wie gaan er 15/1 naar hengstenkeuring NTS?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:47

dobbel schreef:
Ze bedoelden echt te rustig qua gedrag aan het voorwaardts lag het niet wand dat was hij naar mijn menig wel maar ze vonden hem niet ruim genoeg Maar ze zoeken toch en paard wat meer hengst is. nou ja dat kan ik was daar ook het meest bang voor ik weet dat hij nergens warm of koud van wordt.
Het enige wat ik kon doen is zorgen dat hij daar in uitstekende konditie kwam en voor de rest blijft het een jury sport

Ik ben gister ook geweest maar vond dat er maar weinig echte hengsten qua exterieur waren. Velen vond ik nog te jong, hadden nog een jeugdig koppie en hadden bovendien niet de stoere en imposante uitstraling/houding van een hengst.

Van de laatste 4 die over waren gebleven was er voor mij persoonlijk maar 1 die eruit sprong voor zowel bouw als beweging, en dat was Rowan. Hij zag er vrij goed uit en had een hele mooie draf. Daar zie ik over een jaartje of 2 wel een hele mooie hengst in!

Scoop vond ik heel mooi van bouw, erg typisch, en was voor mij een van de weinigen die er ook echt als hengst uitzag. Hij was indrukwekkend om te zien, lekker stoer. Vond dat zijn bewegingen, vooral de draf, hem in de steek lieten. Wel jammer. [size=7]Vond zijn gedrag tijdens het voorbrengen in de bak ook niet om over naar huis te schrijven [/size]

Venco is een van de weinige hengsten die mij dus helemaal niks, maar dan ook helemaal niks doet. Oke, hij kon mooi draven, maar snapte niet wat hij in het rijtje van de 4 deed, vond het zelfs schokkend! Alle eigenschappen en kenmerken die ik graag zie in een Tinker had hij niet of nauwelijks. Terwijl ik ook best liefhebber kan zijn van een Grai type.

De 9-jarige hengst deed mij ook niet zoveel. Was wat luxe, minder sok maar op zich qua bouw wel ok. Hij toonde een mooie knieactie tijdens de draf toch vond ik het geheel er niet erg indrukwekkend en krachtig uitzien.

Maxolo en Sandokan zou ik ook heel graag over 2 jaartjes weer willen zien.

Lonan heb ik niet mogen aanschouwen. Maar dat hij zo braaf is zou voor mij ook een heel groot pluspunt zijn.

Vond het een leuke dag om mee te maken. Maar persoonlijk vind ik dat het stamboek op dit moment er geen eventuele toppers bij heeft gekregen voor in het hengstenbestand

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 14:59

Bonte we gaan morgen pve bellen en een klacht tegen marijke indienen als ze ons niet toelaat want ik heb al van meerderen begrepen dat ze ons niet mogen wijgeren. Mijn man gaat eerst marijke nog eens bellen en doet ze nog moeilijk dan bellen we pve.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:16

Volgens mij mag dat ook niet, maar heeft het 'bestuur' (of wat er nog van over is Knipoog )besloten dat hengsten die al bij het NTS zijn gekeurd niet meer bij het ICS mogen. Ik persoonlijk vind dat belachelijk. Als ik een leuke hengst zie en die zit toevallig bij het NTS, nou pech dan, dan laat ik mijn paard wel bij het NTS inschrijven. Raar ook want ik weet van verschillende hengsten dat die bij beide stamboeken staan geregistreerd als dekhengst.
Maar binnenkort komt er in ieder geval een vergadering en kunnen ook dit soort vragen aan de orde komen, dus ik zou het nog even afwachten met Ronan....

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:18

Sorry ik bedoel natuurlijk Lonan.....
Enneh, goed van je, dat je erachter aan gaat!!! Succes en laat het nog even weten he?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:24

ECHT BELACHELIJK als dat de reden is dat jullie niet welkom zijn bij ICS-hengstenkeuring!!!!!

PS: er waren wel meer brave en rustige hengsten gisteren. Cayuse is ook heel erg braaf en Rowan ook Lachen Ze toonden alleen net wat alerter en vrolijker.

Lonan gaf gewoon geen kick om alles en is echt een "droge". Ikzelf zie dat ook niet graag in een hengst, maar het is wel een pluspunt voor een rijpaard.

Maar om eerlijk te zijn miste ik bij heel veel ene echt hengstenbeeld... vind sommige ruinen dan meer hengst overkomen vaak....

