Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:20

Ik snap de fanatieke afkeer ook niet zo eigenlijk. Tuurlijk zijn er types waar ik minder mee heb, zo zeg ik altijd dat degene die een hekel heeft aan zijn kind er een shet voor koopt :P , maar van elk ras zijn leukerds (zoals een wel goed opgevoede shetlander, heerlijk!). En elk paard dat ik leer kennen bevat schoonheid naar mijn mening. Ook al is het op het eerste gezicht niet mijn type.

Maar goed, die filosofie trek ik ook door naar mensen en andere dieren dus wellicht ben ik gewoon een zacht ei *\o/*

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:23

Kaitlyn schreef:
Oh ja ik snap het heel goed! Ik ben vooral van de sportpaarden, met name de spring en dressuur gefokte paarden. Maar ook daar zitten er heel veel in die ik niet leuk vind, omdat de “kop” mij niet aanstaat bijvoorbeeld. :')
Koudbloeden (of bijvoorbeeld Friezen) vind ik echt niks aan, met een enkele uitzondering ertussen. Die zou ik zelf nooit willen hebben, maar vind het dan wel een leuk dier voor een vriendin.

Hetzelfde heb ik ook met honden en katten hoor. Genoeg rassen die ik echt niet leuk vind...


herr_balou schreef:
AmoorM schreef:
Maar een tinker/fjord/halflinger die in de sport loopt is toch ook gewoon een sport paard? Of zie ik dat verkeerd?

Die zijn niet dressuur of spring gefokt.
Renpaarden, dravers, eventers, etc zijn waarschijnlijk in de ogen van Kaitlyn ook geen sportpaarden...


Ik zeg toch “met name” de dressuur en spring gefokte paarden? Eventers vallen hier wat mij betreft ook onder.

Andere dieren die in de sport lopen zijn zeker wel sportpaarden, maar ik vind ze zelf over het algemeen geen donder aan, met enkele uitzonderingen daargelaten.

Ik zeg altijd; doe mij maar “gewoon” een KWPN/BWP/Hannoveraan/Holsteiner/SF (iets in die trant), merrie, en gewoon “simpel” bruin.
Zoveel mensen zoveel wensen toch? ;)
Het interesseert mij geen reet of iemand met een tinker, draver, fjord of fries start, en vind het allemaal best. Ik hoef ze zelf gewoon niet, maar het is niet zo dat als een vriendin er 1 heeft ik niet blij of enthousiast voor ze kan zijn of een hekel aan het paard heb.
Mijn paard haar beste vriendin is heel lang een Fries geweest, dat vond ik een hartstikke leuk dier, maar zou haar nooit zelf kopen.
Een Quarter of paint bijvoorbeeld zou ik zelf ook niet willen hebben, maar zou nooit zeggen dat 1 die uitgebracht wordt geen sportpaard is.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 20-07-20 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:24

Ik hou over het algemeen genomen niet zo veel van tinkers en friezen. Veel te harig, vreemde bouw.
Ook veel KWPN'ers ben ik niet gek op. Maar dat heeft meer te maken met het 13 in een dozijn uiterlijk.
echter vind ik natuurlijk alle paarden leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:29

Ik heb ook niet zo veel met verkeerd gebouwde paarden en ponys. Zie je nog wel eens bij een bijzondere kruizing qua rassen. Even een random voorbeeld: een fries vs arabier die een friezenfront, friezenhoofd, friezenbuik en friezenbehang heeft. Maar de iele achterhand, dunne benen en de lengte in de hals en rug van een arabier.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:30

ach, kom, ik weet zeker dat wanneer er een 'zielig' geval voor je neus staat van een ras wat je niks vindt, de meesten met alle liefde zo'n dier opvangen.
Ik vind zeker het ene ras mooier dan het andere, maar lelijk/kokhalzen...please....
Verder, wie toevallig een 'lelijke' cremello PRE of Lusitano met ramshoofd tegenkomt en moet kokhalzen, breng a.u.b. direct naar mij :D

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:36

Kinke schreef:
ach, kom, ik weet zeker dat wanneer er een 'zielig' geval voor je neus staat van een ras wat je niks vindt, de meesten met alle liefde zo'n dier opvangen.
Ik vind zeker het ene ras mooier dan het andere, maar lelijk/kokhalzen...please....
Verder, wie toevallig een 'lelijke' cremello PRE of Lusitano met ramshoofd tegenkomt en moet kokhalzen, breng a.u.b. direct naar mij :D

O ja hoor ik zou zeker een lelijke cremello opvangen, zonder over na te hoeven denken.
Iets lelijk vinden staat namelijk los van lief of dat je een dier het beste gunt.
Kokhalzen nee, niet zo snel, maar lelijke vinden, ja hoor. Snap dan ook weer niet dat daar over gevallen word.
Het dier merkt niets van die uitspraak hoor :+

BrittS

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:01

Er zijn best veel rassen waar ik helemaal niets mee heb, maar binnen die rassen kunnen er toch echt verdomd leuke dieren tussen zitten die ik ook zó zou kopen. Het gaat mij echt om uitstraling.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:03

Anna79 schreef:
Ik houd niet zo van bepaalde kleuren als cremello en perlino, ik heb het gevoel dat dat niet helemaal gezond is(geen idee of dat echt zo is). Maar die lichte huid en blauwe ogen, neh niet mijn ding.


