Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:36

SorD schreef:
Ja, als het had gekund had ik hem graag zonder ijzers gehad, maar dan houd hij geen voeten meer over :( Kosten zijn zeker niet mis, boven op die zak biotine komt er dan nog de hoefsmid die bij mij 120 euro per keer kost...
Ik ben zelf ook nooit fan geweest van dat soort rassen... Vlaamse zijn moooi en apart en hou wel van die grootte, en toch qua karakter net een knuffelbeertje! Perfect! Die van mij heeft trouwens zo af en toe wel wat kuren :P

Jeutje, dat loopt lekker in de papieren dan!
Maar kuren? Vertel....

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:21

@leannerobert als ik hem roep in de wei of boos op hem ben dan roep ik wel Kook! en dat klinkt dan idd een beetje fout maar Ja meestal roep ik Kookuh of kooky klinkt beter Haha

SorD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:22

leannerobert schreef:
SorD schreef:
Ja, als het had gekund had ik hem graag zonder ijzers gehad, maar dan houd hij geen voeten meer over :( Kosten zijn zeker niet mis, boven op die zak biotine komt er dan nog de hoefsmid die bij mij 120 euro per keer kost...
Ik ben zelf ook nooit fan geweest van dat soort rassen... Vlaamse zijn moooi en apart en hou wel van die grootte, en toch qua karakter net een knuffelbeertje! Perfect! Die van mij heeft trouwens zo af en toe wel wat kuren :P

Jeutje, dat loopt lekker in de papieren dan!
Maar kuren? Vertel....

Jaa het kost behoorlijk wat idd;) maar als het helpt....

Jaa zijn kuren zijn hoofdzakelijk in de winter... Vooral als het goed koud is :brr: en het al donker is als ze van de paddock gehaald worden om naar stal.. Hij staat helemaal aan het einde van de paddocks, daar heeft hij een 4x zo grote paddock als de andere paarden... hij zou er zichzelf kunnen longeren :D maargoed hij gaat dus ook als laatst naar binnen.. en dan heeft hij zo af en toe echt geen geduld meer en leert hij ons skieen met je schoenen over het asfalt :o dat doet hij een paar keer in de winter.. verder zet hij nooit geen stap verkeerd <3

Leanne_Salvo

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:35

@SorD: Ach, als dat alles is, teken ik ervoor hoor! ;) Aangezien ik een veulen wil, zal ik in de toekomst misschien nog wel wat puberstreken kunnen melden... :D

SorD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:45

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:44

Ja , als je graag een vlaams veulen/paard wil kopen dan is het nu de tijd!!!
1500 euro is een koopje. Normaal zijn ze het dubbele

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:32

Het is inderdaad een leuke merrie, lekker overbouwd ook... :)
Maar ik wil toch echt een hengstveulen.... Wel heel lief dat jullie meedenken <3

Ik heb alleen een vraagje: als ik het goed begrepen heb, worden officieel alle paarden per 1 januari een jaar ouder. Een veulen van dit jaar, is dus per 1 januari een jaarling. Klopt dat?
Zo ja, mag ik daar wel rekening mee houden, want jaarlingen zijn duurder als veulens... Dan zou ik dit jaar nog een paard moeten kopen, of moeten wachten op de veulens van volgend jaar. Of denken jullie dat dat niet zo is? Wie weet hoe dit zit? Iemand met ervaring eventueel?

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:34

Ja, dat zou inderdaad wel eens kunnen dat ze na 1 januari duurder worden omdat het dan jaarlingen zijn.
Hoeveel wil je er voor uitgeven? Dit waren normaal gesproken voor de crisis best prijzige paarden hoor.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:12

€1500 voor een merrieveulen is niet veel hoor. De hengst veulens van dit jaar zijn ongeveer €2000, en ieder jaar dat ze ouder worden komt er ongeveer €1000 bij. De prijzen van de merrieveulens liggen nog hoger. Dat is mijn ervaring tenminste.
Wat ik eerder ook al zei, ze gebruiken de zeldzaamheid om de prijzen hoog te houden. En hier is het, net als bij alle andere rassen, ook zo, wil je gaan voor kwaliteit, dan betaal je daar ook voor. Er zijn mensen die merrieveulens voor €1500 aanbieden, maar ik vrees dat je dan ook in kwaliteit inboet. Óf de eigenaar moet er heel graag vanaf willen...

