Taxatietopic pony's/kruisingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:11

naam: Maykey-light
ras:shetlanderxfallabella
schofthoogte:80cm
leeftijd:3jaar
geslacht:hengst
ouders:onbekend
Karakter:vrolijk ondeugend en heel eigenwijs

Afbeelding

Afbeelding

wat zou hij waard zijn ik heb 100 euro voor hem betaald

naam:Piaffe
ras:Groninger
geslacht:hengst
Leeftijd:09-05-99
ouders:onbekend
schofthoogte:1.67 m
karakter:lief,nieuwsgierig,leergierig,ongeduldig met poetsen

Afbeelding

Afbeelding

ik heb in 1999 550 gulden betaald voor piaffe
wat zouden deze 2 paardenwaard zijn??

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:16

Ik kan dit dus echt niet maar ga gewoon proberen wat pony's te taxeren Schijnheilig (dusniet boos worden als ik er helemaal naast zit Tong uitsteken )
Camilla: goed papier, leuke/mooie pony om te zien, mooie gangen, nog jong dus nog veel tijd om het ver te schoppen (wat ze denk ook wel zal doen) in de dressuur. Kan ook super springen! Is lief op stal. Maar ik denk met rijden niet voor beginners. Ik schat zo'n 2500/2700 euro?

Melano, ook hele leuke pony om te zien! Natuurlijk een super spring vermogen kan daarin denk ik nog heel ver in komen! Kan ook leuk dressuren. Loopt cross. Is ook braaf op stal. Zeker niet minder dan 2500 euro!

Destenietje. mooie pony, braaf op stal voor kinderen enzo ook nog jong en kan ook al goed springen en loopt op l-niveau, maar met rijden wat pittig dus ik denk 2200 euro?

Often Artimes (zoeits toch?)
Leuke pony om te zien!, goede prestatie behaald vroeger, ook leerpony (is veel vraag naar, iig wel bij ons Knipoog ) 3000 euro?

Nou dit was het, ff kijken of het een beetje redelijk is wat ik de pony's geef Schijnheilig

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:32

Maykey-light: 150 euro, denk ik. Je hebt er niet neergezet wat hij allemaal kan, of ie ook voor de kar loopt ofzo, maar hier gok ik dus op. Ik vind het wel een leuk beestje hoor!

Dan zet ik Trix er ook maar weer eens neer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trixie(eigenlijk Beatrix) is 7 jaar oud, kruising welsh, New-Forest x Arabier (boris, niet bekend). Ze kan leuk springen(jammer genoeg geen foto's van), dressuur is een beetje bagger. *LOL* Geweldige endurance-pony *LOL* . Ook is ze voor de kar beleerd. Ze is tussen de 1.36 en 1.40 hoog, een C pony als het goed is. Ze is niet een van de makkelijksten, er zit een flinke gebruiksaanwijzing bij. Als ze je mag is ze een echt knuffelbeest maar in het weiland een kreng. (dus absoluut niets voor kleine kinderen, en das jammer vanwege haar hoogte Knipoog )
Verder zitten er geen papieren bij, voor zover ik weet, ze is nog nooit echt op wedstrijden uitgebracht (gewoon B-niveau) en dus ook niet trailermak.

Als jullie nog meer willen weten, vraag maar. Ik denk niet dat ze erg hoog zal scoren, maar ik ben wel benieuwd. Haha!

Ik had deze topics hier allemaal nog niet gezien, dus ik zet het hier nog maar een keertje neer, nu staat het tenminste onder het goede topic. Haha!

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:33

Trix: Jammer dat de ouders niet bekend zijn! Heel erg mooi paardje (heeft wat weg van een pony die ik eerst had dus daarom vind ik hem helemaal geweldig!) Echt helemaal geweldig uiterlijk! Lovers . Hij loopt ook erg netjes op die foto. Alleen wel heel erg jammer dat ie niet trailermak is en zoals jij zei best een moeilijk paardje, hij is ook niet echt de aller grootste. Ik denk trouwens dat het een C-pony is (137 of kleiner) maar zeker niet 140. Ik vind het ook jammer dat ze nog maar B is. Ik denk 1500 euro. Maar verder is het echt een schoonheid!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:01

mwoah denk ook dat trix 1.37 is, want hoger dan dat zou het een D-pony zijn, en dat is ze niet lijkt me zo.

Wil ook wel weten wat mijn 'ongelukje' op zou brengen ( kruising tussen een paard en een pony is nou niet echt de meest logische Clown )

Kim is geboren op 27 mei 1998 en dus (nog maar net ) 5 jaartjes jong, het is een merrie kruising tussen een paard ( KWPN, miglesias van Rubenstein ) en een newforest pony ( geen bekende afstamming )
Er zitten geen papieren bij, maar ze is wel gechipt etc.
Ze is 1.45 ( D-pony )
Makkelijk te rijden, wil graag voor je werken, en heeft nog nooit geterapt/ gebeten ( maar zeg nooit, nooit )
In het weiland is het wel een kreng, niet tegen mensen maar ze trapt wel naar andere paarden ( iets wat ze tijdens het rijden gelukkig niet doet )

Ze heeft aanleg voor zowel springen als dressuur, en ( voor zo ver ik en de andere mensen die dat hebben gezegt er verstand van hebben ) kan ze het nog ver schoppen in de dressuur.

