Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:14

mag ik vragen wat je er precies lelijk aan vind?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:18

Ik 'wil' geen draver omdat ik meer van het type Haflinger, Fjord, Highland pony, en als uitschieter Lusitano's en PRE's hou.
Tja, dan is een dravertje toch net iets anders.
Maar komt er één op m'n pad die ik leuk vind, zou ik em zo kopen, maar in eerste instantie zou ik er niet naar omkijken.

Tenzij het die van Flew is. Die neem ik zo mee. }>

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:21

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:50

Isegrim schreef:
Ik vind dravers persoonlijk gewoon lelijk...

wat vind je dan zo lelijk aan een draver ?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:13

Daandriaan: Het klopt dat manegepaarden vaak wat afgestompt/meer robot zijn, maar voor een manege vind ik het bij ons echt wel meevallen.
Dit paardje dat me aan een draver doet denken (overigens een ontzettende knapperd, dus tja, als het er een is!) is erg lief en wou altijd graag voor je werken, maar het afgelopen jaar vindt ie de bak gewoon saai geworden. Hij is een tijdje geleaset en al weet ik dat de ruiter nog wel eens te wensen overlaat, ze had wel flink wat lessen genomen en toen zat ik er weer een keer op: prachtig. Hij liep geweldig en vond het ineens weer leuk. Nu issie natuurlijk weer afgezakt. :(

Bij manegepaarden ligt het er natuurlijk aan dat ze geen consequente vaardigheden op de rug krijgen, dus als er iets een tijdje niet bevestigd wordt zakt het af.
Dat is inderdaad ook bij dit paardje zo, maar de meesten van hen kunnen wel degelijk prachtig lopen!

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:16

Isegrim schreef:
Ik vind dravers persoonlijk gewoon lelijk...

En hoeveel dravers heb jij eigenlijk al goed bekeken? Dus niet van op een foto, maar echt? Want persoonlijk zou het mij verbazen dat je elke draver lelijk vindt, omdat ze erg verschillend zijn. Ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:15

105159 schreef:

Het herkenbare draverstype vind ik te 'schraal'. Veelal vrij dunnetjes, smalle nek, neusprofiel te recht, dunne beentjes. Het is mijn type gewoon niet. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik heb het over de dravers die je van 1000 m afstand als draver herkent.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:08

105159 schreef:

Mag ik daar ook antwoord op geven? O:) Ik zou de meeste dravers overigens niet lelijk noemen, maar wat ik vaak niet mooi vind aan dravers is hun hoofd. Die hoofden zijn nogal eens lang en vrij grof met een niet al te groot oog en dat is nou net het tegenovergestelde van wat ik wel mooi vind. Voor veel paarden(rassen) geldt trouwens dat ik ze niet mooi vind vanwege hun hoofd, ik ben daar vrij kieskeurig in. Lekker oppervlakkig van me, dat geef ik toe. :o Wat ik vaak ook niet mooi vind bij dravers is de bespiering, vooral in de bovenlijn. Bij dravers die veel onder het zadel worden gereden valt dat soms wel mee trouwens.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:11

Tja, maar Isegrim houdt aan profiel te zien van koudbloeds volgens mij en Goeroe van Arabieren... dat zijn ook wel heel andere paardjes als dravers natuurlijk. _O-
(Ik wil niet jullie smaak in twijfel trekken hoor, heb er zelf niets mee, het viel me alleen op toen Goeroe het over het hoofd had.)

Ik zelf vind dravers vaak wat lang gebouwd, hoewel ze ondanks dat (of juist daarom?) natuurlijk erg mooi kunnen zijn! Maar ik hou dus van Gelders bloed dus dat is toch wat vierkanter en wat imposanter/lomper gebouwd denk ik.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:26

@Nemurin: Dat is het ook precies, smaken verschillen. Ik denk dat de meeste mensen een bepaald type (of een paar types) helemaal geweldig vinden en alles wat je daarmee vergelijkt is minder mooi. Dat is misschien nog wel sterker bij mensen die echt voor één bepaald type gaan en ook keuringen bezoeken en dergelijke. Daardoor ga je meer op kleine dingen letten en krijg je vaak ook een meer uitgesproken smaak, waardoor er helaas meer is wat je niet mooi vindt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:22

Eerlijk gezegd vind ik de echte doorgefokte Arabieren ook niets, net of die neus naar boven omgeknakt is en die extra knik in de nek vind ik ook niets. De iets natuurlijkere vind ik nog wel te doen, maar is gewoon ook niet mijn soort paard.

