Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:11

Mariska_28 schreef:
En daarom ben ik ook zo pissed!! Ik ben voorgelogen geweest en heb die leugens hier steeds stellig lopen verdedigen. Ik heb al een excuus-PB naar sproetendame gestuurd (maar deze heeft zij nog niet gelezen). Noem het dom, noen het naief, maar ik zal je verzekeren dat het me geen 2e keer zal gebeuren...

En wie weet, ontmoeten wij elkaar nog wel eens....

Nou Mariska het is menselijk, je bent gewoon goed van vertrouwen geweest, jij was niet fout, de mensen die jou vertrouwen hebben misbruikt zijn fout!

Je hebt opgekeken tegen iets wat nu nog minder dan een mier is!
Nu je de ware aard hebt leren kennen..
Op het moment dat je het licht hebt gezien, gaat alles dagen en nog veel meer dingen uit het verleden zullen omhoog komen en in een ander daglicht gezien gaan worden..

En vele met jou hebben gedacht Oei je kan ze beter mee hebben dan tegen die Marijke...Omdat jullie ook wel hebben gezien hoe ze afrekend met mensen die haar voor de voeten liepen.

Je kunt nu volgens mij ook beter onze opmerkingen begrijpen en kunnen plaatsen..Dat het geen stoken was, maar proberen wakker te schudden!
Wat dus bv een sproetendame ook doet

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:15

zwaan schreef:
:( Huilen Clown
Nog even voor alle duidelijkheid, ik ben géén lid van het ICS of NTS,maar bezit wel een Tinker.
Ik wens het ICS het allerbeste toe, dus Jasmine als voorzitter (als zij dat zou willen tenminste)
gr.Zwaan
OK dan! Pling

Citaat:
Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik als E-mail adres Bontebok,inderdaad een wachtwoord van het forum van het ICS.
Een insider dus en in tegenstelling tot wat ik schreef ben ik al jarenlang lid van het ICS.
De mensen waar het hier omgaat ken ik allemaal persoonlijk.

**nee maar ...jij bent "geloofwaardig" Verward En dan denk jij dat wij je onderstaande quote voor zoete koek aannemen?? Tot nu toe geen negatieve klank over Mariska gehoord (jij bent nu de eerste) maar wel een hele lading oliebol over de nog zittende bestuursleden. En dit van zowel huidige leden als ex-leden en niet-leden (deze laatste die door Marijke zijn afgeschrikt). Er zijn een heleboel die nu opgelucht zijn dat dit probleem wordt aangepakt en geven dat nu heeeeel duidelijk aan. En dat zijn er niet 1 of 2 maar toch echt wel wat meer.
Zal me niks verbazen als achter de naam Zwaan een nog zittend bestuurslid schuilgaat of iemand die in opdracht van haar schrijft. Het verschuilen achter deze naam is net zo kinderachtig als de wijze waarop er met het ICS-forum werd omgegaan.....zet je toch aan het denken of niet dan Verward Verward

Citaat:
In tegenstelling tot wat Mariska wil doen geloven is zij vergelijkbaar aan Marijke.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:20

Mariska ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Ik weet wat je gaat door maken(en vele met mij), de trijd troepen van Marijke komen jou kant op!

We zitten dan nu een beetje in de dezelde club Mariska!!
joint the club..en die is groot..

zwaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:31

Het kan mij verder niet schelen wat jullie ervan vinden! Clown
Bedenk maar dat ik gewaarschuwd heb als het zover is.
Ik ben zeker geen bestuurslid en schrijf ook niet in opdracht van hen!!
Kan wel met bewijzen komen over Mariska haar handelswijze,maar dat is mij al teveel moeite en aandacht voor haar.
Het gaat immers om het belang van het ICS en niet van dat van Mariska.
Vandaar mijn waarschuwing!!
Met vleugelgewiek groet ik,
Zwaan OK dan! Haha!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:33

Citaat:
Een insider dus en in tegenstelling tot wat ik schreef ben ik al jarenlang lid van het ICS.
De mensen waar het hier omgaat ken ik allemaal persoonlijk.
[/quote]

Het kan niet anders of dit is 1 van de zittende bestuursleden

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:39

zwaan schreef:
:j Het kan mij verder niet schelen wat jullie ervan vinden! Clown
Bedenk maar dat ik gewaarschuwd heb als het zover is.
Kan wel met bewijzen komen over Mariska haar handelswijze,maar dat is mij al teveel moeite en aandacht voor haar.
Vandaar mijn waarschuwing!!
Met vleugelgewiek groet ik,
Zwaan OK dan! Haha!

