Wie vinden jullie nou een mooie tinker hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:02

Monique_2 schreef:
Irma, je moet je foto's eerst uploaden op een site. Wanneer ze dit zijn moet je de URL code van de pagina waar de foto op staat hier naartoe kopieren. Dan moet je er nog IMG ofzo voorzetten. Ik weet het ook niet precies maar het staat hier op Bokt ook uitgelegd. Helaas doen de foto's in mijn profiel het niet, heb geen flauw idee waarom niet Verward .[/list]
[/list]

Bedankt, ik zal eens gaan proberen of het lukt.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:03

amandaboin schreef:
ik vind de tinkerdekhengst boris echt helemaal super.
echt een geweldig mooi en lief paard.
ik heb hem laatst op een show gezien. toen deed hij een kur op muziek.
echt super wat ze allemaal met hem doen. hij kan ook heel goed springen. echt een veelzijdig paard !
hij staat op www.iersetinker.nl OK dan!

Helemaal met je eens! Ik heb hem ook op de hengstenshow gezien. Grote kans dat hij de vader gaat worden van mijn eerste veulentje!

Chantal123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:00

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Boris. Super hengst en erg veelzijdig.

Grtz Chantal

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:30

Maestro!!! Geweldig beest! Lief, aanhankelijk en mooi!
dit is even de enigste foto die ik van hem kan vinde!
Afbeelding

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:23

Is Maestro ook goedgekeurd bij het NST??

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:44

nee maestro is goedgekeurd bij de ics

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:04

Jammer vind hem ook erg leuk. Heeft een hoog kwijlgehalte

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:13

leuk beestje die Meastro!!
Hoe groot issie?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:26

maestro is 1.58

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:16

Ken niet alle tinkers maar zelf vind ik Boris erg leuk. Leuke maat en ontzettend mooi behang.

gr

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:16

Ken niet alle tinkers maar zelf vind ik Boris erg leuk. Leuke maat en ontzettend mooi behang.

gr

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:34

Makhali schreef:

gr

behang bij Boris? Lips are sealed

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:35

snowdon schreef:
behang bij Boris? Lips are sealed
2 zielen 1 gedachte...Lips are sealed Schijnheilig

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:26

coydog schreef:
Bij het NTS heb je dan een registerveulen, geen stamboekveulen.

Dan schrijf je hem bij het ICS in?
Of zijn hier van die mensen die "het andere stamboek" haten zonder reden?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:38

Yunyah schreef:
Dan schrijf je hem bij het ICS in?
Of zijn hier van die mensen die "het andere stamboek" haten zonder reden?

Ik haat ze niet maar er zat bij mijn merrie al een paspoort, het overzetten naar een ander stamboek vind ik dan niet nodig.
Verder weet ik niet hoe het bij het ICS werkt met het inschrijven van veulens.
Mij maakt het niet uit of het een stamboekveulen is of niet, ik had een leuke hengst in de buurt.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen niet constant van stamboek blijven wisselen omdat ze daar toevallig een leuke hengst hebben gezien.

amandaboin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:25

Makhali schreef:

gr

MOET ZEGGEN DAT IK HET TOCH WEL MET HAAR EENS BEN.
TOEN IK HEM DE LAATSTE KEER GEZIEN HEB ZAG HIJ ER SUPER UIT.
MOOIE LANGE SOKKEN EN SUPER VERZORGT ! OK dan!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:17

Maestro Kwijl Staat ook in het profiel van Fleury. Zij verzorgt hem met Ginger18. Super beestje om te zien. Verder ken ik eigenlijk niet zo heel veel tinkerhengsten

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:29

coydog schreef:
Ik haat ze niet maar er zat bij mijn merrie al een paspoort, het overzetten naar een ander stamboek vind ik dan niet nodig.
Verder weet ik niet hoe het bij het ICS werkt met het inschrijven van veulens.
Mij maakt het niet uit of het een stamboekveulen is of niet, ik had een leuke hengst in de buurt.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen niet constant van stamboek blijven wisselen omdat ze daar toevallig een leuke hengst hebben gezien.

Je hoeft je merrie toch ook niet over te zetten? Je kunt dan gewoon je veulen bij het andere stamboek laten inschrijven toch? Dan heb je 2 paarden van hetzelfde ras maar met een ander stamboekpapier. Tjsa ik zie dus zelf niet in waarom je dat niet zou doen. Maargoed dat is natuurlijk van iedereen z'n eigen keus.

