Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein158

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:31

owkeej, zand erover en verder :j
Laten we nou geen ruzie maken in een topic (al lokt dit topic het eigenlijk wel uit, haha).
Alle paarden zijn anders en binnen de rassen heb je ze voor allemaal verschillende takken van de sport.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:34

minst favo ras is KWPN, maar dat is puur omdat ze zo standaard zijn denk ik.
Heb verder niet een specifiek ras wat ik niet mooi vind ofzo, maar Arabieren en andere smalle paarden trekken mij minder aan, niet om het karakter want ze hebben een super karakter vaak maar meer omdat ik van lompe stevige paarden houd :)

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:35

Ik vind alles gewoon leuk!
Maar als ik echt moet kiezen geef mij dan maar geen Belgisch trekpaard of een tinker.

Ik weet niet waarom, maar ik vind ze zo saai en lomp ofzo :p
Maar ze blijven schattig

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:37

Marjolein158 schreef:
owkeej, zand erover en verder :j
Laten we nou geen ruzie maken in een topic (al lokt dit topic het eigenlijk wel uit, haha).
Alle paarden zijn anders en binnen de rassen heb je ze voor allemaal verschillende takken van de sport.

Het was echt niet mijn bedoeling om een reltopic te maken mensen :P Respecteer elkaars mening, dit zijn geen feiten, maar meningen he. ;)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:44

KWPN-ers en trekpaarden.
Maar dat ligt denk ik vooral aan mijn geringe lengte van 1.60 en dat die dan al gauw zo groot zijn.
Ik heb juist een Draver waar ik helemaal weg van ben haha. Zo heb je gelukkig voor ieder wat wils.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:48

Ik vind alle rassen mooi op hun eigenmanier :)
natuurlijk hebben ze ook allemaal hun - en + punten ;)

maar als ik echt zou moeten kiezen kies ik voor....... Fjord
Laatst bijgewerkt door FR_Foto op 24-06-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:48

Kwpn, bwp's en al die doorsnee warmbloedpaarden :p Ik vind ze niet lelijk maar ik heb er gewoon niks mee.
Arabieren vind ik ook niks aan, ze lijken zo 'breekbaar'

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:50

Ik vind friezen niks.
Het is zo'n standaard zwart paard dat op ieder plaatje word gebruikt.
Daarbij zijn er maar weinig echt mooie friezen, vind ik dan.
Maar ze zijn zeker niet het minst populair.
ieder paard heeft wel wat moois.

KleinBoefje

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:53

Fjorden, niks voor mij.. waarom? Ze spreken me gewoon niet aan. Ik zou het anders niet weten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:00

De extremere types (show?)arabier met hun 'zeepaard'hoofdje en in sommige gevallen plastische chirurgie. :\
De Akhal Teke die je vaak voorbij ziet komen. :\
De wat uitgezwaarde Akhal Teke's die Fiffill plaatste vind ik al veel mooier. :j
De sort-of-sportpaarden in Fjord of Haflingerjasje, Fjorden en Haflingers horen imo max 1,50m te zijn en wat breder gebouwd, als ik een sportpaard of vergelijkbaar type paard wil koop ik wel een KWPNer ofzo. :Y)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:02

Er is geen een ras dat ik echt stom vind :) maar arabieren spreken me niet zo aan, vooral niet van die showarabieren met zo'n ingedeukt hoofdje :n het valt me trouwens op dat veel mensen fjorden niet zo leuk vinden... Maar ik vind ze echt geweldig :D

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:06

Ik wil er geen reltopic van maken mijn excuses alvast ;)
Dit zijn inderdaad meningen en geen feiten , heb zelf nog een haflinger gereden , mijn vriendin heeft een tinker en ik verzorg een fjord..
Maar toch vind ik het onwijs lelijke beesten

fretjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:11

Arabieren met een 'te ingedeukte neus' vind ik niet mooi tinkers en fjorden vind ik niks.over lomp zijn vind ik dat het meer aan karakter ligt,verder vind ik dravers mooi en een super karakter :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:24

Geen ras maar je ziet ze wel vaak... welsh, newforest en arabieren die met elkaar gekruist zijn (welshxarab of newforestxarab ect), ze krijgen er er vaak zo'n heet en vervelend karakter van.

Verder hou ik niet zo van de overbespierde quaters of die hele kleine mini paardjes die eruit zien als een arabier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:31

Ik zie bijna overal wel wat moois in eigenlijk, maar idd die curly horses, die doen mij te veel aan cushing denken en daar word ik dan weer heel verdrietig van eigenlijk, vooral omdat mijn eigen oliebol dat heeft...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:36

Idd Lillian, ik ken echt een paar dranken van welsh-arabier kruisingen. Prachtige paardjes maar iets te temperamentvol.

