Kruising HaflingerXDraver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:40

TS heb je al een foto van dat paardje? wat ik al eerder zei als je erop valt dan ervoor gaan.. afstamming doet er niet toe als het paard maar leuk is voor je ;)
Ik denk dat het nm wel een hele leuke kruising is maar je moet toch altijd bij elk soort paard kijken of het klikt en bij je past.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:46

Ik lach me werkelijk suf om dit topic, want wat een bekrompenheid en ach, als ik de namen van diegenen erbij zie staan, verbaast het me eigenlijk ook totaal niet. :D

TS, allereerst aan jou; als jij verliefd bent op dit paard, koop 'm en geniet ervan!!! Heel veel geluk ermee!!!
Het belangrijkste is dat het klikt, dat is belangrijker dan de status. ;)

En voor alle toch ietwat arrogant overkomende bokkers, die een kruising niets bijzonders vinden; dit zegt meer over jezelf dan over de kruising. ;)

Ik vind zeker dat je niet zomaar in de wilde weg moet kruisen en zelfs bij het fokken van raspaarden, heb ik persoonlijk zeer kritieke punten (want ik vind dat er al teveel paarden zijn, heel eerlijk gezegd ;) ).
Maar goed, ieder zijn ding. Ik ben in elk geval heel gelukkig met mijn Fjord x Anglo Arabier en ik zou zelf niet eens een KWPNER of wat dan ook willen hebben. Ik viel destijds ook als een blok voor deze ene kruising (terwijl ik weer meer rond keek naar IJslanders, die ook niet goedkoop zijn ;) ).

En wat de rest van bokt of de wereld daarvan vindt, mij een biet. :P
Ik heb de juiste keuze gemaakt en ben al jaren dolgelukkig met mijn mooie kruising.
Dus TS, doe lekker wat goed voelt en ook met een kruising kun je leuk wedstrijden rijden, hoor, als dat is wat je wilt. :)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:10

__PSM__ schreef:
Jij fokt toch ook iets, omdat je daar iets aan over hoopt te houden... Dat is toch hetzelfde als een paard kopen, omdat je hoopt er iets aan over te houden...

Als je 'er iets aan overhouden' op financieel gebied bedoeld.... _O- Daar zal ik nooit 'iets' aan over houden en met mij heel veel andere paardenbezitters!
Wat ik aan mijn 'fokproduct' over hou (en al gekregen hebt) zijn al ontelbare mooie momenten! Onbetaalbaar ook...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:14

EeCee schreef:
__PSM__ schreef:
Jij fokt toch ook iets, omdat je daar iets aan over hoopt te houden... Dat is toch hetzelfde als een paard kopen, omdat je hoopt er iets aan over te houden...

Als je 'er iets aan overhouden' op financieel gebied bedoeld.... _O- Daar zal ik nooit 'iets' aan over houden en met mij heel veel andere paardenbezitters!
Wat ik aan mijn 'fokproduct' over hou (en al gekregen hebt) zijn al ontelbare mooie momenten! Onbetaalbaar ook...

Nee ik bedoel overhouden in het doel wat je voor ogen had bereiken :) Ook onbetaalbaar dus :P

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:23

__PSM__ schreef:
Nee ik bedoel overhouden in het doel wat je voor ogen had bereiken :) Ook onbetaalbaar dus :P

Ik ben ervan overtuigd dat ook dat gaat lukken :-)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:26

EeCee schreef:
__PSM__ schreef:

Ik ben ervan overtuigd dat ook dat gaat lukken :-)

Ik ook, mits TS weet wat haar doelen zijn, en of dit paard aan deze doelen kan voldoen :) Meer dan zo'n doel, Grand Prix starten bijv. kan altijd nog mocht het paard ook dit aan kunnen :)

Nogmaals ieder gezond paard kan volgens mij Z starten :) Dus waarom een haflinger of kruising niet, tis alleen maar net of je dat ook wil... maar zo te lezen vind TS dit paard leuk, ik zou niet weten waarom ze dan de gok niet moet wagen :)