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:56

Ja , dat klopt.
Wij hebben de Kampioensmerrie van 2009 Mimi M van Stal Coen, haar half zus werd daarvoor kampioen maar die leeft niet meer die was gekocht door Stal Talpe.
Gelukkig hadden wij Mimi gekocht voordat zij kampioen werd anders was zij ws nog duurder geweest. Van een koel karakter kan ik van deze merrie niet zeggen , zit behoorlijk pit in!
Haar dochter Quirina is nu 2,5 jr. is wel koeler. Ik zal nog eens foto's proberen te plaatsen in mijn profiel.
Mijn man brengt al enkele jaren de hengsten uit op de keuring voor Stal Coen, dus als je eens wat meer wil weten? Neem maar contact op. Wonen in provincie Zeeland in de buurt van SorD op zo een 13 km. Grt. Matty

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:07

Stal Coen heeft inderdaad een paar mooie hengsten staan. Zijn die ook zo groot? Ze lijken op de foto's namelijk niet zo groot....

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:19

Die web-site is erg verouderd bobby en scott leven niet meer, master en en nog een zijn verkocht.
Alleen Prince is er nog een hele brave hengst en mooie hoeven (niet van die platte) is een joekel hoor dacht 190 cm.
Ik krijg geen foto geplaatst van die van ons hoe doe je dat?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:43

Dat is inderdaad een joekel!! Jeutje... Maar wel jammer, Produce Acres Mr. Scott was de volle broer van mijn favoriete Vlaamse hengst: Circle W Maxamillion.
Maar over de hoeven: ik begreep dat Vlaamse Paarden bekend staan om hun slechte hoeven. Wat denk jij erover? Is dat terecht?

Foto's moet je eerst uploaden op bv. http://www.mijnalbum.nl. Dan klik je met de rechtermuisknop op de foto, en klik je 'Eigenschappen' aan. Dan kopieer je de url-link. Deze link plak je dan tussen [img]link[/img]...
Ik ben benieuwd!

Edit: ze mogen de site weleens vernieuwen dan. Niet erg handig om als hengstenhouder/dekstation hengsten die je niet meer hebt op je site te hebben staan... :roll:

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:40

Hoi Leanne, ik ken je van het HHforum. Heb je nog steeds geen succes in je zoektocht ??

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:38

jenn0dv schreef:
Hoi Leanne, ik ken je van het HHforum. Heb je nog steeds geen succes in je zoektocht ??

Hoi! Nee nog niet echt, ik weet niet hoever je teruggelezen hebt, maar ik ben inmiddels bij 2 paarden wezen kijken, maar dat is allebei helaas afgeketst op de (veel te hoge) prijs... Momenteel ben ik in afwachting van gegevens van twee andere fokkers, die ook nog een veulen van dit jaar hebben staan. Als hun vraagprijs wel meer in de buurt komt van mijn budget, ga ik daar nog kijken, anders moet ik wachten op de veulens van komend jaar.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:39