Chantal123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:38

amandaboin schreef:
MOET ZEGGEN DAT IK HET TOCH WEL MET HAAR EENS BEN.
TOEN IK HEM DE LAATSTE KEER GEZIEN HEB ZAG HIJ ER SUPER UIT.
MOOIE LANGE SOKKEN EN SUPER VERZORGT ! OK dan!

Inderdaad mooi behang. Niet teveel, niet te weinig. Ieder mens heeft natuurlijk een andere smaak. De een houd van veel behang, de ander niet. Heel veel behang vind ik persoonlijk niet mooi.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:05

Yunyah schreef:
Je hoeft je merrie toch ook niet over te zetten? Je kunt dan gewoon je veulen bij het andere stamboek laten inschrijven toch? Dan heb je 2 paarden van hetzelfde ras maar met een ander stamboekpapier. Tjsa ik zie dus zelf niet in waarom je dat niet zou doen. Maargoed dat is natuurlijk van iedereen z'n eigen keus.

Ik snap het nut niet hiervan Verward Wat heb je daar dan aan? Als je een stamboekveulen van het NTS wilt, ga je hem of haar toch niet bij het ICS inschrijven? andersom idem dito...

Anders wordt het helemaal zo'n wirwar...

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:37

Yunyah schreef:

Dan moet je dus 2x lidmaatschap betalen. De moeder moet opgenomen zijn als je een stamboek veulen wil. Zowel bij het NST als bij het ICS dus dan moet je de merrie wel overschrijven omdat je niet ingeschreven mag staan bij 2 stamboeken.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:26

thunder vind ik gaaf!

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:27

tinkiebel schreef:
[..]De moeder moet opgenomen zijn als je een stamboek veulen wil. Zowel bij het NST als bij het ICS [..]

Bertus zijn moeder is niet ingeschreven bij het ICS (sterker nog die is onbekend) en hij staat gewoon in het stamboek? Verward

Nouja ik snap al dat stamboek gedoe ook niet hoe het met de regels zit, maar ik snap dus ook niet waarom je per se een NTS veulen zou willen i.p.v. een ICS, het zijn toch beide dezelfde paarden en het ene stamboek is echt niet meer dan het ander. Maargoed ik zal me er buiten laten want ik snap het blijkbaar toch niet helemaal, heb stiekem ook geen zin me te gaan verdiepen in die stamboekprut Bloos mijn paard heeft een boekje en dat vind ik al ingewikkeld genoeg Blond

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:48

Yunyah schreef:
Bertus zijn moeder is niet ingeschreven bij het ICS (sterker nog die is onbekend) en hij staat gewoon in het stamboek? Verward

Nouja ik snap al dat stamboek gedoe ook niet hoe het met de regels zit, maar ik snap dus ook niet waarom je per se een NTS veulen zou willen i.p.v. een ICS, het zijn toch beide dezelfde paarden en het ene stamboek is echt niet meer dan het ander. Maargoed ik zal me er buiten laten want ik snap het blijkbaar toch niet helemaal, heb stiekem ook geen zin me te gaan verdiepen in die stamboekprut Bloos mijn paard heeft een boekje en dat vind ik al ingewikkeld genoeg Blond

Dan zal hij waarschijnlijk in het registerboek staan. Dit is bij kwpners ook zo alleen dan heet het register B.

Bij een stamboek tinker staan beide ouders vermeld in het paspoort, bij register tinker geen van beide in het paspoort. Mijn merrie staat nu ingeschreven bij het NST dus wil ik graag een NST hengst gebruiken om een stamboek veulen te fokken. Als ik gewoon lukraak een hengst neem dan heeft het ook niet veel zin om mijn merrie ingeschreven te laten staan bij het stamboek. Het lijkt mij in de bedoeling dat je met bekende (in het stamboek opgenomen) tinkers of Irisch cobs gaat fokken.

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:12

Nou de ICS heeft mij anders verteld dat mijn paard gewoon in het hoofdstamboek staat? En ik heb ook gewoon een stamboekpapier met alles er op en eraan. Misschien werkt het bij ICS anders? Of ben ik nu werkelijk zo dom dat ik al anderhalf jaar er niets van snap? Blond