijn i.p.v. naar het paard zelf te kijken zijn in mijn ogen gewoon kortzichtig. Helaas denken veel mensen zo en zullen vooroordelen over minder bekende rassen er altijd zijn (helaas)want "Wat de boer niet kent..." Ik hou gewoon van mijn paard om zijn persoonlijkheid en de rest is niet belangrijk Lovers ...

Mooi gezegd en helemaal mee eens OK dan! !