Ze heeft wedstrijd ervaring, is trailermak en nu L1 startgerechtigd.
Ook heb ik`1 keer een endurance met haar gestart ( Holten, 6 september ) en die heeft ze met lage hartslagen uitgelopen.
Ze is dus ook verkeersmak en gewend aan bosritten etc.

Foto's:

wedstrijd:
Afbeelding

springen:

Afbeelding

dressuur:
Afbeelding

in stal:
Afbeelding

mooie hals Haha!
Afbeelding

duidelijke hoofdfoto:
Afbeelding

Heb geen heel duidelijke foto van haar bouw, maar deze is wel van de zijkant:
Afbeelding

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:08

ik kan wel een poging wagen om te taxeren maar ik ben echt super slecht in schatten, heb me eigenlijk nog nooit bezig gehouden met de prijzen van paarden/pony's, wil het best een keer proberen als jullie daar op staan, maar het word dan of overschrijven ( in grote lijnen ) wat de rest heeft verteld of er komen hele rare bedragen uit...

Trix is de enige pony die ik persoonlijk ken, ondanks bijna geen wedstrijd ervaring en het feit dat ze niet trailer mak is, denk ik dat het een pony is die toch wel tussen de 1500-2000 eruo opbrengt, dat zegt mijn gevoel, maar nogmaals ik heb er geen verstand van!

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:27

Kim: 2000-2500 ik denk dat dit paardje het erg ver gaat schoppen, alleen jammer dat ze verder geen papieren heeft! Heeft erg vriendlijk koppie

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:45

Randy01 schreef:

(niet meer dan 2 foto's per pony

Gaaaap

Als iedereen zich daar ook even aan houd dan blijft het nog iets overzichtelijker Verward

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:53

Ow Sorry Schijnheilig
Niet gelezen...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:00

Oke.. sorry ! ik haal dit topic OOK omhoog (ook het KWPN-taxatietopic) maar ik wil ook graag dit diertje laten taxeren Tong uitsteken

Naam : Lady Perdy
Geslacht : Merrie
Vader : Chungel Fury
Ras : New Forest
Moeder : ..??..
Leeftijd : 17
Stokmaat : 1.36
Extra :
Ze doet het ontzettend goed op wedstrijden, zowel dressuur als springen, zelf geeft ze de voorkeur aan springen. Ziet er nog ontzettend goed uit voor haar leeftijd (naar mijn mening Tong uitsteken) en gedraagd zich ook helemaal niet als een diertje van 17, ze is ongelooflijk lief op stal, houd van knuffelen en poetsen, echt een pony die voor je door het vuur zou gaan. Met rijden heeft ze verschillende buien, de ene keer is ze liever lui dan moe en de andere keer heb je moeite met blijven zitten omdat ze er zo een zin in heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Foto 3

Foto 4

De laatste 2 foto's zijn via link, omdat er maar 2 hier geplaatst mochten worden Haha!

Wie o Wie waagt er een taxatie ?

Ik wacht af .. *LOL*

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:02

Hier even enkele Taxaties, aan de rest waag ik me niet.. waarschijnlijk zitten hier ook al flinke missers tussen maargoed... Haha!

Free: 2000 euro
Murphy: 4500 euro
Nina: 1800 euro
Levi: 1800 euro
Banjer: 3000 euro
Camilla : 2000 euro
Risco : 3500 euro
Jamey : 1500 euro
Offem Artimes : 1750 euro
Misty : 2500 euro
Eliana : 2500 euro
Melano : 2750 euro
Heros : 4000 euro

Schijnheilig

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:57

Yellowfish schreef:
Heros : 4000 euro

Schijnheilig

dankje Haha!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:27

Niemand die zich aan de taxatie van perdy waagt ? Scheve mond Verdrietig

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:59

Niemand ? Verdrietig

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:03

Yellowfish schreef:
Hier even enkele Taxaties, aan de rest waag ik me niet.. waarschijnlijk zitten hier ook al flinke missers tussen maargoed... Haha!

Waarom 1500 euro als ik vragen mag Lachen ? Vind het zelf iets te weinig voor dr. Gewoon een vraag hoor, ik val je hier niet meer aan ofzo Tong uitsteken Knipoog

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:06

Jamy"]
[quote="Yellowfish schreef:

Waarom 1500 euro als ik vragen mag Lachen ? Vind het zelf iets te weinig voor dr. Gewoon een vraag hoor, ik val je hier niet meer aan ofzo Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

Ehhh ja ... Scheve mond Ik heb GEEN idee... heb net nog eens gekeken, maar 1500 is idd nogal laag.. denk dat ik nog sliep ofzo... sorry .. Bloos!

