Tinker-hengstenkeuring 19 februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jean

Re: Tinker-hengstenkeuring 19 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 07:50

Hoera we zijn er weer.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:15

Dienie werd door Jeannette in een eerder bericht op de vingers getikt want Dienie schreef in een eerder bericht:

Tja en wat de ICS, het bestuur, de leden, de ledenvergadering en de BLV betreft, alles loopt toch zoals het lopen moet, dus we wachten maar rustig af hoe de wind zal gaan waaien, toch ?? De leden zullen uiteindelijk op een vergadering besluiten nemen waarvan de meeste stemmen zullen gelden. Ik maak me er niet meer druk over en laat het allemaal maar over me heen komen, so be it.

Jeannette schreef aan Dienie:

Kunnen we het hier niet meer over hebben is niet van belang op dit topic

Dienie gaat verder:

Oeps.... gaan er een paar bokkers met de laatste berichten ook niet te off topic of heb je daar geen bezwaar tegen Jeannette ??

Misschien kan er beter een nieuw topic worden geopend over het verloop van de ICS na het opstappen van de bestuursleden... zodat iedereen zijn gedachten erover kan uitwisselen ??

Groetjes Dienie

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:14

Lips are sealed

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:16

Ik heb nu de oplossing voor witte sokken, nat maken en dan in een schone vlasstal, ze zijn zo mooi schoon, dus als het echt koud is is dat een oplossing voor de 19 e.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 11:50

he jean zo heb ik het ook gedaan heb ze dan wel gewassen met zilver shampoo kwartiertje in laten trekken en toen in een stal met schoon zaagsel gezet en ze waren echt spier wit zo ga ik het dus ook weer doen voor de 19de

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:05

Hoi Dobbel,
Ja zivershampo werkt ook goed, moet je niet te lang laten zitten, heb een keer een merrie gehad met blauwige sokken, duurde wel 2 weken voordat het minder was, Jij hebt met Lonan net als ik met Raven wat minder te wassen, lekker he Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:38

Toen mijn tink een snee in zijn knie had heb ik flink wat betadine (per ongeluk want ik kneep zo hard dat het tuutje eraf vloog) in warm water gedaan. Met een spons op zijn knie gewreven en het werd onwijs wit. Voorheen heb ik wel eens zijn staart nat gemaakt en daarna gewassen met Betadine maar dat ging lang niet zo goed als dit. Misschien een tip Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 12:43

Jean schreef:
Hoi Dobbel,
Ja zivershampo werkt ook goed, moet je niet te lang laten zitten, heb een keer een merrie gehad met blauwige sokken, duurde wel 2 weken voordat het minder was, Jij hebt met Lonan net als ik met Raven wat minder te wassen, lekker he Haha!

Mee je moet het zeker niet te lang laten zitten maar een kwartiertje ging prima en verder was ik alleen zijn staard de rest is niet nodig nee erg fijn daarom hebben we ook een zwarte tinker Haha!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:58

He dank je Cheveyo,
Ga het zeker uitproberen, betadine shampoo of cream?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:42

als je op keuring gaat en je hebt de dag van te voren goed gewassen, je denk ze is schoon! de volgende dag je gaat je paard uit de stal halen en wat zie je een grote vlek. heb ik ideaal goed spul voor!!

het is een soort droge shampoo. dus je doet het erop je wrijft erover heen, dan gaat het schuimen, ff in laten trekken. en weg is de vlek. ik heb eht ook gebruikt op de keuring in someren.

het heet canter(tm) coat whitener. kan je in schijndel halen bij het gareel, maar zullen ze wel bij meerdere zaken hebben.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:49

Volgens mij is het de Betadine Shampoo, ben vanmiddag op stal, als ik het niet vergeet kijk ik er gelijk even naar. Anders ben ik morgen weer op stal.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:07

Is naar mijn ervaring inderdaad de shampoo.
Wat ik ook wel eens ergens gelezen heb is dat head en shoulders prima wit schijnt te maken!! Maar om daar nou je hele paard mee te doen....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:57

Betadine shampoo werkt idd prima, maar is best prijzig, vooral als je zo'n heel wit beest hebt Haha! , ik was zijn staart, sokken en manen altijd met head en shoulders en de rest met babyshampoo, en daarna dus fohnen, whahaaaa Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:32

waar ik over praat is geen betadine shampoo he!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:25

ik gebruik teatree soap om de sokken witter te krijgen. het ene merk werkt beter dan het andere. die van http://www.silverlinde.com werkt het beste, je ziet het praktisch verkleuren als je het in laat werken. en leuke bijkomstigheid, het werkt ook nog tegen mok. Schijnheilig[/quote]

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:58

Ik heb het besteld en ga het proberen, ik zal bij allemaal wat anders proberen, betadine/teatree/groene zeep en zilvershampo. Ik zal laten weten wat het beste resultaat heeft, bedankt voor jullie advies Pling

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:35

nou succes dan maar met proberen. Ben ook wel benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Let wel dat je de Betadine Shampoo eerst in warm water laat oplossen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:11

Cheveyo schreef:
nou succes dan maar met proberen. Ben ook wel benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Let wel dat je de Betadine Shampoo eerst in warm water laat oplossen.

maar dat word dan toch eerst een beetje geelig? Verward

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:50

bij mij was het water zelfs donkerbruin Pubelia, maar toch kwam tijdens het sponsen een spierwitte knie naar boven. Gewoon lekker soppen alsof je een kleinkind bent en niet gelooft dat 1 druppeltje Dreft genoeg is voor de hele vaat Clown

Mocht er wel iets kleur op blijven zitten dan is het nog geen punt, je spoelt dat er zo af.
Je blijft alleen wel even met Betadine geur aan je handen zitten (ikzelf vind dat wel lekker ruiken).

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 07:47

Oke,

bedankt , voel me net zo'n reklame mevrouw, maar nu heb ik de kans om het te proberen, er zijn er 4 met witte sokken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:55

ow ok.

maar dat spul waar ik het over had is voor net voor de keuring als je niet meer kan wassen....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:26

Euhm heb wel geen hengst om naar de hengstenkeuring te gaan maar heb wel een erg witte merrie Haha!

Mijn geheim: groene zeep, zilvershampoo van de Kruidvat en talkpoeder. Groene zeep uit zo'n potje, dat slijmerige snotterige spul Vingers aflikken .
Goed met een borstel in de vacht borstelen, lekker boenen en goed uitspoelen. Eventueel herhalen en voor de hardnekkig vlekken de zilvershampoo gebruiken. Daarna handdroog maken en er talkpoeder op en insmeren (deden wij vooral bij de benen).
En dit was het resultaat afgelopen september op de keuring (volgens de voorbrengers was ze erg verblindend wit Pling ):

Afbeelding

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:37

waarom gebruik je die talk poeder dan als ik vragen mag

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:42

Om de sokken (bij Fayette dus sokJES Tong uitsteken ) op te fluffen en door het talkpoeder wordt het nog weer witter.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:48

flettie schreef:
Om de sokken (bij Fayette dus sokJES Tong uitsteken ) op te fluffen en door het talkpoeder wordt het nog weer witter.

wat bedoel je daar mee Verward