Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:49

He, ik rijd ook een draver bij Hurry.
Hij komt bij de leeuw vandaan waar amigootje ook staat/rijd (eerder in dit topic) Mijn eigen tuigertje staat daar nog wel.

Afbeelding

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:25

he wat leuk weet je wat meer over zijn afkomst?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:58

Wat een verschrikkelijk leuke foto pandabeertje Lachen. Ik zie allemaal leuke dravers in dit topic verschijnen !

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:24

zeker mooie schatjes zeg!!!
hier die van mij (op me profiel wil niet lukken:()
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:39

YES fotos staan op profiel:D:D:D:D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:09

Aangezien mijn eigen computer mijn profiel al bijna niet trekt...Een paar foto's van onze paarden om toch iedereen mee te laten genieten Tong uitsteken

Ofir: Dit is dus mijn eigen. Door ons zelf gefokt en dus al zeven jaar bij ons. Lovers Mijn schatje.
Afbeelding
Afbeelding

Rival: Staat op het moment een beetje nix te doen. Ze staat te koop, dus als je interesse hebt Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

en omdat ie zo schattig is, Ofir en Rival samen
Afbeelding

Tammy: Driejarige, koerspaard. Zelf beleerd en staat nu even op rust thuis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

To The Point: Driejarige ruin, koerspaard. Heeft inmiddels toch al zo'n 4 overwinningen dit jaar. Onze trots Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding

Als je computer het trekt kan je mn profiel bekijken voor nog meer foto's. Haha!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:25

Hé, nog even een berichtje van Sjeek Spier hier! Hij heeft zijn eerste springwedstrijd gelopen.

De oude pony van mijn zusje heeft een ongelukje gehad en heeft daardoor een wond op haar been. Heel zielug Huilen , ze kan de eerst komende tijd dus niet meer op haar rijden. Mijn zusje had afgelopen zondag met haar een wedstrijd van de Stichting Manege Norg, een onderlinge van de drie clubs die gebruik maken van de manege dus. Uiteraard kon Daisy (haar oude pony) niet mee. Ze rijden altijd met een groep pony's naar de manege toe met zo'n wedstrijd (het is maar een klein stukje). Toen kwam mijn zusje op het idee dat ze best even met Sjeek Spier mee kon rijden. Eenmaal bij de manege aangekomen leek het mijn zusje ook wel een goed idee Sjeek even de binnenbak te laten zien. En toen kon ze natuurlijk net zo goed meedoen. Ze heeft heel laag gesprongen natuurlijk (30 cm ofzo, ik was er helaas niet bij, was ziek Verdrietig ), maar hij sprong alles en tikte er 1 balkje af. Hij is zo braaf met alles, zou haast niet geloven dat het de echte Sjeek Spier is, die moet toch echt nog maar 4 jaar zijn Verward . Deze Sjeek Spier lijkt alles al veel vaker gedaan te hebben, hij is van niets onder de indruk *LOL* .

Trouwens bedankt voor het inscannen van dat stukje stamboom van Sjeek, wkoekoek!!!

By the way, Sjeek Spier en Daisy in mijn avatar <-

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:40

Kleine moeite Haha! en ik vind het leuk.
Ik sprak Rosalie laatst nog, die vond het erg leuk om te horen dat het goed ging met Sjeek

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:29

Vond Rosalie toen ook al erg betrokken met haar paardjes, terwijl het bij haar vast wel een komen en gaan is. Maar ik zal Bokt op de hoogte houden en dan kan jij af en toe de tussenstand aan Rosalie doorgeven Knipoog .

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:18

Dat komen en gaan valt best mee hoor, en ik dank dat dravers van weinig onder de indruk zijn, omdat ze al vroeg heel veel leren en ook leren ze toch wel dat mensen te vertrouwen zijn, dus als jij iets van hem vraagt, denkt hij gewoon, "zij vraagt het van me, dus zal het wel goed zijn, dus doe ik het maar"

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:30

Hmm, dan zijn er denk ik toch ook uitzonderingen Nagelbijten / Gniffelen . Racer gaat liever tegen je in dan met je mee *LOL* . Springt 'ie buiten hele boomstammen en gaat het water in, in de bak durft 'ie niet eens over een kerstboom Verward .
Nouja, laten we maar zeggen, zo ruiter zo paard Knipoog .