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:58

en mijn pony wat schatten jullie haar ik heb 1400 euro voor dr betaald...
ik heb dr nu 2 maanden en is daarvoor 2 jaar lang 1 x per week bereden en daarvoor heeft ze keuringen gelopen en m dressuur en ze is een stermerrie Pling
vader is appollo van heel ox vader van moeder is lucky boy BB
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:23

irvyarabier schreef:
en mijn pony wat schatten jullie haar ik heb 1400 euro voor dr betaald...
ik heb dr nu 2 maanden en is daarvoor 2 jaar lang 1 x per week bereden en daarvoor heeft ze keuringen gelopen en m dressuur en ze is een stermerrie Pling
vader is appollo van heel ox vader van moeder is lucky boy BB
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerst anderen taxeren ! dan blijft het voor iedereen leuk ! Haha!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:46

als jullie willen mag je hier ook wel eens een gokje op doen

Afbeelding

Ben nogal benieuwd we hebben haar al vanaf veulen duss.. wat is ze nu waard??/

Tis een merrie 5 jaar, 143. hoog
vader haflinger
moeder welsh
L1 dressuur + B springen
super met buitenritten
en heel vriendelijk maar toch is ze nog erg jong!
Laatst bijgewerkt door Pasha op 15-11-03 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:46

oja sorry maar ik zou echt niet weten watik voor de andere zou geven, ik kan daar echt niks van zeggen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:11

Irvyarabier: ik denk iig wel meer dan 2000 Euro, is al m geweest, ster (toch?) alleen laatste jaar niet veel gereden dus zal de oefeningen voor het m wat weggezakt zijn enzo..
Pasha: rond de 2500 euro, is nog jong en doet het nu al goed, kan vast nog ver komen Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:08

Doe dan ook maar en poging

Free: zie helaas geen foto's
Murphy: 4500 euro
Nena: 4000 euro
Levi: weet dat ijslanders prijzig zijn, echt geen flauw idee.
Banjer: zie geen foto's
Camilla: 2500 euro
Mr. Risco: beetje moeilijk aan de hand van de foto's, 2300 euro
Vossebier: 2300 euro
Offem Artimes: 1900 euro
Misty: 1700 euro
Bliksem: geen foto
Melano: 3750 euro
Heros: 2800 euro
Ewald: geen foto
Laica: 2200 euro
Jasmin: 800 euro
Cielitolindo: geen foto
Snelle Belle: 4500 euro
Tammie: moeilijk te beoordelen 2100 euro
Jamy: 3250 euro
Boefie: 450 euro
Andor: 3600 euro
Maykey-light: 70 euro
Piaffe: 1250 euro
Trixie: 800 euro
Kim: 1750 euro
Lady Perdy: 1000 euro
Ivyarabier: 1200 euro
Pasha: 2000 euro

En dan nu de pony van mijn dochter:
Naam: Glyncoch Ulrica, roepnaam: Winnie
Stamboek: welsh-A, Engelse import merrie, engels paspoort en gechipt.
Vader: Maesgwyn Hi-Tec
Moeder: Polaris Ulrica
geboren: 6 juni 1999, dus 4 jaar.
hoogte: 1.20 m
Super brave pony in de omgang, geen gebreken. Onder het zadel super braaf, maar moet wel aangepakt worden (is niet gemeen, wel lui)Verkeersmak, trailermak, gewoon heel brave pony.

Geen geweldige foto, heb alleen deze (digitaal tenminste)
Afbeelding

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:30

Even voor de gein Evita dan maar.. ik weet wel dat ze niet veel waard is (in geld...) en ik wil haar toch niet verkopen Knipoog
Ben toch wel benieuwd;

Afbeelding
Afbeelding

ras: Haflinger, geen papieren
leeftijd: 15 jaar
geslacht: merrie
stokmaat: 1,30 m.

loopt onder het zadel en is ook aangespannen beleerd.
In de bak ontzettend lief, is wel voorwaarts. Heel braaf met beginners/kleine kinderen maar kan met wat meer gevorderde ruiter ook wel leuk lopen. Makkelijk in de omgang en niet gemeen, wel een echte merrie.
Buiten kan ze wel pittig zijn Knipoog

En nu dus de dingen die de prijs nogal omlaag halen Knipoog

Evita weeft soms in stress-situaties (dus met een hele drukke pony op stal en soms tijdens het voeren). Maar ze staat dus niet de hele dag door te weven, het zijn kleine momenten.. soms doet ze het ook een paar maanden helemaal niet.
En ze heeft cornage; verlamming aan de stemband(en) waardoor ze bij zware inspanning een benauwd geluid maakt, ze heeft er zelf geen last van.

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:04

hier is nog een rijfoto
Afbeelding
stokmaat:1.54
en waarom irvy 1200 euro??alane?
ik zal trouwens ook eens een poging wagen:
Maykey-light :300
Piaffe: 1750
Trixie:1500
Winnie:1500
evita:1250
Laatst bijgewerkt door irvyarabier op 19-11-03 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:14

Waarom Ivy 1200 euro:
Omdat de foto's die het doen niet echt een duidelijk beeld geven, er geen maat bijstaat.
Nu weet ik de maat nog niet, maar de nieuwe foto is in iedergeval al meer op te zien dus bij deze correctie: 1950 euro
(ene was niet verkeerd/gemeen bedoeld hoor die bedragen Haha! )