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:54

Grappig dat je dat zegt Snowdon... Ik heb de dvd van de hengstenkeuring van vorig jaar (van het ICS) en mij viel op dat al die hengsten amper te houden waren in de ring. Sommige liepen gewoon bijna hun begeleider omver!!! Nou is het natuurlijk wel zo dat bij het ICS de meesten eigenaren zelf hun paard voorbrengen, dus misschien dat het daar aan ligt. Maar ik vond ze in ieder geval op tv vrij pittig overkomen. Zelfs degenen waar ik het niet van verwacht had.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:56

jacqie70 schreef:
Dobbel: weet helemaal niet of je dit wilt lezen, maar volgens mij maak je dan bij het ICS veel meer kans. Die willen juist graag hengsten die een rustig en braaf karakter hebben. Ik weet alleen niet of de bouw van jouw hengst overeen komt met wat ze daar graag zien.
Nadine: heeeeeel veel sterkte met je beslissing maandag. Ik hoop voor jou dat er (misschien iemand hier op bokt) je paardje als gezelsschapspaard wil...

dit is wel de laatse opmerking die ik wil horen

( algemeen) denk mensen nu dat ik voor me lol en zonder gevoel me paard weg wil brengen?? als ik nu niks om hem gaf had ik hem zeker niet naar de keuring gebracht en zo veel verdriet gehad

Verdiep je eerst eens in de ziekte wat het in houd.. voor dat mensen denkten dat ik de gemakkelijkste weg kies..

Ik heb veel gelezen vandaag.. en dan zie je pas wat het in houd...

dus deze op merkinmg maakt me zo kwaad.. en ik ga er niet meer op antwoorden....

ajuus..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:57

jacqie70 schreef:
Grappig dat je dat zegt Snowdon... Ik heb de dvd van de hengstenkeuring van vorig jaar (van het ICS) en mij viel op dat al die hengsten amper te houden waren in de ring. Sommige liepen gewoon bijna hun begeleider omver!!! Nou is het natuurlijk wel zo dat bij het ICS de meesten eigenaren zelf hun paard voorbrengen, dus misschien dat het daar aan ligt. Maar ik vond ze in ieder geval op tv vrij pittig overkomen. Zelfs degenen waar ik het niet van verwacht had.

Er waren gisteren ook 2 hengsten die door de eigenaren zelf werden voorgebracht en die waren ook behoorlijk tot enorm pittig... Robin werd bij de tweede bezichtiging zelfs overgenomen door de bekende Corné, omdat eigenaresse hem niet meer hield. De ander was op zich nog wel OK in de ring, maar buiten de ring, was het gewoon een groot gevaar om er bij in de buurt te staan.

Scoop was wat meer een tijdbom, eenmaal in de ring waar ie actie moest vertonen, ontplofde ie ook goed ook.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:00

ik heb die dvd ook gezien en er waren een paar aardig bijna niet te houden maar er waren er ook een paar die erg rusig waren en dan lekker rond sjokte. Ja en ik zou niet graag een hengst willen die niet te houden is. Thuis is Lonan anders als gisteren hij was gisteren extreem rustig ik denk door de indrukken was voor hem ook de eerste keer.
Hij heeft toen die thuis kwam lekker buiten lopen rennen en klieren met z`n vriendje. Ik ben trost op mijn paardje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:02

dobbel schreef:
Hij heeft toen die thuis kwam lekker buiten lopen rennen en klieren met z`n vriendje. Ik ben trots op mijn paardje.

OK dan! OK dan! OK dan!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:04

snowdon schreef:
+:)+ OK dan! OK dan!

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:26

Bonte schreef:
Volgens mij mag ze dat helemaal niet weigeren. je zou dit moeten melden bij de PVE. belachelijk.

PVE weet ervan en heeft Marijke al flink of haar vingers getikt.. Maar die houdt stug vol dat ze het wel mag.. Daarom willen wou nou een nieuw bestuur... Schijnheilig Haha!

Als alles gaat zoals het zou moeten dan is er uiterlijk 9 februari een ledenvergadering, en hopelijk kunnen we dan snel met de nieuwe groep (die een jaar ad-interim de boel weer op de rails gaat zetten) verder. Maar wij zullen daar alle steun nodig hebben die er is, wij hebben geen ledenlijst gekregen van Marijke en kunnen dus niet alle leden bereiken... en Marijke wel..

Maar het nieuwe bestuur zal meteen deze debiele regel schrappen.. Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:29

en daar ben ik erg blij om mariska en ik hoop van harte dat dit allemaal nog voor de keuring gebeurt dan kunnen we tenminste nog komenik ben in iedergeval op de vergadering

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:33

Ik ben nou wel nieuwsgierig naar de aangeboden hengsten.. Zijn er geen foto`s van met de naam erbij, dan kan ik het stukje van Monique_2 beter plaatsen. Haha! Het liefst dan standfoto`s van de zijkant, dat is het makkelijkse beoordelen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:35

er zijn hier en daar wel foto`s geplaats maar niet op een rijtje zou wel leuk zijn maar ik was mijn foto teostel vergeten dus ik kan je er niet aan helpen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:04

Cayusejuhh schreef:
dit is wel de laatse opmerking die ik wil horen

( algemeen) denk mensen nu dat ik voor me lol en zonder gevoel me paard weg wil brengen?? als ik nu niks om hem gaf had ik hem zeker niet naar de keuring gebracht en zo veel verdriet gehad

Verdiep je eerst eens in de ziekte wat het in houd.. voor dat mensen denkten dat ik de gemakkelijkste weg kies..

