Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

grace1989 schreef:Dravers zijn leuk maar het blijft een draver.
Leuk voor recreatie maar niet gemaakt voor hoge dressuur of springen.
Endurance zijn ze beter in.
Verder zijn het over het algemeen erg voorwaarts en kunnen heet zijn, ze zijn gefokt om te winnen.
Ook de stokmaat speelt een rol, de meeste mensen vinden ze te klein die een paard zoeken.
Mijn ervaring is verder dat ze wel heel stabiel zijn en niet zo snel bokken of steigeren.
Altijd uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Verder zijn het wel lieve en gezonde paarden, mankeren minder op de benen dan de meeste Kwpn-ers.
Maar ik denk als je handig bent met vlotte paarden en er dresuurmatig niet te hoge eisen aan stelt er voor weinig geld een leuk paard aan hebt.
Veel dravers staan in training, wat veel geld kost.
Dus elke maand dat zo'n paard blijft staan kost misschien wel meer dan dat hij gaat opbrengen in de verkoop.
xSlvna schreef:Finnens, als je een paard wilt, wat wil je er mee doen, en wat denk je ermee te kunnen bereiken?

Dravers zijn ook ontzettend slim en leergierig wat erg handig is met vrijheidsdressuur.
terpentijn schreef:Ja, ik wel, ze hoeven niet eerst gekoerst te hebben om in de verkoop te raken....
Er ligt hier denk ik een taak open voor Draver-mensen, om de negatieve PR die de Draver of EX-Draver heeft, de wereld uit te helpen!
Zeker in deze tijd, waar men weinig geld (over) heeft voor een goed paard, kunnen denk ik zo de Draver-gefokte paarden nog een slag maken.
xSlvna schreef:Dat kun je het paard niet kwalijk nemen vind ik, paard heeft niet anders geleerd.
Heb verder geen ervaring met renpaarden, die zie je hier nog minder dan dravers.
De overgang van draf naar galop vind de mijne inderdaad moeilijk, maar stap naar galop gaat prima
F_Orumster schreef:lady62 schreef:maar geloof me ik vind ze de best opgevoede werkers die er zijnRagdollcat schreef:Ja ik vind ze ook heel erg goed opgevoed en zeer goed verkeersmak, zowat voor niks bang. Ideaal om heerlijk buiten mee te rijden.
Wauw, doen ze dat uit zichzelf dat opvoeden?
mang schreef:Dan zou een draver perfect voor je zijn. Mijn draver klopt volledig in jou plaatje in ieder gevalDravers zijn ook ontzettend slim en leergierig wat erg handig is met vrijheidsdressuur.

) maar als Dravers er vandoor gaan, gaan ze dan in draf of galop?