Als het allemaal zo zou zijn komt de waarheid toch wel boven tafel..
Als je mensen eventueel de ogen wil openen, moet je dat ook wel op een goede manier doen.

Ik heb overgrens vorig jaar de klokken al horen luiden over mensen(insiders) die Marijke liever kwijt dan rijk waren bij het ics.
Lees op haar site dat het iets recents is(nov 2004)..
Dat de vakanties naar Ierland leuk en informatief waren, alleen zo jammer dat marijke er ook bij was..

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:41

Citaat:
Zij benaderde de mensen op hun privé mailadres,als zij of het ICS zich aangevallen voelde.En kwam daar dan met bedreigingen etc.aanzetten.

Ik heb heel wat mails in mijn bezit die als het nodig is gebruikt gaan worden van de laatste weken van het bestuur en met name van Marijke en Wim en als er iemand is die dreigt of beledigd dan zijn het Marijke en Wim wel

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:00

zwaan schreef:
:j

Zo kom je er wel heel gemakkelijk vanaf nadat je zo'n ernstige uitspraak over Mariska gedaan hebt. Heb altijd geleerd dat je best iets kunt beweren MITS onderbouwd en in dit geval MET bewijzen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:13

Wat een toestand ik snap er geen hol van en wil het geloof ik ook niet snappen Tong uitsteken .

Ik weet wel dat gedonder in een bestuur altijd leden kost . Ik wacht nog even waar ik mijn Tink ga aanmelden voor een keuring.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:20

zwaan schreef:

Is dit soms ook gelogen? Of ben je heel goed bevriend met hen of familie misschien?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:22

Sokkebok schreef:
Is dit soms ook gelogen? Of ben je heel goed bevriend met hen of familie misschien?

Misschien is het Marijke zelf wel..... Knipoog

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:25

Jellie schreef:
Misschien is het Marijke zelf wel..... Knipoog

zeg ik......Gamma Haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:29

Kijk "lelijk eendje"... Dit is een goedvoorbeeld van "Eerlijkheid duurt het langst". Kan jij je misschien niets bij voorstellen, maar als je naar eer en geweten altijd de waarheid probeert te spreken, dan gaan mensen je op een gegeven moment geloven, ookal weten ze dan niet alles. Als je liegt, moet je om die leugen te beschermen nog meer liegen en op een gegeven moment geloofd niemand je meer... Ik denk dat dit topic daar
een mooi voorbeeld van is..
Maar anders kom je naar mijn forum, dan kunnen we daar verder discuseren, en kan jij misschien uitleg geven over de beschuldigingen die daar o.a. door de afgetreden bestuursleden geuit zijn..

En iedereen bedankt voor het voor mij opkomen.. wordt er gewoon een beetje verlegen van.. Bloos
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 20-12-04 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

zwaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:32

Boos! De waarheid zal vanzelf wel aan het licht komen hoop ik! Schijnheilig
En zo niet,dan is het mij ook best.
Zoals ik al schreef ben ik GEEN bestuurslid (alsjeblieft zeg!!) en ook geen handlanger. Boos!
Jullie denken toch zeker niet dat ik van dat zootje bestuursleden deel uit wil maken,laat mij niet lachen. Boos!
Laat mij maar gewoon op de achtergrond fungeren. Clown
Meedoen met ritjes,spelletjes etc met andere aardige leden,dat is leuk. Vingers aflikken Cheese!
Als ik mij bekend maak dan loop ik de kans op bedreigingen aan mijn adres.dat zal n.l. niet de eerste keer het geval zijn.
Of anders wordt ik de komende jaren door aanhangers van het bestaande bestuur of Mariska met de nek aangekeken.
Groeten, Zwaan OK dan!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:42

Beetje laf Zwaan wel mensen beschuldigen en dan niet je echte naam neerzetten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:43

zwaan schreef:
Als ik mij bekend maak dan loop ik de kans op bedreigingen aan mijn adres.dat zal n.l. niet de eerste keer het geval zijn.
Of anders wordt ik de komende jaren door aanhangers van het bestaande bestuur of Mariska met de nek aangekeken.
Groeten, Zwaan OK dan!

Nee hoor, van mij hoef je het absoluut niet met mij eens te zijn. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Dat je hier leugens loopt te verkondigen kan ik je zelfs wel vergeven. Ik ben ook zo geweest. Ik heb ook heel lang de verkeerde kant gesteund.. alleen zonder ooit een enkele dreigmail te sturen, want zo ben ik echt niet!