Zelfde geldt o.a. voor koudbloeden, heb er gewoon niets mee, maar dat betekent niet dat ik ze minder hard platknuffel! Alleen dat ik er niet eentje voor mezelf zoek.
Precies wat je zegt, als je echt een bepaald type paard leuk vindt valt al het andere gewoon in het niet.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:14

:D leuk dit... voor degenen die een draver iel vinden... kijk mijn Hollands welvaren maar eens dan: http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... dylink.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... 0/Body.jpg
Alles behalve iel zou ik zeggen? :Y)

en lelijk?
http://i192.photobucket.com/albums/z100 ... leiner.jpg
kijk nou wat een koppie <3

oke... eerlijk is eerlijk, ik ben bevooroordeeld! :D
Ik ben inmiddels al weer meer dan 3 jaar de trotse eigenaar van een draver...
En ik zou niet anders willen!
Zijn karakter is meer dan goud waard... hoe onzeker ik ook ben, hij zal altijd zijn best voor me doen! Ook eerlijk is hij als geen ander om over zijn werklust en zijn leergierigheid nog maar niet te beginnen..
Ik kan er kindjes van 2 opzetten zonder me zorgen te hoeven maken dat hij een pas verkeerd zet.. ik kan er uuuuuuuren mee naar buiten gaan zonder verzet vanwege vermoeidheid. Ik kan met hem dressuren in de bak (wat hij uiteraard niet perfect doet, maar hij probeert wel!) of een sprongetje maken.
Heerlijk, een draver!

Maar... smaken verschillen en ambities ook! Ik heb daarom ook liever dat iemand die geen draver wil er ook geen koopt, want toegegeven... hoe vaak staat een draver na een paar maanden alweer te koop omdat de ruiter 'andere ambities heeft' of 'niet met het karakter om kan gaan'?
Een draver is een heel intelligent beest en spiegelt ook heel erg, daar moet je wel mee om kunnen gaan :j kan je dat niet? Begin er dan maar liever niet aan!

kortom: ik ben er gek van, maar wat ik vind hoeft een ander niet te vinden :D
wel vind ik dat sommige mensen wat meer respect mogen tonen en niet meteen dravers hoeven afkraken (niet in dit topic hoor, maar over het algemeen genomen) :j

*edit* ow en ja, er is inderdaad wat meer werk aan dan aan een KWPN'er of ander ras waar de knopjes al wat beter opzitten. Maar juist dat vind ik geweldig! Ik ben dan ook apetrots als ik wat nieuws met Niño bereik.. Super toch, als je er zo hard voor werkt en dan het resultaat ziet? *\o/*
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 29-07-10 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto > link

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:53

Door die foto's van jou weet ik wel zeker dat het lieve puppyhoofd op de manege inderdaad op zijn minst draver-bloed heeft ja. ;) Prachtig paard hoor!

Maar ja wanneer ik een paard ga zoeken en het is mijn eerste paard, ga ik toch wat knopjes willen? Ik kan die bij ons best rijden, en ik heb er echt dikke lol mee als we het bos in gaan, maar in de bak doe je me er geen plezier mee. :) Het is ook niet wat ik zoek.
Maar hard werken en resultaat zien blijft bij elk paard leuk, ben ik helemaal met je eens.

