For sure.
Bij mij zeker favoriet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GittekeZ1 schreef:Een haflinger is door zijn bouw beter in de verschillende taken van de ruitersport
Goed in dressuur
Goed in het springen
Goed in de cross
Goed voor de kar in enkel en meerspan
Goed in lief zijn
Goed genoeg voor mij![]()
overeenkomsten zijn soberheid koel in de kop
gebruiks vriendelijk voor jong en oud

Vjestagirl schreef:Ik heb voor een fjord gekozen. De haflingers die ik ken zijn allemaal een beetje sloom, van die types die zoiets hebben van 'het zal mijn tijd wel duren' terwijl er in mijn fjord lekker een berg pit zit. Daarbij vind ik fjorden een veel leukere en stoerdere uitstraling hebben.
dan heb je nooit een echte haflinger gezien
savannah13 schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb voor een fjord gekozen. De haflingers die ik ken zijn allemaal een beetje sloom, van die types die zoiets hebben van 'het zal mijn tijd wel duren' terwijl er in mijn fjord lekker een berg pit zit. Daarbij vind ik fjorden een veel leukere en stoerdere uitstraling hebben.
haflingers sloomdan heb je nooit een echte haflinger gezien

Natuurlijk mooie lange dikke manen en staart. Ik houd niet van het hele slanke en hoge type haflinger. Doe mij ze maar met een ronde hals (maar niet te laag aan gezet zoals bij die van mij), brede boeg en dikke billen. 

Malenka schreef:Absoluut de haflinger!
Naar mijn mening hebben die vaak een meer uitgesproken karakter. Dat vind ik ze ook uitstralen. Zo veel karakter in het koppie. Geweldig. De fjord is mij over het algemeen wat te 'cool' en vaak lomp. (nu stoot ik vast de fjordenliefhebbers voor het hoofd)
Mijne zijn absoluut niet lomp haha. Dat bewijzen de foto's in mijn profiel wel 
Het is maar goed ook, dat meningen verschillen toch
?
Ik vind de koudbloedrassen het leukst en mooist, meer uitstraling... Maar dan wel als ze wat sierlijker gebouwd zijn. Ze moeten wel compact en gespierd zijn, maar niet grof of lomp. Overigens vind ik een Tinker nog leuker.
(Valk.
) Maar die hele zwaar gebouwde vind ik weer niet zo mooi... Ze moeten wel wendbaar blijven.
. Wat jij hebt met de Fjord, heb ik met de haflingers. Voor mij zijn ze het niet, maar kan ze gaaf vinden ! Alleen Fjord/Hackney... Komt wel dichterbij

Vooral de wat luxere fjorden en haflingers! Hoewel ik denk ik niet meer voor een fjord zou kiezen mocht ik ooit een ander paard willen (zou d'r niet weg doen hoor) die van mij is echt een eigenwijs stuk vreten