Leanne,
dat van die slechte hoeven klopt wel, ik denk dat dat komt omdat de veulens al erg groot zijn als deze geboren worden en heb zelf gezien hoe ze een bepaalde stand aannemen om met hun mond bij het gras te komen ook als ze groter worden. Onze 2,5 jarig gaat om de 8 weken naar de smid en tussen door vijlen we haar bij. Zeker op de harde kleigrond bij ons is dat echt nodig. De moeder heeft een mooie voorhoef en de andere is wat platter (noemen we een graasvoet) dit been zet zij altijd naar voren om te grazen. Nu we een andere hoefsmid hebben is deze een heel eind verbeterd door te corrigeren maar helemaal gelijk krijg je ze nooit. Ik weet dat ze op hun zoektocht naar het vlaamse paard in Amerika veel verschrikkelijke standen zijn tegen gekomen, ze vinden daar zelfs de fransestand van de benen mooi (naar buiten) dus om goeie paarden te vinden werd heel wat voor gereden.
Op de keuring gaven ze de hengst Prince een aantekening dat hij een kleine smalle hoef heeft, ze zien liever een grotere hoef dus ja. Wij vinden dat hij juist een mooie hoef heeft, hopen echt dat hij volgend jaar Kampioen wordt.
We zullen is doorgeven dat ze de website is vernieuwen.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:56

@Vlaamspaard: ja, dat had ik inderdaad al begrepen, dat ze in America de franse stand van de benen mooi vinden. De paarden die dat niet van zichzelf hebben, bekappen ze bewust in die stand 8)7 Heeft wel gevolgen voor de slijtage van de gewrichten lijkt me...
En inderdaad, als je op bv. Youtube naar filmpjes van trekpaarden (draft horses) kijkt, zie je heel veel van die enorm platte (en dus ook grote) hoeven, maar ook veel té platte hoeven... Geen idee waarom ze dat doen... :?

Foto's plaatsen al gelukt?

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:55

Foto's plaatsen lukt mij nog niet nee, moet ik even is voor gaan zitten.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:33

Ok, ik heb een dilemma: net kreeg ik een foto binnen van een Vlaams Paard hengstje wat te koop staat. Alleen had ik totaal niet het beroemde 'klik' of 'liefde op het eerste gezicht' gevoel, wat ik bij de eerdere twee wel had. Is dat een slecht teken?

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:37

koudbloeden zijn superleuk!
Jammer dat je ze niet zo heel vaak meer ziet.
Maar ik hou echt van de zwaarst gebouwde paarden die vind ik t allermooist.
Zeg nou zelf zo een iel kwpnertje voor de kar ziet er toch ook niet fraai uit?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:44

@Clown_14: je bedoelt écht zware paarden, zoals de Ardenner, Italiaans Trekpaard enzo?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:49

Ik denk niet dat het een heel slecht teken is. Misschien is hij wel heeeel lief en smelt je voor zijn karakter ;)
Ik denk dat even kijken geen kwaad kan. Live beeld geeft toch meer indruk dan een foto ?
Ben wel stiekem benieuwd!
Ik moest dit ras maar eens gaan promoten hier, zodra ik tijd heb :)

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 15:03

Ik denk niet dat het een slecht teken is, met mijn huidige paard had ik ook niet gelijk een klik maar inmiddels zou ik haar echt niet kwijt willen!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:08

jenn0dv schreef:
Ik denk niet dat het een heel slecht teken is. Misschien is hij wel heeeel lief en smelt je voor zijn karakter ;)
Ik denk dat even kijken geen kwaad kan. Live beeld geeft toch meer indruk dan een foto ?
Ben wel stiekem benieuwd!
Ik moest dit ras maar eens gaan promoten hier, zodra ik tijd heb :)

Daar heb je gelijk in. Even afwachten wat morgen brengt..
Enneh... met promoten doe ik ook mijn best :) Een beetje hulp kan geen kwaad... ;)
Kingie schreef:
Ik denk niet dat het een slecht teken is, met mijn huidige paard had ik ook niet gelijk een klik maar inmiddels zou ik haar echt niet kwijt willen!
Dank je, ik ben heel benieuwd naar de 'live versie' ;)
De eigenaar vond het alleen volgens mij een beetje vreemd dat ik vroeg of ik ook een beetje beweging mocht zien... Is dat niet een beetje raar? Voor zover ik weet gebeurt dat toch altijd? (Al is het dan een veulen)

selientjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:54

jaa ik rij op een belgisch warmbloedpaard ^^
het is mijn eigen paardje
is wel al wat ouder 17j maar ze heeft me al super veel bijgeleerd ;D