Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tobilover schreef:Vind al die kruisingen echt leuk...
Maar ff voor de mensen die dan die kruising hebben... ; Merken jullie ook verschil in het karakter..? En met de gangen..Houden ze die 'vlakke' gangen van een fjord... ?
cynthiar schreef:Ik zou het niet doen met een ander ras kruizen. Je krijgt dan vaak een fjord met een slecht karakter.
shadow0 schreef:Glossi, ik dacht dat het ongeveer zo zat met de karakters:
Fjorden zijn vaak koppig en eigenwijs en sterk, maar ook vrij koel en stabiel.
Arabieren hebben en wat explosiever temperament, en zijn vrij gevoelig.
Als je dat nou verkeerd combineert kun je een paard krijgen dat zowel ongelofelijk sterk en koppig is, alswel zeer snel nerveus en dan rare dingen gaat doen. Dat is denk ik geen 'slecht' karakter, maar wel behoorlijk moeilijk, en niet altijd aan te raden.
thiry schreef:Daar heb je gelijk in.Het is knap lastig als je bijna jaarling al zo sterk is en haar gewicht in de strijd gooit.Ik denk dat het ook veel doet of ze in handen geweest zijn als veulen.Die van mij niet omdat de fokker er bang van had.Ze moet leren respect hebben voor mensen.
shadow0 schreef:Fjarab:
tobilover schreef:En welke manege is dat Lotjuhhh?
lotjuhh schreef:tobilover schreef:En welke manege is dat Lotjuhhh?
Manege alblasserdam
tis mijn verzorg pony. En is een kruising tussen een fjord en een appel
thiry schreef:Daar heb je gelijk in.Het is knap lastig als je bijna jaarling al zo sterk is en haar gewicht in de strijd gooit.Ik denk dat het ook veel doet of ze in handen geweest zijn als veulen.Die van mij niet omdat de fokker er bang van had.Ze moet leren respect hebben voor mensen.
nonixjuh schreef:wat zal deze zijn? ik weet het niet maar het is een manege pony volgens sommigen is het een fjord x welsh maar volgens iemand op bokt weer niet...geen fjord maar iets met een haflinger...weet iemand het?
nancyimka schreef:hoi hoi,
Ik had ook een kruising met een fjord. Toen ik dr kocht zeiden ze dat het een kruising fjordxnew forrest was maar zeker weten doe ik het niet: kijk dit is ze
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=64KVND6S
Een mooiere foto heb ik niet van dr op mijn comp staan dit is een foto van waar ze nu staan ze is namelijk verkocht naar een manegeDit vond ik echt erg...