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:32

Afbeelding

Zegt het baasje van Bullit laatst tegen me; "Nou het zou bijna een Quarter kunnen zijn als je naar die kont kijkt". Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:33

Ze stammen ook af van quarters toch, ergens heel ver weg

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:45

De amerikanen stammen voornamelijk af van de volbloed. Hier in Nederland stammen ze af van Friezen, Hackneys, Oldenburgers, Anglo-Normandische, Orloff dravers, Volbloeds, Russische, Duitse, Amerikaanse en Inlandse paarden. Dat ze van Friezen afstammen zie je bij sommige nog wel... Bij TTP moet ik altijd zn lokken een beetje bijknippen, want die heeft zoveel haar aan zn benen Bloos!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:12

Mackie schreef:
Ze stammen ook af van quarters toch, ergens heel ver weg

Nee, Morgans Lachen en Engelse volbloeds, vanuit de Amerikaanse tak.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 16:39

O, ik las in een boek ook van de quarters (vraag me trouwens niet welk boek)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:52

Ik denk, dat toen het draverras ontstond, er nog geeneens een quarterstamboek was, maar dat zou ik even aan een quarterkenner moeten vragen. Ik heb Danny's stamboom wel eens helemaal nageplozen tot ergens in 1780, en dan vind je alleen nog maar Engelse Volbloeds (die werden toen al in stamboeken geregistreerd). Danny en Rain hebben echt geen enkele Quarter in hun stamboom zitten, wel Morgans Lachen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:21

Dan denk ik eerder dat de Quarters ook van de Engels volbloed afstammen. Knipoog

En de Engels volbloed stamt weer af van drie Arabische hengsten die ergens in de 17e eeuw als relatiegeschenk aan de koning van Engeland werden geschonken: Darley Arabian, Byerly Turk en Godolphin Arabian. Gekruist met van oorsprong Engelse rassen leverde dat de Engels volbloed op, waar de draver dus weer uit voortkomt.

Zie bijv. http://www.oldandsold.com/articles12/th ... orse.shtml

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 07:58

Yep, bij twee van die Arabische Volbloeds kwam ik uiteindelijk uit Karin .

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 10:32

promptertje schreef:
Ik denk, dat toen het draverras ontstond, er nog geeneens een quarterstamboek was, maar dat zou ik even aan een quarterkenner moeten vragen. Ik heb Danny's stamboom wel eens helemaal nageplozen tot ergens in 1780, en dan vind je alleen nog maar Engelse Volbloeds (die werden toen al in stamboeken geregistreerd). Danny en Rain hebben echt geen enkele Quarter in hun stamboom zitten, wel Morgans Lachen.

Misschien stond er dan iets in de trant van dat ze uit eenzelfde lijn paarden komen

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:44

hoi hoi

allemaal heeft 1 van jullie wat foto's of plaatsjes van de hangst ON THE TAKE hij is helaas vorig jaar december overleden hij is de vader van mijn paard en ik wil graag wat foto's of plaatjes van hem om te zien of never mischien iets van hem heeft omdat hij echt niks van zijn moeder heeft ik heb al naar de stoeterij buitenzorg gebeld maar die hebben niks meer van deze hengst.
ik hoop dat 1 van jullie mij mischien verde kan helpen
alvast heel erg bedankt.
mirella en enver give up

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:48

Hellup > weten jullie nog iemand die een leuke 3-jarige draverruin of een 8-jarige draverhengst zoekt als recreatiepaard? Het lijkt wel een hele slechte tijd om een paard te verkopen want er reageert bijna niemand... Huilen (zie ook bij Te koop -Commercieel - 2 recreatiekanjers).... Dus als jullie nog tips hebben?

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:13

als ik al de tijd en het mocht, maar ik denk dat mijn oom liever een draver merie wil Knipoog

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:58

eventjes een vraagje: kent een van jullie heel toevallig de hengst Kullen's King?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 10:10

Meerdijk schreef:
Hellup > weten jullie nog iemand die een leuke 3-jarige draverruin of een 8-jarige draverhengst zoekt als recreatiepaard? Het lijkt wel een hele slechte tijd om een paard te verkopen want er reageert bijna niemand... Huilen (zie ook bij Te koop -Commercieel - 2 recreatiekanjers).... Dus als jullie nog tips hebben?

je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt!! Zo jammer, want het zijn zulke fijne recreatiepaarden, jammer dat de meeste mensen dat niet willen zien.