Ik vind het zo apart dat jij zo fel op mij bent, terwijl ik maar een "doorgeefluik" ben van een hele groep. De kans is groot dat ik niet eens in het nieuwe bestuur plaats neem. Ik heb geen zucht naar Macht, ik ervaar die verandwoordelijkheid alleen maar als een last, zelfs nu al een beetje. Daarom ben ik ook zo blij dat er zoveel mensen zijn die mij helpen.
Ik hoop dat ik je twijfels zo een beetje weg heb kunnen werken.. Jij bent het met mij eens dat het huidige bestuur weg moet, en het nieuwe bestuur wordt democratisch gekozen dus ik zal zeggen kom naar de vergadering en laat je stem tellen.

Hierbij wil ik het trouwens laten. Ik reageer nu niet meer in dit topic. Je mag me wel PB`en als je meer info wilt.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:44

zwaan schreef:
:( De waarheid zal vanzelf wel aan het licht komen hoop ik! Schijnheilig
En zo niet,dan is het mij ook best.
Zoals ik al schreef ben ik GEEN bestuurslid (alsjeblieft zeg!!) en ook geen handlanger. Boos!
Jullie denken toch zeker niet dat ik van dat zootje bestuursleden deel uit wil maken,laat mij niet lachen. Boos!
Laat mij maar gewoon op de achtergrond fungeren. Clown
Meedoen met ritjes,spelletjes etc met andere aardige leden,dat is leuk. Vingers aflikken Cheese!
Als ik mij bekend maak dan loop ik de kans op bedreigingen aan mijn adres.dat zal n.l. niet de eerste keer het geval zijn.Of anders wordt ik de komende jaren door aanhangers van het bestaande bestuur of Mariska met de nek aangekeken.
Groeten, Zwaan OK dan!

Het 1ste en 2e vetgedrukte:
Goh.......dus Mariska liegt niet???

Het 3e vetgedrukte:
Wat zul jij in de toekomst een pokerface moet ontwikkelen wanneer jij Mariska onder ogen zult komen. Zal na jouw uitlatingen geen gemakkelijke opdracht zijn.....of het is iets waar jij je "vleugels" niet voor omdraait.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:54

Het is toch wel triest dat je anoniem moet reageren zwaan, terwijl wij nu juist allemaal alles naar buiten brengen, ook als je het met het [nog] zittende bestuur eens bent kun je eerlijk je mening zeggen

zwaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:00

Ik geloof niet dat jij het helemaal snapt Djuno,of jij hebt het niet goed gelezen. Huilen

En voor Mariska ,jij geeft dus in jouw berichtje toe dat jij tot voor kort ook gelogen hebt en deel uitmaakte van die groep.
Uit jouw bericht maak ik wel op dat jij nu inziet dat jij verkeerd bezig bent geweest en de intentie hebt om het vanaf nu geheel anders te gaan doen.
Dat beschouw ik als een heel positief signaal,een signaal,wat ik graag van jou wilde horen, dat vind ik echt klasse van jou,bravo!!! Pling Cheese!
Ik hoop dat ik mij in de toekomst bekend kan maken aan jou en oprecht kan zeggen, excuses Mariska, ik heb jou beoordeeld op jou verleden en heb jou geen nieuwe kans gegund.Ik heb mij vergist in de nieuwe Mariska!!Ik zal dan de eerste zijn om dat toe te geven. Clown

Groeten en ik wens je héél véél succes toe!!
Zwaan OK dan!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:09

zwaan schreef:
Ik geloof niet dat jij het helemaal snapt Djuno,of jij hebt het niet goed gelezen. Huilen

En voor Mariska ,jij geeft dus in jouw berichtje toe dat jij tot voor kort ook gelogen hebt en deel uitmaakte van die groep.
Uit jouw bericht maak ik wel op dat jij nu inziet dat jij verkeerd bezig bent geweest en de intentie hebt om het vanaf nu geheel anders te gaan doen.
Dat beschouw ik als een heel positief signaal,een signaal,wat ik graag van jou wilde horen, dat vind ik echt klasse van jou,bravo!!! Pling Cheese!
Ik hoop dat ik mij in de toekomst bekend kan maken aan jou en oprecht kan zeggen, excuses Mariska, ik heb jou beoordeeld op jou verleden en heb jou geen nieuwe kans gegund.Ik heb mij vergist in de nieuwe Mariska!!Ik zal dan de eerste zijn om dat toe te geven. Clown

Groeten en ik wens je héél véél succes toe!!
Zwaan OK dan!

