Tinkers en zadelperikelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:25

ik vraag voor het zadel (nieuw 399,-), bruin grandeur dek (94.95) en merino wollen dek (99,95) €500,-

het is weinig gebruikt, de merino pad wel meer maar €100,- minder vind ik meer dan dat. Tenzij er mensen tegen elkaar op gaan bieden natuurlijk... Knipoog

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:13

Pellie schreef:
ik vraag voor het zadel (nieuw 399,-), bruin grandeur dek (94.95) en merino wollen dek (99,95) €500,-

het is weinig gebruikt, de merino pad wel meer maar €100,- minder vind ik meer dan dat. Tenzij er mensen tegen elkaar op gaan bieden natuurlijk... Knipoog

damn....die zijn heel licht toch ook??
Moet daniella nog ff doorsparen Schijnheilig

Ik heb B nu anderhalf jaar en dit is mijn 3e zadel (heel erg blij mee trouwens) een westernzadel bij evelien weg wat zij speciaal laat maken voor extra brede paarden.Kost een berg...maar moet wel toegeven dat ie als gegoten zit op B Nadeel van een westernzadel:vreselijk zwaar ...dus dochterlief kan niet rijden op B als ze alleen is.... puur omdat ze het zadel er niet op krijgt

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:44

Het valt me op dat er weinig tinker rijders zijn die met een Kieffer zadel rijden. Ik heb dus een Kieffer Garmisch, en ga ook een tinker kopen. Mijn vraag: Past dit zadel niet of is het jullie voorkeur voor een bepaald merk?
Ik hoop dus dat het zadel past, anders heb ik zo te horen een probleempje aangezien ik niet van die kunstof zadels hou. Ben een maatje meer en ik zie me nog niet in zo'n kunststof zadel zitten. en wil ook geen western zadel of boomloos zadel.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:17

Over het algemeen zijn Kieffers vrij smal. Als je een echt smalle Tinker hebt, dan loop je de kans dat het past, maar mijn zadelmaker wist te vertellen dat de kans dat een Kieffer op een Tinker past niet heel groot is!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:45

Oei jee Scheve mond dat gaat een probleempje denk ik, alhoewel..... Mijn zadel heeft altijd op een erg dik rond compact paardje gelegen met weinig schoft. Laatst wilde ik het op een paard leggen waar ik in de les op rij dit is een groot smal paard met schoft en daar knelde het bij, paard vond het ook niks. Dus misschien....... kan ik toch nog bij mijn kieffer blijven Tong uitsteken Het is opzicht een vrij groot en breed zadel, 21" kan dat? maat 2? dacht ik.. duimen dan maar dat ie op mijn toekomstige tinker past want het zadel zit heeerlijk.

ff een ander vraagje, zo'n wintec zadel met een lederlook is dat iets? Zijn die ook voor mensen met een dikke kont Haha! ? Hoe is de kwaliteit, en lijkt het net op leder qua rijden enzo? want zo'n zadel dat lijkt me wel wat. Mij lijkt zo'n kunstof zadel niet stevig genoeg, maar dat zal wel psychisch zijn want ik neem aan dat zo'n zadel wel goed getest is.

ff offtopic Ik denk dat ik het beste divoza of zo kan laten komen met een aantal zadels en dat ik dan het beste kan zien en voelen enzo. iemand ervaring?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:50

De inchmaat is voor je eigen zitvlak, en 21" is wel heel groot, weet niet eens of dat bestaat eigenlijk.....
Maat 2 zou wel kunnen, dat is de boommaat die in het zadel staat. Dat is overigens niet groot, dat is ongeveer medium zeg 30/31 kamerbreedte. Ter vergelijking; mijn vrij luxe gebouwde tinker heeft al kamerbreedte 34.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:19

Suzanne vd schreef:
Oei jee Scheve mond dat gaat een probleempje denk ik, alhoewel..... Mijn zadel heeft altijd op een erg dik rond compact paardje gelegen met weinig schoft. Laatst wilde ik het op een paard leggen waar ik in de les op rij dit is een groot smal paard met schoft en daar knelde het bij, paard vond het ook niks. Dus misschien....... kan ik toch nog bij mijn kieffer blijven Tong uitsteken Het is opzicht een vrij groot en breed zadel, 21" kan dat? maat 2? dacht ik.. duimen dan maar dat ie op mijn toekomstige tinker past want het zadel zit heeerlijk.

ff een ander vraagje, zo'n wintec zadel met een lederlook is dat iets? Zijn die ook voor mensen met een dikke kont Haha! ? Hoe is de kwaliteit, en lijkt het net op leder qua rijden enzo? want zo'n zadel dat lijkt me wel wat. Mij lijkt zo'n kunstof zadel niet stevig genoeg, maar dat zal wel psychisch zijn want ik neem aan dat zo'n zadel wel goed getest is.

ff offtopic Ik denk dat ik het beste divoza of zo kan laten komen met een aantal zadels en dat ik dan het beste kan zien en voelen enzo. iemand ervaring?

inch 21 Verward nog nooit gezien, maar maat 2 is waarschijnlijk de boom maat en voor een gemiddelde tinker al snel te smal. Al zijn er heel veel soorten en maten tinker dus ligt er helemaal aan hoe je paardje is. Dus idd duimen maar dat het past als je er zo tevreden over bent!

