Paljassofie schreef:oei keb ier blijkbaar al es op gereageerd, mja sry dus
Ja maar toen plaatste je geen foto's!!
Wat een gaaf ding zeg!!!
IK hou echt van buckskin paarden... Of in jullie taal: Valk paarden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yvvv schreef:Ja maar toen plaatste je geen foto's!!
Wat een gaaf ding zeg!!!
IK hou echt van buckskin paarden... Of in jullie taal: Valk paarden
Paljassofie schreef:ik ook ! hihi ze zijn zooo mooi ! in mn profiel staan er nog toffere fotootjes !
int engels zegge ze ook wel es "dun" tege valkjes en dan zijn daar zo toffe zinnekes over :
" I may not be finished, but I'm DUN"
en een leukere : " Dun's have more fun "
sofie

.
)
(let niet op al die vieze vlekken, hij is een viespeuk:P en zoals je ook ziet past het hoofdstel en zadel niet en ik ben nog op zoek naar nieuw zadel!!!
Toydoll schreef:Hay, er is al lang niet meer gereageerd op dit topic:P maar ik wil ook ff meedoen met mn valk connemara:D:P En die Paljas is een mooierd zeg woow!!!
Mijn dikke Henzo vriend(let niet op al die vieze vlekken, hij is een viespeuk:P en zoals je ook ziet past het hoofdstel en zadel niet en ik ben nog op zoek naar nieuw zadel!!!
nou ik ben nieuw hier op het forum maar ik wil een connemara kruising te gaan kopen (van de ouders van mn vriend)... tis een beetje een 'uitdagend' paardje aangezien ze super slim is... ze is nu 4, bijna 5 en ze zijn al 1.5 jaar bezig om dr in te rijden... dochter is er mee begonnen maar een beetje verkeerd ingeschat.. ze is erop gaan zitten terwijl het paardje er nog niet echt aan toe was dus is er heel lelijk afgevallen en het laatste half jaar is een ander meisje met dr bezig geweest (via natural horsemanship) en daar reageerde ze erg goed op... ze accepteerde het als je ging 'hangen' maar dat meisje is weggegaan en wilde het paardje niet meer kopen ( ze heeft zichzelf verwond aan een golfplaat die in een storm van het dak is gewaaid dus moet een paar maanden op rust)... Ze weet heel goed hoe ze je op het verkeerde been moet zetten : dingen zoek die 'eng' zijn e.d.
moet er gewoon op letten dat ik erg consequent blijf ... zal binnenkort wel een foto van dr posten Alytuiere schreef::D nou ik ben nieuw hier op het forum maar ik wil een connemara kruising te gaan kopen (van de ouders van mn vriend)... tis een beetje een 'uitdagend' paardje aangezien ze super slim is... ze is nu 4, bijna 5 en ze zijn al 1.5 jaar bezig om dr in te rijden... dochter is er mee begonnen maar een beetje verkeerd ingeschat.. ze is erop gaan zitten terwijl het paardje er nog niet echt aan toe was dus is er heel lelijk afgevallen en het laatste half jaar is een ander meisje met dr bezig geweest (via natural horsemanship) en daar reageerde ze erg goed op... ze accepteerde het als je ging 'hangen' maar dat meisje is weggegaan en wilde het paardje niet meer kopen ( ze heeft zichzelf verwond aan een golfplaat die in een storm van het dak is gewaaid dus moet een paar maanden op rust)... Ze weet heel goed hoe ze je op het verkeerde been moet zetten : dingen zoek die 'eng' zijn e.d.
maargoed ik vind het een schatmoet er gewoon op letten dat ik erg consequent blijf ... zal binnenkort wel een foto van dr posten

Paljassofie schreef:waauw, jouw schatje is ook wel een mooierd
ik heb geen idee hoe ik die nou is mooi krijg... Hij schuurt ze er altijd af en andere paarden trekken ze eruit... Ik heb zelf ook een keer een hele pluk eruit getrokken

Toydoll schreef:Ik vindt trouwens wel dat er veel verschillende connemara's zijn! Je hebt echt ponys met veeel spaans bloed en ponys met juist veel engels rijpony bloed.
Spaans bloed
het zijn toch Ierse pony's ?!Paljassofie schreef:Toydoll schreef:Ik vindt trouwens wel dat er veel verschillende connemara's zijn! Je hebt echt ponys met veeel spaans bloed en ponys met juist veel engels rijpony bloed.
Spaans bloed
het zijn toch Ierse pony's ?!
ja, tegenwoordig worden ze veel veredeld, maar dan met arabieren. daarom dat de oorspronkelijke kleur, valk, nu zeldzamer geworden is en de meeste connemara's nu schimmel zijn, die hebben meer "bloed".
ik dacht dat connemaras spaans bloed hadden
en ik bedoelde iers rijponybloed, was ondertussen ookbezig met engelse ponys en dan ga ik dat typen
Citaat:De legende leert verder dat toen de Spaanse Armada in de 16e eeuw voor de kust van Connemara tot zinken kwam, de paarden van het schip naar de kust zwommen en zich vermengden met de inheemse pony’s die vrij in de bergen liepen.
Dus ik was er van uit gegaan dat Henzo spaans was, en Chanel de connemara.... Maar toen ik het nog een keer navroeg, bleek het dus andersom
Paljassofie schreef:
leuk voor je, met wat is ze gekruisd
ja slim zijn ze wel![]()
xxxjoske