En die van jou is echt een schatje. :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:16

Ik ben het er wel mee eens dat veel dravers toch iets in hun voorkomen hebben wat verraadt dat ze draver zijn. Niets mis mee natuurlijk ;)
Ik ben heel blij met de mijne, maar vind haar niet het mooiste paard op stal.
Wat betreft iel, vind ze eerder atletisch, maar ik houd niet echt van die hele dunne halsjes. Maar gelukkig heeft de mijne een flinke hals, wat gelukkig niet alleen maar vetjes zijn :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:46

Heb toch wel lekker bosritje gedaan op het dravertje. Alleen wou ie nu ineens Z-dressuur gaan lopen, flink met die hals krom, vrijwillige rollkür leek het wel! _O-

Maar goed, qua karakter en veelzijdigheid heb ik besloten dat er niks mis mee is. :) En het iele is in het geval van hem dan inderdaad atletisch.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:52

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:54

Er zijn natuurlijk wel dravers die niet mooi zijn en erg dun zijn, maar geloof me, als je ze omtovert in rijpaarden en veel liefde geeft, dan bloeien ze op tot mooie volle paarden met heel veel glans in vacht, ze zijn gewoon schraal gehouden, door veel trainen enzo.

En er zijn dravers die ik echt bloedmooi vind, vergelijkbaar met de prachtheid van een PRE en of arabier, gewoon goed kijken en rondkijken, maar geloof me ze zijn er wel, maar smaken verschillen natuurlijk.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:03

Sammy: Ja nu weet ik zeker dat manegepaard van ons is een draver, precies die nek erop en dat koppie! :+
Echt rond zal ie nooit worden maar mooi atletisch inderdaad. En een lief puppykoppie erop!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:05

heb je er een foto van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:09

Ik kom deze toevallig tegen, en kan toch niet nalaten te reageren. Ik ben een fanatiek wedstrijdruiter met nadruk op sgw en ben daarin best ambitieus. Dan is het niet voor de hand liggend om een draver te kiezen, zeker omdat een goede galop essentieel is in de zwaardere klasses. Verder heb ik weinig ervaring met dravers, heb er alleen een paar keer een gereden van een ex-stalgenootje. Die had - naar zeggen - gekoerst en het was me wel duidelijk dat daar nog heel wat omscholingswerk aan vast zat. Verder vond ik het een leuk dier, met een fijn karakter.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:12

Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 30-07-10 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto > link

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:14

hij heeft wel het hoofd ervan.
leuk paardje.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:17

Ik heb een aantal redenen om geen draver te nemen:

Voor de dressuur zijn ze moeilijk om te scholen, de meeste kennen geen galop.
Ze worden met 2,5 jaar op de baan gezet
Maar het past dan ook verder niet in mijn ambities

Als ik alleen buiten zou rijden is het geen probleem, maar ik wil een veelzijdig paard.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:17

Ja vooral het hoofd en de nek, en het feit dat ie goed hard kan draven en de galop er wat minder geweldig in zit, hoewel hij in het bos de galop ineens een stuk leuker vindt! In de bak doet ie liever hard draven.

Plus dat sportieve uiterlijk he... Flink lange benen ook.

Het is ook echt een schatje. Hij schrikt wel eens, afhangend van naast welk paard hij loopt in het bos (sommige krijgt ie niet echt veel zelfvertrouwen van) en het enige dat hij dan doet is zich een keer verstappen.

Wel een verleden aan - angst voor de zweep enzo, maar schijnt laatste tijd ook beter te gaan.

Hij is wel één van mijn favorieten op de manege. :) Heb vandaag en vorige week weer heerlijke ritjes in het bos gehad.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:27

Isegrim schreef:
105159 schreef:

Het herkenbare draverstype vind ik te 'schraal'. Veelal vrij dunnetjes, smalle nek, neusprofiel te recht, dunne beentjes. Het is mijn type gewoon niet. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik heb het over de dravers die je van 1000 m afstand als draver herkent.

Ik heb zelf een draver en dat zal mijn type ook niet zijn hoor.
Maar dat heeft voor mij niets met het ras te maken...
Heb je de Zweedse dravers wel is bekeken... merendeel daarvan is toch net even wat steviger...
persoonlijk vind ik die wat mooier van bouw...
Zit tussen een draver en draver gewoon heel veel verschil.
Zoek maar is op mn draver hier op bokt: sherlock boko

Dat is echt de kleinste niet, voorbeeld: peesjes maat full zijn te klein.