Ik heb een wintec dressuur 500 lederlook gehad voor verzorgtink, maar was er helemaal niet tevreden over . Lag niet lekker en zat niet zo lekker als de andere wintecs kwam ik achter. Ik heb lang op een wintec Isabell werth gereden en vond die heel fijn, maar omdat die na een flinke regenbui ca 3 dagen nat blijven dacht ik dan pak ik gewoon die lederlook. Had dus helemaal niet verwacht dat die zó anders zou zijn enzo. Ook is de combinatie kunststof en katoen/lycra niet helemaal top -->dat kan echt heel heet worden Bloos! Bloos en als je leren laarzen aan hebt piept het heel erg Scheve mond

Toen ik Sayla kocht heb ik het zadel dus meteen maar weer ingeruild Bloos
Ben zeer tevreden over een zadelmaker in de omgeving. Daar kon je allerlei zadels/merken uitzoeken en hij neemt er zo een stuk of 10 of meer mee om te passen. Of je kan gewoon bellen/vertellen wat je ongeveer wil en hij weet dan wel de zadels uit te zoeken .
Hij kwam dus gratis en zonder verplichtingen langs en ik mocht notabene over het weekend 2 zadels bij me houden , omdat ik niet kon kiezen Bloos . Na het weekend heb ik gekozen voor de KENTAUR ARTEMIS en ik ben er nog steeds dolgelukkig mee Muziek! (heb hem nu geloof ik ruim een jaar)

Ik zou eerder in de omgeving iets zoeken dan helemaal Divoza laten komen, maar heb er eigenlijk geen ervaring mee dus kan het eigenlijk niet beoordelen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:28

Heb trouwens in het begin ook even een Wintec stockzadel op Sayla gehad OK dan! , die pastte toen ook super, was lekker licht en zat ook wel érg lekker maar die was niet van mij en Grid wilde eigenlijk toch graag een dressuurzadel Schijnheilig. Maar soms zou ik dat stock ook nog wel graag gehad hebben Bloos

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:55

Ik had eerst een kieffer garmisch op mijn tinker liggen het paste prima.
Ik heb nu een passier gt dressuur en die past ook erg goed nou is mijn tinker maar 1.43 en nog lang niet volgroeid dus of dit blijft passen is nog maar de vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:05

Goh... typisch dat dit topic na bijna precies 1 jaar omhoog wordt geschopt Haha! Dacht je zo dat het minder opviel Xena? Knipoog

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:34

Ik wist het niet meer precies, maar het is in iedergeval geen klein zadel althans geen smalle zit een iets grotere Haha!
Als het tijd is moet ik maar gewoon iemand laten komen met wat lederen zadels en wat kunstof zadels misschien ben ik wel bevooroordeeld omdat bij ons op stal niemand van kunststof zadels houd. Maar als ik hier lees toch het meerendeel met een tinker een kunststof zadel heeft.

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:07

abby schreef:
Over het algemeen zijn Kieffers vrij smal. Als je een echt smalle Tinker hebt, dan loop je de kans dat het past, maar mijn zadelmaker wist te vertellen dat de kans dat een Kieffer op een Tinker past niet heel groot is!

ik heb een kieffer munchen op mijn tinker liggen, dit zadel ligt super op zijn rug Lachen .
ik heb mijn kieffer bij betrouwbare zadelmaker gekocht, die vertelde dat eventueel de boom van het zadel ook nog verbreed kan worden als het te smal zal worden.
maar hij geloofde dat dat niet aan de orde zal komen.
voor de rest zit het zadel heerlijk, ik wil niet meer anders dan een kieffer Knipoog

groetjes coby

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 10:15

Maya schreef:
Goh... typisch dat dit topic na bijna precies 1 jaar omhoog wordt geschopt Haha! Dacht je zo dat het minder opviel Xena? Knipoog

nee ik had deze link in een andere tinker-zadel-topic geplakt en er is op gereageerd. alles berust in dit geval dus op toeval, ondanks dat dit niet bestaat Haha!

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:29

Ik weet niet eens waar jullie het over hebben Verward

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 12:51

nee precies, houden zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:36

Xena, dit topic was een jaar oud, laatste bericht van Pellie (geheel vanboven deze page) was van 17-09-03 om 21.25. Het volgende bericht is van jou, en wel gepost o9 21-09-04 om 12.13 Bijna precies een jaar later, vond ik wel frappant Haha!