dobbel schreef:Ze bedoelden echt te rustig qua gedrag aan het voorwaardts lag het niet wand dat was hij naar mijn menig wel maar ze vonden hem niet ruim genoeg Maar ze zoeken toch en paard wat meer hengst is. nou ja dat kan ik was daar ook het meest bang voor ik weet dat hij nergens warm of koud van wordt.
Het enige wat ik kon doen is zorgen dat hij daar in uitstekende konditie kwam en voor de rest blijft het een jury sport
Ik ben gister ook geweest maar vond dat er maar weinig echte hengsten qua exterieur waren. Velen vond ik nog te jong, hadden nog een jeugdig koppie en hadden bovendien niet de stoere en imposante uitstraling/houding van een hengst.
Van de laatste 4 die over waren gebleven was er voor mij persoonlijk maar 1 die eruit sprong voor zowel bouw als beweging, en dat was Rowan. Hij zag er vrij goed uit en had een hele mooie draf. Daar zie ik over een jaartje of 2 wel een hele mooie hengst in!
Scoop vond ik heel mooi van bouw, erg typisch, en was voor mij een van de weinigen die er ook echt als hengst uitzag. Hij was indrukwekkend om te zien, lekker stoer. Vond dat zijn bewegingen, vooral de draf, hem in de steek lieten. Wel jammer. [size=7]Vond zijn gedrag tijdens het voorbrengen in de bak ook niet om over naar huis te schrijven
[/size]Venco is een van de weinige hengsten die mij dus helemaal niks, maar dan ook helemaal niks doet. Oke, hij kon mooi draven, maar snapte niet wat hij in het rijtje van de 4 deed, vond het zelfs schokkend! Alle eigenschappen en kenmerken die ik graag zie in een Tinker had hij niet of nauwelijks. Terwijl ik ook best liefhebber kan zijn van een Grai type.
De 9-jarige hengst deed mij ook niet zoveel. Was wat luxe, minder sok maar op zich qua bouw wel ok. Hij toonde een mooie knieactie tijdens de draf toch vond ik het geheel er niet erg indrukwekkend en krachtig uitzien.
Maxolo en Sandokan zou ik ook heel graag over 2 jaartjes weer willen zien.
Lonan heb ik niet mogen aanschouwen. Maar dat hij zo braaf is zou voor mij ook een heel groot pluspunt zijn.
Vond het een leuke dag om mee te maken. Maar persoonlijk vind ik dat het stamboek op dit moment er geen eventuele toppers bij heeft gekregen voor in het hengstenbestand
)besloten dat hengsten die al bij het NTS zijn gekeurd niet meer bij het ICS mogen. Ik persoonlijk vind dat belachelijk. Als ik een leuke hengst zie en die zit toevallig bij het NTS, nou pech dan, dan laat ik mijn paard wel bij het NTS inschrijven. Raar ook want ik weet van verschillende hengsten dat die bij beide stamboeken staan geregistreerd als dekhengst.
Ze toonden alleen net wat alerter en vrolijker.