Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nine1987 schreef:Met een fries kun je niet de dressuursport in..
en bewegen lomp...
Daarom kreeg ik laatst door een niet-friezen kenner gevraagd of mijn lieve merrie arabierxfries is, omdat ze zo'n heethoofd kan zijn (en een deuk in haar neus heeft...). Maar nee hoor.. ze is 100% fries.

little_king schreef:Dat vind ik dus ook Toydoll.
Ik schreef het eerder ook al. En ik heb toch ook een tinker, dus het is niet omdat ik ze minder vind.
Er lopen geen tinkers of fjorden Z springen of gp dressuur. Gewoon omdat hun bouw dat niet toelaat.
Is dat erg, nee hoor helemaal niet.
Hier staat ook een super lompe en eigenwijze fjord, maar het is zo'n geweldig dier.
Wat is er erg aan de karakters en kwaliteiten die de diverse rassen gemiddeld hebben.
Dat maakt het juist zo leuk, anders was het maar weg saai in paardenland.

Ayasha schreef:Guus loopt bij mijn weten niet meer op wedstrijd en is al evemin een geweldig voorbeeld. Hij is lichte tour gestart maar heeft daar enkel verlies gelopen.
dravergekkie schreef:Elisa2 schreef:Vosse merries zijn onbetrouwbaar/vervelend oid heb ik weleens gehoord..
Daar is een oud gezegde over.
Rooien en valen zijn donderstralen
xZiva_ schreef:gelderlanders zijn tuigers.
veel mensen denken dit, en kennen het hele ras niet, en weten dus ook niet hoe veelzijdig ze zijn.
voor de duidelijkheid: gelderlanders zijn 100% kwpn gefokt
NatasjavE schreef:xZiva_ schreef:gelderlanders zijn tuigers.
veel mensen denken dit, en kennen het hele ras niet, en weten dus ook niet hoe veelzijdig ze zijn.
voor de duidelijkheid: gelderlanders zijn 100% kwpn gefokt
Ook een vooroordeel...Gelderlanders zijn paarden![]()
![]()
De Gelderlander is een krant
Een paard van het Gelderse Type kan je een Gelderse, Gelders Paard of Gelders Type noemen