Oh, wat grappig! Ik vind die kleuren er ook altijd wat ziekelijk uitzien :o .

Ik heb een zware voorkeur voor saai bruin, als kind vond ik dat altijd het allermooist en dat is altijd zo gebleven. Ik zal nooit tegen een eigenaar zeggen dat ik zijn/haar paard niet mooi vind, maar nu het toch gevraagd wordt, kan ik best even los :D . Niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen, het is maar gewoon mijn mening en quite frankly, wat iemand van mijn paarden vindt, kan me geen kont schelen, dus lees mijn bericht maar met diezelfde instelling!

Ik vind alles wat bont is, maakt me niet uit wat voor ras, bijvoorkeur niet iets dat bij mij op stal komt te staan. En zo'n Pippie Langkous stippenpaard al helemaal niet! Alles met veel haar (maar dan ook echt álles met veel haar: paarden, honden, katten, mannen) komt er bij mij niet in (behalve mijn langharige dochters, want die zijn objectief gezien prachtig).

Schimmels zijn nog een aparte categorie: in de canasten gyno reclame zeggen ze het al, niemand wil schimmel tussen de benen! Da's te zeggen, totdat we er zelf een kochten. Omdat mijn jongste dochter niet alleen lange haren heeft maar ook een verwend wezen is met puppie-oogjes waarmee ze haar vader om haar vinger windt, en dus kwam de allermooiste en allerleukste schimmel bij ons op stal te staan. Gelukkig hebben we ook nog een bruine als tegenhanger, heb ik ook nog wat. Maar wel allebei met een sportkapsel ;)

Zonnetje81
Berichten: 18707
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:07

Tinkers vind ik niet mooi. Hun manier van doen en laten en bijna altijd sullige uitstraling. Ik heb niks tegen bont gevlekt maar tinkers vind ik echt 10x niks.

Verder is er van alles waar ik geen fan ben. Zoals friezen maar daar zijn echt wel mooie exemplaren van.

Onali

Berichten: 18510
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:14

Balenciaga schreef:
Shetlanders. Sorry maar vind dat zulke stomme beesten _O-



biancaaaa schreef:
Ik vind bijna alle paarden leuk maar heb minder met Shetlanders. Meer omdat het onpraktisch is qua voerbeleid en ook qua omheining :+ en ze zijn gewoon te slim, ze ontsnappen altijd.



Ze zijn klein dus rijden gaat niet, maar in gebruik/ onderhoud verschillen ze niks anders dan grote dieren.
Mijn shetlanders zijn gewoon opgevoed en ontsnappen niet en hebben een normaal voerbeleid.
Slim? Niet dommer of slimmer dan de andere paarden in de kudde.


Ik snap dat het hier om persoonlijke voorkeuren gaat, maar alsjeblieft stamp geen enkel ras de grond in met loze kreten als je er niks vanaf weet.
Tuurlijk mag je van een bepaald uiterlijk genieten, maar ik hoop dat je bij het zoeken van een paard naar het karakter kijkt.
Ik ken leuke dieren, zonder uitstraling maar een geweldig karakter en ik ken knappe dieren zonder leuk karakter.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:15

Tinkers vind ik ook niet zo mooi. Fjorden qua uiterlijk ook niet, maar qua karakter super. Heb een hele brave waar iedereen op kan en je alles mee kan doen. Past heel goed bij mij. Verder heb ik een prachtige fijn gebouwde welsh a. Qua karakter niet mijn eerste keuze (te pittig) , maar ga wel met hem aan de slag met vrijheidsdressuur.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:21

warmbloedige paarden niet zo zeer een ras maar ,falabella,welsh,arabieren gewoon hun dunne snoetjes en beentjes :o :j

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:25

Hier absoluut geen fan van Shetlanders en alle soortgelijken. Ook koudbloedige ponies zijn nooit mooi, net als tinkers. Quarters is nog zoiets.

Mijn voorkeur is: sportief, elegant en pittig. Dus zelfs onder de warmbloedige vallen er heel veel af.