En wat snap ik dan niet volgens jou?? Dat je gelogen hebt dat je geen lid was of dat je Mariska ernstig beschuldigde zonder onderbouwing Verward
En wat een plotselinge ommezwaai richting Mariska. Heeft mijn pokerface-opmerking je aan het denken gezet?

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:12

is dit nog on topic? of is dit inmiddels een nieuw onderwerp geworden?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:27

tinkernikky schreef:
is dit nog on topic? of is dit inmiddels een nieuw onderwerp geworden?

Wat mij betreft nog steeds "on topic" Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:11

Zo hee, dat was even bijlezen na het weekend!
Mariska, ik wens je veel sterkte in de strijd tegen de gekken, want die is nog lang niet over lees ik.
Ik val erg over de berichtjes van Zwaan (schaduwaccount of de eerste account van een ics-freak (marijke of wim allicht Tong uitsteken )).
Die Zwaan slaat als een blad aan een boom om.
Op de vierde blz lees ik niks dan negatiefs over mariska, en op blz 5 'strijkt zwaan met de hand over het hart' en toont zich vergevingsgezind. (waar heb ik dit soort omslagen toch meer gelezen? Schijnheilig )
Veel tegenstrijdigheden bij deze Zwaan.
Wat ik van Mariska weet is dat ze altijd fair en recht voor zijn raap was over de ICS.
Vragen werden serieus en kundig beantwoord.
Het is nooit 'mijn club' geweest, en soms haalden de antwoorden (van mariska) in die geregeld felle strijd het bloed onder mijn nagels vandaan.
Maar noooit heb ik een leugen kunnen bespeuren, ze stond ergens voor en dat liet ze weten ook.
En daar heb ik bewondering voor.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:54

het zou prettig zijn als de strijd er niet meer was toch?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:33

Ik moet toch even voor Mariska opkomen nu. Hoewel ik in het verleden ongelooflijk veel problemen met gehad met de ICS (en daarmee bedoel ik dus Marijke!!) heb ik nooit een ontvertogen woord gezegd over Mariska. Ook al zijn we het vaak niet eens geweest, het is nooit moddergooien geworden en ik heb nog nooit een dreigmail of iets in die richting van haar ontvangen. Dus die beschuldiging geloof ik gewoon niet. Mariska is altijd heel aardig en open geweest, ben zelfs bij haar thuis geweest e.d en vind het nog altijd een aardige meid (vrouw)
Ik was alleen wel heel erg in de war toen bleek dat zij wel achter Marijke en Wim bleef staan, ik begreep daar echt niks van. Nu ben ik ook heel erg blij dat zij nu ook ziet wat wij al tijden zagen. Niet om mijn gelijk te krijgen, maar vooral omdat zij er ook iets aan kan doen en dit dan ook doet! De ommeslag binnen de ICS moet vanuit de ICS komen en wie kan dit beter dan Mariska?

Wat ik wel een erg interessant stukje vond was dat iedereen nog lid kan worden van de ICS. Want als dit zo is, dan ga ik me meteen aanmelden! Als dit inhoud dat ik kan stemmen tegen Marijke doe ik dit meteen.
Ik herinner me trouwens al eerder zo'n actie tegen Marijke bij de Tinkervereniging. Ook toen heb ik tegen gestemd. Uiteindelijk is dat nergens op uitgelopen helaas.

Verder kan ik me vanaf het begin af aan al beter vinden in de rasbeschrijving van de ICS dan van het NST. Ik vind het idee van de ICS erg mooi en goed. Helaas is het heel erg slecht uitgevoerd.
Ik zie het liefste een stamboek met de professionaliteit van het NST maar met de raskenmerken van het ICS. Ook al houdt dit in dat mijn eigen paarden waarschijnlijk niet eens voldoen aan de rasstandaard.

Dit is ook de reden dat ik erg geïnteresseerd ben geraakt in The Gypsy Vanner Horse Society. Maar ik vrees dat ook dit een voorbeeld is van goed idee, slechte uitvoering.

Ik wens nogmaals Mariska en de rest veel succes! En mocht ik dus alsnog lid kunnen worden laat mij dit weten want ik doe dit dan meteen, hier heb ik graag geld voor over! Zouden ze mij kunnen weigeren? Ik weet namelijk zeker dat Marijke dit zal doen Haha!