Ik heb veel gelezen vandaag.. en dan zie je pas wat het in houd...dus deze op merkinmg maakt me zo kwaad.. en ik ga er niet meer op antwoorden....

ajuus..

Tot voor gisteren wist jij uberhaupt niet dat Cayuse deze afwijking had en heb jij ook niets aan hem gemerkt of gezien anders was je niet naar die keuring gegaan.
Je gaf wel aan na de uitslag van gisteren dat hij niet bereden en ook geen echt menwerk kon doen maar je hebt geen woord gerept over wat deze aandoening op lange termijn doet zonder arbeid. Is het dan zo gek dat o.a. Dobbel en ik gedacht hebben dat hij prima als een gelukkig gezelschapsdier door het leven zou kunnen gaan??
Dat jij je vandaag hebt volgezogen met allerlei info en tot de conclusie bent gekomen dat dit ook geen optie is dat kunnen wij niet weten en wij bedoelden het alleen heeeeel goed.
Dat je verdrietig bent kan ik me heel goed voorstellen maar reageer dat niet op een ander af.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:10

nee niks.. Andere mensen trekken conclusies.. en gaan iets voor je concluderen...

Als mensen MIJN verhaal lezen..... zeg ik dit niet voor niks. en ga ik zeker niet liegen

DEZE AANDOENING IS NIET TE GENEZEN EN NIET TE VERBETEREN>> HET BLIJFT ZO OF WORDT ERGER>.
de pezen slijten gewoon steeds verder af.. tot een peesklap tot gevolg...

ook als hij normaal blijft lopen zonder berijden.. dan slijten ze langzaam af.. VERhelpen kan niet..

Je kan het nIET verzachten.. je kan alleen afwachten in hoe snelle mate dit gebeurt..

Ik niet af reageren op een ander?? nou sorry.. ik ben geen robot.. jij mischien..

maar goed ik zeg al niks meer.... want ik wordt hier alleen maar depri van

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:12

ik heb alleen maar sterkte gewenst niks over gezeldschap gezecht en dat meen ik nog steeds de beslissing is zo al moeilijk genoeg en alleen kan alleen door hun genomen en ben er ook zeker van dat ze dat gaan doen.
Ik wens jullie daar dan ook veel sterkte mee want het zal geen makkelijke worden.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:15

jacqie 70 had en stukje geschreven en dat gezegd.. maar er stond een stukje gequote van jou.. meer niet.. Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:17

nee ik wou het even recht zetten omdat mijn naam door djuno genoemd werdt van iets waar ik nik van weet.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:26

dobbel schreef:
nee ik wou het even recht zetten omdat mijn naam door djuno genoemd werdt van iets waar ik nik van weet.

Nee sorry dobbel....moest Jacqie70 zijn

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:33

Cayusejuhh schreef:
nee niks.. Andere mensen trekken conclusies.. en gaan iets voor je concluderen...

****ik concludeer niets

Als mensen MIJN verhaal lezen..... zeg ik dit niet voor niks. en ga ik zeker niet liegen

*****heeft ook niemand beweerd of ook zelfs maar gedacht

DEZE AANDOENING IS NIET TE GENEZEN EN NIET TE VERBETEREN>> HET BLIJFT ZO OF WORDT ERGER>.
de pezen slijten gewoon steeds verder af.. tot een peesklap tot gevolg...

**** dat weet je nu maar gisteren en vanmorgen nog niet en ik ook niet anders had ik het niet geopperd

ook als hij normaal blijft lopen zonder berijden.. dan slijten ze langzaam af.. VERhelpen kan niet..

Je kan het nIET verzachten.. je kan alleen afwachten in hoe snelle mate dit gebeurt..

Ik niet af reageren op een ander?? nou sorry.. ik ben geen robot.. jij mischien..

****afreageren op een anders heeft niets met robot zijn te maken
maar goed ik zeg al niks meer.... want ik wordt hier alleen maar depri van

[color=#][/color][color=#][/color][color=#][/color][color=#][/color]

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:36

ik heb gister al verteld. dat het niet te genezen was en niet te verbetern.. dat is mij meteen verteld toen ze vertelde dat hij deze aandoening heeft..

maar ik ben er van tussen.. begin langzamerhand gek te worden van alles

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:44

AANVALLEN!!!!!!!!

Ga ervoor zitten. 186 foto's van mooie hengsten.
http://groups.msn.com/MarielBegheyn

Hier een paar aanwezige bokkers Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto vond ikzelf heel mooi. dit is Rowan
Afbeelding

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:45

Cayusejuhh schreef:
maar ik ben er van tussen.. begin langzamerhand gek te worden van alles

Ga dan maar lekker mijn 186 foto's bekijken, dan heb je even rust. Ach gut