Monique_Casi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:38

Nou nu we hier toch bezig zijn over kruisingen.. Moet ook even wat kwijt.. Volgens een meisje (waar ik ondertussen ruzie mee heb) is deze Haflinger geen "haflinger'' Zou maar zeggen..
Volgensmij wel..
Zien jullie er nog iets anders in dan?
Hij springt trouwens geweldig en iedereen die zegt dat ze waardeloos zijn die is gek bij zijn hoofd. Elk paard heeft zijn eigen uitblinkers vind ik.

http://94.100.116.37/74650001-74700000/ ... _Yfmn.jpeg

AustriaTrick

Re: Kruising HaflingerXDraver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 18:23

Ik denk dat ik dit topic opstuur naar de leukste thuis en het nu laat sluiten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:49

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:42

Moderatoropmerking:
Kunnen we nu terug gaan naar de vraag van de TS? Deze hele discussie heeft daar niets mee te maken. Berichten die doorgaan op deze discussie en/of niets met de vraag van TS te maken hebben zullen verwijderd worden, met de eventuele consequenties die eraan hangen vanwege het negeren van een moderatoropmerking.

MelisXFeikje schreef:
Hallo,
Ik ga hopenlijk ( :+ ) een haflinger xdraver aanschaffen. Gewoon op het oog gevallen.
Maarrrr, heeft iemand fotos van die kruising of heeft iemand zoon kruising? kan iemand me meer over dit vertellen? Mischien staat het verkeerd sorry voor dat.
Ik zou graag meer willen weten over deze kruising :D
Groetjes melissa

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:46

En TS ben je al over de streep? Als je goed las heb je tussen de regels door aardig wat info gekregen zeg maar.....

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:25

Ik denk wel dat ik het ga doen, ik kan eerst veel plezier aan dit paardje beleven op recreatief gebied, en tussendoor sparen voor een paardje voor de wedstrijden :) Ik vind deze zo lief, ik kan later altijd weerzien.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:28

Als je goed les neemt kan je ver komen met de meeste kruisingen hoor! voor ieder paard is de Z haalbaar, alleen bij de een kost het meer tijd en training dan bij de ander.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:21

horsii schreef:
Als je goed les neemt kan je ver komen met de meeste kruisingen hoor! voor ieder paard is de Z haalbaar, alleen bij de een kost het meer tijd en training dan bij de ander.

:D ik heb les van een grand prix ruiter mn vader is n ex ZZ spring ruiter en nu Z ruiter , familie vol paarden :D dus genoeg les.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:31

ohja en hoe die eruit ziet? als n bruine brede hafflinger :D je ziet geen draver w eer.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:40

MelisXFeikje schreef:
Ik denk wel dat ik het ga doen, ik kan eerst veel plezier aan dit paardje beleven op recreatief gebied, en tussendoor sparen voor een paardje voor de wedstrijden :) Ik vind deze zo lief, ik kan later altijd weerzien.

Je kunt inderdaad altijd later verder kijken, misschien kan het paardje wel aan wat jij er graag mee wilt...

Ik vind het altijd zo sneu als paardjes voor een paar jaartjes worden gekocht... Zelf heb ik daarom dus goed nagedacht, wat wil ik, wat voor karakter wil ik daarbij, en welk paard past dan bij mijn doelen...

Daar heb ik hopelijk tot in lengte van vandaag wat aan :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:03

leuk zeg!! dan wel een foto plaatsen he :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:53

Leuk zeg, ben benieuwd:D!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:22

gewoon doen en met die les zit het wel goed
zet je er een foto op als je hem hebt?? ben wel erg benieuwd geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:28

Ik ben ook heel benieuwd naar je beestje. :))

Een brede bruine Haflinger. :+:
Ach, beide rassen hebben vaak een heerlijk karakter (met een beetje koppigheid) dus dat kan nooit misgaan. :)