Waar ik niet blij van word: Tinkers. En Appaloosa's, net alsof je paard beschimmeld is. Vaak hebben die ook roze huid rond ogen en mond met zwarte stipjes, ieee vind dat zo eng.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:39

Cassidy schreef:
Bij elk ras heb ik wel vertegenwoordigers die me niets zeggen.
En heb ik paarden die me aanspreken.
Dus nee, ik kan niet naar een ras wijzen.
Alleen naar individuele paarden.

Ik ben het hier mee eens.

Ik kan echt niet zeggen van nee dat ras vind ik niet mooi.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:42

Een bepaalt soort trekpaard met een lelijke kleur, brrr. Terwij lik de gewone belgen super vind!
arebieren ligt eraan of het een ''gewone'' is of echt zo'n showarabier, van dat laatste moet ik niets hebben.

sterdewer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:47

ik vind paint en appaloosa's niet zo mooi. De kleur wel, maar de ogen niet. verder ben ik neit zo'n fan van akehal tekes. maar alle rassen zijn mooi op hun eigen manier.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:52

nathalie2000 schreef:
Oh oh, leuk topic. ''... omdat ze zo lelijk zijn''. Volgens mij is geen 1 paard lelijk, maar oké. Meningen verschillen.

Geen enkel paard is lelijk, dat klopt. Maar ik denk dat de meeste bedoelen qua verhouding, sommige rassen hebben bijvoorbeeld een hele grote buik met hele dunne benen en een gigantisch hoofd (even iets verzonnen :+ ) en dat ze dat bedoelen onder 'lelijk'

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:08

mrie schreef:
Ik zou graag geen mening hebben en voor iedereen blij willen zijn met zijn beest. Maar ik blijk ook gewoon een mens te zijn:

Mini paarden: Die worden veel te serieus genomen als paard maar horen eigenlijk gewoon in legoland thuis.
oliebol: De naam zegt het al
Fjorden: Hoe kan zo'n mooi deel van de wereld zulke lelijke beesten voort brengen..
IJslanders: Of je houd van ze of niet en ik zit bij die laatste categorie

Beesten die als ras appaloosa genoemd worden terwijl appaloosa in hun geval eigenlijk meer een kleuraanduiding is (de mijne wordt dus Engels volbloed genoemd)

legoland _/-\o_

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:11

Ach, elk ras heeft iets leuks en ik denk dat er voornamelijk heel veel vooroordelen heersen.
Fjorden zijn dik en lomp, arabieren schriel en hysterisch en dravers overbouwd met een groot, raar hoofd *\%/*

Dit wordt gezien als het prototype draver:
Afbeelding

Terwijl een draver die vaker onder het zadel is er zo uit ziet:
Afbeelding

Afbeelding

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:18

tussen elk ras zitten minder mooie paarden met een lelijke bouw of een lomp karakter voor mij zijn het sowieso deze rassen:
tinkers
fjorden
haflingers
shetlandpony's
mini paardjes
arabieren
ik heb bij de haflingers maar 1 uitzondering en dat is mijn oude haflinger ik vind de meeste gewoon echt niet mooi. Tinkers tja daar heb ik letterlijk geen 1 uitzondering op :+ sorry.
bij de friezen vind ik arabo-friezen echt om te janken sowieso elke kruising met een fries vind ik zonde voor het friezen ras(lees elk ras) ik heb nogal mijn voorkeur in afstamming :)
zelf heb ik een gewoon rijpaard (zangersheide) maar ook daar zitten lelijke paarden tussen, ik heb vooral niks met schimmels vind ze vreselijk lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:29

Tinkers (Zegt de meid die nu een halve tinker rijdt :')... Gelukkig bestaat de andere helft uit KWPN), Welsh Cobs vond ik verschrikkelijk maar oh wat zijn ze toch leuk! Friezen, ze zijn te... Tja, ik weet niet. Het is gewoon niet mijn ding. Miniponies vind ik ook niks, veel te breekbaar en niet echt nuttig. Haflingers van het oude type vind ik niet mooi. Van die Quarters die zo bespierd zijn en imo meer op een dubbelbespierde koe lijken dan op een paard. Natuurlijk is dat plaatje wel erg over the top, maar hé, da's mijn mening.

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:30

Ik moest nooit iets van Belgische trekpaarden hebben, tot ik ooit eens zo een mooie zag staan en was ik meteen verliefd, wat een prachtig beest was dat!
Voor de rest vind ik fjorden echt lomp en gewoon lelijk. Ze zijn zo rond en hun hals is zo kort... nee gewoon niet.
En ook Przewalskipaarden, die vind ik nog lelijker dan fjorden.