Telpeva

Berichten: 14828
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:30

eventueel schreef:
Anna79 schreef:
Ik houd niet zo van bepaalde kleuren als cremello en perlino, ik heb het gevoel dat dat niet helemaal gezond is(geen idee of dat echt zo is). Maar die lichte huid en blauwe ogen, neh niet mijn ding.


Oh, wat grappig! Ik vind die kleuren er ook altijd wat ziekelijk uitzien :o .

Ik heb een zware voorkeur voor saai bruin, als kind vond ik dat altijd het allermooist en dat is altijd zo gebleven. Ik zal nooit tegen een eigenaar zeggen dat ik zijn/haar paard niet mooi vind, maar nu het toch gevraagd wordt, kan ik best even los :D . Niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen, het is maar gewoon mijn mening en quite frankly, wat iemand van mijn paarden vindt, kan me geen kont schelen, dus lees mijn bericht maar met diezelfde instelling!

Ik vind alles wat bont is, maakt me niet uit wat voor ras, bijvoorkeur niet iets dat bij mij op stal komt te staan. En zo'n Pippie Langkous stippenpaard al helemaal niet! Alles met veel haar (maar dan ook echt álles met veel haar: paarden, honden, katten, mannen) komt er bij mij niet in (behalve mijn langharige dochters, want die zijn objectief gezien prachtig).

Schimmels zijn nog een aparte categorie: in de canasten gyno reclame zeggen ze het al, niemand wil schimmel tussen de benen! Da's te zeggen, totdat we er zelf een kochten. Omdat mijn jongste dochter niet alleen lange haren heeft maar ook een verwend wezen is met puppie-oogjes waarmee ze haar vader om haar vinger windt, en dus kwam de allermooiste en allerleukste schimmel bij ons op stal te staan. Gelukkig hebben we ook nog een bruine als tegenhanger, heb ik ook nog wat. Maar wel allebei met een sportkapsel ;)

_O- die ga ik onthouden!

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:20

Bubblewrap schreef:
Mand schreef:
Ik heb dat met kwpners. Ik vind ze allemaal op elkaar lijken en er saai uit zien. Verder vind ik warmbloeden sowieso niet interessant

Wat vind je van dezen?

Danser foto van bokt: boktwiki
[ Afbeelding ]

Edmundo foto van bokt: aniek1985
[ Afbeelding ]

De krachtpatsertak van het KWPN, dus net wat grover en allround (tsja, wel warmbloed. Dus als je het niets vindt; even goede vrienden!)


Dit vind ik al helemaal vreselijk overdreven :+ Maar volgensmij hoef ik me ook niet te verantwoorden hier toch? Een mening is een mening en geen feit :')
Laatst bijgewerkt door Mand op 20-07-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:22

Tinkers en Fjorden! Maar dat wil niet zeggen dat ik niet 'wauw' kan zeggen bij een bijzonder mooi geval.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:27

Nielojram schreef:
Friezen en Tinkers...

Afgelopen week nieuwe collega op het werk, ook paardenmevrouw, zo werd ze bij mij geintroduceerd.
Enfin. Ze heeft een aantal Friezen..
Werd uiteraard met enthousiasme wat foto’s getoond van ‘haar Friese parels’
Ik keek ernaar alsof ik naar sokken keek..
‘Ja.
Leuk
Mooi, hoor’

Ik vind het lastig, maar net niet lastig genoeg om de eigenaar een goed gevoel te geven...

Ik ben slecht in ‘oh’s’ en ‘ah’s’ ongemeend.

Herkenbaar?


Je bent gewoon bijzonderslecht gemanierd dus..ik vind een heleboel dingen niet leuk wat anderen prachtig vinden en daarom hoef ik mij niet obeschoft te gedragen, maar ben ik geinterreseerd en vind het belangrijk dat anderen zich gerespecteerd en gewenst voelen.
Dat ik best durf te zeggen dat het dan niet direct mijn hobby is staat daar compleet los van.

jiehaaa

Berichten: 5074
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:28

Ik zal zelf niet actief op zoek gaan naar een Fjord, Tinker of Fries. De moderne Haflingers spreken me meer aan dan de klassieke.

Ik val als een blok voor dravers, arabische volbloeden, engelse volbloeden, kruisingen met volbloed enz. Maar stel dat mijn droompaard in Fjordenpak verstopt zit, dan zal ik hem echt niet laten staan.

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:29

Ik vind alle paarden leuk om te zien en als ik een nieuwe collega met paarden heb zou ik daar, ongeacht het ras, ontzettend enthousiast van worden! Ik hoef een paard niet mooi te vinden om ervan te kunnen genieten.

Daarnaast gaat het mij veel meer om het individu... Ik had nooit wat met Koniks en nu heb ik een ontzettend leuke Konik x Sorraia merrie gekocht. Een heel ras afschrijven is wat mij betreft behoorlijk kortzichtig.

Lukasje
Berichten: 11352
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:33

troi schreef:
Ik snap de fanatieke afkeer ook niet zo eigenlijk. Tuurlijk zijn er types waar ik minder mee heb, zo zeg ik altijd dat degene die een hekel heeft aan zijn kind er een shet voor koopt :P , maar van elk ras zijn leukerds (zoals een wel goed opgevoede shetlander, heerlijk!). En elk paard dat ik leer kennen bevat schoonheid naar mijn mening. Ook al is het op het eerste gezicht niet mijn type.

Maar goed, die filosofie trek ik ook door naar mensen en andere dieren dus wellicht ben ik gewoon een zacht ei *\o/*



_/-\o_

mavantos

Berichten: 3636
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:40

Niet alle KWPN'rs zijn saai en bruin natuurlijk, net zoals niet alle pony's eigenwijs zijn en alle koudbloeden sloom :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:43

Sunnda schreef:
Nielojram schreef:
Friezen en Tinkers...

Afgelopen week nieuwe collega op het werk, ook paardenmevrouw, zo werd ze bij mij geintroduceerd.
Enfin. Ze heeft een aantal Friezen..
Werd uiteraard met enthousiasme wat foto’s getoond van ‘haar Friese parels’
Ik keek ernaar alsof ik naar sokken keek..
‘Ja.
Leuk
Mooi, hoor’

Ik vind het lastig, maar net niet lastig genoeg om de eigenaar een goed gevoel te geven...

Ik ben slecht in ‘oh’s’ en ‘ah’s’ ongemeend.

Herkenbaar?


Je bent gewoon bijzonderslecht gemanierd dus..ik vind een heleboel dingen niet leuk wat anderen prachtig vinden en daarom hoef ik mij niet obeschoft te gedragen, maar ben ik geinterreseerd en vind het belangrijk dat anderen zich gerespecteerd en gewenst voelen.
Dat ik best durf te zeggen dat het dan niet direct mijn hobby is staat daar compleet los van.


:')

Daphne__
Berichten: 12492
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:03

Ik vind rassen waarvan paarden die er ongeveer allemaal hetzelfde uitzien niet zo leuk. Dus bijv Friezen, fell pony's, haflingers en fjorden.


Ik houd van hoge witte benen en brede bessen, of bont. Op wedstrijd of keuring geniet ik van al die verschillende kleurtjes en aftekeningen. En dat is bij bovengenoemde rassen gewoon niet of weinig.

Maar dat betekend niet dat ik andermans Fries oid direct stom vind. Ze zouden alleen een mooie kol of bles moeten hebben, witte beetjes erbij. En dan ook niet allemaal, gewoon wat meer afwisseling :Y)



Ik vind eigenlijk alle paarden als dier geweldig, ze hebben allemaal wel iets moois, leuks of liefs. En dan maakt het ras uiteindelijk niet zoveel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:18

Mand schreef:
Bubblewrap schreef:
Wat vind je van dezen?

Danser foto van bokt: boktwiki
[ Afbeelding ]

Edmundo foto van bokt: aniek1985
[ Afbeelding ]

De krachtpatsertak van het KWPN, dus net wat grover en allround (tsja, wel warmbloed. Dus als je het niets vindt; even goede vrienden!)


Dit vind ik al helemaal vreselijk overdreven :+ Maar volgensmij hoef ik me ook niet te verantwoorden hier toch? Een mening is een mening en geen feit :')

Ik was nieuwsgierig, aangezien je niet van de warmbloeden bent.
Dit type neigt iets meer richting koudbloed met hun bouw en is nog steeds KWPN ;)

Haha, maar het niets aan vinden is ook prima :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:23

Bubblewrap schreef:
Dit type neigt iets meer richting koudbloed met hun bouw en is nog steeds KWPN ;)

Haha, maar het niets aan vinden is ook prima :D


Ik vind het Gelderse type enorm ver weg staan van het koudbloedtype als ik eerlijk ben.

Ja ze hebben meer bot en massa. En zijn iets koeler in de kop dan de Tuig en dressuurtypes.

Maar ze hebben meer front, knie en een rechtere croupe dan de dressuurtypes.

Ik kan me dus goed voorstellen dat als je meer van de koudbloeden bent en niet zo veel hebt met een KWPN dressuurtype) dat je ook niet zo veel hebt met een Gelders Type.

Voor mij persoonlijk uiteraard totaaaaaal onbegrijpelijk :+ :D